Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bevestiging vlucht
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: bevestiging vlucht
Wij kregen van het reisbureau ook te horen dat we moesten herbevestigen. Toen we dit deden leek het wel alsof ze bij de luchtvaartmaatschappij geen idéé hadden waarom we belden. ( United) Nu ze ons toch aan de telefoon hadden vroegen ze wel meteen of ze kindermenu's op de terugvlucht voor ons zou reserveren. Dat was wel handig. Heel gesprek met haar gehad, maar het herbevestigen was dus niet nodig geweest.
Groeten, Ilse
Groeten, Ilse
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat bevestigen is al jarenlang niet meer nodig. Ik vraag me werkelijk af, waarom de Nederlandse reisbureaus dat nog als vereiste zeggen. Inderdaad kun je de vluchttijden online bekijken (mits je een computer hebt, natuurlijk) of anders daarvoor even bellen, maar anders is bevestigen niet meer nodig sinds de reisindustrie met computers werkt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik heb ook nog nooit gehoord van een bevestiging van een vlucht.
Zelfs in 1992 en 1993 hebben ze dat bij het reisburo ons niet verteld en ik heb het dus ook nog nooit gedaan.
Groetjes Marian
Zelfs in 1992 en 1993 hebben ze dat bij het reisburo ons niet verteld en ik heb het dus ook nog nooit gedaan.
Groetjes Marian
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
mmmh, oké, dan check ik het wel op internet 
ik veronderstel niet dat ze ons op de vlucht kunnen weigeren omdat we dat niet gedaan hebben zeker?

ik veronderstel niet dat ze ons op de vlucht kunnen weigeren omdat we dat niet gedaan hebben zeker?

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, je staat gewoon geboekt in de computer, geen mens, die verder naar jullie reservering kijkt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Het enige wat interessant is om 24u op voorhand online in te checken.
Zo moet je niet aanschuiven, heb je meer kans op een stoeltje aan het raam.
Voor vluchten met tussenstop kan je dan in één keer de stoelen per vlieger selecteren. Zorg wel dat je dit zeker voor alle medereizigers apart doet!
Zo moet je niet aanschuiven, heb je meer kans op een stoeltje aan het raam.
Voor vluchten met tussenstop kan je dan in één keer de stoelen per vlieger selecteren. Zorg wel dat je dit zeker voor alle medereizigers apart doet!
- Doockles
- Amerika-expert
kan je online inchecken als je via een reisbureau geboekt hebt?
trouwens, bij het boeken hebben we direct onze stoelen kunnen kiezen
en als ik op de website van Continental inlog met mijn reservatienummer staan die stoelen er mooi bijgenoteerd. dus ik denk niet dat ze die zomaar kunnen weggeven. of wel?
trouwens, bij het boeken hebben we direct onze stoelen kunnen kiezen

Onze reisverslagen:
Ze kunnen tot het laatste moment nog beslissen een ander toestel in te zetten, met een andere indeling (configuratie). Dan wordt er opnieuw ingedeeld door de maatschappij.
Komt m.i. wel regelmatig voor, maar niet heel vaak.
O ja, ook als jouw plaats nodig is voor het plaatsen van een mindervalide, alleenreizend kind of zo kan er wel eens geschoven worden.
Komt m.i. wel regelmatig voor, maar niet heel vaak.
O ja, ook als jouw plaats nodig is voor het plaatsen van een mindervalide, alleenreizend kind of zo kan er wel eens geschoven worden.
- Doockles
- Amerika-expert
ik zal eens kijken of ik online kan inchecken. heb je daar bepaalde gegevens voor nodig? reservatienummer,...?
Onze reisverslagen:
Probeer het gewoon en dan zie je het vanzelf! Iets meer zelfvertrouwen, het internet bijt (meestal) niet! 

- Doockles
- Amerika-expert
ik heb geen schrik van het internet hoor
ik kan op den duur gewoon niet meer aan al dat E-ticket, online inchecken,... aanuit
en dan vraag ik me af of ik wel de moeite zou doen om online in te checken. heb ook nog geen printer hier dus dan moet je die boardingpas weer op de luchthaven printen, enzovoort. soms ben ik liever lui dan moe 

Onze reisverslagen:
Val ons daar dan niet mee lastig ... :ban:Doockles schreef:soms ben ik liever lui dan moe
NB: dat "lui" was me al opgevallen aan het gebrek aan gebruikelijke [strike]leestekens[/strike] hoofdletters in je posts.
- Doockles
- Amerika-expert
mijn vraag was dan ook gewoon of ik online kon inchecken als ik via een reisbureau had geboekt of dat dit enkel voorbehouden was voor mensen die rechtstreeks bij de maatschappij geboekt hadden. en of je hiervoor bepaalde gegevens nodig hebt die ik misschien niet zou hebben omdat ik via via geboekt heb. sorry dat ik er niks van afweet he
ik dacht dat dit forum diende om vragen te stellen. waarom jij ineens zo op je tenen getrapt bent snap ik niet echt, eerlijk gezegd?
(en ik heb wel degelijk een . op mijn toetsenbord hoor. ik zie alleen het nut er niet van in om na ... of smiley nóg een punt te zetten)
bemerk trouwens de geweldige
smiley achter mijn "liever lui dan moe" uitspraak. het lijkt mij gewoon redelijk omslachtig (zeker als je geen printer hebt). ik las ook in andere topics hier dat bij veel mensen online-inchecken + bagage afgeven even lang duurt als ter plaatste inchecken
ik wou gewoon weten wat het nu eigenlijk inhield en wat voor voordelen ik erbij zou hebben (mijn stoelen zijn eigenlijk al gereserveerd, zie je).

ik dacht dat dit forum diende om vragen te stellen. waarom jij ineens zo op je tenen getrapt bent snap ik niet echt, eerlijk gezegd?

(en ik heb wel degelijk een . op mijn toetsenbord hoor. ik zie alleen het nut er niet van in om na ... of smiley nóg een punt te zetten)
bemerk trouwens de geweldige

ik wou gewoon weten wat het nu eigenlijk inhield en wat voor voordelen ik erbij zou hebben (mijn stoelen zijn eigenlijk al gereserveerd, zie je).
Onze reisverslagen:
Je smiley had ik uiteraard gezien
, en mijn post was navenant bedoeld :beerchug: . Uiteraard kun je alles vragen, daar is het forum voor. Je kunt uiteraard ook gewoon even doen wat je wilt doen op internet en als je er dan niet uitkomt iets specifieker vragen, dat probeer ik althans altijd even. Of probeer het in ieder geval. En loop daar ook nog wel eens tegen een internetmuur op
Tenen? Die heb ik al lang geleden afgeschaft.
Via internet weet je nooit echt hoe iets bedoeld is, dus het heeft meestal geen zin om ... etc, je weet wel.
NB: Bemerk de strike-code om het woord "leestekens" en het daarachter vermelde woord "hoofdletters". Ik had al bemerkt dat je . het doet, maar ook dat je shift in combinatie met een letter iets minder tot zijn/haar recht komt.

Tenen? Die heb ik al lang geleden afgeschaft.

NB: Bemerk de strike-code om het woord "leestekens" en het daarachter vermelde woord "hoofdletters". Ik had al bemerkt dat je . het doet, maar ook dat je shift in combinatie met een letter iets minder tot zijn/haar recht komt.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Het grote voordeel van online-inchecken is dat je meestal in de korte rij aan kunt sluiten op Schiphol, namelijk die waar je je bagage afgeeft, de zeker in het hoogseizoen hele lange rijen zijn voor de mensen die nog op de "ouderwetse" manier willen inchecken, en dit kost gewoon meer tijd dan alleen maar het afgeven van de bagage, en er zijn steeds minder balies waar je nog "ouderwets" kunt inchecken.
Je kunt natuurlijk ook gewoon op Schiphol gebruik maken van een incheckautomaat als je geen printer thuis hebt, je kunt het hele inchecken daar doen, of je doet het inchecken al thuis, en gebruikt de automaat alleen om je boardingpassen te printen.
En het maakt geen enkel verschil waar je je ticket geboekt hebt.
En ga gewoon door hoor met vragen stellen, er is meestal wel iemand te vinden die wel normaal antwoord.
Harry
Je kunt natuurlijk ook gewoon op Schiphol gebruik maken van een incheckautomaat als je geen printer thuis hebt, je kunt het hele inchecken daar doen, of je doet het inchecken al thuis, en gebruikt de automaat alleen om je boardingpassen te printen.
En ga gewoon door hoor met vragen stellen, er is meestal wel iemand te vinden die wel normaal antwoord.

Harry
- Doockles
- Amerika-expert
Ik heb het geprobeerd hoor, maar kreeg de melding dat het niet konmichael66 schreef:Je smiley had ik uiteraard gezien![]()
, en mijn post was navenant bedoeld :beerchug: . Uiteraard kun je alles vragen, daar is het forum voor. Je kunt uiteraard ook gewoon even doen wat je wilt doen op internet en als je er dan niet uitkomt iets specifieker vragen, dat probeer ik althans altijd even. Of probeer het in ieder geval. En loop daar ook nog wel eens tegen een internetmuur op
![]()

En sorry, ik had je post écht verkeerd begrepen.michael66 schreef:Tenen? Die heb ik al lang geleden afgeschaft.Via internet weet je nooit echt hoe iets bedoeld is, dus het heeft meestal geen zin om ... etc, je weet wel.

Onze reisverslagen:
No harm done! Via forums converseren is nou eenmaal lastig, vind ik.
Inchecken en benodigde codes en zo kun je m.i. het beste bij het reisburo gaan navragen, laat ze daar maar eens zweten over dingen die ze niet weten !!
Inchecken en benodigde codes en zo kun je m.i. het beste bij het reisburo gaan navragen, laat ze daar maar eens zweten over dingen die ze niet weten !!

Dus als ik thuis incheck dan moet ik alsnog mijn boardingpassen op schiphol laten afdrukken?Harry schreef:Het grote voordeel van online-inchecken is dat je meestal in de korte rij aan kunt sluiten op Schiphol, namelijk die waar je je bagage afgeeft, de zeker in het hoogseizoen hele lange rijen zijn voor de mensen die nog op de "ouderwetse" manier willen inchecken, en dit kost gewoon meer tijd dan alleen maar het afgeven van de bagage, en er zijn steeds minder balies waar je nog "ouderwets" kunt inchecken.
En ga gewoon door hoor met vragen stellen, er is meestal wel iemand te vinden die wel normaal antwoord.![]()
Harry
Groetjes Marian
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Alleen maar als je niet kunt printen, dus als je een thuis een printer hebt kun je natuurlijk thuis al je boardingpassen uitprinten.M&M+D schreef:Dus als ik thuis incheck dan moet ik alsnog mijn boardingpassen op schiphol laten afdrukken?Harry schreef:Het grote voordeel van online-inchecken is dat je meestal in de korte rij aan kunt sluiten op Schiphol, namelijk die waar je je bagage afgeeft, de zeker in het hoogseizoen hele lange rijen zijn voor de mensen die nog op de "ouderwetse" manier willen inchecken, en dit kost gewoon meer tijd dan alleen maar het afgeven van de bagage, en er zijn steeds minder balies waar je nog "ouderwets" kunt inchecken.
En ga gewoon door hoor met vragen stellen, er is meestal wel iemand te vinden die wel normaal antwoord.![]()
Harry
Groetjes Marian
Harry
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 224 Weergaves
-