Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bijna alles voor elkaar . NOT !!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Petra/VS schreef:.....

Uiteindelijk heb ik mijn groene kaart toch via mijn huwelijk aangevraagd, een proces dat ik makkelijk zonder advocaat zelf kon doen en wat vele malen sneller afgehandeld werd. Het duurde me via de werkgever veel te lang en bovendien werkte ik voor een sweatshop en wilde daar weg.

.
Is er hier een leuke Amerikaanse (liefst van het Zuiden) die een 46-jarige Vlaming wel ziet zitten ??? :lol: :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

[quote=Is er hier een leuke Amerikaanse (liefst van het Zuiden) die een 46-jarige Vlaming wel ziet zitten ??? :lol: :D[/quote]

Als ze leuk is, dan is dat fijn meegenomen, maar ze moet vooral met je willen trouwen! :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jij wilt dus een Mail Order Groom worden, Dieter? :hilarious:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Was maar een grapje hoor ... ben reeds 15 jaar gelukkig getrouwd (met een Vlaamse).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

He, jammer, ik had nu best het geval van een Mail Order *groom* eens willen volgen ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Agirre

Bericht door Agirre »

Xerxes schreef:Hij heeft een agent, hij neemt veel classes in acting, hij is on stage geweest in independent producties en studentenfilms, nu doet hij veel audities voor reclames; het is inderdaad supermoeilijk, maar hij woont hier en is actief in de acting community hier in L.A.
Ah, bedankt. Ik had al veel op internet gelezen over de te doene dingen als je daar bent. De inzet is in elk geval goed :wink:
Mag ik misschien ook nog weten hoe hij in Hollywood terecht kwam (ik neem aan dat hij vanuit Nederland kwam), en hoe hij zich in Nederland gericht heeft op het acteren?
Het is namelijk handig voor mij om te weten, omdat ik ongeveer de zelfde richting op zou wilen (of ervan droom natuurlijk).

Ik zit eraan te denken om in Nl. na volgend jaar mijn VWO examen gedaan te hebben, een kunstacademie theater te kiezen als vervolgopleiding. Helaas is het aanbod in Nl. bijster klein, dus ingeloot worden is "een gelukje". Als dit niet lukt, zit ik eraan te denken een jaar naar de VS te gaan, om in het kader van studentenuitwisseling, daar misschien een acteerschool te gaan volgen. Daarom vind ik dit zo interressant.

PS Wat hij nu allemaal doet, welk visum moet hij dan wel niet hebben? Wens hem in elk geval succes van mij :wink:
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Kastelke,

Ik werk als wetenschappelijk onderzoeker aan één van de grotere universiteiten in nederland. Mijn diploma (HBO cytologie/histologie/pathologie) kennen ze niet in amerika. Toch heeft elk ziekenhuis zijn eigen pathologie afdeling en de mensen die daar werken krijgen wel een opleiding maar dat staat in schril contrast met wat wij hier gehad hebben. Ook neemt het aantal mensen dat dit werk doet af. Hier in nederland zien we dat verschijnsel ook.

Na veel praten met normale ziekenhuizen, universitaire ziekenhuizen, bedrijven ben ik erachter gekomen dat iedereen erg onder de indruk is wat wij (ik) kunnen. Iedereen zou ons graag willen hebben maar 1 ding weerhoudt men.... De visum procedure.

Ik ben absoluut niet wanhopig of wat dan ook. Ik kom er zeker. Ik heb momenteel al een redelijk groot netwerk in californie opgebouwt en elke keer dat ik daar ben wordt dat groter. Ook leg ik zoals jij ook voorstelde contacten met bedrijven in nederland met moederbedrijven in the US.

En de greencard lottery. De kans is klein (heel klein) maar niet geschoten is altijd gemist.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marceljesse schreef: Mijn diploma (HBO cytologie/histologie/pathologie) kennen ze niet in amerika.

Ik kende het ook niet. Maar na wat ge-google ben ik deze ochtend weer wat wijzer geworden, dankzij jou. :)
Marceljesse schreef: Ik heb momenteel al een redelijk groot netwerk in californie opgebouwt en elke keer dat ik daar ben wordt dat groter. Ook leg ik zoals jij ook voorstelde contacten met bedrijven in nederland met moederbedrijven in the US.
En de greencard lottery. De kans is klein (heel klein) maar niet geschoten is altijd gemist.
Marcel, ik hoop echt dat je een keer geluk mag hebben, dat je volhardendheid een beloning krijgt!
Veel geluk!
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Agirre schreef:
Xerxes schreef:Hij heeft een agent, hij neemt veel classes in acting, hij is on stage geweest in independent producties en studentenfilms, nu doet hij veel audities voor reclames; het is inderdaad supermoeilijk, maar hij woont hier en is actief in de acting community hier in L.A.
Ah, bedankt. Ik had al veel op internet gelezen over de te doene dingen als je daar bent. De inzet is in elk geval goed :wink:
Mag ik misschien ook nog weten hoe hij in Hollywood terecht kwam (ik neem aan dat hij vanuit Nederland kwam), en hoe hij zich in Nederland gericht heeft op het acteren?
Het is namelijk handig voor mij om te weten, omdat ik ongeveer de zelfde richting op zou wilen (of ervan droom natuurlijk).

Ik zit eraan te denken om in Nl. na volgend jaar mijn VWO examen gedaan te hebben, een kunstacademie theater te kiezen als vervolgopleiding. Helaas is het aanbod in Nl. bijster klein, dus ingeloot worden is "een gelukje". Als dit niet lukt, zit ik eraan te denken een jaar naar de VS te gaan, om in het kader van studentenuitwisseling, daar misschien een acteerschool te gaan volgen. Daarom vind ik dit zo interressant.

PS Wat hij nu allemaal doet, welk visum moet hij dan wel niet hebben? Wens hem in elk geval succes van mij :wink:
Hij heeft in NL een opleiding in Hotel Management op HBO niveau gedaan, vervolgens met dit diploma een stage plaats in een Hilton hotel in Pasadena, CA (een wealthy voorstad van L.A.) gedaan, dit vervolgens veranderd in een H1b (werk) visum, in de tussentijd deed hij mee met de green card loterij en heeft het gewonnen, hij heeft dus nu een green card, Hij wilde altijd acteur zijn, maar deed de hotel opleiding. Toen hij eindelijk de green card kreeg, heeft hij besloten om zich compleet op het acteren te gooien omdat hij nu voor altijd hier kan blijven.

Op de vraag welke visum hij heeft, hij heeft een green card!!!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Agirre

Bericht door Agirre »

Xerxes schreef:Hij heeft in NL een opleiding in Hotel Management op HBO niveau gedaan, vervolgens met dit diploma een stage plaats in een Hilton hotel in Pasadena, CA (een wealthy voorstad van L.A.) gedaan, dit vervolgens veranderd in een H1b (werk) visum, in de tussentijd deed hij mee met de green card loterij en heeft het gewonnen, hij heeft dus nu een green card, Hij wilde altijd acteur zijn, maar deed de hotel opleiding. Toen hij eindelijk de green card kreeg, heeft hij besloten om zich compleet op het acteren te gooien omdat hij nu voor altijd hier kan blijven.
Op de vraag welke visum hij heeft, hij heeft een green card!!!
Nogmaals bedankt. Ik zit er over na te denken om in Nl. geen theaterschool te doen, maar het gewoon op een gok in de VS te proberen en te hopen er werk te vinden zodat ik daar kan blijven. The lottery is natuurlijk letterlijk een lot uit de loterij. En als dat niet kan, zal ik via mijn opleiding hier proberen ander soort werk te krijgen.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Xerxes,

Leuk om te lezen dat iemand toch als overwinnaar van de papierwinkel uit de bus is gekomen. Klinkt al als een klassiek Hollowood verhaal.
Ik wens hem al het succes van de wereld.

Ik heb 4 keer meegedaan in de GreenCard Lottery maar niet dus. Ik ben de US binnengekome met 2 hutkoffers en een M1 student visum, wat gelukkig 2 keer voor een jaar verlengd was. Vanaf de allereerste keer dat ik in de USA was wilde ik blijven, en heb na vele omzwervingen eindelijk een vriendje gevonden dat niet dronken gevoerd hoefde te worden om mee te gaan naar Las Vegas:)
Was that for us?
ed
Amerika-newbie

late reactie

Bericht door ed »

bij deze mijn excuses dat ik niet eerder reageerde maar ik was druk druk druk. :oops:
geweldig dat iedereen op zijn of haar manier bezig was met dit gebeuren
wat betreft `the dutch/canadian trucker ` ja is een stuk gemakkelijker
om in canada aan de slag te gaan als trucker.
emailtje gehad van een bedrijf dat alles regeld van
werk t/m een huis en de benodigde papieren duurt ± 6 maanden
en dan ben je daadwerkelijk aan het werk.
maar ja , daar wil ik niet naar toe, ik wil naar
bowling green (k.y.)
op dit moment nog met wat anders bezig , wat helemaal niks
te maken heeft met trucken , is wel een lange termijn gebeuren
maar goed wat in het vat zit verzuurd niet. :lol:
groeten
ed
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

ED !!! De meest besproken trucker op het AA-forum, welkom terug. 8)

Hopelijk gaat het je deze keer beter af, succes.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

wow, Ed, heel goed te zien! Je bent erg bekent hier tegenwordig!

gr. Dick :welcome:
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Over Canada gesproken. Verschillende van mijn collega's uit Azie zijn via Canada de VS binnengekomen. Het is relatief makkelijk om Canadees te worden en als Canadees is het heel gemakkelijk een werkvergunning voor de VS te krijgen.
Heb zelf geen ervaring met deze route. Maar het is misschien een optie voor sommigen. Het kost alleen wel een paar jaar misschien, maar Canada is ook erg mooi.

Dora
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer