Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dutch Village in Holland, Michigan

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Dutch Village in Holland, Michigan

Bericht door Njit »

Kwam deze foto's tegen op Themepark en vond ze erg grappig. Voor alle Dutchies in de buurt, daar kun je kaas en hagelslag kopen :)
Afbeelding
Dutch Village in Holland, Michigan. Hier de toegangspoort.

Afbeelding
Compleet met windmolen en Nederlandse vlaggen overal.

Afbeelding
Deze bordjes staan er al een tijdje.

Afbeelding
Ehhh, je bent wel even de weg kwijt als je hier rondloopt.

Afbeelding
Grachtenplaatje.

Afbeelding
Kijk nou, Sinterklaas. Er is ook een boekje bij waar het verhaal van Sinterklaas vs Santa Claus wordt uitgelegd. De verkoper in de winkel is in Amerika geboren maar spreekt redelijk Nederlands. Knap hoor.

Afbeelding
Het doet wel heel dorps aan. Volendam of Marken is er niets bij.

Afbeelding
Een ophaalbrug.

Afbeelding

Afbeelding
De klompenmakerij.

Afbeelding

Afbeelding
Rekken vol met Nederlandse meuk. Ontbijtkoek, erwtensoep, vlokken, tom pouce, drop en poffertjesmix
Laatst gewijzigd door Njit op 18 jul 2008, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Dutch Village in Holland, Michigan

Bericht door lelie »

Leuk hoor, zou ik best eens willen kijken als ik in de buurt zou zijn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is ook echt wel een bezoekje waard. Vooral om de klompendans ;). Alleen smaken hun saucijzebroodjes allerminst authentiek, helaas (althans een paar jaar geleden).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Petra/VS schreef:Het is ook echt wel een bezoekje waard. Vooral om de klompendans ;). Alleen smaken hun saucijzebroodjes allerminst authentiek, helaas (althans een paar jaar geleden).
En de kroketten kan je beter ook niet pakken.
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Leuk! Wij zijn nu in "de buurt" (Baraga, Mi) dus over een paar dagen zijn we er... :mrgreen:
The USA...what else?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Idd heel leuk om eens naar toe te gaan! Ik heb hier mijn eerste klompendans gezien, haha. Downtown Holland raad ik ook aan! En ga ook even naar Windmill Island, daar staat een windmolen uit NL, die uit elkaar gehaald is en daar weer in elkaar gezet, met kogelgaten uit WWII erin. Bij de tour daar zit ook een klompendans inbegrepen volgens mij ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

We zijn er vandaag geweest! Eén ding: Als je het openluchtmuseum in Arnhem al saai vind....Overslaan!
Het is tenenkrommend stereotyp....maar voor de liefhebbers waarschijnlijk wel grappig, daar kan ik mezelf helaas niet toe rekenen!
The USA...what else?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je moet het natuurlijk ook wel op zijn waarde schatten. Natuurlijk is het stereotyp. De mensen, die het op hebben gezet hebben geprobeerd de dingen, die zij uit hun land van herkomst misten, te dupliceren hier in de VS. Als je ziet, wat wij met ons gezin als Nederlandse gewoontes hebben behouden zijn die ook stereotyp. Misschien is the Dutch Village minder geslaagd om te bezoeken, als je vers uit Nederland komt. Voor ons emigranten/half Nederlanders (mijn kinderen) is het wel heel grappig om te zien, zo midden in het Amerikaanse landschap.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Dat is uiteraard ook waar. Het heeft me in ieder geval wel een paar heel leuke gesprekken opgeleverd met Nederlandse immigranten, en dat was wel heel bijzonder, én gezellig!
The USA...what else?
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Ben er paar jaar terug ook geweest. Wel grappig om te zien. Toen wij er waren was er geen hond, alleen de shop was open en ik kan me herinneren dat de kroketten absoluut niet lekker waren.
can't wait to travel again.....
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Haha, de kroketten zijn nog steeds niet lekker! Maar toen wij er een paar dagen geleden waren was het gezellig druk!
The USA...what else?
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik woon al sinds 1994 in Michigan en ben er ook een paar keer geweest. Leuk om een keer te zien. De rest van West Michigan vind ik verder niet zo bijzonder, het is allemaal wat saai en vlak. Ik moet er nog steeds een keer heen als de tulpen in bloei staan. Ik heb wel het idee dat het wat tegen zal vallen als je de bollen velden in Nederland hebt gezien. Heeft iemand dit in Holland, MI gezien?

Ik hoop er altijd een bruine kroeg of een zaak zoals Broodje van Kootje of Friet van Piet te vinden maar helaas...

Veel Nederlandse etenswaren zijn te vinden bij The Dutch Store in Grand Rapids. Ik was er in April en de kruidnootjes en chocolade letters waren in de aanbieding. :D
http://www.thedutchstore.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer