Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aantal dagen in diverse NP's
-
wendyjol
- Amerikakenner
Aantal dagen in diverse NP's
Heel langzaam beginnen we met het plannen van onze volgende Amerika trip. Na onze reis van 5 weken vorig jaar, hadden we in gedachten om in de zomer 2007 nog een keer te gaan, maar ........ Het duurt te lang vinden we alle 4, dus proberen we wat harder te sparen en gaan we zomer 2006.
Ik heb al een rondje in mijn hoofd en ben nu bezig om het aantal benodigde dagen te berekenen. Dit omdat we straks in september de tickets willen gaan boeken (we gaan ervan uit dat ze dan het goedkoopst zijn, zo lang mogelijk van te voren).
Ons rondje ongeveer:
Denver
Rocky Mountain NP
Wind Cave NP
Mt. Rushmore
Badlands NP
Yellowstone NP
Grand Teton NP
Salt Lake City
Dinosaur NP
Arches NP
Canyonlands NP
Capitol Reef
Escalante / Burr trail
Las Vegas
Wie helpt mij om bij benadering het benodigde aantal dagen per stad/park te berekenen?
Bvd
Wendy
Ik heb al een rondje in mijn hoofd en ben nu bezig om het aantal benodigde dagen te berekenen. Dit omdat we straks in september de tickets willen gaan boeken (we gaan ervan uit dat ze dan het goedkoopst zijn, zo lang mogelijk van te voren).
Ons rondje ongeveer:
Denver
Rocky Mountain NP
Wind Cave NP
Mt. Rushmore
Badlands NP
Yellowstone NP
Grand Teton NP
Salt Lake City
Dinosaur NP
Arches NP
Canyonlands NP
Capitol Reef
Escalante / Burr trail
Las Vegas
Wie helpt mij om bij benadering het benodigde aantal dagen per stad/park te berekenen?
Bvd
Wendy
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Aantal dagen in diverse NP's
wendyjol schreef:Heel langzaam beginnen we met het plannen van onze volgende Amerika trip. Na onze reis van 5 weken vorig jaar, hadden we in gedachten om in de zomer 2007 nog een keer te gaan, maar ........ Het duurt te lang vinden we alle 4, dus proberen we wat harder te sparen en gaan we zomer 2006.
Ons rondje ongeveer:
Denver 1
Rocky Mountain NP minimaal 2
Wind Cave NP 1/2
Mt. Rushmore 1/2
Badlands NP 1,5 a 2
Yellowstone NP minimaal 4
Grand Teton NP 2
Salt Lake City 1
Dinosaur NP 1
Arches NP minimaal 1,5
Canyonlands NP 1 voor island in the sky en 1 voor de needles
Capitol Reef 1,5
Escalante / Burr trail 1
Las Vegas minmaal 2
Bvd
Wendy
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hoi Wendy,
Ik denk dat je zeker 3 weken nodig hebt voor deze reis en dan reken ik de heen- en terugvlucht en de dagen dat je in Las Vegas wil blijven niet mee.
Denver 1 dag
Rocky Mountains 2 dagen
naar South Dakota 1 dag
Mount Rushmore en Custer SP en Wind Cave 1 dag
Badlands 1 dag
naar Cody 1 dag
Cody 1 dag (leuk voor de kinderen, rodeo, Buffalo Bill museum)
Yellowstone 3 dagen
Grand Teton 1 dag (Jackson overnachten)
naar Salt Lake City 1 dag
Salt Lake City 1 dag
Dinosaur 1 dag
Moab 2 dagen
naar Hanksville via Goblin Valley 1 dag
via Capitol Reef -Notom Road- Burr Trail - Escalante 1 dag
naar Las Vegas 1 dag
Ik kom op 20 dagen
+ Las Vegas 3 dagen? is 23 dagen
+ Heen- en terugvlucht is 25 dagen
Dit lijkt me een hele mooi reis die jullie gaan maken Wendy.
groetjes Hanny
Ik denk dat je zeker 3 weken nodig hebt voor deze reis en dan reken ik de heen- en terugvlucht en de dagen dat je in Las Vegas wil blijven niet mee.
Denver 1 dag
Rocky Mountains 2 dagen
naar South Dakota 1 dag
Mount Rushmore en Custer SP en Wind Cave 1 dag
Badlands 1 dag
naar Cody 1 dag
Cody 1 dag (leuk voor de kinderen, rodeo, Buffalo Bill museum)
Yellowstone 3 dagen
Grand Teton 1 dag (Jackson overnachten)
naar Salt Lake City 1 dag
Salt Lake City 1 dag
Dinosaur 1 dag
Moab 2 dagen
naar Hanksville via Goblin Valley 1 dag
via Capitol Reef -Notom Road- Burr Trail - Escalante 1 dag
naar Las Vegas 1 dag
Ik kom op 20 dagen
+ Las Vegas 3 dagen? is 23 dagen
+ Heen- en terugvlucht is 25 dagen
Dit lijkt me een hele mooi reis die jullie gaan maken Wendy.
groetjes Hanny
-
jta
- Amerika-expert
black hills
allo,
- black hills: is heel veel te zien/bewandelen. zeker met kinderen (waterpretperk, doolhof...(eens iets anders dan ,,zomaar" wandelen), fietsen langs oude spoorweg door een pak tunnels, bootje varen). een dag extra zou heel makkelijk op te vullen zijn
- van black hills naar cody is een ferme trek. met tussenin : Devils Tower. Geen groot park maar wel speciaal, om eens rond te wandelen + de prairiedogs te bewonderen. wordt dan moeilijk om in 1 dag te doen
- grand teton : dagje extra ?
-jackson hole: gezinsrafting ?
wij namen voor denver-black hills-yellowstone-grand teton-jackson hole met terugvlucht uit jackson de volle 3 weken.
jacques
- black hills: is heel veel te zien/bewandelen. zeker met kinderen (waterpretperk, doolhof...(eens iets anders dan ,,zomaar" wandelen), fietsen langs oude spoorweg door een pak tunnels, bootje varen). een dag extra zou heel makkelijk op te vullen zijn
- van black hills naar cody is een ferme trek. met tussenin : Devils Tower. Geen groot park maar wel speciaal, om eens rond te wandelen + de prairiedogs te bewonderen. wordt dan moeilijk om in 1 dag te doen
- grand teton : dagje extra ?
-jackson hole: gezinsrafting ?
wij namen voor denver-black hills-yellowstone-grand teton-jackson hole met terugvlucht uit jackson de volle 3 weken.
jacques
Wendy,
De eerste helft van jullie route tot aan Salt Lake City komt overeen met de route die wij volgend jaar ook zullen doen. Vorig jaar scheelde het ook al niet veel of we hadden elkaar tegengekomen.
Vanuit Badlands rijden wij via de Spearfish Canyon naar Devils Tower
tot in Buffalo voor de overnachting om dan de dag erop via het Bighorn National Forest naar de Bighorn Canyon te rijden en zo verder naar Cody
voor de overnachting. Het lijkt me inderdaad bijna niet haalbaar om vanuit Badlands rechtstreeks naar Cody te rijden.
Gaan jullie ook weer in juli zoals vorig jaar ?
Nog veel plezier met het plannen !
Anita2
De eerste helft van jullie route tot aan Salt Lake City komt overeen met de route die wij volgend jaar ook zullen doen. Vorig jaar scheelde het ook al niet veel of we hadden elkaar tegengekomen.
Vanuit Badlands rijden wij via de Spearfish Canyon naar Devils Tower
tot in Buffalo voor de overnachting om dan de dag erop via het Bighorn National Forest naar de Bighorn Canyon te rijden en zo verder naar Cody
voor de overnachting. Het lijkt me inderdaad bijna niet haalbaar om vanuit Badlands rechtstreeks naar Cody te rijden.
Gaan jullie ook weer in juli zoals vorig jaar ?
Nog veel plezier met het plannen !
Anita2
-
wendyjol
- Amerikakenner
Helaas op het moment weer erg druk, dus weinig tijd om in de route te duiken. Binnenkort is er gelukkig weer een week schoolvakantie en dan ga ik er weer even voor. Het is tenslotte zo weer september en dan willen we op zoek naar de goedkoopste tickets.
@ Anita: wij vertrekken waarschijnlijk de laatste week van juli, dan beginnen onze zomervakanties in 2006. En jullie??
Groeten
Wendy
@ Anita: wij vertrekken waarschijnlijk de laatste week van juli, dan beginnen onze zomervakanties in 2006. En jullie??
Groeten
Wendy
-
eaglelgae
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik kan alleen praten over de plaatsen en parken waar ik geweest ben. En het ligt eraan of je graag wandelt of meer met de auto/camper wil stoppen bij punten en verder wilt gaan. Ik heb de dagen in berekend met in sommige parken een dagwandeling, of halve dagwandeling.
Yellowstone NP 2 dagen
Grand Teton NP 2 dagen
Salt Lake City 1 dag
Arches NP 2 dagen met wandeling in Devils Garden en naar Delicate Arch, 1 dag voor sightseeing only
Canyonlands NP 1 dag voor 1 gedeelte, 2 dagen voor meerdere delen
Misschien heb je er wat aan,
Groetjes,
Anneke
Yellowstone NP 2 dagen
Grand Teton NP 2 dagen
Salt Lake City 1 dag
Arches NP 2 dagen met wandeling in Devils Garden en naar Delicate Arch, 1 dag voor sightseeing only
Canyonlands NP 1 dag voor 1 gedeelte, 2 dagen voor meerdere delen
Misschien heb je er wat aan,
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
mooie trip
Hoi,
Mooie trip die jullie aan het plannen zijn ! Vanuit Arches (daar zou ik 1 dag voor uittrekken) is het niet ver naar Mesa Verde NP. Dat is echt indrukwekkend (unesco-site waar honderden jaren geleden indianen woningen gebouwd zijn in kloven in de rotsen).
Als het je lukt zou ik die zeker niet overslaan (heb je een 1/2 dag voor nodig) Zijn jullie tijdens jullie vorige trip al in Bryce geweest??
Succes met zoeken!
Cor
Mooie trip die jullie aan het plannen zijn ! Vanuit Arches (daar zou ik 1 dag voor uittrekken) is het niet ver naar Mesa Verde NP. Dat is echt indrukwekkend (unesco-site waar honderden jaren geleden indianen woningen gebouwd zijn in kloven in de rotsen).
Als het je lukt zou ik die zeker niet overslaan (heb je een 1/2 dag voor nodig) Zijn jullie tijdens jullie vorige trip al in Bryce geweest??
Succes met zoeken!
Cor
-
wendyjol
- Amerikakenner
jta schreef:
Alvast bedankt.
Wendy
Zou je mij van wat meer informatie over de black hills kunnen voorzien. Al de dingen die jij tussen de haakjes zet vinden mijn kids (en wij ook hoor) juist erg interessant.black hills: is heel veel te zien/bewandelen. zeker met kinderen (waterpretperk, doolhof...(eens iets anders dan ,,zomaar" wandelen), fietsen langs oude spoorweg door een pak tunnels, bootje varen). een dag extra zou heel makkelijk op te vullen zijn
Alvast bedankt.
Wendy
-
jta
- Amerika-expert
allo,
veel info over the blackhills vind je op http://www.blackhillsattractions.com
zo kun je terecht komen op de doolhofpagina : http://www.blackhillsmaze.com/. een doolhof + wat andere zaken. was echt plezierig, gelukkig waren er enkele torens zodat er wat geholpen kon worden anders waren sommigen misschien nog aan het zoeken...
het fietsen: http://www.sdgfp.info/parks/regions/wes ... /Index.htm
is een oude spoorweg, dus geen te steile hellingen. wel toffe tunnels, mooie landschappen. je kan op verschillende plaatsen op het traject fietsen huren en je maakt de tocht natuurlijk zo lang of zo kort als je zelf wil. een prima picnic-dagje.
als je eens wil zwemmen in een ,,natuurlijk" zwembad : http://www.evansplunge.com
of misschien dieren + shows : http://www.reptile-gardens.com
er is ook een waterpretpark : http://www.rushmorewaterslide.com/, een side met heelwat links naar black hills-plezier.
wat zeker ook plezierig is is een zelf goud zoeken in de rivier, kun je prima in de black hills.
jacques
veel info over the blackhills vind je op http://www.blackhillsattractions.com
zo kun je terecht komen op de doolhofpagina : http://www.blackhillsmaze.com/. een doolhof + wat andere zaken. was echt plezierig, gelukkig waren er enkele torens zodat er wat geholpen kon worden anders waren sommigen misschien nog aan het zoeken...
het fietsen: http://www.sdgfp.info/parks/regions/wes ... /Index.htm
is een oude spoorweg, dus geen te steile hellingen. wel toffe tunnels, mooie landschappen. je kan op verschillende plaatsen op het traject fietsen huren en je maakt de tocht natuurlijk zo lang of zo kort als je zelf wil. een prima picnic-dagje.
als je eens wil zwemmen in een ,,natuurlijk" zwembad : http://www.evansplunge.com
of misschien dieren + shows : http://www.reptile-gardens.com
er is ook een waterpretpark : http://www.rushmorewaterslide.com/, een side met heelwat links naar black hills-plezier.
wat zeker ook plezierig is is een zelf goud zoeken in de rivier, kun je prima in de black hills.
jacques
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat kan leuk worden.jta schreef:gelukkig waren er enkele torens zodat er wat geholpen kon worden anders waren sommigen misschien nog aan het zoeken...
Als ik een winkel inga en er weer uitstap weet ik al niet meer welke richting ik uitmoet :dunno:
Ik hoop dat die uitkijk posten er ook staan als wij er zijn, anders ben ik bang dat ik nooit meer teruggevonden word.
Verder geweldige info hoor Jaques, ga het ook allemaal eens doorspitten.
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1800 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-