Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Max.2 x per jaar voor 3 maanden naar USA?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Max.2 x per jaar voor 3 maanden naar USA?

Bericht door zaandra »

Ik heb hier zowat rond gesnuffeld op dit forum en hier blijken dus wel doorwinterde USA kenners te zitten! Fantastisch !!!
Heb hier en daar vernomen dat je niet zomaar op en af kan reizen tussen VS en Europa(Belgie) met een Visa Waiver.Heb me zelfs laten vertellen dat je best maar 2x per jaar voor 3 maanden gaat want ze zouden wel eens moeilijk kunnen doen aan de costums. (Zeker na 9/11)
Ik heb de laatste keer al ondervonden dat ze me veel vragen stelden ivm vriend en visits to USA dus waag ik het liever niet op om meteen terug te vertrekken.
Mijn vriend die in Florida woont en ik zijn van plan om te trouwen,wat blijkbaar ook praktischer zou zijn als hij hier in Belgie met mij trouwt...maar intussen had ik graag nog eens naar daar gegaan.
Is dit een afrader?Of zijn er alternatieven?
Alvast bedankt!!!! :)
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
FreezeM
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door FreezeM »

Er zijn geen duidelijke regels over hoe vaak per jaar je gebruik kan maken van de Visa Waiver. De afgelopen jaren zijn ze wel strenger geworden. Meestal laten ze je de VS in als je minstens zo veel tijd buiten de VS doorbrengt als in de VS tijdens je laatse bezoek. Dus als je drie maanden in de VS bent, en dan een paar uur in Mexico..... reken er maar op dat ze moeilijk gaan doen. Maar ben je elk kwartaal een week in de VS voor zaken, dat zal minder problemen geven. Je kunt altijd vooraf toch een visum aanvragen. Dan is de kans op lastige vragen kleiner. Maar uitendelijk blijft het altijd de beslissing van de ambtenaar aan de grens of hij je wel of niet toelaat in de VS. Dus zelfs met een visum kan je worden teruggestuurd.
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Bedankt voor je antwoord!
Btw,ben eens een kijkje gaan nemen op je site...WOW...prachtig en leuk om lezen.
Veel geluk met jullie "emigratieparcours"!!!
:)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik kwam zelf bijna elke maand naar de VS op bezoek bij mijn echtgenote en elke keer op een waiver, ze hebben eigenlijk nooit moeilijk gedaan. Ik ging overigens wel maar voor een paar weken per keer, omdat er NL nog gewerkt moest worden. Ook was ik al getrouwd, en ze vroegen me constant wanneer ik mij greencard ging aanvragen LOL

Als ik jouw was zou ik in de VS trouwen en dan de procedure voor een greencard in Belgie. Dat gaat een stuk sneller dan naar de VS gaan en vervolgens de procedure opstarten! Lees even de andere draad hierover door.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Thx Richard!

Toch heb ik bij het laatste(ivm trouwen in de VS en procedure green card starten in Belgie) al tegenstrijdige antwoorden gekregen.
Sommigen raden me aan om hier(Belgie) te trouwen en dan in de VS de procedure op te starten...
Kan ik trouwens onmiddellijk na trouwen voor de wet mee naar de VS?

Greetz :)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

In het andere draadje werd het goed uitgelegd door MrsMiaWallace, lees dat draadje van MARK even door!
Om 'DCF' te doen moet je al getrouwd zijn. Je kan dus niet 'DCF' doen en dan in de VS trouwen, zoals rperre zegt. Ook zijn andere informatie klopt helaas niet, in relatie tot 'DCF'.
Overigens dien je bij het consulaat niet te vragen naar de mogelijkheid van 'DCF', want dit is slechts 'layman's terms'. Het consulaat spreekt van een I-130 petition for immediate relative. Een echtgeno(o)t(e) is een immediate relative.

Je kunt trouwen waar je maar wilt, vervolgens dient je vrouw voor minstens één dag naar Nederland te komen, namelijk om de I-130 op het consulaat in Amsterdam in te dienen.
Daarna kan zij weer terug naar de VS en rond jij hier de visa procedure af. Momenteel is dit binnen twee maanden gedaan (in geval je geen strafblad/communicable ziektes en dergelijke hebt).

Aangezien je minder dan 2 jaar bent getrouwd krijg je een CR-1 visa. Deze wordt bij je aankomst in de VS 'endorsed', wat inhoudt dat je dan meteen een permanent resident bent (sommige mensen noemen dit nog steeds een 'green card holder', hoewel er weinig mensen meer zijn die de nòg oudere term 'registered alien' gebruiken).

Je hebt dan geen werkvergunningen, advance paroles etc. meer nodig, want je bent permanent resident. Wel een conditional PR, het enige dat dit inhoudt is dat je na 2 jaar minus 90 dagen een I-751 moet indienen bij de USCIS voor removal of conditions.
Dit omdat je korter dan 2 jaar bent getrouwd. Het is voor de USCIS een extra controle om te zien of het huwelijk is aangegaan om geldige (dus niet slechts immigratie) redenen.
Drie jaar minus 90 dagen nadat je PR status hebt gekregen kan je naturalisatie tot US citizen aanvragen.

Met 'DCF' krijg je dus een immigrant visa en kom je als permanent resident de US binnen, en de stempel op je machine readable immigrant visa (MRIV) in je passpoort is je temporary evidence of permanent resident status totdat je de eigenlijke plastic card (beige tegenwoordig) in je bezit hebt - voor de meesten is dit binnen twee weken.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Niet ieder consulaat geeft de mogelijkheid voor 'DCF'.

Voor zover ik mij kan herinneren kan het in België wel, maar zorg dat je dit bij het consulaat navraagt! Als België géén DCF mogelijkheid [meer] heeft is een K1 (fiancé) visum de daarna meest aantrekkelijke mogelijkheid (zie bijv. http://www.visajourney.com voor een handig vergelijkend overzicht tussen de drie marriage based visas, of kijk op Usenet op alt.visa.us.marriage-based).

Zaandra, wat jij zegt over trouwen in België en 'de procedure' opstarten in de VS is niet mogelijk, tenminste als je er vanuit gaat dat jij tijdens het opstarten van die procedure in de VS bent. Naar de VS reizen met de bedoeling je er te vestigen terwijl je niet in het bezit bent van het juiste visum is tegen de wet.
Trouwen jullie in België en start je man de procedure op vanuit de VS terwijl jij in België wacht, dan kies je meteen voor de langst mogelijke weg.

Je kan dus in geen geval onmiddelijk na je trouwen mee naar de VS. Zelfs in het geval van 'DCF' zal hier nog minstens een aantal weken overheen gaan. In vergelijking met de andere visa mogelijkheden echter een piece of cake. :)
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Bedankt allen voor jullie nuttige info en opgegeven links!!! :)
Ik zag in een nieuw onderwerp staan:"Emigratie in een notedop".Welnu,ik heb de indruk dat je het toch niet allemaal in een notedopje gepropt krijgt!
:wink:
Groetjes
engeltje
Amerika-ontdekker

Bericht door engeltje »

Hoi Zaandra,

Ik zelf ben een aantal keren (4keer totaal) heen en weer gereist van US naar Nederland. En ik mocht wel elke keer het land in maar ze doen wel heel erg moeilijk met vragen over wat je komt doen en wie er voor je ticket betaald en de laaste keer trokken ze het zelfs in twijfel of ik wel echt elke keer binnen 90 dagen het land uit ging. Ik voelde me net een crimineel. Daarom zijn wij dus ook getrouwd in Nederland en heb ik na ons trouwen de procedure opgestart voor een visum. Mijn man is ook nederlands dus ik weet niet zit met een visum voor jou. Ik kon mijn visum pas gaan aanvragen op de dag na ons trouwen en het duurde een week voor ik mijn paspoort weer terug kreeg dus wij konden niet samen naar de US.

Groetjes angele
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

engeltje schreef:Hoi Zaandra,

Ik zelf ben een aantal keren (4keer totaal) heen en weer gereist van US naar Nederland. En ik mocht wel elke keer het land in maar ze doen wel heel erg moeilijk met vragen over wat je komt doen en wie er voor je ticket betaald en de laaste keer trokken ze het zelfs in twijfel of ik wel echt elke keer binnen 90 dagen het land uit ging. Ik voelde me net een crimineel. Daarom zijn wij dus ook getrouwd in Nederland en heb ik na ons trouwen de procedure opgestart voor een visum. Mijn man is ook nederlands dus ik weet niet zit met een visum voor jou. Ik kon mijn visum pas gaan aanvragen op de dag na ons trouwen en het duurde een week voor ik mijn paspoort weer terug kreeg dus wij konden niet samen naar de US.

Groetjes angele
Ja inderdaad,ik heb bij mijn laatste bezoek ook wel een aantal lastige vragen moeten beantwoorden.Of ik een job had,wat voor job,of ik het graag deed,vanwaar ik mijn vriend kende en of we gingen trouwen.Gelukkig heb ik op die laatste vraag "neen" geantwoord want zo te horen wekt dat toch veel argwaan op bij de Costums!

Groetjes,San
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Zaandra,

Dit is een heel belangrijk vraag tegenwordig, erg goede dat deze vraag is u op de forum.

Zoals rperre heeft geschrijvt, heben wij geen "hard and fast rules" over de gebruik van de VWP in een kort period, zoals een jaar. Het es waar dat vaak wij vinden dat elke US Port of Entry (POE) de decisie verschil kan zijn. Wat is zeker is dat de decisie is met de Immigration Inspection Officer.

Wij hebben, bij voorbeld, nederlands klantan dat hebben "second homes" hier in de VS. Als deze klanten kommen aan de US meer dan twee of drie maal en een jaar, elke keer VS Emigratiedienst in de vliegfeld hebben meer vragen, meer interes, en meer "skepticism."

Conclusie in engels: My general advice: be very careful how many times you take advantage of the VWP in a year, most especially if you stay for extended period over 30 days on each visit. You should be especially careful if you have relatives living here, as it can lead to "intent to return" concerns from USCIS/ICE.

Also, please don't believe that you can exploit the VWP by crossing the Canadian or Mexican border for a day or so and expect to restart the timer on your 90 day VWP visit to the US. There is far less tolerance for this strategy, and the ICE officers at US/Canadian border will not hesitate to refuse rentry in the US if they feel an alien is abusing the system.

gr. Dick
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

MrsMiaWallace schreef:Niet ieder consulaat geeft de mogelijkheid voor 'DCF'.

Voor zover ik mij kan herinneren kan het in België wel, maar zorg dat je dit bij het consulaat navraagt! Als België géén DCF mogelijkheid [meer] heeft is een K1 (fiancé) visum de daarna meest aantrekkelijke mogelijkheid (zie bijv. http://www.visajourney.com voor een handig vergelijkend overzicht tussen de drie marriage based visas, of kijk op Usenet op alt.visa.us.marriage-based).

Zaandra, wat jij zegt over trouwen in België en 'de procedure' opstarten in de VS is niet mogelijk, tenminste als je er vanuit gaat dat jij tijdens het opstarten van die procedure in de VS bent. Naar de VS reizen met de bedoeling je er te vestigen terwijl je niet in het bezit bent van het juiste visum is tegen de wet.
Trouwen jullie in België en start je man de procedure op vanuit de VS terwijl jij in België wacht, dan kies je meteen voor de langst mogelijke weg.

Je kan dus in geen geval onmiddelijk na je trouwen mee naar de VS. Zelfs in het geval van 'DCF' zal hier nog minstens een aantal weken overheen gaan. In vergelijking met de andere visa mogelijkheden echter een piece of cake. :)
Thx for the reply! :D
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Hoi Sandra,

Misschien heb je ook iets aan de volgende link: http://www.usadutch.com/forum.
Ik weet niet of DCF in België mogelijk is, maar dat is echt de snelste manier om, nadat je getrouwd bent, bij je dan inmiddels man te gaan wonen in de VS.

Verder heb ik nooit rare vragen of opmerkingen gekregen als ik bij mijn vriend op bezoek ging. Behalve de standaardvragen dan!!!!

Groetjes.....

p.s. Heb je mijn pb nog ontvangen??
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Engeltje,

Als jouw man Nederlander is die in de VS woont vroeg ik me af hoelang de procedure heeft geduurt. Ik weet dat de DCF gemiddeld 2 maanden in beslag neemt. Heb je het proces in Nederland afgewacht of ben je in afwachting van je interview ook nog naar de VS geweest.
engeltje
Amerika-ontdekker

Bericht door engeltje »

Hoi Roos,

Voor dat wij getrouwd zijn ben ik heen en weer gereisd van en naar de US met elke keer een week er tussen. Toen ben ik in Nederland ons huwelijk gaan voor bereiden en wij zijn op 23 April getrouwd en ik heb op 27 april een afspraak gemaakt bij de ambassade en een week later had ik mijn visum.

Angele
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Engeltje,

Gefeliciteerd! :D
Ik wens jullie nog een lang en gelukkig leven samen!

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer