Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ticket verlengen
Ticket verlengen
Ik zit met een vraag en ik hoop dat iemand hier mij daar mee kan helpen. Ik ben op dit moment in Amerika op bezoek bij mijn vriendin. Ik ben vorige weej gekomen en blijf hier tot 12 September. Nou hebben mijn vriendin en ik erover zitten nadenken of ik niet wat langer zou kunnen blijven. Namelijk tot eind September. Ik ben net afgestudeerd, dus ik heb geen haast om terug te keren. Volgens de vliegmaatschappij is het geen probleem, maar ik weet niet hoe customs hierop zal reageren. Ik heb gebruik gemaakt van de Visa Waiver Program.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Ticket verlengen
Wat je er niet bij schrijft is, hoe lang je hier bij elkaar wilt blijven (inclusief de dagen, die je hier al bent), al begrijp ik uit je verhaal, dat dat minder dan negentig dagen zal zijn. Als die verlenging je verblijf meer dan negentig dagen maakt, raad ik het ernstig af! Zo niet, dan kun je gewoon verlengen, zolang je verblijf binnen de negentig dagen blijft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ik snap bovenstaande even niet. Is er iets veranderd? Heb ik iets gemist? Volgens het Visa Waiver Programma mag je toch max. 90 dagen in de Verenigde Staten blijven?Petra/VS schreef:Als die verlenging je verblijf meer dan dertig dagen maakt, raad ik het ernstig af! Zo niet, dan kun je gewoon verlengen, zolang je verblijf binnen de dertig dagen blijft.
Bron: http://travel.state.govThe Visa Waiver Program (VWP) enables nationals of certain countries to travel to the United States for tourism or business for stays of 90 days or less without obtaining a visa.
TO zou zonder problemen tot half november kunnen blijven omdat hij immers pas sinds vorige week in Amerika is en gebruik gemaakt heeft van het Visa Waiver Programma. De vliegmaatschappij geeft aan dat het geen probleem is zijn ticket te verlengen dus ik zie het probleem niet. Zorg ervoor dat je de 90 dagen niet overschrijdt, dan is er niets aan de hand.
Roland
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En informeer vooraf ook even hoeveel het kost om je ticket te verlengen. Dat kan gaan van een paar tientjes tot enkele honderden. Of misschien gratis. Dat is afhankelijk van het soort ticket dat je kocht.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, het moet negentig dagen zijn, sorry!Coyote schreef:Ik snap bovenstaande even niet. Is er iets veranderd? Heb ik iets gemist? Volgens het Visa Waiver Programma mag je toch max. 90 dagen in de Verenigde Staten blijven?Petra/VS schreef:Als die verlenging je verblijf meer dan dertig dagen maakt, raad ik het ernstig af! Zo niet, dan kun je gewoon verlengen, zolang je verblijf binnen de dertig dagen blijft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 18885 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve
-
- 6 Reacties