Petra/VS schreef:(en duidelijk ben jij dat op Alcatraz niet, gezien je antwoord aan Rob)
Ik ga het je uitleggen
Ik ben er wél geweest maar inderdaad is dat jaren geleden toen er alleen maar begeleide trips waren, met een gids.
Sindsdien heb ik door de jaren heen vaker mensen gesproken die daar alleen een walkmantour hebben kunnen doen omdat er op dat moment niets anders was.
Die mensen hadden niet echt een jubelend gevoel na hun bezoek aan Alcatraz, dus vind ik het belangrijk dat het idee wat iemand heeft (wat op zich een heel romantisch beeld kan zijn) heel anders kan uitpakken, zoals ik dus vaker gehoord heb.
Oftwewel"ik denk dat iemand moet weten wat hij gaat zien en HOE hij het gaat zien, om voor ZICHZELF te kunnen bepalen of het de moeite waard is; je kunt andersom alles heel mooi maken vanuit je eigen beleving maar daar heeft een ander (met een andere perceptie) niets aan c.q. komt gedesillusioneerd terug.
Hawai kan ik kort over zijn: The Big Island vond ik dus ECHT niks aan (skyscrapers en megaprijzen), ik vond juist de kleinere eilande weer wél heel leuk.
En als ik dat vertel aan iemand dan beschrijf ik dus wat ik ZIE, en wat IK voel is van secundair belang, dat moet ieder voor zich bedenken.
Bottom line: ik stel zaken liever niet mooier voor dan ze zijn, om desillusies te voorkomen.
Overigens ga ik waarschijnlijk eind september terug.