Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drie studenten in de States
Drie studenten in de States
Hoi wij zijn drie studenten die in de maanden mei en juni met een auto door de usa gaan reizen. We zijn echter niet geinteresseerd in de grote steden maar vooral in de natuur, typisch amerikaanse cultuur en de nationale parken. Zoals gezegd we zijn studenten, dus we gaan low-budget door de States reizen. Waar wij benieuwd naar zijn is wat echte must-see dingen zijn in de States. De Grand Canyon staat voorop maar wie kan ons tips geven over plekken die we echt niet mogen missen. We wachten in spanning af!
Vincent
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
How about "all of the above" ? In de natuur zul je de cultuur niet veel tegenkomen, om en nabij de steden weer wel, bovendien verschilt die cultuur in de verschillende staten en regio's
. Maar je zult een heerlijke tijd hier hebben, ongetwijfeld.
Niet te missen plekken (en sorry, maar de grote steden mag je niet missen):
-- Washington DC (:D, maar serieus bedoeld) en Virginia
-- New York
-- San Francisco
-- Bryce Canyon
-- Niagara Falls (beter gezien van de Canadese kant)
-- Mt. St. Helen's
-- San Antonio, Texas
-- New Orleans
-- Great Smokey Mountains National Park
-- Rocky Mountain National Park
-- Seattle en omgeving
-- Chicago en Lake Michigan
-- Florida
Eigenlijk is het grootste deel van het land interessant.
Er is eindeloos veel, in twee maanden zul je een keus moeten maken. Probeer niet te veel in een reis te proppen. Het is het derde land in de wereld kwa grootte en bevolking, dus je kunt het niet allemaal doen. Maar mix het, natuur en stad. Twee maanden rondtrekken in de woestijn van het zuidwesten lijkt me geestdodend, ik had tenminste na 10 dagen weer behoefte aan groen.
-- New York
-- San Francisco
-- Bryce Canyon
-- Mt. St. Helen's
-- San Antonio, Texas
-- New Orleans
-- Seattle en omgeving
-- Florida
Eigenlijk is het grootste deel van het land interessant.
Er is eindeloos veel, in twee maanden zul je een keus moeten maken. Probeer niet te veel in een reis te proppen. Het is het derde land in de wereld kwa grootte en bevolking, dus je kunt het niet allemaal doen. Maar mix het, natuur en stad. Twee maanden rondtrekken in de woestijn van het zuidwesten lijkt me geestdodend, ik had tenminste na 10 dagen weer behoefte aan groen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Na het lezen van de poll en het erbij behorende bericht, zonder gelezen te hebben wat Petra schreef, had ik eenzelfde reactie. Je kunt een land niet in 4 categorieën verdelen en zeker zo'n uitgestekt land als de USA niet. Daar komt nog bij dat ieder mens andere prioriteiten stelt over wat je "beslist gezien moet hebben". Maak je eigen keuzes en geniet van wat je zult tegenkomen, want je vindt wat je verwacht!
Het zal niemand verbazen dat ik geen keuze heb gemaakt uit de 4 geboden mogelijkheden, het zijn er 996 te weinig.
gr. Redneck
Het zal niemand verbazen dat ik geen keuze heb gemaakt uit de 4 geboden mogelijkheden, het zijn er 996 te weinig.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Bedankt voor jullie reactie!
Ik zal er in ieder geval de volgende keer aan denken om het aantal opties enigzins uit te breiden!
Wat betreft het deel van het land dat we willen bezoeken kan ik inderdaad wel wat specifieker zijn. We zullen in Chicago beginnen en vervolgens heel langzaam richting Los Angeles en Frisco rijden. Vervolgens willen we via een andere route terug naar het Noord-Oosten om inderdaad de Niagara Falls en NY en Washington te bekijken. We beseffen echter wel dat Florida op deze manier onhaalbaar is, maar we zijn nog jong en fris dus we gaan ervan uit dat we het zullen overleven. Is dit een reeele gedachte?
Wat zijn must-sees op deze route?
Hoe staat de politie tegenover wildkamperen? Of verschilt dit per staat?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Vincent
Ik zal er in ieder geval de volgende keer aan denken om het aantal opties enigzins uit te breiden!
Wat betreft het deel van het land dat we willen bezoeken kan ik inderdaad wel wat specifieker zijn. We zullen in Chicago beginnen en vervolgens heel langzaam richting Los Angeles en Frisco rijden. Vervolgens willen we via een andere route terug naar het Noord-Oosten om inderdaad de Niagara Falls en NY en Washington te bekijken. We beseffen echter wel dat Florida op deze manier onhaalbaar is, maar we zijn nog jong en fris dus we gaan ervan uit dat we het zullen overleven. Is dit een reeele gedachte?
Wat zijn must-sees op deze route?
Hoe staat de politie tegenover wildkamperen? Of verschilt dit per staat?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Vincent
Je vraag omtrent het wild kamperen: het is op sommige plekken toegestaan, maar vaak ook niet. De regels verschillen van staat tot staat. Als je ergens langs de weg staat, loopt je het grote risico om midden in de nacht door een officer wakker geklopt te worden, met het vriendelijke verzoek om elders onderdak te zoeken.
Daarnaast wil ik ook wijzen op het feit dat wild kamperen gevaarlijk kan zijn. Een eenzame geparkeerde auto, of camper, is een geliefd doelwit.
Tip: Wal-Mart is bekend bij RV-ers omdat veel filialen het toestaan om op hun parkeerterreinen te overnachten. Niet erg schilderachtig, maar wel gratis en... de winkel is dichtbij. Het verschijnsel wordt hier gekscherend ook wel "Wally's World" genoemd.
gr. Redneck
Daarnaast wil ik ook wijzen op het feit dat wild kamperen gevaarlijk kan zijn. Een eenzame geparkeerde auto, of camper, is een geliefd doelwit.
Tip: Wal-Mart is bekend bij RV-ers omdat veel filialen het toestaan om op hun parkeerterreinen te overnachten. Niet erg schilderachtig, maar wel gratis en... de winkel is dichtbij. Het verschijnsel wordt hier gekscherend ook wel "Wally's World" genoemd.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Had ik dat geweten!!! We hebben er nog geintjes over gemaakt....... maar nooit als serieuze optie overwogen.
Heb ik eindelijk een missie voor een volgende reis. Mijn dank
Hartstikke goed! Echt top deze website trouwens. We zullen Wal-mart als een essentieel onderdeel gaan maken van onze trip. Voor andere wildkampeerders. In de atlas van de weg die je bij Wal-mart kunt kopen staan ook gelijk alle andere filialen van deze keten aangeven, erg handig.
Als iemand verder nog tips heeft voor mijn route hoor ik het graag, die indianendorpen klinken ook erg interessant.
Vincent
Als iemand verder nog tips heeft voor mijn route hoor ik het graag, die indianendorpen klinken ook erg interessant.
werken
YES
man vincent.. duurde even
maar snap nu hoe dit zeer intellectuele forum werkt. Coen gaat mee! ole ole ole ole! Lache smilies btw.
Nou goed, eve serieus. Heeft iemand een fantastische route in de aanbieding die begint in chicago en dan via mexico naar las vegas e.d. gaat?
natuurparken
Hallo 3 studenten,
Als jullie naar de Grand Canyon gaan mogen jullie beslist niet Lake Powell overslaan dat is zo prachtig daar kun je boven op een berg kamperen en kijk zo uit over het meer je moet dan naar het plaatsje Page rijden en dan ga de de dam over en rijd je zo naar de camping toe.
Geloof me jullie krijgen er geen spijt van.
Wij gaan zelf ook in mei en juni vanaf Chicago rijden alleen wij nemen de route 66 tot aan Holbrook en gaan dan naar Las Vegas wij al voor de zesde keer naar Amerika en ik krijg er niet genoeg van als jullie nog tips willen vraag maar!
groeten jeannette
Als jullie naar de Grand Canyon gaan mogen jullie beslist niet Lake Powell overslaan dat is zo prachtig daar kun je boven op een berg kamperen en kijk zo uit over het meer je moet dan naar het plaatsje Page rijden en dan ga de de dam over en rijd je zo naar de camping toe.
Geloof me jullie krijgen er geen spijt van.
Wij gaan zelf ook in mei en juni vanaf Chicago rijden alleen wij nemen de route 66 tot aan Holbrook en gaan dan naar Las Vegas wij al voor de zesde keer naar Amerika en ik krijg er niet genoeg van als jullie nog tips willen vraag maar!
groeten jeannette
Oregon
Fishermans wharf
Newport, OR
Florence, OR
Fort Bragg, OR
Redwood forest, CA
Whale watching
Rocky Mountains
etc.. eigenlijk teveel om op te noemen. Ik ben geen voorstander van grote steden, maar op vakantie is het zeker leuk of gewoon voor een mall ofzo. Ik ga over ene paar weken voor de 6de keer, dus er is zeker altijd wel wat te vinden
Fishermans wharf
Newport, OR
Florence, OR
Fort Bragg, OR
Redwood forest, CA
Whale watching
Rocky Mountains
etc.. eigenlijk teveel om op te noemen. Ik ben geen voorstander van grote steden, maar op vakantie is het zeker leuk of gewoon voor een mall ofzo. Ik ga over ene paar weken voor de 6de keer, dus er is zeker altijd wel wat te vinden
Re: werken
Als je via Mexico wilt moet je zeker even checken of het autoverhuur bedrijf dit toelaatgido schreef: Heeft iemand een fantastische route in de aanbieding die begint in chicago en dan via mexico naar las vegas e.d. gaat?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
[quote="Petra/VS"]How about "all of the above" ? In de natuur zul je de cultuur niet veel tegenkomen, om en nabij de steden weer wel, bovendien verschilt die cultuur in de verschillende staten en regio's
. Maar je zult een heerlijke tijd hier hebben, ongetwijfeld.
-- New York
-- San Francisco
-- Bryce Canyon
-- Mt. St. Helen's
-- San Antonio, Texas
-- New Orleans
-- Seattle en omgeving
-- Florida
Hi Petra,
Ik zie in jouw rijtje Seattle en omgeving staan. Eind mei vliegen wij naar Seattle en willen daar een paar dagen blijven. Wat raad je ons aan?
Die kant in Canada hebben we al gezien. Vandaar willen we naar het zuiden tot San Francisco en dan oostwaarts via Yosimite, Salt Lake City, Yellowstone, Mount Rushmore en vanaf Denver weer teurg naar huis.
Dit alles hebben we al een keer gezien, behalve de staten Washington en Oregon. Dus daar ben ik erg benieuwd naar.
Groetjes van hekkie (Marjan)
-- New York
-- San Francisco
-- Bryce Canyon
-- Mt. St. Helen's
-- San Antonio, Texas
-- New Orleans
-- Seattle en omgeving
-- Florida
Hi Petra,
Ik zie in jouw rijtje Seattle en omgeving staan. Eind mei vliegen wij naar Seattle en willen daar een paar dagen blijven. Wat raad je ons aan?
Die kant in Canada hebben we al gezien. Vandaar willen we naar het zuiden tot San Francisco en dan oostwaarts via Yosimite, Salt Lake City, Yellowstone, Mount Rushmore en vanaf Denver weer teurg naar huis.
Dit alles hebben we al een keer gezien, behalve de staten Washington en Oregon. Dus daar ben ik erg benieuwd naar.
Groetjes van hekkie (Marjan)
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Marjan,
Ik ben dol op Seattle, ook al is het weer er lang niet altijd mooi. Mount Rainier is mijn favoriete berg en hoe je hem ziet boven Seattle is prachtig.
En door alle regen is alles zo doordringend groen. Neem een ferry over Puget Sound, dan zie je de prachtige natuur goed.
De Space Needle moet je natuurlijk op en ervoor zit een kermis, die ook grappig is.
Pike Place Market is heel leuk, vooral de viskramen, waar ze de vis luid heen en weer gooien. Het is een overdekte markt met van alles te koop.
De eerste keer, dat ik er was (mijn man werkt voor Microsoft en is dus veel in Seattle en ik ook redelijk vaak) heb ik de Underground Tour gedaan, heel erg de moeite waard. Je loopt dan onder het oude gedeelte (Pioneer Square) van de stad.
Een leuk stadje in de buurt van Seattle is Kirkland. Het ligt aan een meer en heeft leuke restaurantjes.
Ik heb er van alles gedaan ook het aquarium en Science Center. Allebei erg leuk, maar ik weet niet of je daar als eenmalige toerist tijd voor hebt.
Ik ben dol op Seattle, ook al is het weer er lang niet altijd mooi. Mount Rainier is mijn favoriete berg en hoe je hem ziet boven Seattle is prachtig.
En door alle regen is alles zo doordringend groen. Neem een ferry over Puget Sound, dan zie je de prachtige natuur goed.
De Space Needle moet je natuurlijk op en ervoor zit een kermis, die ook grappig is.
Pike Place Market is heel leuk, vooral de viskramen, waar ze de vis luid heen en weer gooien. Het is een overdekte markt met van alles te koop.
De eerste keer, dat ik er was (mijn man werkt voor Microsoft en is dus veel in Seattle en ik ook redelijk vaak) heb ik de Underground Tour gedaan, heel erg de moeite waard. Je loopt dan onder het oude gedeelte (Pioneer Square) van de stad.
Een leuk stadje in de buurt van Seattle is Kirkland. Het ligt aan een meer en heeft leuke restaurantjes.
Ik heb er van alles gedaan ook het aquarium en Science Center. Allebei erg leuk, maar ik weet niet of je daar als eenmalige toerist tijd voor hebt.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hi Petra,
Bedankt voor de tips. Een oversteek met de ferry had ik niet zo gauw aan gedacht. Houd ik in gedachten evenals Kirkland. De rest is eigenlijk wel bekend. Mount Rainier NP willen we zeker gaan bezoeken, alleen vraag ik me af of je eind mei toegang hebt vanuit het noorden, of dat je via de zw-ingang moet. Maar daar kom ik dan wel achter. Zo'n besneeuwde top vanuit de verte boven de wolken te zien heeft 2 jaar geleden al veel indruk op ons gemaakt. Vanaf Vancouver Island en onderweg op de ferry keken we steeds tegen Mt Baker aan. Fantastisch!
Je noemde ook Mt St. Helens. Is een bezoek aan het visitorcentrum voldoende of is het echt de moeite waard er helemaal naar toe te rijden?
Vorig jaar mei hebben we Washington DC bezocht. Ik ben het met je eens: een geweldige stad.
Groetjes Marjan
Bedankt voor de tips. Een oversteek met de ferry had ik niet zo gauw aan gedacht. Houd ik in gedachten evenals Kirkland. De rest is eigenlijk wel bekend. Mount Rainier NP willen we zeker gaan bezoeken, alleen vraag ik me af of je eind mei toegang hebt vanuit het noorden, of dat je via de zw-ingang moet. Maar daar kom ik dan wel achter. Zo'n besneeuwde top vanuit de verte boven de wolken te zien heeft 2 jaar geleden al veel indruk op ons gemaakt. Vanaf Vancouver Island en onderweg op de ferry keken we steeds tegen Mt Baker aan. Fantastisch!
Je noemde ook Mt St. Helens. Is een bezoek aan het visitorcentrum voldoende of is het echt de moeite waard er helemaal naar toe te rijden?
Vorig jaar mei hebben we Washington DC bezocht. Ik ben het met je eens: een geweldige stad.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Marjan,
Toen wij naar Mt. St. Helens reden was het slecht weer, we kregen een heel snelle blik op de top, die letterlijk een paar minuten te zien was. Maar het hele landschap eromheen is ontzettend indrukwekkend. Ik weet niet welk visitor's center je bedoelt? Het is een beetje vaag in mijn herinnering, maar ik dacht, dat er een groot centrum was, waar je ook prachtig uitzicht op de berg hebt (zeker met mooi weer). Daar zou ik zeker heengaan. Je rijdt dan ook mijlen door verwoest landschap, wat de omvang van de ramp goed aan doet voelen. Erg indrukwekkend allemaal.
Toen wij naar Mt. St. Helens reden was het slecht weer, we kregen een heel snelle blik op de top, die letterlijk een paar minuten te zien was. Maar het hele landschap eromheen is ontzettend indrukwekkend. Ik weet niet welk visitor's center je bedoelt? Het is een beetje vaag in mijn herinnering, maar ik dacht, dat er een groot centrum was, waar je ook prachtig uitzicht op de berg hebt (zeker met mooi weer). Daar zou ik zeker heengaan. Je rijdt dan ook mijlen door verwoest landschap, wat de omvang van de ramp goed aan doet voelen. Erg indrukwekkend allemaal.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
hekkie schreef:Je noemde ook Mt St. Helens. Is een bezoek aan het visitorcentrum voldoende of is het echt de moeite waard er helemaal naar toe te rijden?
Marjan,
ik raad je o.a. een bezoek aan het Johnston Ridge Observatory aan. Dat ben ik zelf dit jaar ook van plan.
Meer info over Mount St. Helens is te vinden via deze site: http://www.mountsthelens-awesome.com/msh.htm
Groet,
Roland
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, precies, dat is de naam van het centrum waar ik het over had. Absoluut naar toe gaan, ook al is het slecht weer, er valt ontzettend veel te leren over de uitbarsting en zoals ik al schreef is het landschap onderweg ook indrukwekkend.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoelde Mt Helens Visitor centrum, want verder was ik nog niet gekomen. Ik begrijp nu dat we door moeten rijden naar Johnston Ridge Observatory. Ik heb de website inmiddels bezocht en we zullen hier zeker naar toe gaan.
Bedankt voor de info.
Verder hoor ik steeds "slecht weer", "regen", "nat". Is dat zo erg in Washington State? Wij slapen in een tentje!!!
Marjan
Bedankt voor de info.
Verder hoor ik steeds "slecht weer", "regen", "nat". Is dat zo erg in Washington State? Wij slapen in een tentje!!!
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
auto kopen
Ik heb nog even een vraagje, omdat we twee maanden willen reizen en onder de 25 zijn willen we vanwege de kosten graag een auto kopen. Ik heb ergens gelezen dat dit voor toeristen ook mogelijk moet zijn. We hebben al een camper op het oog! Weet iemand wat de voorwaarden zijn? Heb je immers geen vast adres in de states nodig? Is het verder mogelijk om dit te combineren met een verzekering uit Nederland?
Kan iemand mij verder vertellen waar de afkorten NM voor staat en wat dit inhoud?
Nog vijf weken!!!
Kan iemand mij verder vertellen waar de afkorten NM voor staat en wat dit inhoud?
Nog vijf weken!!!