TSA-sloten voor bagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Cyber-Alien
Amerikafan
Berichten: 314
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:51

TSA-sloten voor bagage

Bericht door Cyber-Alien »

Hallo,

ik ga over een week naar Amerika en vroeg me het volgende af. Ik heb net een nieuwe reiskoffer gekocht (zo'n zachte met ritsen) met een Samsonite TSA-slot (die speciale Amerika-sloten die met een loper door de TSA te openen zijn). Nou bedacht ik me pas thuis dat deze koffer wel 3 vakken heeft, plus mijn handbagage met 3 vakken, moet ik nou op elk vak een TSA-slot zetten(6 sloten a 16,96 p. st.)? Mijn reispartner heeft hetzelfde probleem. Je kan wel alleen het hoofdvak doen, maar dan kunnen kwaadwillenden toch alsnog iets in je voorvak ofzo stoppen?

Ik hoop heel erg dat iemand me hierover kan adviseren, ik ben vast niet de eerste die hier tegenaan loopt?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb echt altijd alleen mijn hoofdvak op slot. In de voorvakken doe ik gewoon alleen een jas en schoenen meestal. Tja, kan iemand er wat in stoppen? Nooit bij stilgestaan en ik ben niet van plan dat voortaan anders te doen.
Des
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 11 feb 2005, 14:20
Locatie: Drenthe

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door Des »

Ik heb ook een TSA slot voor het grote compartiment van de koffer en ik doe tie-raps aan de andere ritsen.
Als de douane wil controleren kunnen ze de tie-rap doorknippen en schijnen ze ook een nieuwe tie-rap aan de koffer te doen zodat hij weer afgesloten is.
Dure hobby anders, elke rits een TSA, ik begin er in ieder geval niet aan.
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
Gebruikersavatar
jer van bia
Amerikafan
Berichten: 171
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:25
Contacteer:

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door jer van bia »

Wij doen ook alleen het hoofdvak op slot. De rest laten we gewoon open. Hier doen we toch niets in.

Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Cyber-Alien
Amerikafan
Berichten: 314
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:51

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door Cyber-Alien »

hi

bedankt, ja ik bedoel inderdaad dat mensen er dan vanalles in kunnen doen. Zou je die tieraps voor 'de minder belangrijke vakjes' ook kunnen kopen?
hmv
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:45

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door hmv »

Tie-raps kun je bij elke doe het zelf zaak kopen.
doreennicole
Amerika-expert
Berichten: 1640
Lid geworden op: 26 jan 2005, 13:24

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door doreennicole »

als je de koffers wilt sluiten zodat niemand er iets uit kan halen, dan is een TSA slot meestal wel voldoende. ik doe ook alleen het main compartment.

als bescherming tegen iets erin stoppen, zou je idd alles moeten afsluiten. maar ben je bang dat iemand drugs in je koffer stopt of zo? lijkt me zo'n kleine kans. ik maak me er geen zorgen over. alleen wanneer ik zoals de laaste keer de laatste nacht bij mensen in huis was en mijn koffer op de eerste verdieping terwijl ik op de derde sliep en er mensen in huis waren die ik niet kende. toen dacht ik toch even, wat als iemand een hele foute grap uithaalt en een joint in mijn koffer plaatst. dus als je je daar zorgen over maakt, kan je beter 3 TSA sloten kopen, dan slaap je beter.
SEEING IS BELIEVING
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door Clint »

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit mijn koffers op slot heb gedaan :roll:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door vana »

Clint schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit mijn koffers op slot heb gedaan :roll:
Wij ook niet hoor!

Marjon
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door markro »

Ook wij doen de koffers en tassen al lang niet meer op slot.
Tijdens onze eerste reis naar Amerika nog wel. Ook tijdens onze tweede reis. Toen is echter één van de sloten doorgeknipt i.v.m. controle en sindsdien laten wij ze gewoon los.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
thebes
Amerika-expert
Berichten: 1771
Lid geworden op: 01 apr 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door thebes »

Ik had tiewraps gebruikt bij 2 weekendtassen. Die zijn door de douanebeambtes keurig door nieuwe vervangen.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door Harry »

vana schreef:
Clint schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit mijn koffers op slot heb gedaan :roll:
Wij ook niet hoor!

Marjon

Hier nog één die de koffers gewoon open laat.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door kastelke »

Harry schreef: Hier nog één die de koffers gewoon open laat.
En voeg ons ook maar toe aan dat lijstje.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Cyber-Alien
Amerikafan
Berichten: 314
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:51

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door Cyber-Alien »

oh ik vind dat toch echt heel onverstandig. Straks stopt iemand er iets in en denk maar niet dat je dan blij bent.
Tjs ik denk dus dat ik het hoofdvak inderdaad met tsa-slot doe en de rest met die tieraps, ten minste als ik die kan vinden.
Wat doen jullie met handbagage? Ik zat een keer in een vliegtuig richting LA en mijn handbagage werd helemaal achteraan opgeborgen, want boven mij was alles vol. Tsja als je er dan een laptop in hebt zitten...
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door Clint »

Ik heb twee harde koffers met zo'n niet toegestane cijferslot.. valt weinig aan op slot te doen. Maargoed als je zo bang voor bent dat iemand iets in je koffers stopt, dan vind ik het vreemd als je bepaalde gedeelten wel open laat (want een tierap is zo open te knippen)

Daarnaast ligt het natuurlijk enorm naar waar je naar toe gaat of komt.. Amerika is nou niet een van de landen die meteen te binnen schiet wat betreft drugs koeriers die op dergelijke wijze zaken doen.. ik denk dan eerder aan antillen, azie e.d.
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt, maar ik denk dat je je zoveel zorgen hoeft te maken..

Ten slotte, het opslot doen van je handbagage vind ik helemaal vreemd.. Het is handbagage omdat je er bij wil kunnen tijdens je reis. Als je een laptop erin hebt zitten en er is ECHT geen milimeter meer vrij in de overheads, kan je altijd nog je tas onder de stoel voor je schuiven..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
Liz
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 11 nov 2004, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door Liz »

Cyber-Alien schreef:en de rest met die tieraps, ten minste als ik die kan vinden.
Bij elke goede doe-het-zelf zaak (Praxis-Formido) kun je de tie-wraps kopen.
Vraag anders maar naar klembandjes of kabelbinders, ze zijn er in wit en in zwart en in diverse lengtematen.
16x USA / 30 staten
Gebruikersavatar
mootje
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 mar 2008, 19:40
Locatie: Breda

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door mootje »

Wij doen onze koffers open op de heen weg en terug (meestal met duur auto spul erin) doen we altijd alles met TSA sloten opslot.
Vorig jaar wisten we bijna zeker dat onze rolweekend tassen zouden worden gecontroleerd gezien de auto onderdelen die erin zaten, en die hebben ze netjes inderdaad gecontroleerd en de sloten weer opslot en ook precies zoals wij ze hadden gedaan, en ook netjes papiertjes erin dat ze inderdaad waren gecontroleerd.

Ik heb ze toen bij het kruidvat gekocht en doe op elke rits een slot, zodat ze er niets in kunnen stoppen.

Maar goed ieder moet dat zelf doen zoals hij het wilt, dat is het best, waar je zelf een veilig gevoel van krijgt.

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeelding

2006-Florida 2007- Florida -2008-Oregon/Washington-2010-New York.
Gebruikersavatar
thebes
Amerika-expert
Berichten: 1771
Lid geworden op: 01 apr 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door thebes »

Cyber-Alien,
Precies dezelfde vraag als van jou lees ik zojuist op het Viva-forum.
Ik neem aan dat jij Madelief82 bent :wink:
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door Petra/VS »

Clint schreef:Ik heb twee harde koffers met zo'n niet toegestane cijferslot.. valt weinig aan op slot te doen. Maargoed als je zo bang voor bent dat iemand iets in je koffers stopt, dan vind ik het vreemd als je bepaalde gedeelten wel open laat (want een tierap is zo open te knippen)

Daarnaast ligt het natuurlijk enorm naar waar je naar toe gaat of komt.. Amerika is nou niet een van de landen die meteen te binnen schiet wat betreft drugs koeriers die op dergelijke wijze zaken doen.. ik denk dan eerder aan antillen, azie e.d.
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt, maar ik denk dat je je zoveel zorgen hoeft te maken..

Ten slotte, het opslot doen van je handbagage vind ik helemaal vreemd.. Het is handbagage omdat je er bij wil kunnen tijdens je reis. Als je een laptop erin hebt zitten en er is ECHT geen milimeter meer vrij in de overheads, kan je altijd nog je tas onder de stoel voor je schuiven..
Helemaal mee eens. Ik vlieg al sinds mijn vierde meerdere keren per jaar, naar Afrika, Amerika en het Caribisch gebied. Ik heb nog nooit een koffer op slot gedaan en er is nog nooit iets in gedaan of uitgehaald. Mijn vader reist al tientallen jaren naar de meeste landen in Afrika en Azie en ook hem is zoiets nog nooit overkomen. De kans, dat zoiets gebeurt, is dus ontzettend laag.
Zoals Doreen schreef, zou ik me er alleen zorgen om maken, als je koffer voor het inchecken toegankelijk is voor mensen, zonder dat jij erbij bent. De vraag "hebt u uw koffer zelf ingepakt" etc. is er niet voor niets. Maar tussen het inchecken en weer ophalen van de band is het hoogst onwaarschijnlijk, dat er iets onwenselijks in je koffer wordt gedaan. En van handbagage op slot doen heb ik al helemaal nooit gehoord!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door DixieChick »

Clint schreef:aargoed als je zo bang voor bent dat iemand iets in je koffers stopt, dan vind ik het vreemd als je bepaalde gedeelten wel open laat (want een tierap is zo open te knippen)
.
Jawel, dat is ook zo, maar het vertraagd wel. Ik heb zelf twee weekendtassen op wieltjes, en ik bind de ritsen dicht met een stukje touw. Misschien totaal overbodig, maar ik heb altijd zo'n idee dat als mensen kwaad willen doen, ze dat doen met een koffer/tas waar ze niet eerst mee moeten friemelen. Ik heb zelf een keer een slotje gebruikt, en dat was toen we naar Thailand reisden.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer