Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alcatraz

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

Petra/VS schreef:Hansje, het lijkt me beter om mensen voor zichzelf te laten beslissen, in plaats van zo vaak te adviseren "zich er niet veel van voor te stellen". Je schreef iets soortgelijks over Hawaii. Ik ben het al niet met die beschouwingen eens, dus hoe je iets ervaart blijft persoonlijk.
Als ji jhet er niet mee eens bent is dat voor jouw rekening.
Ik kom vaak in aanraking met mensen die naar Amerika zijn geweest en waarvan ik deze verhalen hoor, die ik vervolgens toets aan wat ik zelf ooit heb gezien,.
Ervaringen zijn persoonlijk en DUS niet altijd vergelijkbaar met wat een ander er van vindt.
Hoe adviseerde jij dan vroeger als reisagente????
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb nogal een positieve instelling en zeker over dingen waar ik zelf nooit geweest ben (en duidelijk ben jij dat op Alcatraz niet, gezien je antwoord aan Rob), zal ik geen stellige mening geven. Als ik er wel geweest ben, zal ik mijn ervaring vertellen natuurlijk, altijd op een manier, dat die mijn persoonlijke ervaring is en iedereen is anders.

Maar dingen zoals Alcatraz, wat een van de meest bezochte plekken in de VS is en Hawaii "niet om je veel van voor te stellen" te noemen, doet me afvragen of je er zelf geweest bent (een vraag, die je overigens nog niet hebt beantwoord). Beiden zijn toch echt uniek en wel om je veel van voor te stellen en dat is bij lange na niet alleen mijn mening. Als jij dat tegen een klant zegt, kan die daarop reageren, door die attractie over te slaan, waardoor hij een interessante/mooie ervaring mist, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik vraag me af waar jij dan van onder de indruk was?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Anita

Bericht door Anita »

Wij gaan in oktober naar San Francisco (tijdens onze rondreis) en zijn ook van plan om naar Alcatraz te gaan. Het lijkt ons erg indrukwekkend, gezien de geschiedenis....
Ons dochtertje van 4 jaar gaat natuurlijk ook mee. Zou Alcatraz ook leuk zijn voor haar?
En hebben jullie misschien nog leuke tips voor kinderen van 4 jaar voor San Francisco? We hebben ons programma al ver klaar, maar tips voor kinderen zijn altijd welkom! We zullen 2 volledige dagen in SF zijn en dan nog de dag van aankomst (plannen we niks anders dan eten en slapen!) en de dag van vertrek naar Yosemite.

Anita
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

Petra/VS schreef:(en duidelijk ben jij dat op Alcatraz niet, gezien je antwoord aan Rob)
Ik ga het je uitleggen
Ik ben er wél geweest maar inderdaad is dat jaren geleden toen er alleen maar begeleide trips waren, met een gids.
Sindsdien heb ik door de jaren heen vaker mensen gesproken die daar alleen een walkmantour hebben kunnen doen omdat er op dat moment niets anders was.
Die mensen hadden niet echt een jubelend gevoel na hun bezoek aan Alcatraz, dus vind ik het belangrijk dat het idee wat iemand heeft (wat op zich een heel romantisch beeld kan zijn) heel anders kan uitpakken, zoals ik dus vaker gehoord heb.
Oftwewel"ik denk dat iemand moet weten wat hij gaat zien en HOE hij het gaat zien, om voor ZICHZELF te kunnen bepalen of het de moeite waard is; je kunt andersom alles heel mooi maken vanuit je eigen beleving maar daar heeft een ander (met een andere perceptie) niets aan c.q. komt gedesillusioneerd terug.
Hawai kan ik kort over zijn: The Big Island vond ik dus ECHT niks aan (skyscrapers en megaprijzen), ik vond juist de kleinere eilande weer wél heel leuk.
En als ik dat vertel aan iemand dan beschrijf ik dus wat ik ZIE, en wat IK voel is van secundair belang, dat moet ieder voor zich bedenken.

Bottom line: ik stel zaken liever niet mooier voor dan ze zijn, om desillusies te voorkomen.

Overigens ga ik waarschijnlijk eind september terug.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Moet je dan met een jubelend gevoel van een gevangenis terugkomen? Ik had ook geen jubelend gevoel toen ik het voor het eerst zag, maar verwachtte dat ook niet. Ik kon me wel met de geluiden van de gevangenis op die walkman goed voorstellen hoe het daar was. En ik had het bezoek niet over willen slaan. Dat is mijn punt, door te schrijven "stel je er niet te veel van voor" zou je de indruk kunnen wekken, dat het iets is om over te slaan. Ik mag dus hopen, dat je dat niet bedoelt. Het is geen tourist trap, maar een interessant stukje geschiedenis.
Als je schrijft zoals hierboven komt het al heel anders over, dan gewoon "stel je er niet veel van voor" te schrijven. Daar heeft niemand wat aan, nl. Onderbouwen maakt veel duidelijk.
Nog een vraag, met de "Big Island", bedoel je daarmee het eiland Hawaii, met zijn werkende vulkanen en zwarte stranden (wat hier in de VS de "Big Island" wordt genoemd) of het eiland Oahu, waarop Honolulu ligt en wat inderdaad in dat gedeelte niet veel verschilt van een grote stad op het vasteland van de VS. Maar daarover heb ik weer vernomen, dat het minder bevolkte gedeelte ook prachtig is.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Anita,

Ik weet niet of Alcatraz nu interessant is voor een 4 jarige. Ik denk, dat het helemaal afhangt van wat je erbij vertelt. De bootrit zal in ieder geval leuk zijn en ik zou het niet te lang maken. Mijn kinderen zijn nu zover, dat ze die bandjes die bij dit soort attracties komen af willen luisteren, maar ik zou dat met een 4 jarige niet aanraden. Plus, dat het misschien ook eng kan zijn voor haar.

Andere leuke dingen voor haar in SFO: de zeeleeuwen aan de westkant van Fisherman's Wharf (ik ben vergeten waar ze precies zijn, maar je vindt ze denk ik gauw genoeg). De cable car. Het is gewoon een heel leuke stad, ook voor een kind.
anice van den Boer
Amerikafan

info over Alcatraz

Bericht door anice van den Boer »

Hoi allemaal,
Wij hebben veel informatie over Alcatraz gevonden inclusief een aantal foto's. Omdat wij niet weten hoe wij deze afbeeldingen (o.a een platte grond van het eiland, foto's van een 4-tal beruchtste gevangenen etc) met tekst op deze site moeten zetten willen wij ze graag naar je e-mailen. Als je interesse hebt stuur dan ons je e-mail adres dan sturen wij je de informatie.
Groetjes Anice en Frank
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

wij bedoelen met the Big Island hier Oahu.
Honolulu en Waikiki Beach konden mij persoonlijk niet zo bekoren.
De hoogbouw doet denken aan Benidorm
Voor surfers is het een toffe plek.
Wat jij Big Island noemt heb ik niet bezocht.

Nog even over Alcatraz: het was niet de bedoeling om mensen af te schrikken, maar ik merk hier dat men van Alcatraz heel wat verwachtingen heeft. Zoals gezegd krijg ik overwegend licht teleurstellende verhalen te horen.
Ik heb ook een minuut in de isoleercel gezeten, over de luchtplaats gelopen en zo heeft men ook verteld hoe de Birdman waarschijnlijk is ontsnapt.
Met iemand die vertelt en wijst komt dat anders over.
Ik zal in het verolg trachten duidelijker/wellicht minder stellig te zijn.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Alcatraz

Bericht door Jasmino »

Hoi,

Natuurlijk ervaart iedereen elke bezienswaardigheid anders, omdat iedereen nu eenmaal en eigen set met ervaringen en emoties meebrengt. Ik wil daarom toch nog even mijn versie vertellen, over hoe ik Alcatraz heb ervaren.

Wij zijn in oktober 2002 in SF geweest, en hebben 's avonds een bezoek gebracht aan Alcatraz. Toen we de overtocht maakten naar het eiland, was het nog licht.

Op het eiland werden wij opgewacht door parkrangers, die ons begeleidden naar boven. Ons is destijds verteld dat deze service alleen tijdens de avondtour is. TIjdens de wandeling vertelt de ranger allerlei wetenswaardigheden over de gevangenis, de gebouwen waarlangs je loopt, de geschiedenis van het eiland en natuurlijk over de spectaculaire ontsnappingen. Dat had ik voor geen goud willen missen! Ik vond het verhaal erg mooi, en kreeg herhaaldelijk kippenvel, en dat was niet van de kou!

Eenmaal boven, hebben we de audiotour gedaan, inderdaad met een walkman. Ik heb de hele tour gehuiverd.... Het was alsof ik het zelf nog eens meemaakte. Wat ik zo bijzonder vond, was dat de audiotour is gemaakt door ex-gevangenen en ex-bewakers. De verschillende stemmen van de verschillende personen, in combinatie met het verhaal, maakte het voor mij levensecht! Toch voegt dat ook weer een dimensie toe, want je maakt toch even contact met mensen die er echt gewerkt hebben en gevangen zate, als is het dan maar via een stomme walkman. Nogmaals, ik was danig onder de indruk van het verhaal, en ik vond de audiotour zeer veel toevoegen! Ik had het niet willen missen, en ik ben van plan om de volgende keer in SF weer te gaan!

Ik had trouwens bij de audiotour ook de beschikking over een map waarin alle tekst voluit was geschreven. Ik ben namelijk slechthorend (ik draag 2 hoorapparaatjes) en doordat ik de tekst kon meelezen op momenten dat ik iets niet goed kon verstaan, hoefde ik toch niets te missen. Geweldige service!

Trouwens, even terzijde, maar de service voor slechthorenden is in Amerika gewoon super! In elke gelegenheid waar je te maken krijgt met film of audio, zijn er voorzieningen voor slechthorenden. Of het nu een pretpark is, een theater of een andere bezienswaardigheid (Alcatraz en ook Kennedy Space Center!) of zelfs een bioscoop! Daar kunnen ze in NL nog iets van leren!

Na de audiotour zijn we op eigen gelegenheid terug gewandeld naar de veerboot. Inmiddels was het donker, en ook dat voegt iets toe aan de omgeving. De dreiging van het zwarte water, de gevangenis...... En dan: het uitzicht op SF met de prachtig verlichtte gebouwen!

Ik kan de avondtour dus aan iedereen aanraden, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat wij heel veel geluk hadden. Wij zijn 3 dagen in SF geweest, en ik denk dat het in die dagen ongeveer 1 uurtje mistig was. WIj hadden dus veel geluk!

Groeten,
Jacqueline
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Alcatraz

Bericht door hekkie »

.
Ik wil daarom toch nog even mijn versie vertellen, over hoe ik Alcatraz heb ervaren.

Wij zijn in oktober 2002 in SF geweest, en hebben 's avonds een bezoek gebracht aan Alcatraz. Toen we de overtocht maakten naar het eiland, was het nog licht.

Op het eiland werden wij opgewacht door parkrangers, die ons begeleidden naar boven. Ons is destijds verteld dat deze service alleen tijdens de avondtour is. TIjdens de wandeling vertelt de ranger allerlei wetenswaardigheden over de gevangenis, de gebouwen waarlangs je loopt, de geschiedenis van het eiland en natuurlijk over de spectaculaire ontsnappingen. Dat had ik voor geen goud willen missen! Ik vond het verhaal erg mooi, en kreeg herhaaldelijk kippenvel, en dat was niet van de kou!

Eenmaal boven, hebben we de audiotour gedaan, inderdaad met een walkman. Ik heb de hele tour gehuiverd.... Het was alsof ik het zelf nog eens meemaakte. Wat ik zo bijzonder vond, was dat de audiotour is gemaakt door ex-gevangenen en ex-bewakers. De verschillende stemmen van de verschillende personen, in combinatie met het verhaal, maakte het voor mij levensecht! Toch voegt dat ook weer een dimensie toe, want je maakt toch even contact met mensen die er echt gewerkt hebben en gevangen zate, als is het dan maar via een stomme walkman.

Na de audiotour zijn we op eigen gelegenheid terug gewandeld naar de veerboot. Inmiddels was het donker, en ook dat voegt iets toe aan de omgeving. De dreiging van het zwarte water, de gevangenis...... En dan: het uitzicht op SF met de prachtig verlichtte gebouwen!

Ik kan de avondtour dus aan iedereen aanraden,

Hallo Jaqueline,

Hartelijk dank voor dit "beeldende" verhaal. Je hebt mij overtuigd! We twijfelden al een poosje of we naar Alcatraz zouden gaan of niet. Ik was bang dat het "tegen zou vallen".
We verblijven begin juni 3 nachten in SF en een bezoek aan Alcatraz (liefst in de avonduren) zal er nu zeker bij zijn.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, niet overslaan, hoor, Marjan! Wij zijn er 15 jaar geleden (huwelijksreis) geweest en ik heb er nog sterke herinneringen aan (als het geen indruk maakt ben ik dingen al snel weer vergeten).
Het is natuurlijk een gevangenis, een gebouw, maar met die tape, zoals Jaqueline schreef, kun je je heel goed inbeelden hoe het geweest moet zijn.
Wij waren er midden op de dag toen, maar ik kan me voorstellen, dat het 's avonds nog wat griezeliger is. Dat zullen wij maar niet doen, want we hebben een nogal anstige 8-jarige.
Esba
Amerika-ontdekker

Kaarten bespreken voor Alcatraz

Bericht door Esba »

Hoi Wendy,

Wij hebben (via reisbureau in Nederland) kaarten besteld voor Alcatraz. Vraag bij je reisbureau de brochure van Keith Prowse.

Zouden we elkaar dan echt tegen gaan komen??? :P

Groetjes,
Esther
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Esther,

Op welke dag en welk tijdstip gaan jullie dan naar Alcatraz. Ben wel benieuwd of er weer een ontmoeting aan het lijstje kan worden toegevoegd.

Groeten
Wendy
anice van den Boer
Amerikafan

brochure van Keith Prowse

hoi Esther,

na je bericht te hebben gelezen heb ik gelijk ons reisburo emaild om een brochure vna Keith Prowse aan te vragen, maar helaas hun werken niet daar mee. :(
Wat moet ik mij van die brochure voorstellen en kan ik hem misschien ergens anders aanvragen???

groetjes Anice en Frank
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Keith Prowse

Bericht door Jasmino »

Hallo Anice en Frank,

Ik heb in het verleden ook al regelmatig entreekaartjes voor pretparken en shows besteld bij Keith Prowse, dus ik heb even de gegevens voor je opgezocht:

Keith Prowse, kantoor NL
Oostenburgervoorstraat 84
1018 MR AMSTERDAM
Tel: 020-6383989
amsterdam@keithprowse.com

Hier kun je in ieder geval een gids aanvragen.
Ook heb ik in het verleden wel eens een gids via een reisbureau van star travel gekregen, misschien hebben ze ook een vestiging in Tilburg?

Groetjes,
Jacqueline
anice van den Boer
Amerikafan

sssnnelllle reactie

:lol:
hoi Jaqueline,

bedankt voor de snelle reactie, ik heb gelijk een mailtje gestuurd, nu is het afwachten.....

groetjes Anice
Esba
Amerika-ontdekker

Bericht door Esba »

wendyjol schreef:Hoi Esther,

Op welke dag en welk tijdstip gaan jullie dan naar Alcatraz. Ben wel benieuwd of er weer een ontmoeting aan het lijstje kan worden toegevoegd.

Groeten
Wendy
Hoi Wendy,

Wij bezoeken op 20 juli Alcatraz ... jullie??????

Groetjes,
Esther
Esba
Amerika-ontdekker

Keith Prowse

Bericht door Esba »

Hoi Anice en Frank,

k zag dat jullie het adres inmiddels hebben gekregen.

Groetjes,
Esther
Made in Holland
Amerikafan

Brochure Keith Prowse

Bericht door Made in Holland »

Hallo dames,

Heb deze brochure enkele maanden geleden bij D-reizen in mijn handen gedrukt gekregen. En D-reizen zit geloof ik zo op iedere hoek van een straat in NL.

Wat tevens ook aan te bevelen is om voor een bezoek aan Alcatraz eerst thuis de films over Alcatraz te bekijken (escape of Alcatraz en the rock). Heb je een beetje een idee waar ze tijdens de rondleiding over praten (lijkt mij).

Leon
Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien »

Hallo allemaal,

Wij gaan waarschijnlijk op woensdag 11 augustus naar Alcatraz. We zullen zeker eerst de film bekijken! 8) We denken zelf nu aan de middag. Kaarten voor die datum zijn nog niet van te voren te bestellen. Via het web is dat pas 3 maanden van te voren mogelijk.

Wie van het forum is nog meer van plan om rond die tijd naar Alcatraz te gaan??

groeten, Ger en Lieneke
Be bear aware!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer