Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alcatraz

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wendyjol
Amerikakenner

Alcatraz

Bericht door wendyjol »

Graag jullie advies!!

Wij willen de tickets voor Alcatraz alvast via het web bestellen, maar wat adviseren jullie: een ochtend, middag of avond tour???

Groeten
Wendy
anice van den Boer
Amerikafan

nu al ??

Bericht door anice van den Boer »

hoi Wendy,

ook bij onze zoon stond Alcatraz op zijn verlanglijstje, dus ik kijk gespannen mee :wink:
Maar is het nodig om de kaartjes nu al te bestellen??
Vinden het zelf ook leuk om het te gaan bezichtigen want wij hebben alleen maar een paar mooie foto's met Alcatraz op de achtergrond.

groetjes Anice,Frank en Rico,Elena
(wij zijn de 18e week ingegaan voor onze vertrekdatum)
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

hangt van het seizoen af.
's Ochtends is het beste.
Stel je er alleen niet teveel van voor; vroeger waren deze trips begeleid door een gids, nu mag je het met een walkman doen.......
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo Wendy en Anice
Als je boven aan dit forum op zoeken klikt, en dan Alcatraz in vult zal je alle op dit forum gestelde vragen en antwoorden over Alcatraz krijgen. En dat zijn er aardig wat.
Hallo Hansje
Waarom zou men er zich niet al te veel van moeten voorstellen?? Het lijkt me een leuke trip toch??

Harm
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hansje schreef:hangt van het seizoen af.
's Ochtends is het beste.
Stel je er alleen niet teveel van voor; vroeger waren deze trips begeleid door een gids, nu mag je het met een walkman doen.......
Dat "vroeger" is dan wel heel lang geleden, want 15 jaar geleden, toen we er met onze huwelijksreis waren, luisterden we ook al naar een walkman.
En die maakte het wel zo spannend, want je hoorde zelfs de geluiden van toen de gevangenis nog open was.
Ik vond het heel indrukwekkend en ook wel eng, maar ik heb een levendige verbeelding.
Hansje, het lijkt me beter om mensen voor zichzelf te laten beslissen, in plaats van zo vaak te adviseren "zich er niet veel van voor te stellen". Je schreef iets soortgelijks over Hawaii. Ik ben het al niet met die beschouwingen eens, dus hoe je iets ervaart blijft persoonlijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Ik ben het daar mee eens, wij zijn vorig jaar geweest en vonden het
ook heel indrukwekkend. Door het effect van de koptelefoons heb ik wel
een paar keer omgekeken terwijl er toch echt geen gevangende meer zat.

Reserveren in het hoog seizoen is toch wel handig, dan ben je zeker van je plaats. 3 jaar geleden visten we achter het net en dat is toch zonde als je daar eenmaal bent.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hansje schreef: Stel je er alleen niet teveel van voor; vroeger waren deze trips begeleid door een gids, nu mag je het met een walkman doen.......
Komt deze informatie ook weer uit hetzelfde boek als de Golden Eagle Pas voor $ 25.00, ik dacht uit 1980 of heb je ondertussen een jongere uitgave 1990?.
Ik heb het al eens gevraagd maar nu toch nog een keer.
Spreek/schrijf je uit eigen ervaring cq ben je er al eens geweest of geef je al de adviezen uit de boeken.
Makki
Amerikafan

Alcatraz

Bericht door Makki »

Reeds twee keer hebben wij een bezoek gebracht aan Alcatraz en steeds was het een enige belevenis.
Alcatraz is zeker een bezoekje waard. Trek er de nodige tijd voor uit. Denk er aan dat het op de boot naar Alcatraz en het eiland zeer koud kan zijn (zelfs in de zomer).
Als je wat geluk hebt kun je er soms nog gewezen gevangenen ontmoeten. Zo ontmoetten wij in maart 1989 er de gewezen gevangene Leon Whitey Thompson, die ons in geuren en kleuren vertelde over zijn verblijf in dit oord.

Makki
Makki
Amerikafan

Re: Alcatraz

Bericht door Makki »

Makki schreef:Reeds twee keer hebben wij een bezoek gebracht aan Alcatraz en steeds was het een enige belevenis.
Alcatraz is zeker een bezoekje waard. Trek er de nodige tijd voor uit. Denk er aan dat het op de boot naar Alcatraz en het eiland zeer koud kan zijn (zelfs in de zomer).
Als je wat geluk hebt kun je er soms nog gewezen gevangenen ontmoeten. Zo ontmoetten wij in maart 1989 er de gewezen gevangene Leon Whitey Thompson, die ons in geuren en kleuren vertelde over zijn verblijf in dit oord.

Makki
anice van den Boer
Amerikafan

alcatraz

hoi Makki,

dat moet een hele belevenis zijn geweest om daar een geweze gevangene te hebben ontmoet.
Dat zou onze zoon prachtig vinden!!!
En een goede tip heb je gegeven dat het daar koud kan zijn, ik ben namelijk een enorme kou-kleum.

groetjes Anice en Frank,Rico,Elena
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hansje schreef:
Van de informatie die ik tot nu heb gevonden (en ik werk niet in de reisbranche) heb ik begrepen dat er nog steeds tours door NPS rangers zijn.
Alleen hoe je die kunt boeken ben ik nog niet tegengekomen.

Ook begreep ik van een ander forum dat je juist (in tegenstelling tot wat Hansje schreef) beter niet de vroege ochtend tour kan doen. Er schijnt redelijk vaak een mist te hangen boven de wateren rond San Francisco. Deze mist lost in de ochtend op.

Anice, ik ga dus kiezen voor een vroege middag tour. Dan kunnen we vanaf het water ook San Francisco bekijken.
En jij, wat ga jij kiezen?

Groeten en allemaal weer bedankt
Wendy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wendy, precies, die informatie van dat forum is correct. En aan het einde van de middag komt de mist vaak weer binnenrollen. Dus vroeg in de middag is meestal het beste (niet gegarandeerd, dat de mist optrekt overigens, wij hebben in augustus hele dagen mist gehad en flink koel!).
Net als Rob zou ik wel willen weten waar Hansje zijn informatie vindt. Echt afhankelijk van het seizoen is het ook niet, want de Bay Area krijgt het hele jaar door veel mist.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nog even, ik vond op deze website: http://www.nps.gov/alcatraz/welcome.html dat er buiten rondleidingen worden gegeven door rangers en volunteers.
Wij denken er over begin juli naar San Francisco te gaan, goede informatie allemaal dus, want ik weet zeker, dat de kinderen Alcatraz zullen willen zien.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alcatraz

Bericht door CaroLine »

wendyjol schreef:Graag jullie advies!!

Wij willen de tickets voor Alcatraz alvast via het web bestellen, maar wat adviseren jullie: een ochtend, middag of avond tour???

Groeten
Wendy
Hallo Wendy,
Wij hebben Alcatraz de vorige keer overgeslagen omdat onze kinderen erg klein waren. 26 juli vertrekken we voor een 32-daagse reis en willen nu ook naar Alcatraz. Onze dochter is nu 12 en onze zoon wordt tijdens de vakantie 9 jaar.
groetjes,
Carola
anice van den Boer
Amerikafan

kaartjes alcatraz

hoi allemaal,

wij zijn op zoek gegaan om de kaartjes te bestellen, maar..........zoals jullie weten sluiten wij de rij en zijn daar pas op 2 september om Alcatraz te bezichtigen, en de site die Petra aangaf die reserveert maar kaartjes tot 13 juli. :cry:
Weet iemand misschien een andere manier om nu al aan kaartjes te komen??

groetjes Anice en frank
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: kaartjes alcatraz

Bericht door Coyote »

Volgens mij wordt het druk met Nederlanders op Alcatraz dit jaar... :wink:

Ook ik ben van plan naar Alcatraz te gaan.

Ik was van plan de eerst mogelijke tour te doen (9.30 uur geloof ik), maar ik denk dat ik toch wat later ga i.v.m. met de mogelijke mist.
anice van den Boer schreef:wij zijn op zoek gegaan om de kaartjes te bestellen, maar..........zoals jullie weten sluiten wij de rij en zijn daar pas op 2 september om Alcatraz te bezichtigen, en de site die Petra aangaf die reserveert maar kaartjes tot 13 juli. :cry:
Weet iemand misschien een andere manier om nu al aan kaartjes te komen??
Anice,

deze site ken je vast wel: http://www.blueandgoldfleet.com/html/al ... rvice.html

Ook hier kun je echter maximaal 3 mnd vantevoren kaartjes bestellen. Je zult denk ik toch tot 2 juni moeten wachten voordat je je kaartjes kunt bestellen... :cry:

Het is niet anders.

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Petra schreef:
Wij denken er over begin juli naar San Francisco te gaan, goede informatie allemaal dus, want ik weet zeker, dat de kinderen Alcatraz zullen willen zien.
Wat leuk Petra, weet je al wanneer precies? Wij willen Alcatraz bezoeken op 13 juli, misschien kunnen we afspreken om eerst op de Fisherman's Wharf te lunchen? :wink: :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, het idee staat nog maar in de kinderschoenen, omdat een vriendin heeft aangeboden op huis en dieren te passen. Maar ik zal die datum in gedachten houden :).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Helaas, Wendy, mijn man blijkt op 15 juli op zakenreis te moeten, dus wij komen van 2 juli t/m 10 juli naar San Fran. We missen jullie dus net. Nu plukken we wel de vruchten van de vele reizen van mijn man, want we vliegen alle 5 gratis op mijlen! Scheelt even een paar duizend dollar. 8)
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

Rob schreef:
Hansje schreef: Stel je er alleen niet teveel van voor; vroeger waren deze trips begeleid door een gids, nu mag je het met een walkman doen.......
Komt deze informatie ook weer uit hetzelfde boek als de Golden Eagle Pas voor $ 25.00, ik dacht uit 1980 of heb je ondertussen een jongere uitgave 1990?.
Ik heb het al eens gevraagd maar nu toch nog een keer.
Spreek/schrijf je uit eigen ervaring cq ben je er al eens geweest of geef je al de adviezen uit de boeken.
Leuke reactie Rob ! Jij weet alles al?????
De verhalen die ik hoor zijn eensluidend: de walkman geeft een anonieme impressie; het zal er ook mee te maken hebben hoe je het ervaart om een walkman je het verhaal te laten vertellen.
De ochtenden zijn het minst druk, en de mist trekt op (ALS ie optrekt) rond 10.30 uur, voor zover men mij dit verteld heeft (januari dit jaar te horen gekregen; bezoek september 2003, FYI !!!!!)
De middagtochten zijn vrij druk en vaak vol; vandaar .

de NPS site geeft aan dat de begeleide tours worden opgehangen bij de Pier. Deze kun je dus niet vooraf reserveren, je zult naar de pier moeten om een afspraak te maken.
En aangezien in september de ervaring zo was, dat deze tours vaak door boekingskantoortjes wordt volgeboekt is de kans niet zo groot dat het je op de bonnefooi lukt.

Mijn 2 centen !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer