Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bryce Canyon
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bryce Canyon
Hallo
Eind mei willen we van Zion NP via Bryce canyon NP naar Page rijden. Mijn route planner geeft aan dat ik na Brice de Cottonwood road kan nemen. De Rand McNally atlas geeft aan dat het een unpaved road is. Kan iemand mij vertellen wie er liegt??
Harm
Eind mei willen we van Zion NP via Bryce canyon NP naar Page rijden. Mijn route planner geeft aan dat ik na Brice de Cottonwood road kan nemen. De Rand McNally atlas geeft aan dat het een unpaved road is. Kan iemand mij vertellen wie er liegt??
Harm
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Harm,
Rand McNally heeft gelijk maar de weg is zelfs met een camper nog goed te berijden als de weersomstandigheden goed zijn tneminste, tijdens of kort na een flinke regenbui word het oppassen, informeer daarom altijd even ter plaatsen hoe de conditie van de weg is als je hem wil gaan rijden.
Het is een schitterende route.
Gr,
Rob
Rand McNally heeft gelijk maar de weg is zelfs met een camper nog goed te berijden als de weersomstandigheden goed zijn tneminste, tijdens of kort na een flinke regenbui word het oppassen, informeer daarom altijd even ter plaatsen hoe de conditie van de weg is als je hem wil gaan rijden.
Het is een schitterende route.
Gr,
Rob
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Helemaal met Rob eens, zeer unieke landschappen en indien droog goed te rijden met ieder soort voertuig.
De weg is van Bryce af vrij makkelijk te vinden, maar van Page af zijn we er een eind voorbijgereden.
Het is het gehobbel meer dan waard (stop ook aan het begin bij Kodachrome State Park, een mooi park met sigaarvormig gesteente).
De weg is van Bryce af vrij makkelijk te vinden, maar van Page af zijn we er een eind voorbijgereden.
Het is het gehobbel meer dan waard (stop ook aan het begin bij Kodachrome State Park, een mooi park met sigaarvormig gesteente).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
wendyjol
- Amerikakenner
bryce canyon - cottonwood road
Kan iemand mij misschien vertellen hoel lang deze weg ongeveer duurt?
Dan bedoel ik zonder de stops.
Harm,
Als je googled op grosvenor arch, dan vind je nog een reden om deze weg te rijden.
Groeten,
Wendy
Dan bedoel ik zonder de stops.
Harm,
Als je googled op grosvenor arch, dan vind je nog een reden om deze weg te rijden.
Groeten,
Wendy
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Wendy,
Ik geloof dat hij ongeveer 2,5 uur duurde. Precies weet ik het niet, want we hebben nogal eens gestopt voor foto's en ook bij Grosvenor Arch en Kodachrome Park.
Ik geloof dat hij ongeveer 2,5 uur duurde. Precies weet ik het niet, want we hebben nogal eens gestopt voor foto's en ook bij Grosvenor Arch en Kodachrome Park.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Harm,
Deze weg is niet rood, maar wel heel stoffig. Hij was wel de reden, dat we onze zwarte Excursion toch maar even hebben laten wassen voor we hem aan Hertz teruggaven. Maar als je hem niet rijdt moet je enorm omrijden en je mist prachtige landschappen.
Deze weg is niet rood, maar wel heel stoffig. Hij was wel de reden, dat we onze zwarte Excursion toch maar even hebben laten wassen voor we hem aan Hertz teruggaven. Maar als je hem niet rijdt moet je enorm omrijden en je mist prachtige landschappen.
Lees wel even de voorwaarden van de verhuurder door. Meestal ben je niet verzekerd als je gebruik maakt van unpaved roads. Zolang je geen schade of pech hebt geen probleem. Wij hebben er nog nooit een punt van gemaakt, een groot aantal bekende toeristische routes zijn unpaved, dat weten de verhuurders ook. Toch komen we er liever niet achter hoe de verhuurder reageert als je opgehaald wilt worden.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Harm,
Gewoon doen en je niet gek laten maken door al die indianen verhalen, als je op een fatsoenlijke manier rijdt is er geen enkel probleem.
Wij zijn al 3 keer met een Camper rondgetrokken, daarmee mag je niet door Death Valley is de warme maanden toch gedaan alleen moet je dat dan niet midden op de dag doen.
In Organ Pipe Cactus NM zijn 2 routes over gravelwegen nr1 is 21 mile al 2 keer gereden nr2 is 53 mile ook deze al gereden dit alles zonder ook maar 1 dingetje schade.
In 2005 gaan we weer en staat de Apache Trail op het program mag ook niet volgens de verhuurder maar ik wil hem toch doen omdat het een fantasties mooi cactusgebied is, we rijden hem van oost naar west .
Dus als je met verstand rijdt zal je geen problemen hebben.
Gr,
Rob
Gewoon doen en je niet gek laten maken door al die indianen verhalen, als je op een fatsoenlijke manier rijdt is er geen enkel probleem.
Wij zijn al 3 keer met een Camper rondgetrokken, daarmee mag je niet door Death Valley is de warme maanden toch gedaan alleen moet je dat dan niet midden op de dag doen.
In Organ Pipe Cactus NM zijn 2 routes over gravelwegen nr1 is 21 mile al 2 keer gereden nr2 is 53 mile ook deze al gereden dit alles zonder ook maar 1 dingetje schade.
In 2005 gaan we weer en staat de Apache Trail op het program mag ook niet volgens de verhuurder maar ik wil hem toch doen omdat het een fantasties mooi cactusgebied is, we rijden hem van oost naar west .
Dus als je met verstand rijdt zal je geen problemen hebben.
Gr,
Rob
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Harm,
Ik ben het met Rob eens. De gravelwegen hier zijn over het algemeen in goede conditie. We zijn van de zomer naar Aruba geweest en daar had je nou echt een 4 wheel drive nodig voor de "wegen". We kregen daar prompt een lekke band, maar dat was werkelijk heel erg vergeleken bij de Cotton Wood Road. Het is geen asfalt maar heel netjes gravel, geen grote uitstekende keien of wat ook. Ik denk, dat het je prima af zal gaan.
Ik ben het met Rob eens. De gravelwegen hier zijn over het algemeen in goede conditie. We zijn van de zomer naar Aruba geweest en daar had je nou echt een 4 wheel drive nodig voor de "wegen". We kregen daar prompt een lekke band, maar dat was werkelijk heel erg vergeleken bij de Cotton Wood Road. Het is geen asfalt maar heel netjes gravel, geen grote uitstekende keien of wat ook. Ik denk, dat het je prima af zal gaan.
-
Anita
Wij zijn ook van plan de Cottonwood Road te nemen als we vanaf Bryce Canyon naar de Grand Canyon gaan rijden. Wij hebben een SUV gehuurd (4x4 dus) en wij gaan ervan uit dat we geen problemen met die weg zullen krijgen.
Is dat zo? Kun je met zo'n SUV de Cottonwood Road zonder problemen berijden, zelfs bij nat weer?
Is dat zo? Kun je met zo'n SUV de Cottonwood Road zonder problemen berijden, zelfs bij nat weer?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bij het begin van de weg staat ook, als ik me goed herinner, een waarschuwingsbord voor als het nat weer is. De kans op nat weer in die tijd is echter vrij klein, zeker met de huidige droogte.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo
Eigenlijk een domme vraag van nu moet ik de Cottonwood road rijden
, en het schema aanpassen
. We zouden eerst van Brice terug rijden naar Kenab. Vandaar zouden we dan via de Grand Canyon naar Page rijden. Dat word nu dus ander. Misschien is er nu ruimte om de Antilope Canyon te bezoeken.
Harm
Eigenlijk een domme vraag van nu moet ik de Cottonwood road rijden
Harm
-
Chantal&Martijn
- Amerika-newbie
-
Chantal&Martijn
- Amerika-newbie
-
CaroLine
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Bryce Canyon
Hallo Harm,hdeweert schreef:Hallo
Harm
Wij hebben deze weg 3 jaar geleden gereden met een Ford Excursion. Dit ging prima, de rit duurt ongeveer 2,5 uur (incl. foto-stops) en is werkelijk geweldig mooi.
groetjes
Carola
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 13475 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs