Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cedar Breaks

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bart40
Amerikakenner

Cedar Breaks

Bericht door Bart40 »

As zondag gaan we naar Las Vegas en vandaar uit naar Capitol Reef.
Onderweg komen we langs Cedar Breaks (nou ja iets omrijden).
Hoe is het daar zo half april? Kan je er komen of is het afgesloten?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bart,

ik ben er in 2002 in de zomer geweest. Een ranger vertelde toen dat ze gemiddeld 60 vorst- cq sneeuwvrije dagen hebben daar. Het is voorgekomen dat er zelfs op 4 juli er nog sneeuw lag.... :?

Misschien niet onverstandig dit vantevoren even na te vragen. Ik denk dat de kans groot is dat het half april nog niet toegankelijk is.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Volgens de site van de NPS is het monument wel bereikbaar en een uitkijkpunt is open. Ik geloof het noord-westelijke punt. Is het de moeite waard van het omrijden?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik vond het zeer de moeite waard. Het deed enigszins denken aan Bryce Canyon. Anders, maar toch ook veel overeenkomsten.

Vanaf Cedar City deed ik er ongeveer 3 kwartier over om er te komen. (Afstand zo'n 24 mile). Ik zie trouwens in Streets & Trips dat ze met de weg (148) bezig zijn van 23 febr. t/m 30 juli 2004. Wellicht iets om rekening mee te houden.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Cedar Breaks

Bericht door markro »

Bart,
vorig jaar 3e week juni 2003 reden we van Cedar City over een schone weg nr. 14. Toen we hoger kwamen lag er nog heel wat sneeuw langs de weg. Eenmaal bij weg nr. 148 aangekomen om naar Cedar Breaks te rijden, was de weg afgesloten met een hek. Achter het hek was de weg niet geruimd. We hebben het park dus niet kunnen bewonderen.
's Nachts hadden we een motel (Foster's) bij Bryce Canyon en toen we de volgende ochtend wakker werden lag er een pakje sneeuw. Ook in Bryce Canyon. Het gaf er een aparte dimensie aan.
Het dooide wel meteen weg toen de zon opkwam. Omdat het zo nat was waren de paden in Bryce een grote modderpoel en was het lopen naar beneden de canyon in niet te doen. We zijn toen eerst naar het einde van het park gereden, op de terugweg allerlei uitzichtpunten aangedaan en in de loop van de middag waren de paden naar beneden Bryce Canyon in goed te doen, het was al aardig opgedroogd.
Prettige reis en geniet ervan, het is er zo mooi.
Marco.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer