Net nieuw op dit forum en natuurlijk niet zonder reden....
Vorig jaar een jaar stage gelopen (mbv J-1 visa) in Amerika en daar ook iemand tegen het lijf gelopen!!! Hartstikke leuk gehad samen, maar natuurlijk er kwam een eind aan mn stage en ik moest weer terug naar Nederland om af te studeren.
Sindsdien hebben we elkaar 2x gezien (steeds 2/3 maanden ertussen) en het is erg moeilijk op deze manier. Ik ben nu afgestudeert en zou heel graag weer terug willen naar Amerika. Het werken (wat ik tijdens mijn stage gedaan heb) is me heel goed bevallen. Het is hard werken maar door je inzet te tonen en te laten zien dat je je een harde werker bent, heb je wel mogelijkheden om 'op te klimmen'.
Ik heb zo'n 1,5 maand geleden emails gestuurd naar verschillende hotels binnen de keten waar ik stage gelopen heb, met mn cv bijgesloten. Eigenlijk veel positieve reacties gehad, maar natuurlijk ook de vraag wat voor visum ik heb. Geen dus
Het schijnt dus op dit moment moeilijk te zijn om visums te verkrijgen. Ik heb begrepen dat voor een H1B visum je dus een baan moet hebben. Dit zie ik dus niet zo als een probleem, maar is t nou ook zo dat er een bepaald aantal H1B's per jaar uitgegeven wordt en dat dat quota nu dus bereikt is? Weet iemand dan vanaf wanneer die weer uitgegeven worden?
Ik zou t bijv ook niet eens erg vinden om zelf voor mijn visum te betalen, maar dit moet altijd door het bedrijf gesponsord worden?
De meeste hotels adviseerden om bij de keten, buiten US aan de slag te gaan zodat ik later mbv L-1 een transfer zou kunnen doen naar de US.
Is er geen andere manier? Wie heeft er meer duidelijkheid?
Verder heb ik me net aangemeld voor de Green Card lottery, maar eigenlijk verwacht ik daar maar niet al te veel van. Op een bepaalde site, kun je zien hoeveel Nederlanders er per jaar gewonnen hebben. Dit zit tussen de 95-130!!!! Dat is echt weinig!!!
Hoop op veel tips!!!
Bedankt.