Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika met kinderen
Amerika met kinderen
Wij willen volgend jaar zomer met de kinderen 10 en 12 jaar een rondreis langs de westkust van amerika maken.
Is dit aan de raden voor de kinderen, Florida is geen optie ivm drukte, wolkenkrabbers en geen natuur.
Kinderen zijn gewend om naar de camping in Italie te gaan bij een van de Itilaanse meren. Is er langs de westkust
ook wat te beleven voor de kinderen of is het alleen maar natuur.
Wie heeft ervaring om te reizen met kinderen door Amerika
Graag reactie en wie heeft een mooie en interresante route.
Noot van de webmaster: op deze pagina kun je een uitgebreid artikel vinden met reistips voor reizen met kinderen.
Is dit aan de raden voor de kinderen, Florida is geen optie ivm drukte, wolkenkrabbers en geen natuur.
Kinderen zijn gewend om naar de camping in Italie te gaan bij een van de Itilaanse meren. Is er langs de westkust
ook wat te beleven voor de kinderen of is het alleen maar natuur.
Noot van de webmaster: op deze pagina kun je een uitgebreid artikel vinden met reistips voor reizen met kinderen.
-
Tinkerbell
- Amerikakenner
Re: Amerika met kinderen
Ik had het idee en van horen zeggen dat Amerika alleen hoog bouw en strand was.
Niet dus kan jij er meer over vertellen Florida en natuur. Kan wel zien dat ik een
leek ben wat betreft Amerika.
Niet dus kan jij er meer over vertellen Florida en natuur. Kan wel zien dat ik een
leek ben wat betreft Amerika.
Hallo ddv,
Wij reizen met kinderen, en ..... ze willen elk jaar wel.
Vorig jaar zijn we eerst 3 wkn naar het westen gegaan en nog een week naar Orlando, en dat doen we dit jaar weer.
Rondjes Florida hebben we ook gedaan, dat beviel ook goed. Er is genoeg te doen voor kinderen, en wij zorgen altijd voor een zwembad bij de accommodatie.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag
Wij reizen met kinderen, en ..... ze willen elk jaar wel.
Vorig jaar zijn we eerst 3 wkn naar het westen gegaan en nog een week naar Orlando, en dat doen we dit jaar weer.
Rondjes Florida hebben we ook gedaan, dat beviel ook goed. Er is genoeg te doen voor kinderen, en wij zorgen altijd voor een zwembad bij de accommodatie.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag
-
Tinkerbell
- Amerikakenner
Nou ik ben ook een leek dus daar niet van maar als ik zo eens even uit mijn domme blote hoofd dingen zoals de Everglades en de Keys voor mijn geest haal zie ik toch best veel natuur.Er zitten hier vast meer leden die daar veel meer van weten.
Amerika is groot en de keus aan natuur is onbeperkt.Susces met het plannen
Amerika is groot en de keus aan natuur is onbeperkt.Susces met het plannen
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Er is heel veel te beleven aan de westkust voor kinderen. Toen wij de eerste keer naar amerika gingen was onze jongste 12 en de oudste 14 en ze vonden het geweldig .
Aan de Westkust is heel veel mooie natuur maar ook Disney, Universal, Seaworld, Hollywood, las Vegas enz.
Mijn kinderen houden helemaal niet van wandelen en natuur maar in Amerika vinden ze het geweldig. De westkant is heel afwisselend. Het ene moment zit je tussen de rode rotsen, dan weer aan de kust, dan weer midden in de woestijn en ineens sta je dan op de Strip van Las Vegas.
Ik weet zeker dat ze het geweldig gaan vinden.
Voor een leuke route kn je ons reisverslag lezen: http://wunnik.web-log.nl/wunnik/
Nog veel meer reisverslagen kun je hier vinden: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=11994
Marjon
Aan de Westkust is heel veel mooie natuur maar ook Disney, Universal, Seaworld, Hollywood, las Vegas enz.
Mijn kinderen houden helemaal niet van wandelen en natuur maar in Amerika vinden ze het geweldig. De westkant is heel afwisselend. Het ene moment zit je tussen de rode rotsen, dan weer aan de kust, dan weer midden in de woestijn en ineens sta je dan op de Strip van Las Vegas.
Ik weet zeker dat ze het geweldig gaan vinden.
Voor een leuke route kn je ons reisverslag lezen: http://wunnik.web-log.nl/wunnik/
Nog veel meer reisverslagen kun je hier vinden: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=11994
Marjon
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij zijn met de kinderen enkele keren in Florida geweest, en vorig jaar hebben wij voor het eerst met hen een rondreis door het Zuidwesten gemaakt (ze waren toen 13 en 10). Zij vonden de natuur daar geweldig! Dit jaar hebben we er zelfs voor gekozen meer natuur in de reis te plannen dan steden. Net als Pyca, zorgen wij er wel altijd voor dat er een zwembad bij het hotel is zodat ze 's avonds even lekker kunnen zwemmen. Florida vonden ze trouwens ook heel leuk hoor, maar hun voorkeur ligt duidelijk in het westen 
-
deStrijkers
- Amerika-ontdekker
we zijn vorig jaar in de meivakantie met 2 kids toen 15 en 12 naar Florida geweest. vanaf het moment dat we in de auto stapten waren ze verkocht. ze wilden niet meer terug naar Nederland. Florida is prachtig, stranden aan de oost- en westkust, Disneyparken, Seaworld, steden. we gaan deze zomer starten in New York, doorvliegen naar Las Vegas en vanaf daar een rondreis Zuidwesten met terugvlucht vanaf San Francisco.
Nee ik zou me daar geen zorgen over maken en denk zelfs dat ze na terugkomst niet meer naar Italië hoeven.
gr anita
Nee ik zou me daar geen zorgen over maken en denk zelfs dat ze na terugkomst niet meer naar Italië hoeven.
gr anita
Beadank voor alle ethousiaste verhalen, ik ben wel wat wijzer geworden ik denk dat het toch maar de westkust wordt.
p.s. nog een vraagje is het leuker om met een groep te reizen of individueel Ik denk dat het allebei zijn voor en nadelen
heeft, met een groep heb je het voordeel dat je zelf niet hoef te rijden en ontmoet je andere mensen kan gezellig zijn
als je een leuke groep heb, maar ja dat is afwachten .
p.s. nog een vraagje is het leuker om met een groep te reizen of individueel Ik denk dat het allebei zijn voor en nadelen
heeft, met een groep heb je het voordeel dat je zelf niet hoef te rijden en ontmoet je andere mensen kan gezellig zijn
als je een leuke groep heb, maar ja dat is afwachten .
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik persoonlijk zou nooit met een groep willen reizen. Je volgt dan een vast schema en bent ook afhankelijk van andere mensen.
Als hetr ergens leuk is moet je weer door of je moet ergens heen waar je niets aan vindt.
Zeker met kinderen zou ik dat niet doen.
Juist Amerika is een land waar je heel makkelijk individueel kunt reizen. De meeste mensen hier op het forum boeken de tickets en eventueel de auto of camper bij een reisbureau (of via internet) en de rest regelen ze allemaal zelf. Zo kun je zelf het tempo van de reis bepalen en zelf bepalen wat je wilt zien en hoelang je ergens wilt blijven.
Het zelf autorijden is juist geweldig leuk in Amerika. De wegen zijn goed en overzichtelijk en het verkeer is rustig. Op de mooie plekken en in de parken zijn overal plaatsen (viewpoints)waar je kunt stoppen om fotos te nemen en je vindt overalpicknickplaatsen.
Motels zijn heel makkelijk te vinden en hoef je meestal niet van tevoren te reserveren (behalve in de parken en in drukke toeristische plaatsen)
Met 2 kinderen neem je gewoon één kamer met 2 tweepersoonsbedden.
Marjon
Als hetr ergens leuk is moet je weer door of je moet ergens heen waar je niets aan vindt.
Zeker met kinderen zou ik dat niet doen.
Juist Amerika is een land waar je heel makkelijk individueel kunt reizen. De meeste mensen hier op het forum boeken de tickets en eventueel de auto of camper bij een reisbureau (of via internet) en de rest regelen ze allemaal zelf. Zo kun je zelf het tempo van de reis bepalen en zelf bepalen wat je wilt zien en hoelang je ergens wilt blijven.
Het zelf autorijden is juist geweldig leuk in Amerika. De wegen zijn goed en overzichtelijk en het verkeer is rustig. Op de mooie plekken en in de parken zijn overal plaatsen (viewpoints)waar je kunt stoppen om fotos te nemen en je vindt overalpicknickplaatsen.
Motels zijn heel makkelijk te vinden en hoef je meestal niet van tevoren te reserveren (behalve in de parken en in drukke toeristische plaatsen)
Met 2 kinderen neem je gewoon één kamer met 2 tweepersoonsbedden.
Marjon
Ik moet er niet aan denken met een groep te moeten reizen, ik wil m'n eigen gang kunnen gaan. En het autorijden is juist heerlijk in Amerika. Bijkomend voordeel is dat je per kamer betaalt in de VS, en niet p.p. (enkele uitzonderingen daar gelaten), dus met kinderen is dit ideaal.
Wij gaan deze zomer met onze 2 kinderen van 11 e n12 naar de westkust toe, in 4 weken doen wij een rondje Los Angeles - Los Angeles met veel natuur maar ook activiteiten die afgestemd worden op de kinderen.
Tot een paar jaar geleden gingen wij naar campings en dat ging altijd goed, sinds wij 4 jaar geleden (semi) getrokken hebben in Zweden en daar ook gewandeld hebben zijn ze om, ze vinden dit geweldige vakanties en vooral omdat wij zoveel met zijn vieren doen. Zowel zij als wij leren elkaar op een andere manier kennen en wij krijgen er allemaal een gezonde dosis energie van (ook wel eens stress natuurlijk).
De uitdaging is om een vakantie in elkaar te knutselen die voor allemaal voldoende in zich heeft, zo willen wij in San Francisco naar Alcatraz, met de Cable Car mee, de Golden Gate brug over, hopen wij een bezoek te brengen aan een goudpannersdorp, willen wij Yosemite wandelen, mogen ze op het laagste punt van het Westelijk halfrond staan in Death Valley, misschien tuben in Zion, wandelen in Zion (Narrows), paardrijden in Bryce, naar Slide Rock State Park bij Sedona, maar ook willen wij Seaworld en universal bezoeken en kijken ze nu al uit naar de Walk of fame.
Mijn advies: lees een aantal reisverslagen, laat ze foto's en films zien, haal boeken in de bibliotheek, heb het erover en betrek ze bij de voorbereidingen.
En individueel reizen of in een groep: kijk goed naar je gezin, wat zoeken jullie, hoe flexibel wil je zijn, welke wensen en verwachtingen hebben jullie, wat past binnen het budget. In een groep reizen brengt ook bepaalde verplichtingen met zich mee. Er zijn verschillende aanbieders die "family-reizen"aanbieden, maar meestal doe je die reizen ook individueel.
Wij huren een auto en logeren in hotels, dat lijkt veel duurder dan het in werkelijkheid is.
Tot een paar jaar geleden gingen wij naar campings en dat ging altijd goed, sinds wij 4 jaar geleden (semi) getrokken hebben in Zweden en daar ook gewandeld hebben zijn ze om, ze vinden dit geweldige vakanties en vooral omdat wij zoveel met zijn vieren doen. Zowel zij als wij leren elkaar op een andere manier kennen en wij krijgen er allemaal een gezonde dosis energie van (ook wel eens stress natuurlijk).
De uitdaging is om een vakantie in elkaar te knutselen die voor allemaal voldoende in zich heeft, zo willen wij in San Francisco naar Alcatraz, met de Cable Car mee, de Golden Gate brug over, hopen wij een bezoek te brengen aan een goudpannersdorp, willen wij Yosemite wandelen, mogen ze op het laagste punt van het Westelijk halfrond staan in Death Valley, misschien tuben in Zion, wandelen in Zion (Narrows), paardrijden in Bryce, naar Slide Rock State Park bij Sedona, maar ook willen wij Seaworld en universal bezoeken en kijken ze nu al uit naar de Walk of fame.
Mijn advies: lees een aantal reisverslagen, laat ze foto's en films zien, haal boeken in de bibliotheek, heb het erover en betrek ze bij de voorbereidingen.
En individueel reizen of in een groep: kijk goed naar je gezin, wat zoeken jullie, hoe flexibel wil je zijn, welke wensen en verwachtingen hebben jullie, wat past binnen het budget. In een groep reizen brengt ook bepaalde verplichtingen met zich mee. Er zijn verschillende aanbieders die "family-reizen"aanbieden, maar meestal doe je die reizen ook individueel.
Wij huren een auto en logeren in hotels, dat lijkt veel duurder dan het in werkelijkheid is.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
jokaluma
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij gaan deze zomer nagenoeg hetzelfde doen als myste87. Onze kinderen zijn dan 11 en 14. In eerste instantie vonden ze het idee niks, maar toen ze zagen wat wel allemaal willen gaan doen waren ze al snel over.........myste87 schreef:Wij gaan deze zomer met onze 2 kinderen van 11 e n12 naar de westkust toe, in 4 weken doen wij een rondje Los Angeles - Los Angeles met veel natuur maar ook activiteiten die afgestemd worden op de kinderen.
Wij zijn jaren lang naar italie gegaan naar een boerderij/hotel. En de afgelopen 2 jaar hebben we er een "europa"rondreis van genaakt. Zo waren we het vorig jaar een week in italie, een week in Zuid frankrijk en toen nog 5 dagen naar parijs ( oa disney). ook toen vonden de kinderen dit een veel leukere vakantie dan op een plek blijven ( alhoewel de meeste mensen met kinderen daar wellicht anders over denken ).
In de Usa maken we een redelij bekend rondje. je kunt dit zien op onderstaand web-log die we aan het "bouwen"zijn over de reis. wij zijn geen kampeerders dus een camper was voor ons geen optie en prijs-technisch zal het niet veel schelen met een auto en losse overnachtingen.
Speciaal voor de kinderen gaan we:
San diego Sea world
sedona slide rock state park
raften over de coloradeo rivier in Moab
paardrijden in bryce
narrows of angels landing wandelen in zion (spannend)
las Vegas aan de strip
slapen in een tent/cabin in Yosemite
fietsen in San Francisco ( oa over de golden gate)
alcatraz met nederlandstalige audio toer !!!
dagje kust in half moon bay
universal studios in |LA
beverly hills/ venice beach in LA
en dan nog eens kijken wat we voor onze"zin "kunnen gaan doen
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo ddv,ddv schreef:Is er langs de westkust ook wat te beleven voor de kinderen of is het alleen maar natuur.
Ook wij hebben ervaring met het reizen met kinderen naar het westen van de VS en de kinderen vinden het geweldig.
Lees ook onze reisverslagen eens, en lees eens wat reisgidsen van een reisbureau en bekijk reisboeken (er zijn bij de bibliotheek heel vele reisboeken te vinden, dan hoef je niet direct iets te kopen) en kijk wat je aanspreekt.
Er zijn genoeg mooie en interesssant routes te bedenken, bedenk eerst eens wat je leuk vindt en hoeveel tijd je hebt, die route komt dan wel.
Je hebt nog tijd genoeg!
Marianne
wij zijn in 2005 met 2 kinderen (destijds 6 en 9) naar de westkust geweest. De jongens hebben het er nog steeds over. Zie onderstaande link naar ons reisverslag.
Pepijn
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben met onze kinderen heel wat afgereisd hier in de VS en nog nooit hebben de kinderen zich verveeld. Aan de rechterkant van mijn blog staan alle links van reizen, waarvan ik een verslag heb bijgehouden (daarin kun je ook lezen, dat Florida wel degelijk natuur heeft en zelfs relatief weinig hoogbouw).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Na wat rondgeneusd te hebben zagen wij deze route, aangezien wij niet te lange afstanden willen rijden kwamen
we deze route via een reisbureau tegen, het is een georganiseerde rondreis dus er valt weinig aan te veranderen
maar wie kan mij vertellen of dit een mooie route is met kinderen.
1e dag: Aankomst Las Vegas
Na aankomst in Las Vegas haal je de auto op de luchthaven op en rijd je naar je hotel in Las Vegas.
2e dag: Las Vegas
3e dag: Las Vegas - Grand Canyon (379 km)
4e dag: Grand Canyon - Page (326 km),
5e dag: Page - Monument Valley (158 km)
6e dag: Monument Valley - Moab (259 km).
7e dag: Moab.
8e dag: Moab - Capitol Reef (270 km)
9e dag: Capitol Reef - Bryce Canyon (158 km)
10e dag: Bryce Canyon
11e dag: Bryce Canyon - Zion (236 km)
12e dag: Zion - Death Valley (444 km)
13e dag: Death Valley - Yosemite (584 km)
14e dag: Yosemite
15e dag: Yosemite - San Francisco (344 km)
16e dag: San Francisco
17e dag: San Francisco - San Simeon (339 km)
18e dag: San Simeon - Los Angeles (433 km)
19e dag: Los Angeles
20e dag: Los Angeles - San Diego (168 km)
21e dag: San Diego
22e dag: Vertrek San Diego
we deze route via een reisbureau tegen, het is een georganiseerde rondreis dus er valt weinig aan te veranderen
Na aankomst in Las Vegas haal je de auto op de luchthaven op en rijd je naar je hotel in Las Vegas.
-
jokaluma
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
ik zou de route als u deze zo goed vind zo laten maar dan wel alles zlef organiseren. Tickets autohuur hotels etc.lekker zelf regelen.ddv schreef:Na wat rondgeneusd te hebben zagen wij deze route, aangezien wij niet te lange afstanden willen rijden kwamen
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
Wij waren in 2005 met kinderen van 13 en 11 in Amerika en hebben de meeste plekken die jullie noemen ook gezien. Maar wel in 4 weken, dus wel meer rust. Las Vegas, Los Angeles (Hollywood, Disney) en San Francisco waren hoogtepunten, verder natuurlijk dat alles in Amerika zo anders is. Maar als je drie weken hebt zou ik zeker andere keuzes maken dan deze route met kinderen. Het begin van de route die je beschrijft valt wel mee qua rijtijd (en Grand Canyon-Page is geen 300 km maar echt minder), maar op dag 12 en 13 zijn de afstanden wel groot. Dus bijna de hele dag in de auto, 2 dagen achter elkaar. Ook dag 17 en 18 zijn forse rijdagen, als je langs de kust wilt rijden ga je niet zo snel, en ook daar wil je wel eens wat zien. Hearst Castle is echt wel de moeite waard, ook voor kinderen, maar dat pas je zo niet in.
Als je 3 weken hebt zou ik of kiezen voor een route waar Moab niet in zit, dat spaart veel kilometers, of niet naar San Diego. Dan mis je wel SeaWorld (en evt de Zoo), dat is een keuze die je zelf moet maken. Bedenk wel dat die dingen ook nogal wat kosten, en dat elke dag naar een pretpark ook wel wat veel van het goede is (daarom zijn wij toen ook bv niet naar Universal Studios geweest, de kinderen mochten kiezen tussen Universal en SeaWorld).
Onze kinderen vinden het wel fantastisch om dit jaar weer te gaan (en dan nu naar Universal...)
veel plezier met plannen, Alje
Als je 3 weken hebt zou ik of kiezen voor een route waar Moab niet in zit, dat spaart veel kilometers, of niet naar San Diego. Dan mis je wel SeaWorld (en evt de Zoo), dat is een keuze die je zelf moet maken. Bedenk wel dat die dingen ook nogal wat kosten, en dat elke dag naar een pretpark ook wel wat veel van het goede is (daarom zijn wij toen ook bv niet naar Universal Studios geweest, de kinderen mochten kiezen tussen Universal en SeaWorld).
Onze kinderen vinden het wel fantastisch om dit jaar weer te gaan (en dan nu naar Universal...)
veel plezier met plannen, Alje
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor een route van een reisorgaisatie is het een heel rustige route! Maar toch wel wat lange dagen en dingen die ik zelf anders zou doen. Bv twee nachten Zion en 1 nacht Bryce ipv omgekeerd. Stippel liever zelf iets uit en boek de hotels ook zelf, dan kun je het net zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt en je bent niet gebonden aan de hotels van de reisorganisatie.
Van Zion naar Death Valley: dit gaat langs Las Vegas, en is een lange dag, dus ik zou liever een route doen waarbij je Las Vegas bezoekt tussen Zion en DV.
Marianne
Van Zion naar Death Valley: dit gaat langs Las Vegas, en is een lange dag, dus ik zou liever een route doen waarbij je Las Vegas bezoekt tussen Zion en DV.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4805 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilala13
-