Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ondernemen en visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
dutchboy
Amerika-newbie
Contacteer:

ondernemen en visum

Bericht door dutchboy »

hallo ik heb hier in nerderland een creperie(franse pannenkoeken).
graag zou ik in amerika een creperie beginnen.

wat is hier voor nodig ?
is het mogelijk hiermee een visum te krijgen?

kan iemand mij hier meer over vertellen?

vriendelijke groet michel
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Hallo Michel,

Het klinkt misschien cliché maar wat je nodig hebt is geld. Met geld kun je iets in Amerika kopen om een creperie mee te starten en op die manier een E2 (investeerders) visum aan te vragen.
De basis eisen voor een E2 zijn ;
1) Investering, hierbij moet je denken aan minimaal $100.000
2) Inkomen uit het bedrijf, hierbij moet je uitgaan van minimaal $ 40.000 tot $ 50.000 per jaar.
3) Werkgelegenheid bieden aan Amerikanen, hierbij moet je uitgaan van minimaal 2 of 3 Amerikanen en dit hoeft niet persé fulltime te zijn.

De beste manier om zeker te zijn van een visum is om iets bestaands te kopen en dit dan om te bouwen, meteen of naar verloop van tijd. Het wordt steeds moeilijker om vanuit een nieuw op te starten bedrijf een visum te krijgen. Dit is ook afhankelijk van het bedrijf en hoeveel geld er nog beschikbaar is om bijv. uit te breiden of om op terug te vallen als het niet zo gaat als het de bedoeling was. Koop je een bestaand iets dan kun je veel makkelijker aantonen dat je aan de eisen voor een visum voldoet.

Als er nog vragen zijn, laat maar komen.
Hans
jolijt
Amerika-ontdekker

Bericht door jolijt »

Hans,

Weet jij misschien hoe het zit als je een "dochter" van je bedrijf in NL wilt opstarten? Ik heb wel een visum gevonden voor een bedrijf, maar daar hebben ze een regel dat je voor 51% handel moet drijven met het land van herkomst. Dat zou in ons geval (en voor Michel denk ik ook niet) niet opgaan.

Jolijt.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Hallo Jolijt,

Je hebt het nu waarschijnlijk over een E1, een treaty trader visum. Dit in tegenstelling tot een E2, een treaty investor visum. De woorden zeggen het al, trader, handelen en investor, investeren.
Nu start je met een E1 niet een dochter onderneming op, het is in feite hetzelfde als met een E2 alleen drijf je dan handel tussen het Treaty Land, in dit geval Nederland en de US.

Waar jij naar moet kijken is een L1 visum. Een L1 wordt meestal gebruikt bij grote bedrijven om iemand vanuit het buitenlandse bedrijf naar hun filiaal in de VS te sturen. Voorbeeld hiervan is de vrouw van ftwproductions, die is vanuit Ierland naar de VS gestuurd op een L1.
Maar je kunt als ondernemer ook jezelf naar een (nieuw) filiaal van je eigen bedrijf in de VS sturen. Maar hier zitten in tegenstelling tot een E2, allerlei haken en ogen aan. Je moet hier een aantal werknemers hebben, je moet je laten vervangen in je functie hier, je moet met financiële gegevens te voorschijn komen omdat het bedrijf hier in feite garant staat voor jou als je daar bent op een L1 etc.
Hans
jolijt
Amerika-ontdekker

Bericht door jolijt »

Hans,

Nu heb je me toch een beetje in verwarring:-)!!!
Op mijn zoektocht naar meer info kwam ik dit op jouw site tegen (daar had ik het de eerste keer ook gelezen, maar toen wist ik nog niet van deze site)
"Voorwaarden voor L-1 visum:

Het bedrijf moet zich bezighouden met de handel in goederen of diensten.
De handel moet substantieel zijn in het specifieke gebied waarin gehandeld wordt.
De handel moet voor het merendeel (51%) tussen land van herkomst van de handelaar en de Verenigde Staten zijn."

Lees ik het verkeerd? of moet ik toch een ander hebben...
En doet jouw bedrijf de begeleiding van dit soort zaken, of alleen met aankoop van een bedrijf??? (of weet je een goed adres om verder te orienteren??)

Groetjes,
Jolijt (in het begin een beetje uit het veld geslagen door alle haken en ogen, maar nu blij aan het puzzelen:-) )
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Als het er staat dan is het verkeerd, heb net iets achtergelaten bij een andere topic over Belgen. Zal eens gauw op mijn eigen site kijken.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Meteen gekeken, is heel vreemd. In mijn bestanden staat deze pagina als zijnde dat het een E-1 visum moet zijn, wat correct is. Maar op de website staat L-1, wat dus een ander soort visum is. Maar hoe het mogelijk is dat ik het ge-upload heb terwijl het in mijn computer als E1 staat, ????

Dit visum moet dus zijn E1 en niet L1. Als je iets wilt lezen over L1 dan moet je hier even kijken, deze pagina is niet direct te benaderen vanaf mijn site maar alleen bij een bepaalde zoek functie op internet.
http://www.pbbi.nl/English/L1-Visa-Information.htm
jolijt
Amerika-ontdekker

Bericht door jolijt »

Hans,

Dank je wel voor je snelle (en hoopgevend uitziende) antwoord!
Als ik het goed begrijp, is er hiervoor niet eens een direkte inverstering nodig??? (niet dat het geheel toch al geen geld genoeg kost hoor.... dat weet ik wel!)
1 ding bevreemd me wel (of ik begrijp het verkeerd): The United States Subsidiary (....) "Must exist before the Beneficiary submits the visa application"
Je moet dus eerst de hele wettelijke en notariele rompslomp regelen, een pand huren.... en daarna mag je pas een visum aanvragen???
(andersom lijkt me ineens ook niet meer zo logisch...dat zij alle werk doen en dan jij pas... misschien een "voorlopig koopkontrakt" constructie??)

Jolijt ( beter in moederen dan in zaken, maar wel een puzzelaar..)
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Sorry nog voor het foutje, is recht gezet.
Je moet dus eerst de hele wettelijke en notariele rompslomp regelen, een pand huren.... en daarna mag je pas een visum aanvragen???
Ja, ditzelfde hebben we ook met een E2, eerst de investering, (het geld moet zelfs al in de VS op een geblokkeerde rekening staan waar de aanvrager zelf niet meer bij kan ) en dan kan pas de visum aanvraag ingediend worden. Geen Proof of Funds bij de aanvraag, dan wordt het niet eens behandeld.
jolijt
Amerika-ontdekker

Bericht door jolijt »

Tja, met die investering kan ik wel leven, da's renteverlies verder niks... maar een pand huren waar ik weet niet hoelang niks mee gebeurd??? Van wat ik lees, komen visa niet bepaald snel uit de hoge hoed:-)

Maar goed, vlakke paden zijn geen uitdaging... ik klauter verder!
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Ha Jolijt,

Ik geef tussendoor antwoord en dat is niet altijd goed. Ik zie dat ik soms vragen van je niet beantwoord zoals,
En doet jouw bedrijf de begeleiding van dit soort zaken, of alleen met aankoop van een bedrijf???
Wij doen alleen begeleiding bij de aankopen van een bedrijf, voor een E1 worden wij dan veel te duur. Wij worden normaal betaald uit de commissie van het verkochte bedrijf of we hanteren een fee. Maar in het geval van een E1 visum staan de investeringen dan niet meer in verhouding tot de kosten die je ons moet betalen. Ik weet niet hoelang de E1 visum aanvagen duren, als ze net zo lang duren als een E2 moet je denken aan 3 tot 4 maanden.
Maak eens een afspraak met visaversa.nl , met Hilde. Ik heb haar al een aantal malen ontmoet en gesproken en ze is heel bekwaam met alle Amerikaanse visa. Ze kan je waarschijnlijk alles vertellen wat je nodig hebt om een E1 aanvraag te doen.
Hans
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer