Advies gevraagd :)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Advies gevraagd :)

Bericht door Sandy »

Het ziet er toch naar uit, dat wij volgend jaar met z’n zessen een rondreis gaan maken in het Zuid Westen van de VS.. Onze kinderen zijn volgend jaar zomer resp. 5, 2x6 & 8 jaar oud .. We gaan in totaal vier weken, waarvan we 1 week een stop over maken in Washington DC en de overige 3 weken een camper zullen huren en door het Zuid Westen van de VS zullen rijden.

Voordat wij een route gaan uitstippelen willen we graag jullie mening op het forum. We hebben al het één en ander gelezen en we vinden het toch heel moeilijk zo'n eerste keer.. Wat mij vaak opvalt is de reactie dat er te veel aan bezienswaardigheden in te korte tijd wordt gepropt. Vandaar dat we eerst wat adviezen willen inwinnen alvorens we ons gaan wagen aan de route..

Wij hebben nog geen idee waar we het best kunnen aanvliegen, en hebben nog helemaal geen route, wat dat betreft zijn we nog helemaal blanco.. Wel zouden we heel graag Bryce, Grand Canyons, Zion, San Francisco, Las Vegas willen aandoen en misschien een bezoek aan Sea World (of iets wat daar op lijkt) - Wij vinden veel rijden en lange ritten maken geen probleem en evenzo zijn onze kinderen vrij flexibel.. maar we willen wel relaxed alles kunnen zien (maar ook weer niet onnodig te lang blijven hangen)

Graag hoor ik wat absoluut een ‘must see’ is en hoeveel dagen je voor bepaalde plaatsen zou moeten uittrekken. En heeft iemand ervaring met een route die voor kleine kinderen ook aantrekkelijk is .. (zijn deze berg gebieden niet gevaarlijk voor kleintjes overigens?)

Ik weet dat de keuze wat natuurschoon en steden betreft persoonlijk is, maar als we toch bepaalde gebieden/plaatsen moeten overslaan i.v.m. tijdgebrek, wat raden jullie ons dan aan om beslist te zien.. route technisch en qua tijd winning ..

Wie helpt ons een eind de goede richting uit… Afbeelding
Sandy
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Bericht door jta »

dag,
met zijn zessen door de canyons en naar sea world: dat moet wel een fantastische vakantie worden.
wat mogelijkheden met enkele zaken voor kinderen:
-start trip Las Vegas : ligt kort bij de parken en zo kun je later langs de mooie kustroute van san francisco naar los angeles rijden. terugvlucht vanuit los angeles ( of san diego).
1: las vegas - vlucht uit washington mogelijke aankomst rond de middag, camper halen
2. naar zion ( tubing in de rivier buiten het park)
3. zion, in namiddag naar bryce ( aan bryce: mini-rodeo)
4. bryce
5. naar kanab (animal refuge+old west town met schietende cowboys)
6. naar grand canyon south rim
7. grand canyon
8 naar flagstaff
9. flagstaff - omgeving flagstaff (vb oak creek : een prachtwandeling voor kinderen)
10 naar las vegas via hoover dam ( zijn wel wegenwerken momenteel)
11+12: naar yosemite
13. yosemite
14. naar san francisco
15. san francisco ( alcatraz, kinderen de cel in en eindelijk een rustige vakantie)
16+17 naar los angeles
18 los angeles (universal ? disneyland ?
19 naar sea world san diego en terug
20 los angeles
21 terugvlucht

één van de vele mogelijkheden, kan mee helpen de puzzel in mekaar te doen passen.
jacques

ps vergeet wel niet voor de terugvlucht de kinderen uit de cel te halen
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ziet er goed uit Jacques, een trip langs de kust leek ons ook al wat..
Kinderen in de cel klinkt ook niet gek LOL, maar ik verwacht dat zij zo uitgeteld zijn van alle indrukken en activiteiten, dat zij er iedere avond op tijd in liggen.. en wij de avond voor ons zelf hebben ;)

Nu heb ik nog één vraag.. Welke route kaarten gebruiken jullie meestal.. download je ze van internet, of bestel je ze uit Amerika?

Zijn dit zo'n beetje de 'grootste' bezienswaardigheden? Het is namelijk onze eerste reis die kant op en vanwege de enorme kosten (toch wel met z'n zessen) zie ik ons niet snel weer zo'n trip ondernemen. Dus we willen er alles uithalen.. Ik begrijp wel dat we niet alles kunnen zien in 3 weken natuurlijk.. Heeft iemand nog aanvullingen of ervaringen met kleuters op deze route?

Bedankt alvast,
Sandy
Sandy
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Sandy,

kijk eens voor mijn eerdere bericht hier http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1268

Groet, Marco
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
JGK
Amerikakenner
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:25
Locatie: Bloemendaal
Contacteer:

Bericht door JGK »

Hoi Sandy,

Vind het voorstel van Jacques een goed uitgangspunt alleen zou ik proberen te vermijden dat je op een dag van San Francisco naar San Diego rijdt, Seaworld bezoekt en dezelfde dag weer terug naar LA. Misschien beter een overnachtiging in San Diego in te plannen. Seaworld is wel erg leuk voor de kids en neem daar ruimschoots de tijd voor. Met je ANWB kaart krijg je daar - zoals bij zoveel attractie, campgrounds etc. - korting.

Een goede kaart is de Roadatlas van Rand McNally (in 2002 was de prijs nog USD 14,95). Zelf heb ik voor het plannen van de route heel veel gebruikgemaakt van Microsoft Street & Trips.

Zodra je van staat wisselt heb je meestal een visitors center waar je gratis kaarten, brochures, tips etc. kunt krijgen.

Succes met het plannen!

Groeten,
Jan Gijs
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hoi bedankt voor de tips, en de tips betreffende de kaarten Marco en Jan Gijs : )

Sandy
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

We zouden ook graag langs Phoenix willen rijden..
Sandy
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

jta schreef: 1: las vegas - vlucht uit washington mogelijke aankomst rond de middag, camper halen
Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat je de camper niet op dezelfde dag als de internationale vlucht mag afhalen? Moet je niet eerst een overnachting in een hotel hebben gedaan?
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Bericht door jta »

allo,
als je absoluut langs phoenix wil passeren kun je na flagstaff via phoenix naar los angeles en dan naar san francisco rijden. mis je wel yosemite ( ook wegens tijdsgebrek, of anders dienen andere bezoeken te vervallen).
jacques
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Inge schreef:
jta schreef: 1: las vegas - vlucht uit washington mogelijke aankomst rond de middag, camper halen
Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat je de camper niet op dezelfde dag als de internationale vlucht mag afhalen? Moet je niet eerst een overnachting in een hotel hebben gedaan?
Je zegt het bijna goed na een intercontinentale vlucht ben je verplicht eerst een nacht in een hotel te slapen, maar Sandy zit eerst een week in Washinton en komt dus met een binnelandse vlucht en dan kan je gelijk je camper ophalen.
Rob
Bart&Reg
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jun 2005, 09:42

Bericht door Bart&Reg »

Sandy - jouw vraag had de mijne kunnen zijn. Ook wij denken eraan om volgende zomer met onze kinderen (ok, het zijn er maar 2) naar het zuidwesten te gaan. Over de route heb ik hier al veel gelezen, maar heeft iemand antwoorden als
* wat vinden amerikanen van kinderen? Tot nu toe zijn we altijd met zijn tweeen gegaan, dus ik heb er nooit opgelet of er playgrounds / kidscorners zijn.
* Hoe zijn de parken voor kinderen (die van mij zijn dan zo'n 4 en 7 jaar oud). Zijn er bijvoorbeeld korte routes om te wandelen?
* We weten nog niet of we met auto (&motels) of met de camper onszelf vervoeren. Ik lees al veel over campers - is er iemand die er toch voor koos om auto's en motels te gebruiken?

En zo komen er vast de komende maanden nog genoeg vragen...

Groet,
REg
Na Florida (95) en New York (2000) in 2006 mét kinderen naar het zuidwesten?
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Bericht door jta »

allo,
-de parken: in alle parken zijn er korte en langere wandelingen. ook zijn er vaak ,,junior" programs: via het oplossen van wat vraagjes (met de hulp van de ouders) over het park krijgen ze dan een badge. Tof....
Door de vele informatie die over de wandelingen op het internet te verkrijgen is kan je die wandelingen met/voor de kinderen uitstekend kiezen en voorbereiden. Zomaar gaan wandelen zegt kinderen soms niet veel, maar als je kan melden dat er na 15 minuten een waterval is en dat ze voortdurend de beek gaan moeten overspringen is al iets heel anders.
-Mickey Mouse woont in Amerika, ze houden daar van kinderen. Speelhoekjes, speciale's menu's (met soms een geschenkje): dat zal wel meevallen
- motel of camper ? ik ken de statistieken niet maar ik vermoed dat de meesten voor auto/motel kiezen. Is een heel persoonlijke keuze

jacques
JGK
Amerikakenner
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:25
Locatie: Bloemendaal
Contacteer:

Bericht door JGK »

jta schreef:allo,

- motel of camper ? ik ken de statistieken niet maar ik vermoed dat de meesten voor auto/motel kiezen. Is een heel persoonlijke keuze

jacques
Hoi Sandy,

Zelf geef ik de voorkeur aan een camper. Niet iedere avond de koffers naar binnen zeulen en 's ochtends weer inpakken. In de camper is het alles een keer uit- en inpakken. Verder vind ik een camper voor kinderen het voordeel hebben dat alles veel ruimer is. Ze kunnen aan tafel kleuren, lezen, spelletje doen; noem maar op. Heb je een vast bed, dan kunnen zij zelfs even gaan liggen. Maar ik weet zeker dat er genoeg mensen zjn die liever met een huurauto in combinatie met hotel / motel / cabin rondreizen.

Succes verder met plannen.
Laatst gewijzigd door JGK op 16 jun 2005, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Gijs
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

LOL bedankt maar Reg had die vraag gesteld : )

Wij zijn er al over uit dat het een Camper wordt. Het lijkt ons te vermoeiend voor de kids, maar ook voor mijzelf.. om steeds maar onze spullen in en uit te pakken. Plus lijkt het me zo'n fantastische ervaring met een Camper, dat moet je gewoon een keer gedaan hebben op deze manier camperen : ))
Sandy
Bart&Reg
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jun 2005, 09:42

Bericht door Bart&Reg »

Ha,

Ja dat was ik die twijfelde. Erg ervaren met de combinatie auto/hotels maar absoluut een newbie met een camper. En ik ben waarschijnlijk iets angstiger dat ik nog steeds kan blijven koken en poetsen;-) (of gewoon lui).

Overigens blijf ik de voorstellen voor de route volgen. En ga (tip die ik net gezien heb) maar vast wekelijks ticketprijzen zoeken...
Groet,
REg
Na Florida (95) en New York (2000) in 2006 mét kinderen naar het zuidwesten?
JGK
Amerikakenner
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:25
Locatie: Bloemendaal
Contacteer:

Bericht door JGK »

Bart&Reg schreef:Ha,

Ja dat was ik die twijfelde. Erg ervaren met de combinatie auto/hotels maar absoluut een newbie met een camper. En ik ben waarschijnlijk iets angstiger dat ik nog steeds kan blijven koken en poetsen;-) (of gewoon lui).
Wat is nu het probleem; koken en poetsen of met zo'n camper rondrijden?

Probleem met koken:
Ook in een camper MOET je NIET koken; je kunt alle maaltijden ook in een restaurant gaan gebruiken.

Probleem met poetsen:
Moet je vooral in een camper niet te veel doen; een klein beetje bijhouden is al genoeg (het is uiteindelijk vakantie :lol: )

Probleem met rijden:
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit heel erg meevalt. De Amerikanen zijn in het verkeer uitermate beleefd. Er zijn eigenlijk maar 2 dingen waar je op moet letten:
1) De breedte van de camper, wij hebben in 2002 een paar campers zonder of met gebroken rechter spiegel zien rijden.
2) Als je sterk instuurt naar links, gaat de achterkant van de camper naar ..., juist naar rechts. Het klinkt zo logisch, maar als je toevallig dicht langs een boom of muur rijdt ....

Voor de rest is het alleen maar genieten. Wij gaan over zo'n week of 4 met onze 2e campertrip beginnen. Ik verheug mij nu alweer om zo'n loeder van 10 meter te mogen rijden. :dance: :lol: :dance:

Hieronder staat de link vermeld naar de route die het dit jaar gaat worden; over deze route heb ik ondertussen heel veel informatie.

Succes verder met plannen; ben benieuwd of het een auto/hotel combinatie wordt of dat je de stoute schoenen aantrekt en lekker van een camper gaat genieten.
Laatst gewijzigd door JGK op 14 jun 2005, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Gijs
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bart&Reg schreef:Ha,

Ja dat was ik die twijfelde. Erg ervaren met de combinatie auto/hotels maar absoluut een newbie met een camper. En ik ben waarschijnlijk iets angstiger dat ik nog steeds kan blijven koken
Diepvriesmaaltijden voor de magnatron in 5 minuten klaar
en poetsen;-) (of gewoon lui).
2 minuten per dag
Overigens blijf ik de voorstellen voor de route volgen. En ga (tip die ik net gezien heb) maar vast wekelijks ticketprijzen zoeken...
Groet,
REg
4 reizen gedaan totaal 17 weken dus redelijk wat ervaring, voor ons de mooiste mannier van vakantie houden.
Gr
Rob
Lene
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2005, 20:53

Bericht door Lene »

Reg,

Ik ben een absolute liefhebber van rijden met de auto en slapen in motels. Toch heb ik gemerkt dat het voor kinderen erg vermoeiend en verwarrend kan zijn om (bijna) elke ochtend weer de spulletjes in te pakken en 's avonds te wennen aan weer een nieuw bed. Het grote voordeel van een camper is dat ze hun eigen bed hebben waar de knuffels in kunnen blijven liggen. Nou zal dat niet bij alle kinderen in dezelfde mate het geval zijn, maar volwassenen kunnen over het algemeen toch iets beter tegen veranderingen. En dat opruimen en koken: kinderen kunnen ook afwassen en de magnetron is geduldig (MacDonalds trouwens ook...).

Groet,
Lene
Lene
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2005, 20:53

Bericht door Lene »

Wij gaan dit jaar half met de camper en half met de auto trouwens. Kijken hoe dat bevalt.
Laatst gewijzigd door Lene op 16 jun 2005, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Misschien een domme vraag, maar mag je tijdens het rijden in een camper rondlopen in de camper..
Het is en blijft een huisje op wielen ; )) - maar mag je tijdens het rijden op bed liggen bijvoorbeeld.
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer