49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door Coyote »

Voor de liefhebber heb ik de 49 Mile Scenic Drive in San Francisco als route voor de TomTom gemaakt. :D

Met behulp van deze site en een kaartje in .PDF-formaat (let op, ruim 21 Mb!) van de 49 Mile Scenic Drive heb ik via Tyre de gehele route uitgestippeld. Omdat je maximaal 48 routepunten kan opgeven, moest ik de route in 2 bestanden opdelen. Zet de 2 .ITN-bestanden op je TomTom in de ITN-map en je kunt via de menukeuze 'Reisplanner' de routes selecteren. Zodra je bij het eindpunt van deel 1 bent, kun je deel 2 selecteren.

Kijk voor verdere uitleg voor het gebruik op je TomTom op deze site van Tyre.

Hieronder de twee bestanden:

- 49 Mile Drive SF part 1.itn
- 49 Mile Drive SF part 2.itn

Het eerste deel heb ik via de Demo op mijn TomTom geprobeerd en die loopt goed. Er zitten 2 kleine afwijkingen in (bij het punt Marine Dr. en John Muir Dr.). Als je het kaartje van de 49 Mile Scenic Drive er echter bijhoudt, zul je er in de praktijk weinig hinder van ondervinden denk ikzelf. In het tweede deel kan ook een kleine afwijking zitten. Er is een kans dat je een klein stukje om moet rijden. Met Tyre en Google Maps kreeg ik dit er helaas niet uit, evenals de twee puntjes van het eerste deel. In juni zullen we zien of het werkt, dan rijden Marloes en ik zelf de 49 Mile Scenic Drive in San Francisco. :D

Veel plezier ermee.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
weimar
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:13
Locatie: Amersfoort

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door weimar »

En die zocht ik net.... Ik wilde hem al zelf gaan maken.

We gaan in juli, laat nog even weten of het beviel met de Tomtom!

Thanks!
John
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door gondelier »

heel handig, bedankt. Ik ga op mijn gemak eens kijken welk gedeelte we gaan rijden van deze route. Of misschien wel alles.
Gebruikersavatar
bluemoon
Amerikakenner
Berichten: 650
Lid geworden op: 21 aug 2007, 02:41
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Emmen, Drenthe

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door bluemoon »

Er staan toch altijd van die leuke gekleurde bordjes aan de kant van de weg ?
Die volg ik altijd.....
Crisis ? What Crisis ?
Gebruikersavatar
Koekjo
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 apr 2006, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door Koekjo »

Hoi

Bedankt, Ik neem hem mee voor straks in juni. Ik heb mijn hele route per dag vooraf gemaakt met Streets en Trips en omgezet met dit programma ( zie link ) http://benichougps.blogspot.com/ . Het gemaakte S &T routebestandje word dan in een itn bestand gewijzigd.
Het programma is gratis en werkt goed.

Veel succes

Gr van Koek
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
Gebruikersavatar
weimar
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:13
Locatie: Amersfoort

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door weimar »

Als je in google maps san francisco bekijkt, kan je ook "street view" gebruiken. Daarmee kan je op alle straten een 360 graden beeld bekijken (net zoals bv in Funda).

Ga naar http://maps.google.com/ klik "street view" aan (naast traffic, map enz rechtsboven op de kaart) en plaats het gele poppetje ergens in een straat. De rest wijst zich vanzelf.

Op die manier kan je alvast even kijken waar je precies gaat rijden op echte fotos.

En ik zie dat het dus ook in het nederlands kan op http://maps.google.nl/ Dan wordt het "straatweergave".

John
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door gondelier »

Dat kan ook op: http://www.mapjack.com. Erg leuk om te bekijken welke routes je gaat doen.
Gebruikersavatar
weimar
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:13
Locatie: Amersfoort

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door weimar »

gondelier schreef:Dat kan ook op: http://www.mapjack.com. Erg leuk om te bekijken welke routes je gaat doen.
Ja, ik zie het. Maar die gebruiken gewoon ook google maps.
Gebruikersavatar
weimar
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:13
Locatie: Amersfoort

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door weimar »

Correctie: ze gebruiken wel google maps, maar hebben eigen fotos.

Google maps heeft overigens nog wat meer plekken waar je kan kijken, zoals Las Vegas, LA, Phoenix en Tucson. En daarnaast nog een hoop plekken in de USA.
Google kennende zal dit wel snel worden uitgebreid.

Hoe dan ook: voorpret genoeg!

John.
dogtyche
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 okt 2007, 09:26

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door dogtyche »

Bedankt Roland voor het vele werk dat je erin gestoken hebt. Zag het zelf niet zo goed zitten om hier aan te beginnen. Ga het in juni ook eens uitproberen.

Kurt
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door Coyote »

Leuk dat anderen ook de route gaan rijden. 8)

Nog een opmerking die ik was vergeten te vermelden. Route 1 begint bij punt 11 op het eerder genoemde .pdf-kaartje. Dit omdat dat punt dichtbij ons hotel in San Francisco ligt en wij hier de 49 Mile Scenic Drive beginnen. Route 2 eindigt daar dus ook. Je mist dus niets van de route.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Mickey99
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 04 dec 2006, 15:39
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door Mickey99 »

Wij gaan hem ook gebruiken dus ook namens ons: Dank je wel! :doublethumb:
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
DennisG
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2008, 02:21
Locatie: San Francisco
Contacteer:

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door DennisG »

Let goed op de borden in het Golden Gate park.
Sommige van deze borden zijn verdwenen, of grappemakers hebben deze de andere kant op gezet. Hierdoor raak je al snel de weg kwijt in het Golden Gate park.
Wij hebben al een aantal keer de 49 mile scenic drive gereden met bezoekers.
Elke keer is deze weer anders. Elk seizoen geeft een ander beeld van de stad.
Mijn San Francisco website:
San Francisco Tips
Mijn blog:
The Next Corner
Flowie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:15

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door Flowie »

Hoi,

Wij zijn net terug van onze rondreis en hebben al gebruik gemaakt van de Tomtom route! Echt heel handig. Ook de plek waar je de tweede route in moet laden is handig, midden in het Golden Gate Park. Wij zijn naar het beginpunt gereden, was vrij dichtbij ons hotel (Holiday Inn Fisherman's Wharf). Wij hebben de 2e route niet helemaal gereden omdat we alweer op tijd bij de boot naar Alcatraz moesten zijn. Ik heb nog wel een paar (kleine!) opmerkingen. De tomtom route is niet helemaal 100% goed, maar wel bijna. (voor zover wij 'm gereden hebben) Als je dan toch zoveel werk erin steekt zou ik nog wat extra'tjes opnemen. Ik zou de route via Lombard Street sturen, zodat je over het meest kronkelige straatje kan rijden en ik zou ook Alamo Square erin opnemen met de leuke huisjes. Concluderend was het echt handig, vooral ook omdat wij een uitstapje naar het vliegveld moesten maken om de huurauto om te ruilen. Zo kwam je snel weer op de juiste route uit. Heel erg bedankt voor alle tijd die je erin hebt gestoken!

Gr. Iris
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door Coyote »

Flowie schreef:Wij zijn net terug van onze rondreis en hebben al gebruik gemaakt van de Tomtom route! Echt heel handig. Ook de plek waar je de tweede route in moet laden is handig, midden in het Golden Gate Park. Wij zijn naar het beginpunt gereden, was vrij dichtbij ons hotel (Holiday Inn Fisherman's Wharf). Wij hebben de 2e route niet helemaal gereden omdat we alweer op tijd bij de boot naar Alcatraz moesten zijn. Ik heb nog wel een paar (kleine!) opmerkingen. De tomtom route is niet helemaal 100% goed, maar wel bijna. (voor zover wij 'm gereden hebben) Als je dan toch zoveel werk erin steekt zou ik nog wat extra'tjes opnemen. Ik zou de route via Lombard Street sturen, zodat je over het meest kronkelige straatje kan rijden en ik zou ook Alamo Square erin opnemen met de leuke huisjes. Concluderend was het echt handig, vooral ook omdat wij een uitstapje naar het vliegveld moesten maken om de huurauto om te ruilen. Zo kwam je snel weer op de juiste route uit. Heel erg bedankt voor alle tijd die je erin hebt gestoken!
Iris,

Wat leuk dat jullie 'm al gereden hebben. Ik ben blij dat het allemaal werkt. :D

Ik weet dat er een paar schoonheidsfoutjes in zitten maar die kreeg ik er helaas niet uit. Extra bezienswaardigheden opnemen is een leuk idee maar was niet mijn bedoeling voor deze route omdat ik 'm echt voor de 49 Mile Scenic Drive wilde gebruiken.

Volgende maand gaan we 'm zelf rijden. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door Coyote »

De 49 Mile Scenic Drive in San Francisco hebben we 2 weken geleden gereden met behulp van TomTom en de route die ik hiervoor gemaakt had. Op een paar schoonheidsfoutjes na, verliep de tocht vlekkeloos. TomTom en de borden langs de weg vulden elkaar perfect aan. Waar de één het liet afweten, vulde de ander het aan. Omdat best vaak de borden verscholen/niet aanwezig waren was de hulp van TomTom echt een uitkomst.

Wij hebben er uiteindelijk zo'n 5 tot 6 uur over gedaan met regelmatig een stop. De route is nog steeds te downloaden (zie mijn openingsbericht). Wij vonden het een prachtige rit. Want ondanks dat ik zelf al een keer of 6 in San Francisco was geweest, had ik deze route nog nooit gereden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
weimar
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:13
Locatie: Amersfoort

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door weimar »

Nog 2,5 week, dan rijden we hem ook.
Ik kwam nog wel ergens de 59 mile drive tegen (die is inclusief Lombard st en de huisjes), maar alleen voor Garmin. We plannen gewoon een momentje tijdens de route om hier even naar toe te rijden.
dogtyche
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 okt 2007, 09:26

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door dogtyche »

Hoi,

Wij hebben deze route 3 weken geleden ook gereden dankzij de inspanningen van Roland. De mini-foutjes die erin zitten wegen niet op tegen het voordeel van het niet moeten zoeken van de (soms wel heel goed) weggestoken bordjes. Ik vond de route via TomTom erg makkelijk. We hebben zelf nog wel even de omweg naar Alamo Square erin geprogrammeerd. Toch een topper deze route!

Groetjes
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door annet2009 »

Ik zoek een goede routebeschrijving, maar dan gewoon ouderwets: beschrijving en kaartje.

Schijnt ter plaatse te koop te zijn, maar is er online iets te vinden?

Ik heb wel een site gezien met de rij bezienswaardigheden waar de route langs gaat, maar nergens een echte routebeschrijving.
Tom tom of ander navigatiesysteem hebben we niet en willen we niet aanschaffen.

Wie weet een goede 'normale' routebeschrijving?
Emenem
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 06 jul 2006, 19:05

Re: 49 Mile Scenic Drive San Francisco voor de TomTom

Bericht door Emenem »

Hier is een site met de beschrijving van de bezienswaardigheden onderweg, onderaan de pagina kun je deze kaart downloaden die erbij hoort
(is wel wat geduld voor nodig want deze is maar liefst 21 Mb).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer