Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper verzekeringen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Die verzekering is helemaal compleet Marloes, de aansprakelijkheid tot 1.000.000 dollar gedekt. Geen SLI meer ndoig dus.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Camper verzekeringen

Bericht door JGK »

Ik ben - vooral aan de hand van wat onder dit draadje allemaal geschreven is - bezig met onze camper reis. Voor El Monte heb ik het volgende gevonden http://familycamperrental-denver.com/el ... _info.html en mogelijk is dat voor een aantal van ons nog nuttig

Insurance and Coverage Options
(conditions and exclusions apply): Pre-Paid or Paid at Counter.
Customer must present an automobile insurance certificate indicating Third Party Liability Insurance and comprehensive and collision damage coverage extending to the rental vehicle. Customers must purchase EL Monte RV’s renter liability insurance (RLI) and vehicle incident protection (VIP) if customer is unable to obtain an insurance certificate, otherwise customer may liable up to $100,000 damage deductible per Occurrence in the case of accidental theft or damage to the motorhome rental vehicle.

• Vehicle Incident Protection (VIP)- for motorhome: C25, C26, C28, CS30, FM31 and AS32 reduces the Deductible to $700 Per Occurrence of accidental theft or damage. VIP is $16 per night.

• Vehicle Incident Protection (VIP)- for motorhome: AS33, AB35 reduces the excess from $100,000 to $2000 Per Occurrence of accidental theft or damage and is available at a cost of $35 per night.

• Vehicle Incident Protection (VIP)- for motorhome: AD39, AP39 reduces the excess from $100,000 to $5000 Per Occurrence of accidental theft or damage and is available at a cost of $35 per night.

• Rental Liability Insurance (RLI) acts as Primary Third Party Liability Coverage up to the required financial responsibility limits. (not available for purchase in all States). RLI is $13.50 per night in California, $11.95 per
night in Nevada and $12.80 per night in Texas

• Supplemental Liability Insurance (SLI) is Additional Third Party Liability Coverage up to $1,000,000. SLI is $13.50 per night in California and $12.25 per night in all other States.

• Mexico Auto Liability Insurance (MALI) is required protection which must be obtained from El Monte RV for the specific dates that the motorhome will be in Mexico. MALI is $22 per calendar date that the motorhome
will be in Mexico.

In dit draadje is over van alles en nog wat geschreven, maar nog niet over de bij El Monte verplichte RLI. Via Hotelplan (waar wij geboekt hebben) is een VIP inbegrepen.

Wie kan mij iets meer vertellen over de RLI :blink:

Wij overwegen ook om de camper verzekering van de Europeesche af te sluiten; valt zo´n RLI hier ook onder?

Ik hoor graag van jullie.
Jan Gijs
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Jan Gijs, dit stuk komt van de Amerikaanse El Monte-site en ik kan de verplichte verzekeringen nog wel plaatsen als het gaat om Amerikaanse huurders, omdat zij vaak al gedeeltelijk verzekerd zijn via hun eigen verzekering als ze ergens huren. Het bewijs van verzekering voor hun eigen voertuigen, geeft vaak een vrijstelling voor andere voertuigen. Ze moeten 'een stukje' bijverzekeren en doen dat via RLI en SLI.

Maar of dit hele verhaal voor jou als Europese huurder ook geldt? Wat zegt Hotelplan erover en wat moet je volgens hen verplicht bijverzekeren? Ik weet dat bij Road Bear de SLI geadviseerd wordt voor de aansprakelijkheidsschade aan derden omdat die standaard heel laag is en per staat verschillend. De verzekering van de Europeesche dekt veel meer, waaronder rechtsbijstand, de aansprakelijkheid tot 1.000.000.

Ook dekt de verzekering cascoschade die standaard niet verzekerd is, is dat niet de RLI die bedoeld wordt? Ik zou het kunnen lezen als de aansprakelijkheid die je als huurder hebt t.o.v. de eigenaar van het voertuig, de verhuurder dus. Maar dat is voor mij niet zeker ...

Nog maar een keer het overzichtje (prijzen zijn van Tioga Tours):

Afbeelding

Ik vind de dekking vrij compleet op het eigen risico van 250 euro na. Je hoeft hierbij dus in elk geval geen SLI meer af te sluiten (scheelt 9 dollar per dag).
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Hi Monique,

Ook al weer vroeg op het forum :lol:

Bedankt voor je commentaar op de RLI. Ik kon er op Google weinig over vinden.

Hotelplan adviseert in haar gids om een SLI af te sluiten ad USD 12,00 (= ca. EUR 8,00); LDW-tje erbij en je zit qua kosten al tegen, op of misschien wel boven de camper verzekering van de Europeesche.
Ik heb mijn reisbureau al een mailtje gestuurd om e.e.a. te regelen.

Bedankt en groeten,
Jan Gijs
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door f.lammertsma »

zoals ik zo lees zijn de casco schade niet allemaal verz zijn toch weer de uitzonderingen ,en is het eigen risico per gebeurtenis als ik dus drie aanrijdingen heb betaal je nog 750 dollar
.
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

f.lammertsma schreef:zoals ik zo lees zijn de casco schade niet allemaal verz zijn toch weer de uitzonderingen ,en is het eigen risico per gebeurtenis als ik dus drie aanrijdingen heb betaal je nog 750 dollar
.
Dan lees je dus niet goed. Deze verzekering dekt juist de schades die door de standaardverzekering zijn uitgesloten en die worden hier nog eens apart genoemd. En ja, je houdt 250 dollar eigen risico. Maar als jij door één gebeurtenis je dakairco en satelietontvanger bijvoorbeeld eraf rijdt, heb je een behoorlijke schade. Maar vooruit, het is en blijft je eigen keus.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

nieuwenoord schreef:
f.lammertsma schreef:zoals ik zo lees zijn de casco schade niet allemaal verz zijn toch weer de uitzonderingen ,en is het eigen risico per gebeurtenis als ik dus drie aanrijdingen heb betaal je nog 750 dollar
.
Dan lees je dus niet goed. Deze verzekering dekt juist de schades die door de standaardverzekering zijn uitgesloten en die worden hier nog eens apart genoemd. En ja, je houdt 250 dollar eigen risico. Maar als jij door één gebeurtenis je dakairco en satelietontvanger bijvoorbeeld eraf rijdt, heb je een behoorlijke schade. Maar vooruit, het is en blijft je eigen keus.
Hoe gaan ze bv om met schade en die je hebt opgelopen op onverharde wegen. Volgens Road Bear mag je daar niet komen en je wagen is niet verzekerd. Hoe gaat de europesche daarmee om? Keren die echt uit? Terwijl dat eigenlijk niet mag?... lijkt me vreemd....

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, het staat er letterlijk, ervaring heb ik (gelukkig) niet ... En er hangt een maximum aan van 3000 dollar.
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door f.lammertsma »

er staat 3000 per gebeurtenis?????????
als je daar dan niet mag komen kom daar dan niet heb je er ook geen last van simpel.....
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Niemand wil je iets opdringen hoor, het blijft je eigen keus.

Je zal mij niet zien offroaden met een camper, maar iedereen kan een schade oplopen door iets wat de camper aan de onderkant raakt, door een verkeerd ingeschatte hoogte of door een fout met achteruit rijden.

Het lijkt wel of je je gelijk wilt halen en daar gaat het mij in elk geval niet om. Ieder zijn zin. Het zijn onze eigen centen die we aan die verzekering spenderen en ik snap niet waarom je je daar zo druk om maakt.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

nieuwenoord schreef:Tja, het staat er letterlijk, ervaring heb ik (gelukkig) niet ... En er hangt een maximum aan van 3000 dollar.
Wij hebben die ervaringen gelukkig ook (nog) niet :D . En met alle ervaringen die we nu hebben met de campers is de kans ook wel klein. Daarnaast ben ik ook nog lid van de ANWB en hebben een reis en kredietbrief die ook veel dekken en ook rechtbijstand geeft... moeilijk, moeilijk allemaal.
Go T@bbing!!!!

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

yarrah schreef:
nieuwenoord schreef:Tja, het staat er letterlijk, ervaring heb ik (gelukkig) niet ... En er hangt een maximum aan van 3000 dollar.
Wij hebben die ervaringen gelukkig ook (nog) niet :D . En met alle ervaringen die we nu hebben met de campers is de kans ook wel klein. Daarnaast ben ik ook nog lid van de ANWB en hebben een reis en kredietbrief die ook veel dekken en ook rechtbijstand geeft... moeilijk, moeilijk allemaal.
De ANWB heb je in dit geval helemaal niets aan, de IRK dekt uitsluitend schades in Europa, en aan de eigen auto met een nederlands kenteken, huurauto's worden uitdrukkelijk uitgesloten, zoals ook bij alle reisverzekeringen, voor huurauto en ook campers zul je altijd apart een verzekering moeten sluiten, of de schade zelf moeten betalen, de kans is natuurlijk klein dat er wat gebeurd, en als je een beetje geld achter de hand hebt kun je natuurlijk ervoor kiezen om dat kleine risico te lopen.

Harry
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Harry schreef: De ANWB heb je in dit geval helemaal niets aan, de IRK dekt uitsluitend schades in Europa, en aan de eigen auto met een nederlands kenteken, huurauto's worden uitdrukkelijk uitgesloten,

Harry
Hmmm,.. weet je dat wel heel zeker. De ANWB heeft me uitdrukkelijk verteld dat een huurauto/camper in Amerika ook hier onder vallen.
Go T@bbing!!!!

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

yarrah schreef:
Harry schreef: De ANWB heb je in dit geval helemaal niets aan, de IRK dekt uitsluitend schades in Europa, en aan de eigen auto met een nederlands kenteken, huurauto's worden uitdrukkelijk uitgesloten,

Harry
Hmmm,.. weet je dat wel heel zeker. De ANWB heeft me uitdrukkelijk verteld dat een huurauto/camper in Amerika ook hier onder vallen.
Er staat in de voorwaarden van de IRK en IRK-plus oa. het volgende: Wordt tijdens een reis binnen het dekkingsgebied gebruik gemaakt van een lokale huurauto, dan is er wel recht op juridische hulp in dat land. De overige hulp blijft uitgesloten.
Ik lees daaruit, dat je wel recht hebt op rechtsbijstand, maar dat je voor schades en aansprakelijk gesteld worden door derden, geen aanspraak kunt maken op je IRK.

Harry
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

We nemen toch de europeesche camper verzekering. Vanmorgen daarvoor Tioga gebeld......maar nog had ik een aantal vragen. Bel ik net de europeesche... en die zeggen:" Camperverzekering????? die kennen we niet, ja jaren geleden wel, maar dat hebben we afgeschaft ivm teveel claims".

Ga even Tioga bellen.
Go T@bbing!!!!

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Lijkt me een strak plan!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb hier een .pdf-document met de voorwaarden van de America & Canadareisverzekering van de Europeesche (zo heet het ding dus officieel), gemaakt op 27 juli 2007. Da's niet járen geleden, toch? Ben benieuwd of er bij de Europeesche niet iemand alles door elkaar haalt eigenlijk.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

nieuwenoord schreef:Ik heb hier een .pdf-document met de voorwaarden van de America & Canadareisverzekering van de Europeesche (zo heet het ding dus officieel), gemaakt op 27 juli 2007. Da's niet járen geleden, toch? Ben benieuwd of er bij de Europeesche niet iemand alles door elkaar haalt eigenlijk.
Ik denk dat ik dat heb gedaan. Ik zei: Camperverzekering en niet Amerika&Canadareisverzekering.
Go T@bbing!!!!

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

yarrah schreef:
nieuwenoord schreef:Ik heb hier een .pdf-document met de voorwaarden van de America & Canadareisverzekering van de Europeesche (zo heet het ding dus officieel), gemaakt op 27 juli 2007. Da's niet járen geleden, toch? Ben benieuwd of er bij de Europeesche niet iemand alles door elkaar haalt eigenlijk.
Ik denk dat ik dat heb gedaan. Ik zei: Camperverzekering en niet Amerika&Canadareisverzekering.
Maar die laatste vind ik ook niet terug op de site van de Europeesche ...? Wat zegt Tioga ervan?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

nieuwenoord schreef:
yarrah schreef: Ik denk dat ik dat heb gedaan. Ik zei: Camperverzekering en niet Amerika&Canadareisverzekering.
Maar die laatste vind ik ook niet terug op de site van de Europeesche ...? Wat zegt Tioga ervan?
Klopt, dat het niet te vinden. Volgens Tioga gaat het behoorlijk (bij de europeesche) langs elkaar heen en weten bepaalde medewerkers niet eens dat het bestaat. De verzekering bestaat wel degelijk en je kunt met gerust hart op reis gaan.

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer