Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geen Alcohol meer voor toeristen zonder US drivers license?
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Geen Alcohol meer voor toeristen zonder US drivers license?
En als je dat biertje niet krijgt, dan doe je het toch met een colatje. Of is bier en/of sterkere drank nou ECHT nodig om plezier te hebben?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Haha tuurlijk neem ik dan een colaatje
Maar goed, ik vind een biertje ook gewoon erg lekker (gaat nieteens om het feit dat er alcohol in zit) en nu ik 'eindelijk mag' zou het wel heel irritant zijn als een door de Nederlandse overheid uitgegeven (en door de Amerikaanse immigrations erkende) manier van identificatie niet wordt geaccepteerd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Tja, in de VS gaat het nou eenmaal soms wat anders dan wij gewend zijn.
Is dat irritant? Dan ga je toch niet daarheen. It's as simple as that!
Is dat irritant? Dan ga je toch niet daarheen. It's as simple as that!
je mag er mee vliegen, je komt er mee het land in, je mag er mee betalen (met een creditcard), maar een biertje bestellen kan een probleem zijn.Clint schreef:Haha tuurlijk neem ik dan een colaatjeMaar goed, ik vind een biertje ook gewoon erg lekker (gaat nieteens om het feit dat er alcohol in zit) en nu ik 'eindelijk mag' zou het wel heel irritant zijn als een door de Nederlandse overheid uitgegeven (en door de Amerikaanse immigrations erkende) manier van identificatie niet wordt geaccepteerd.
Nee, maar een wijntje bij het eten is toch wel zo lekker..Bennogr schreef:En als je dat biertje niet krijgt, dan doe je het toch met een colatje. Of is bier en/of sterkere drank nou ECHT nodig om plezier te hebben?
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Er smaakt toch niets zo lekker als een frisse pint op een zonovergoten terras
En aangezien het zuidwesten zonovergoten is...
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zoveel terrassen vindt je niet in het zuid-westen hoor, dat komt voor een deel omdat het niet is toegestaan om met een open alkoholhoudend drankje op straat te verblijven.Baia schreef:Er smaakt toch niets zo lekker als een frisse pint op een zonovergoten terras![]()
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ow dat is wel heel jammer. Dat wist ik niet
Wil dat ook zeggen, dat als je er, met al je identificatiebewijzen, in geslaagd bent een blikje bier te kopen, dat je het niet mag open maken op straat?
Wil dat ook zeggen, dat als je er, met al je identificatiebewijzen, in geslaagd bent een blikje bier te kopen, dat je het niet mag open maken op straat?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Niet als je er van wil genieten, de kans bestaat dat je het in kan leveren met nog een prent als toetjevan oom agent.Baia schreef:Ow dat is wel heel jammer. Dat wist ik niet![]()
Zorg ook dat je geen geopende blikjes in de auto hebt (ook geen lege) dat kan ook problemen geven.
Vandaar al die papieren zakjes om blikjes/flesjes of een "cooler".....
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Is alcohol achter het stuur ook al verboden ginder? Nou, nou, het moet toch nie gekker worden (om het op zen hollands te zeggen)
Bedankt voor de tip! We zullen er op letten, ik wil geen boete
Bedankt voor de tip! We zullen er op letten, ik wil geen boete
-
Bennogr
- Amerika-expert
Waarom zou alcohol achter het stuur niet verboden horen te zijn?
IK rijd niet zoveel, maar ik heb toch echt geen zin om een doelwit te worden van iemand die zo nodig 'stoer' moet doen door met een slok alcohol achter het stuur te kruipen. Daarvoor heb ik nog teveel dingen te doen in dit leven.
En als dit als 'grapje' bedoeld was: er zijn dingen waar je geen grappen over moet maken. Dronken rijden is een van die dingen.
IK rijd niet zoveel, maar ik heb toch echt geen zin om een doelwit te worden van iemand die zo nodig 'stoer' moet doen door met een slok alcohol achter het stuur te kruipen. Daarvoor heb ik nog teveel dingen te doen in dit leven.
En als dit als 'grapje' bedoeld was: er zijn dingen waar je geen grappen over moet maken. Dronken rijden is een van die dingen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Volgens mij mag je zelfs geen ongeopende alcohol in je auto voohanden hebben, alles moet zijn opgeborgen in de kofferbakRob schreef: Zorg ook dat je geen geopende blikjes in de auto hebt (ook geen lege) dat kan ook problemen geven.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
SorryBennogr schreef:En als dit als 'grapje' bedoeld was: er zijn dingen waar je geen grappen over moet maken. Dronken rijden is een van die dingen.
Dronken rijden is inderdaad niks on mee te lachen. Zelf drink ik geen druppel alcohol als ik achter het struur moet kruipen hoor. Daar let ik echt wel op.
En maak ook geen grappen over onze profeetBennogr schreef: En als dit als 'grapje' bedoeld was: er zijn dingen waar je geen grappen over moet maken. Dronken rijden is een van die dingen.
Johannes de Doper?6foot6 schreef: En maak ook geen grappen over onze profeet
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Die wetten zijn verschillend per staat. Hier in Virginia mag dat wel, bijvoorbeeld. En de wetten heten "open container laws", dus het gaat wel om open blikjes/flessen, niet gesloten (al is "better safe than sorry" altijd het beste, natuurlijk, zeker als je door verschillende staten rijdt).6foot6 schreef:Volgens mij mag je zelfs geen ongeopende alcohol in je auto voohanden hebben, alles moet zijn opgeborgen in de kofferbakRob schreef: Zorg ook dat je geen geopende blikjes in de auto hebt (ook geen lege) dat kan ook problemen geven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Nou ik vind dat ook niet meer dan normaal..
sorry maar waarom zou iemand met een geopend blikje bier willen rijden..
dan zit er in mijnogen toch echt iets fout..
ook met een gesloten blikje trouwens.. als het goed is opgeborgen is het natuurlijk wel oke, maar als het zo voor het grijpen ligt naast de stoel .. zet je em tch aan het denken, haha
sorry maar waarom zou iemand met een geopend blikje bier willen rijden..
dan zit er in mijnogen toch echt iets fout..
ook met een gesloten blikje trouwens.. als het goed is opgeborgen is het natuurlijk wel oke, maar als het zo voor het grijpen ligt naast de stoel .. zet je em tch aan het denken, haha
Omdat hij/zij er zin in heeft en op de achterbank totaal geen bemoeienis heeft met verkeersveiligheid en rijgedragnadiaU schreef: sorry maar waarom zou iemand met een geopend blikje bier willen rijden..
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
oh, dat is wel flauwRob schreef:Zoveel terrassen vindt je niet in het zuid-westen hoor, dat komt voor een deel omdat het niet is toegestaan om met een open alkoholhoudend drankje op straat te verblijven.Baia schreef:Er smaakt toch niets zo lekker als een frisse pint op een zonovergoten terras![]()
gelukkig leven wij hier dan in een beter werelddeel wat dat betreft
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen