Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis met een budget van 4500,- te doen?
Re: Rondreis met een budget van 4500,- te doen?
Vorig jaar september heeft een rondreis van 3,5 week ons (2 volwassenen) in totaal 6200 euro gekost.
Daar zijn alle kosten in begrepen:
Vluchten AMS-SFO-AMS, huurauto, hotelovernachtingen, benzine, parkenpas, eten, boodschappen, telefoonkaarten, shoppen en parkeren op Schiphol.
Er waren overnachtingen bij van 120 dollar per nacht, maar ook van 50.
Daar zijn alle kosten in begrepen:
Vluchten AMS-SFO-AMS, huurauto, hotelovernachtingen, benzine, parkenpas, eten, boodschappen, telefoonkaarten, shoppen en parkeren op Schiphol.
Er waren overnachtingen bij van 120 dollar per nacht, maar ook van 50.
Hoi Luc,
Bedankt voor je reactie! Erg nuttige website!
Groetjes, Kelly
Bedankt voor je reactie! Erg nuttige website!
Groetjes, Kelly
Luc schreef:Een Duitse collega houdt het allemaal netjes bij . Kijk het even na op zijn website.
http://www.frankgayer.de/reiseberichte/2008/fazit.php
Ganz tot onder scrollen:
Ik denk uit eigen ervaring dat je het met 4500 Euro best redt en als je geen gekke dingen gaat doen als helikopter vliegen en 200 dollar voor overnachtingen neertelt.
Veel plezier.
Luc
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Harry schreef:Ik denk dat er miles per gallon bedoeld wordt, of ze hebben een Prius gehuurd.Pete.Z schreef:
Dan ben ik toch heel erg benieuwd naar de auto die je hebt,1:20 kan gewoon niet,volgens mij.
Althans,niet buiten de folder.
Ik ben er bang voor,en dan zit je dus aan de 1:9, niet aan de 1:20......hopelijk niet vanuit gegaan bij het budget.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
MPG van 1:20Pete.Z schreef:Harry schreef: Ik denk dat er miles per gallon bedoeld wordt, of ze hebben een Prius gehuurd.
Ik ben er bang voor,en dan zit je dus aan de 1:9, niet aan de 1:20......hopelijk niet vanuit gegaan bij het budget.

5000 mijl in de planning, dus 6500 met onverwachte mijlen, delen door 20 maal $4,30, komen we uit op een budget van bijna $1400
Wij zijn ook net terug, 3.5 weken met camper in het zuidwesten.... Heb nog geen geheel overzicht maar ik denk dat we 5500-6000 euro kwijt zijn geweest in totaal. 4500 lijkt me net te krap. Wat mij tegenviel was benzine: is inderdaad 'goedkoop' maar een camper ook van 23 ft slurpt enorm: 2500 mile ik denk wel 1200 dollar benzine... En ook vond ik het eten in de supermarkt duur! Wij hebben bijna altijd zelf gekookt (houd ik van) met veel groente en fruit en daar was ik zeker 20-50% meer aan kwijt als hier in nederland.... Moet ook wel toegeven dat wij een aantal malen gewinkeld hebben bij de 'whole food market' een geweldige biologische supermarkt. En ook on-amerikaanse producten als balsamicoazijn en pesto hebben gekocht
Maar ja een lekkere italiaanse maaltijd op de camping in arches (waarvoor we al om 6.30 uur 's morgens in de rij stonden....
) heeft wel wat.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Die indruk hebben we helemaal niet, ons leek alles een stuk goedkoper eigenlijk. Maar sommige dingen zijn inderdaad wel een heel stuk duurder dan wat we in BE/NL gewend zijn. Confituur en choco zijn peperduur bv, net zoals fruit in de meer afgelegen gebieden.helma schreef: En ook vond ik het eten in de supermarkt duur! Wij hebben bijna altijd zelf gekookt (houd ik van) met veel groente en fruit en daar was ik zeker 20-50% meer aan kwijt als hier in nederland.... Moet ook wel toegeven dat wij een aantal malen gewinkeld hebben bij de 'whole food market' een geweldige biologische supermarkt. En ook on-amerikaanse producten als balsamicoazijn en pesto hebben gekochtMaar ja een lekkere italiaanse maaltijd op de camping in arches (waarvoor we al om 6.30 uur 's morgens in de rij stonden....
) heeft wel wat.
In Moab (omgeving Arches) heb je trouwens een fantastisch goeie pizzeria, 1 vd betere die ik ken

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Vorig jaar bijna 3 weken geweest en zaten aan ongeveer 2500 euro per persoon, alles inbegrepen: hotels,eten, vluchten, autohuur, benzine,
entreeprijzen (cirque du soleil, baseballmatch, pretpark, nationale parken,....) Ook met zen drie op één kamer geslapen in elk hotel.
Groeten
entreeprijzen (cirque du soleil, baseballmatch, pretpark, nationale parken,....) Ook met zen drie op één kamer geslapen in elk hotel.
Groeten
Klopt, soms waren de steaks goedkoper dan een paprika. Een pondje kersen $10 dollar!!!!! (wall-mart).helma schreef: En ook vond ik het eten in de supermarkt duur! Wij hebben bijna altijd zelf gekookt (houd ik van) met veel groente en fruit en daar was ik zeker 20-50% meer aan kwijt als hier in nederland....
Vrolijke groetjes
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En vaak snap ik niet hoe restaurants relatief goedkope maaltijden op tafel kunnen zetten, want in de supermarkt is het vaak inderdaad best duur.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik heb juist alles eens op een rij gezet. Wij trokken in mei 3,5 week met een camper rond in het Zuid-Westen. Afgezien van de camperhuur, vliegkosten en eerste nachten hotel (dat is immers sterk afhankelijk van het jaargetijde en hadden we al in euro's eerder betaald), gaven we in Amerika 4800 dollar uit, oftwel 3200 euro. Uitgesplitste posten: 1150 dollar voor benzine (wij reden 3350 mijl en de camper reed 10 mijl op een gallon gemiddeld). Verder 650 dollar aan campings en 640 dollar aan uitstapjes (helicoptervlucht Grand Canyon, Universal Studio's, treinreis en tour door Monument Valley) en 165 dollar aan souvenirs. Als je de laatste twee posten schrapt, blijft er ca. 4000 dollar over, waarvoor we dus verder alles hebben gedaan, inclusief shuttlebussen naar vliegveld, koffie onderweg, boodschappen, ijsjes, parkpas, kaarten en enkele keren uit eten. Wij waren met twee personen.
Ga je met gewone auto, dan worden de benzinekosten natuurlijk lager en vervallen ook de campingkosten. Maar waarschijnlijk ga je dan weer vaker uit eten.
Zonder extra entrees moeten wij toch rekenen op 160 dollar per dag met z'n tweeen, laat deze afrekening zien.
En tja, dan wordt het een beetje creatief boekhouden. Wat we anders thuis uitgeven, 'mogen' we ook in de vakantie uitgeven, dat scheelt weer in het extra benodigde budget
.
Succes met rekenen en plannen,
trudy
Ga je met gewone auto, dan worden de benzinekosten natuurlijk lager en vervallen ook de campingkosten. Maar waarschijnlijk ga je dan weer vaker uit eten.
Zonder extra entrees moeten wij toch rekenen op 160 dollar per dag met z'n tweeen, laat deze afrekening zien.
En tja, dan wordt het een beetje creatief boekhouden. Wat we anders thuis uitgeven, 'mogen' we ook in de vakantie uitgeven, dat scheelt weer in het extra benodigde budget

Succes met rekenen en plannen,
trudy
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Hoi Vlinder,
De prijs is inderdaad een beetje afhankelijk van hoe goed je zoekt en waar je tevreden mee bent. Wij hebben 2 jaar geleden een rondreis vanuit Denver gemaakt en daarmee kwamen we p.p. inclusief overnachtingen uit op een bedrag iets minder dan 1100 euro p.p. voor 16 dagen voor vlucht (plus toeslagen), auto en overnachtingen (excl. eten en benzine). Veel overnacht in Best Westerns etc... Eerlijk gezegd pas ik mijn bestemming altijd een beetje aan aan het budget. Toen konden we goedkoop naar Denver vliegen en ben ik vanuit daar gaan plannen.
Succes!
De prijs is inderdaad een beetje afhankelijk van hoe goed je zoekt en waar je tevreden mee bent. Wij hebben 2 jaar geleden een rondreis vanuit Denver gemaakt en daarmee kwamen we p.p. inclusief overnachtingen uit op een bedrag iets minder dan 1100 euro p.p. voor 16 dagen voor vlucht (plus toeslagen), auto en overnachtingen (excl. eten en benzine). Veel overnacht in Best Westerns etc... Eerlijk gezegd pas ik mijn bestemming altijd een beetje aan aan het budget. Toen konden we goedkoop naar Denver vliegen en ben ik vanuit daar gaan plannen.
Succes!
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-