Ik zal me even voorstellen, ik ben Dennis, 19 jaar oud. Ik woon in de achterhoek (Gelderland) en momenteel bezig samen met Jeroen om te kijken / plannen van een reis naar Amerika in 't voorjaar van 2009. Zowel ik als Jeroen hebben onze studie afgerond en dit leek ons dan ook de ideale gelegenheid om de wereld maar eens te gaan verkennen
Voor de duidelijkheid, Jeroen is nog geen lid maar waarschijnlijk zullen we het meeste gezamelijk posten.
Al een aantal jaar heb ik de interesse om te reizen, al was dit voornamelijk opzoek naar wat voor velen (van jullie) juist iets zou zijn om te ontwijken; reptielen en met name gifslangen. Dit is nu geen hoofdreden meer om te gaan, maar de fascinatie voor grote delen van de wereld is gebleven, waaronder dus Amerika
Oké, genoeg gepraat even ons idee/planning in het kort:
-Het rijden van Route 66
-Startend in San Fransisco / LA en eindigen in de buurt van New York (Een stukje hoger beginnen en een stuk verder eindigen dus)
- Tijd: Ongeveer 2 maanden, dit is een beetje afhankelijk van wat het allemaal gaat kosten en hoelang wij ons vermaken
-Wanneer: Startend ergens rond april/mei, eindigen juni/juli
- Hoe rond te reizen: Auto
- Onze begroting tot nu toe: Té veel
- Doel: Meer van de wereld zien, zonder te hoeven haasten
Om even terug te komen op 'hoe', het probleem is dat zowel Jeroen als ik, op het moment dat we willen gaan nog geen 21 zijn. We hebben natuurlijk al het een en ander aan research gedaan. En helaas dus tot de conclussie gekomen dat het huren van een auto geen optie is.
Nu zitten we er aan te denken om er een (goedkoop) te kopen. Ik moet toegeven dat we ons nog niet helemaal hebben verdiept in de mogelijkheden, daar zal ik deze week nog verder achter aangaan. Maar als mensen ervaring hebben met het kopen van een auto voor een 'korte' tijd als deze horen we dat graag!
Dat was het voor nu, Jeroen en ik zullen proberen het topic up-to date te houden door de informatie hier aan te vullen als we meer weten. Of meer vragen hebben natuurlijk!
Nouja, genoeg informatie te vinden op het forum dus voordat we dat allemaal gelezen hebben...
Groetjes Dennis & Jeroen