Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leuke stop plaatsen.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Thomasp
Amerika-newbie

Leuke stop plaatsen.

Bericht door Thomasp »

Goede dag iedereen,

Over 3 weekjes is het zo ver. dan ga ik naar Amerika.

Nu vroeg ik me af, weet iemand leuke tussen stops die ik kan maken bij de routes.

Ik rij de volgende stukken.
Las Vegas naar de Grand canyon. en terug.

Las Vegas naar de Death Valley.

Death Valley naar Yosemitepark.

Yosemitepark naar San Francisco.

Iemand die echt zegt ja hier moet je even stoppen. zoals bijvoorbeeld hooverdam bij Las Vegas.
Alvast bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Leuke stop plaatsen.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Thomas,
Thomasp schreef: Las Vegas naar de Grand canyon. en terug.
Hier rijd je een stuk van route 66. Stops: Oatman (is wel wat om), Kingman, Seligman. En inderdaad de Hooverdam. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, heb je meerdere dagen dan is de omgeving van Sedona ook de moeite waard.
Thomasp schreef: Las Vegas naar de Death Valley.
Je kunt vanaf Las Vegas de route via de Red Rock Canyon Scenic Byway rijden, en dan via Pahrump en Shoshone naar Death Valley. zie ons 2006-verslag bij 10 augustusvoor een kaartje en beschrijving.
Thomasp schreef: Death Valley naar Yosemitepark.
Hoeveel tijd heb je hier, geen extra overnachting? En waar overnacht je in Death Valley en bij Yosemite? Er zijn natuurlijk in DV nog de nodige dingen te zien, zoals de sand dunes bij Stovepipe Wells. En de uitzichtpunten bij Zabriskie Point en Dantes View. Badwater en Devils Golfcourse kun je op weg naar DV doen. Als het niet meer te warm is kun je een wandeling doen, informeer bij het visitor center wat de mogelijkheden zijn. Je moet sowieso bij het visitor Center langs voor een pas (als je geen America the Beautiful pas hebt) en om het parkkrantje en kaart op te halen.
Op weg naar Yosemite kom je langs Mono Lake. In het park zelf heb je onderweg ook nog een aantal plaatsen die de moeite waard zijn vorodat je bij de vallei bent, zoals een wandeling naar Soda Springs (half uurtje), Tenaya Lake, Olmsted Point.
Thomasp schreef: Yosemitepark naar San Francisco.
Gebruikde ochtend nog voor YOsemite (hoeveel tijd heb je daar?). Misschien kun je via de Mariposa Grove rijden of nog naar Glacier Point of een wandeling in de vallei doen. Geniet zo lang mogelijk van het park en neem dan de snelste route naar SF.

Marianne

(Dit is bij uitstek een onderwerp voor het zuidwestenforum, ik denk dat je daar ook meer reacties krijgt, misschien kan het verplaatst worden?)
Thomasp
Amerika-newbie

Bericht door Thomasp »

Goede middag,

Heel erg bedankt.

Dit ziet er goed uit. ik zal hier zeker gebruik van maken.

Alle tussen routes wil ik in een dag rijden. ik ga er vanavond verder naar kijken.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

valley of fire state park. op een uurtje van las vegas. daar kan je mooie wandelingen maken in een prachtig decor.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Als je langs de Hoover Dam en het stuk Route 66 naar de south entrance van de Grand Canyon rijdt dan kan je in het terugrijden naar Las Vegas boven langs rijden. Daar is natuurlijk ook nog heel wat te zien: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, Lake Powell, ...), Bryce Canyon National Park, Zion National Park, Monument Valley (ligt wel wat uit de route), ... en dan kan je op de terugweg naar LV inderdaad het Valley of Fire State Park nog meenemen (dat is echt een mooi park).

In de buurt van Lee Vining (als je via de oostingang (Tioga Pass) Yosemite ingaat) ligt inderdaad Mono Lake maar ook het oude goudzoekersstadje 'Bodie'. Dat vonden wij ook interessant om te bezoeken.

Wij zijn na ons bezoek aan Yosemite NP terug een stukje naar het zuiden gereden om dan via de kust (Highway 1: Hearst Castle in San Simeon, Big Sur, Monterey, ...) naar boven naar San Francisco te rijden. De kust van California is ook de moeite. De laatste dag in Yosemite hebben wij Glacier Point en de Mariposa Grove (Sequoia's) gedaan en hebben we overnacht in Oakhurst (net onder Yosemite) en de dag erna zijn we via Fresno naar San Simeon gereden en dat zo via de kust terug naar SF.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Er zijn al veel leuke bezienswaardigheden benoemd, maar wat dacht je van een etentje in het "Cruiser's Cafe" in Williams ?

Cruisers Cafe 66, Williams, AZ

Enjoy a nostalgic experience at the Cruisers Cafe 66! Just imagine your favorite 1950s-style favorite high school hangout, add in cocktail service, and you have this charming Cafe. Here you will find classic American favorites, such as good burgers, steaks, ribs, seafood, salads, and malts. Special decor touches, such as the large mural, stuffed buffalo, and historic cars out front make this a Route 66 favorite. Adults and kids alike enjoy the relaxed atmosphere and the jukebox tunes.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Probeer daar een serveerster te laten struikelen! Onze dochter kreeg in 2006 een glas cola over zich heen en kreeg toen een mooi schoon T-shirt van het café, mét logo!
evilman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door evilman »

nieuwenoord schreef:Probeer daar een serveerster te laten struikelen! Onze dochter kreeg in 2006 een glas cola over zich heen en kreeg toen een mooi schoon T-shirt van het café, mét logo!
dus als goedmakertje dat je eigen shirt vies werd mocht je reclame voor hun gaan maken? :P
leuk zon oldschool amerikaanse eetplek. heb in portugal ook in zon tent gegeten, zag er zo leuk uit
met die dikke leren banken en alles zo typisch :D
is bezig met plannen om dit jaar voor het 1st naar west USA te gaan
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Klinkt misschien raar, maar ga zeker even naar het toilet ! Je zal wel zien waarom.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie