Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

beste tijd voor helivlucht GC

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marloes1980
Amerika-ontdekker

beste tijd voor helivlucht GC

Bericht door Marloes1980 »

hallo...

Mijn man en ik willen tijdens ons verblijf in de Grand Canyon een helicopter vlucht gaan maken.
Maar wij vragen ons af wat de beste tijd is hiervoor....dan bedoel ik ochtend/middag of namiddag.

liefs marloes
Liefs marloes
Hoosier
Amerikafan

Re: beste tijd voor helivlucht GC

Bericht door Hoosier »

Ik vind het een moeilijke vraag. Ik ben afgelopen maart voor een dag in the Grand Canyon geweest van 'ochtends tot laat, maar ik zou je eerlijk gezegd niet kunnen vertellen welke tijd beter is voor een helicoptervlucht. Voor mij was het verschil tussen ochtend en middag niet merkbaar. Het was er in de ochtend en middag warm en helder. Het grootste verschil begon toen de zon onder begon te gaan. Dan begint de Canyon van kleur te veranderen en verandert de temperatuur. Het wordt zeer fris dan!

Maar fantastisch zo een helicoptervlucht! Ik zou het ook wel willen doen, maar het was toen even te duur.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

De eerste keer vlogen wij met één van de eerste vluchten. Schitterend die kleurveranderingen door de zon.
De tweede keer vlogen wij eind ochtend/begin middag. Schitterende uit- en vergezichten.
De derde vlucht hebben wij nog niet gemaakt, maar als we die nog eens zullen doen, zal deze zeker in de namiddag gaan plaatsvinden. Ben er van overtuigd dat die vlucht dan ook schitterend zal zijn.
Zo'n vlucht, op welk moment dan ook, is een zeer indrukwekkende belevenis.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Men zegt dat 's morgens beter is omdat 's middags meer valwinden kunnen optreden en het 's morgens rustiger vliegen is. Er zijn ook mensen die liever een fixed wing flight doen dan een heli tour.
Yeehaw
Flip
Amerika-ontdekker

Bericht door Flip »

Ben ook aan het kijken welke tour te doen.
Mij lijkt vetrek in de middag (17.00 - 17.30 uur) het mooiste om dan in de avond terug te komen in LV (met zonsondergang??).
Paillon is de meest gekende begrijp ik.
Iemand ervaring met Grand Voyager Expedition, Grand Celebration Tour of Sunset Grand Celebration?
Wil max. zo'n $ 300,00 - 350,00 betalen voor een trip.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Om misverstanden te voorkomen. Ik denk dat we het hier hebben over Grand Canyon National Park en niet over Grand Canyon West. Er gaan geen heliflights van het NP naar Las Vegas en ik denk dat jij het hebt over de vluchten van en naar Las Vegas van en naar Grand Canyon West, Flip. Je kan West niet vergelijken met het NP. Het NP is veel hoger, breder en kleurrijker.
Yeehaw
Flip
Amerika-ontdekker

Bericht door Flip »

Oke, thanks. Stond ik niet bij stil.
Jammer dat NP niet te bereiken is vanuit LV.
Evt. kijken we nog om een auto te huren en naar Yavapai Lodge die nog te boeken is wat ik zo snel zie.
Dus naar West met heli vanaf LV of auto huren, overnachting in LV opgeven en naar NP...
Grrr, weer te veel keuzes en te veel opties :)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het NP is wel te bereiken vanuit Las Vegas maar niet met een heli. Er zijn vluchten naar GC a/p in Tusayan, ook met overnachtingen. Maar ik heb dit zelf nog nooit gedaan. Er zijn ook bustours die zo'n 14 uur duren met ongeveer 3 uur aan de rim. Met de auto is de beste optie imo, ongeveer 5 uur vanaf Las Vegas naar GC Village. Van LV naar West is ongeveer 3 uur rijden en van West naar GC VIllage ongeveer 5 uur....Geen accomodatie in West.
Marloes1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Marloes1980 »

Sorry voor de late reactie....nog bedankt voor jullie reactie's.
we neigen zelf nu meer naar een uur of 10 in de ochtend.
ook omdat je dan na de vlucht op je gemak nog wat kan gaan doen.
anders loop je op je klok te kijken omdat je optijd moet komen bij de helicopter plaats.

liefs marloes
Liefs marloes
mvandenb77
Amerika-ontdekker

Bericht door mvandenb77 »

Wij zijn ook aan t kijken naar een tocht voor 12 september. Twijfelen tussen Imperial air tour of de havasupai heli hiking day tour. We overnachten 2 nachten in bright angel lodge dus we hebben 1,5 dag. We vinden die havasupai tour wel erg duur. Ben best bereid te betalen zo lang het maar echt de moeite waard is. Iemand ervaring? :?:

groet,

marloes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer