Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visa DS-156
-
KleinKabouter
- Amerika-newbie
Visa DS-156
Goede Dag Mensen..
Ik zit nu met visa stress...
Ik heb gisteren een afspraak bij de consulaat in Amsterdam gemaakt..
Ik vraag me af of ik thuis post van hun krijg dat mijn afspraak bevestigd is? Ik was al onder de stress dat ik moest 3 keer herhalen of het afspraak goed is...
Ik heb nog een vraag...
Op het formulier staat erop ...
Place of Issuance: City..
Is dat het plaats waar ik mijn passport heb gekregen..?
Ik kom uit het buitenland en woon sinds 2001 hier in Nederland..
Vorige jaar heb ik een nieuw passport in Den Haag aangevraagd...
Dus..
Moet dat Den Haag zijn???
En in Issuing Country...
Moet dat het land zijn waar mijn passport vandaan komt???
Ik heb al naar de call centers can de consulaat gebeld en die mensen daar begrijpen niks van..Ik heb ook geen zin om te bellen naar die betaalde nummer en ¤15 betalen voor alleen maar om daar te bellen...
Heb gisteren gebeld en een afspraak gemaakt en ¤15 betaald voor alleen maar een afspraak te maken...
Dus..
Wie kan me helpen?
Groetjes
KleinKabouter....
Ik zit nu met visa stress...
Ik heb gisteren een afspraak bij de consulaat in Amsterdam gemaakt..
Ik vraag me af of ik thuis post van hun krijg dat mijn afspraak bevestigd is? Ik was al onder de stress dat ik moest 3 keer herhalen of het afspraak goed is...
Ik heb nog een vraag...
Op het formulier staat erop ...
Place of Issuance: City..
Is dat het plaats waar ik mijn passport heb gekregen..?
Ik kom uit het buitenland en woon sinds 2001 hier in Nederland..
Vorige jaar heb ik een nieuw passport in Den Haag aangevraagd...
Dus..
Moet dat Den Haag zijn???
En in Issuing Country...
Moet dat het land zijn waar mijn passport vandaan komt???
Ik heb al naar de call centers can de consulaat gebeld en die mensen daar begrijpen niks van..Ik heb ook geen zin om te bellen naar die betaalde nummer en ¤15 betalen voor alleen maar om daar te bellen...
Heb gisteren gebeld en een afspraak gemaakt en ¤15 betaald voor alleen maar een afspraak te maken...
Dus..
Wie kan me helpen?
Groetjes
KleinKabouter....
Visa stress...
Ahhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!
Ahhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!
Je krijgt geen bevestiging per post van je afspraak... Je gaat gewoon naar het Consulaat op de dag en het tijdstip dat je de afspraak hebt en aan het hek moet je je melden, zodat ze daar in het systeem checken of je daadwerkelijk een afspraak hebt. Zo ja, dan kun je naar binnen.
Place of issuance zou voor jou inderdaad Den Haag zijn. Issuance country natuurlijk Nederland.
Place of issuance zou voor jou inderdaad Den Haag zijn. Issuance country natuurlijk Nederland.
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Hey spannend!!
Wij zijn in januari daar ook geweest. Inderdaad aansluiten bij de rij buiten het consulaat. Daarna je naam in de intercom aan het hek vertellen en dan gaan ze je afspraak checken. Dan mag je het hek door en wordt je lijfelijk gecheckt. Dan kan je weer aansluiten bij de rij voor hokje nummer 1. Hier geef je je spullen af en kun je plaats nemen in 1 van de wachtstoeltjes. Als je naam wordt omgeroepen mag je naar het volgende loketje en volgt je gesprek. Vervolgens mag je weer naar huis en volgt je paspoort per post. Valt dus allemaal heel erg mee, maar weet nog heel goed dat wij het ook heel erg spannend vonden. Want na dit ben je toch wel een stapje dichterbij Amerika.
Heel veel succes !!
Groetjes Petra
Wij zijn in januari daar ook geweest. Inderdaad aansluiten bij de rij buiten het consulaat. Daarna je naam in de intercom aan het hek vertellen en dan gaan ze je afspraak checken. Dan mag je het hek door en wordt je lijfelijk gecheckt. Dan kan je weer aansluiten bij de rij voor hokje nummer 1. Hier geef je je spullen af en kun je plaats nemen in 1 van de wachtstoeltjes. Als je naam wordt omgeroepen mag je naar het volgende loketje en volgt je gesprek. Vervolgens mag je weer naar huis en volgt je paspoort per post. Valt dus allemaal heel erg mee, maar weet nog heel goed dat wij het ook heel erg spannend vonden. Want na dit ben je toch wel een stapje dichterbij Amerika.
Heel veel succes !!
Groetjes Petra
Ik heb daar een paar weken geleden gestaan... Was er best vroeg. Ik had een afspraak om 14:15 en ze begonnen met het binnenlaten van mensen om 13:30, toen stond ik er dus al. Om 13:35 zei ik in de intercom dat ik een afspraak om kwart over 2 had, maar mij werd verteld dat het niet uitmaakte en dat ik gewoon naar binnen mocht... Was supersnel alweer klaar. 
-
KleinKabouter
- Amerika-newbie
-
KleinKabouter
- Amerika-newbie
Ja dat kan. Is veel makkelijker als van tevoren geld overmaken en een betalingsbewijs meenemen.KleinKabouter schreef:Oh...
En kan ik daar pinnen en betalen voor het visa?
Wat je verder mee moet nemen is afhankelijk van welk visum je gaat aanvragen... Maar ik denk dat je sowieso een pasfoto op Amerikaans formaat moet meenemen, uiteraard je pastpoort, een met 5,50 gefrankeerde envelop zodat ze daarin je paspoort terug kunnen sturen, etc.
-
MrsMiaWallace
- Amerikafan
-
KleinKabouter
- Amerika-newbie
-
KleinKabouter
- Amerika-newbie
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
ik denk het niet. Alleen degene die een afspraak heeft mag naar binnen.KleinKabouter schreef:mag mijn vriend trouwens ook mee naar binnen, of moet die buiten blijven wachten?
Ik had me voorgesteld met mijn man's achternaam bij de poort en toen was ik dus niet bekend op de afspraken lijst. Mijn man dus wel. Wat bleek ik stond vermeld onder mijn meisjes naam, maar mocht dus anders niet naar binnen.
stage ny
Hallo,
vraagje, kun jij mij vertellen wat ik allemaal mee moet nemen naar het consulaat als ik daar een afspraak heb om een visa aan te vragen, en welke formulieren ik moet invullen?
ik ga voor 5 maanden naar new york om daar stage te lopen, ik ga niets verdienen dus ik heb geen werkvergunning nodig volgens mij?
groetjes
Janneke
vraagje, kun jij mij vertellen wat ik allemaal mee moet nemen naar het consulaat als ik daar een afspraak heb om een visa aan te vragen, en welke formulieren ik moet invullen?
ik ga voor 5 maanden naar new york om daar stage te lopen, ik ga niets verdienen dus ik heb geen werkvergunning nodig volgens mij?
groetjes
Janneke
-
doreennicole
- Amerika-expert
is dat inderdaad zo? place of issuance is wel den haag, maar als je buitenlander bent en je paspoort van bijv het syrische consulaat krijgt, is de issuing country dan niet syrie? ergens stond iets over uit het buitenland komen. ik zou dat dus toch wel even goed nakijken.Steven schreef: Place of issuance zou voor jou inderdaad Den Haag zijn. Issuance country natuurlijk Nederland.
SEEING IS BELIEVING
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 4032 Weergaves
-
Laatste bericht door Bennogr
-