Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mag je voedsel etc. nu wel of niet meenemen naar Amerika?
Mag je voedsel etc. nu wel of niet meenemen naar Amerika?
Ik vraag me af of je bijv. koffie of crackers vanuit Nederland mee mag nemen naar Amerika. Ik hoor verhalen dat je helemaal niks, dat met voedsel te maken heeft, mag meenemen.
Wie kan me hier informatie over verschaffen?
Lijkt mij wel - Vorig jaar hebben wij nog Kaas, koek, chocola & snoep meegenomen. Koffie kan ik me niet herinneren..
Dit hebben we ingevuld op dat formuliertje wat je in het vliegtuig krijgt. Aangekomen in Washington, moeten we toelichten wat we precies aan etenswaar hadden meegenomen.. en het was prima..
Sandy
-
Dit hebben we ingevuld op dat formuliertje wat je in het vliegtuig krijgt. Aangekomen in Washington, moeten we toelichten wat we precies aan etenswaar hadden meegenomen.. en het was prima..
Sandy
-
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
De voorbeelden die je noemt mag je gewoon meenemen.
Etenswaren die je niet mag meenemen (i.v.m. mogelijke verspreiding van ziekten (voor plant, dier of mens)) zijn: alle soorten vlees of producten waarin vlees is verwerkt, verse groenten en vers fruit. Kaas mag je alleen meenemen wanneer deze vacuüm is verpakt òf wanneer het een hele (niet aangesneden) kaas betreft, zoals een Edammertje. Bakkerijproducten mag je gewoon meenemen en verder zo'n beetje alles aan verpakte levensmiddelen (koffie, snoep, conserven (behalve met vlees dus), e.d.) die je in de supermarkt kunt kopen.
Etenswaren die je niet mag meenemen (i.v.m. mogelijke verspreiding van ziekten (voor plant, dier of mens)) zijn: alle soorten vlees of producten waarin vlees is verwerkt, verse groenten en vers fruit. Kaas mag je alleen meenemen wanneer deze vacuüm is verpakt òf wanneer het een hele (niet aangesneden) kaas betreft, zoals een Edammertje. Bakkerijproducten mag je gewoon meenemen en verder zo'n beetje alles aan verpakte levensmiddelen (koffie, snoep, conserven (behalve met vlees dus), e.d.) die je in de supermarkt kunt kopen.
Life is good in the Tarheel State.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vlees mag ook mits het vacuum verpakt is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zeker weten, Petra? Een dergelijke uitzondering ben ik nergens tegen gekomen.
Op deze pagina van de website van US Customs wordt een redelijk beeld gegeven van wat er allemaal wel en niet mag, met de kanttekening dat er geen uitputtende lijst wordt gegeven en dat zaken door de actualiteit kunnen veranderen.
Op deze pagina van de website van US Customs wordt een redelijk beeld gegeven van wat er allemaal wel en niet mag, met de kanttekening dat er geen uitputtende lijst wordt gegeven en dat zaken door de actualiteit kunnen veranderen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, het hangt natuurlijk altijd van de douane beambte af, maar ik neem al jaren bierworstjes mee terug uit Nederland en dat is al regelmatig bekeken en ik heb er nooit problemen mee gehad.
Edit: ik heb die site er nog eens op na gelezen en inderdaad hebben ze uit bepaalde landen ook restricties op ingeblikt en vacuum verpakt vlees. Maar beter het zekere voor het onzekere nemen dus en dat thuis laten (hoewel ik het met mijn bierworstjes uit Aruba weer gewoon waag in augustus
).
Edit: ik heb die site er nog eens op na gelezen en inderdaad hebben ze uit bepaalde landen ook restricties op ingeblikt en vacuum verpakt vlees. Maar beter het zekere voor het onzekere nemen dus en dat thuis laten (hoewel ik het met mijn bierworstjes uit Aruba weer gewoon waag in augustus
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Bushmaster
- Amerika-expert
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
En jij maar denken dat er vlees in die dingen zit ...Petra/VS schreef:Tja, het hangt natuurlijk altijd van de douane beambte af, maar ik neem al jaren bierworstjes mee terug uit Nederland en dat is al regelmatig bekeken en ik heb er nooit problemen mee gehad.
Edit: ik heb die site er nog eens op na gelezen en inderdaad hebben ze uit bepaalde landen ook restricties op ingeblikt en vacuum verpakt vlees. Maar beter het zekere voor het onzekere nemen dus en dat thuis laten (hoewel ik het met mijn bierworstjes uit Aruba weer gewoon waag in augustus).
-
rene.jager
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Mag je voedsel etc. nu wel of niet meenemen naar Amerika
Kan het zijn dat je in de war bent met de grens van Californië en de buurstaten? Daar wordt namelijk wel gecontroleerd op voedsel.Rita0110 schreef:Ik vraag me af of je bijv. koffie of crackers vanuit Nederland mee mag nemen naar Amerika. Ik hoor verhalen dat je helemaal niks, dat met voedsel te maken heeft, mag meenemen.
René
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Die opmerking begrijp ik niet, René. Je wilt daarmee toch neem ik aan niet suggereren dat de door Rita genoemde producten naar alle Amerikaanse staten mee mogen, maar niet naar California? Op welk punt is Rita wat jou betreft mogelijk in de war?
Er wordt op alle internationale luchthavens in Amerika gecontroleerd op etenswaren (en ook op planten e.d.). Deels via de aangifte op het douaneformulier, deels via steekproeven (inspectie van de bagage) en deels (maar niet op alle luchthavens) door speciaal getrainde honden van de USDA Beagle Brigade die met hun begeleider al snuffelend door de bagage claim area lopen. Daarbij wordt gezocht naar verboden artikelen (zie de verwijzingen eerder in deze thread).
Er wordt op alle internationale luchthavens in Amerika gecontroleerd op etenswaren (en ook op planten e.d.). Deels via de aangifte op het douaneformulier, deels via steekproeven (inspectie van de bagage) en deels (maar niet op alle luchthavens) door speciaal getrainde honden van de USDA Beagle Brigade die met hun begeleider al snuffelend door de bagage claim area lopen. Daarbij wordt gezocht naar verboden artikelen (zie de verwijzingen eerder in deze thread).
-
rene.jager
- Amerika-expert
- Contacteer:
Door de reacties van verschillende mensen begrijp ik dat het dus geen probleem is voedsel mee te nemen naar Amerika. Mijn ervaring gaat helaas niet verder dan één schamel keertje langs de Amerikaanse douane en heb daar ook niets gemerkt van controle. Echter bij de overgang van Nevada naar Californië was er wel een uitgebreide controle op het gebied van (ik dacht) groente en fruit.
Marcel, dan is het toch niet zo'n gekke gedachte dat ik daar direct aan denk, of wel?? :dunno:
Marcel, dan is het toch niet zo'n gekke gedachte dat ik daar direct aan denk, of wel?? :dunno:
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vanuit die positie kan ik het me voorstellen. Altijd een beetje riskant overigens (en op die fout betrap ik mijzelf ook wel eens op dit forum) om op basis van beperkte ervaring generieke uitspraken te doen. Hoe dan ook, we zijn eruit en alle misverstanden zijn opgehelderd. 
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Doet iedereen dat? Invullen op dat formulier wat je aan etenswaren bij je hebt???
Ga altijd met een koffer vol Nl-produkten(dit jaar o.a. ook weer kaas, nasi/bamikruiden, kroepoek, andere kruiden enz enz)maar heb dit nog nooit ingevuld op dat formulier. Trouwens, ook nooit controle gehad.
Moet wel zeggen dat ik altijd blij ben, als die snuffelhond niet in mijn richting komt, of mij voorbij loopt
groetjes, Ineke
-
Pixie
- Amerika-ontdekker
Nee, ik vermeld (bijna) nooit op het douane formulier dat ik weer eens 3 pakken hagelslag bij me heb, en 5 pakjes stroopwafels. Als ik alcohol (tax free) gekocht heb, zet ik het er wel op. Maar ik vind het een beetje overbodig om chocola en koekjes te vermelden. Voornamelijk omdat het bijna geen waarde heeft, bijna 5 hele euros voor de etenswaren.
Oke, ik zou heel netjes alles op moeten schrijven. Maar is er iemand die heel netjes alle kadootjes noteert op het witte formulier?? Er is niet eens genoeg ruimte voor
Oke, ik zou heel netjes alles op moeten schrijven. Maar is er iemand die heel netjes alle kadootjes noteert op het witte formulier?? Er is niet eens genoeg ruimte voor
-
olavski
- Amerikafan
- Contacteer:
Niet echt, sterker nog, 't kan je problemen opleveren.Petra/VS schreef:Vlees mag ook mits het vacuum verpakt is.
Kaas, drop etc. gewoon doen maar begin niet aan vlees, de douane kan er echt moeilijk over doen dus het is het niet waard.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Voedsel
Ik ben blij dat ik toch verschillende reacties hierover heb mogen ontvangen van jullie. Ik ben zelf nogal huiverig om voedsel of iets dergelijks mee te nemen naar Amerika. Maar omdat wij pas s'avonds laat (waarschijnlijk in de nacht) in ons huisje aankomen en mijn moedertje suikerpatient is, en het dus voor haar noodzakelijk is om regelmatig iets te eten, vroeg ik me af of je "minimaal" crackers kon meenemen. En voor de volgend ochtend is het toch wel fijn als je nog iets van koffie of thee kunt drinken, voordat we gaan verkennen. ( We hebben nl
dan nog geen voorraden kunnen inslaan, vanwege onze late aankomst)
Nou ik denk dat we het erop wagen en gewoon wat crackers meenemen. Gewoon in de handbagage. (ik neem aan dat dat wel mag)
dan nog geen voorraden kunnen inslaan, vanwege onze late aankomst)
Nou ik denk dat we het erop wagen en gewoon wat crackers meenemen. Gewoon in de handbagage. (ik neem aan dat dat wel mag)
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Rita,
ik zou me er maar niet druk om maken...
neem al meer dan 20 jaar van alles mee, nooit problemen gehad (maar misschien heb ik dan al die tijd wel geluk gehad)
Stop ook altijd een paar krentenbollen en/of eierkoeken + theezakjes, suiker, paar zakjes cupasoup voor de eerste nacht/dag in onze koffers (je zult toch maar midden in de nacht of 's morgens heel vroeg van de honger niet meer kunnen slapen
)
groetjes, Ineke
ik zou me er maar niet druk om maken...
neem al meer dan 20 jaar van alles mee, nooit problemen gehad (maar misschien heb ik dan al die tijd wel geluk gehad)
Stop ook altijd een paar krentenbollen en/of eierkoeken + theezakjes, suiker, paar zakjes cupasoup voor de eerste nacht/dag in onze koffers (je zult toch maar midden in de nacht of 's morgens heel vroeg van de honger niet meer kunnen slapen
groetjes, Ineke
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Voedsel
Rita, dit is geen kwestie van het erop wagen: het mag gewoon. Punt uit. En ja, ook in je handbagage, in je check-in bagage, in je jas, in je mond, in je maag, wherever.Rita0110 schreef:Nou ik denk dat we het erop wagen en gewoon wat crackers meenemen. Gewoon in de handbagage. (ik neem aan dat dat wel mag)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1863 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-