michael66 schreef:Tadaaaaaa ..... and the winner is .... Michael!! Maar ja, ik heb volgens Petra dan ook de saaiste naam van allemaal, als eerste genoemd ..... Boehoe!!!
Petra/VS schreef:In onze omgeving geven de blanke Amerikanen nogal saaie namen, vind ik: Michael, Charlie, Laura, Emily, Abby, er zijn er maar weinig, waarvan ik denk: "Hee, wat een aparte naam!"
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Exotisch gespelde voornaam
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Exotisch gespelde voornaam
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Harm, ook zo'n saaie naam...Petra/VS schreef:No harm intended.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
DixieChick schreef:Klopt, veel van mijn studenten hebben ook hele creatieve voornamen..soms met stille letters vooraan (zo heb ik een student gehad die heette Knarquela - uit te spreken als Nar-KEEL-ya). Aan het begin van elke semester is het weer enorm prutsen aan mijn kant, en enorm gegiechel van de studenten..
Heeft er soms iemand van die voorbeelden? Wij zoeken nl. nog naar een originele naam voor ons toekomstig hondje
Moi.....?Petra/VS schreef:Toen ik dat schreef dacht ik al, dat Michael zoiets zou terugschrijven, ...
Forgive me my French!
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
'Obama' doet het zo slecht anders nog nietned in MO schreef:Het schijnt echter voor je carriere niet zo goed te zijn als je zo'n aparte naam hebt.
Jammer maar waar
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog zo een, toevalligerwijs ook bij TJ's. De kassière die mij hielp heette wat normaal als Tiffany wordt gespeld, alleen had haar naam een hele exotische spelling. Wie biedt?dutch_in_seattle schreef:Regelmatig kom je hier in de V.S. "exotisch" gespelde voornamen tegen, met name meisjesnamen. Zo zag ik pas ergens Meeshell als voornaam, terwijl dat "normaal" (alhoewel dit natuurlijk een heel betrekkelijk begrip is) wordt gespeld als "Michelle".
Nu was ik gisteren bij TJ's (Trader Joe's) en daar zag op het naamkaartje van de vriendelijke kassière een naam staan die wordt uitgesproken als "Sidney" (als de Australische stad). Hoe denken jullie dat dit gespeld werd? Doe eens een gok. Ik geef het antwoord wanneer ik morgenvroeg opsta (zo'n twaalf uur na nu). Dat zou met name de Europeanen onder ons voldoende tijd geven om een gokje te wagen.
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Ik kom niet verder dan Tivvannie maar dat zal het zeker niet zijn.
- buur
- Amerikakenner
Mischien zoals de oorspronkelijke griekse form:
Theophany
???
Theophany
???
Groetjes, Thomas.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit was de spelling: Tiphini.dutch_in_seattle schreef:Nog zo een, toevalligerwijs ook bij TJ's. De kassière die mij hielp heette wat normaal als Tiffany wordt gespeld, alleen had haar naam een hele exotische spelling. Wie biedt?
Behoorlijk exotisch, niet?
Ron (in Seattle, WA)
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Hier ook, ik doe het tegenwoordig niet meer hoor en stel me gewoon voor als Pet-rah.Petra/VS schreef:Yep, ik hoor het al niet meer. Rick staat er altijd op, dat ik het verbeter, maar ik luister naar beide namen (een vriendin van mij heeft een kennis, die Petra heet en die haar naam als Pet-rah uitspreekt, lekker verwarrendPe schreef: Heb jij niet het probleem dat men het uitspreekt als pet -rah ?
Heb wel eens het gevoel dat ik het 100 keer moet herhalen als men mijn naam eerst gelezen heeft, dan schijnt het er niet meer uit te krijgen zijn.).
Dan hebben we dat maar gehad zeg maar. Luister naar alles wat er enigszins op lijkt.
Oh my! Hoe verzinnen ze het! Ik ben benieuwd wat je volgende trip naar TJ's oplevert....dutch_in_seattle schreef:
Dit was de spelling: Tiphini.
Ron (in Seattle, WA)
- buur
- Amerikakenner
dutch_in_seattle schreef:Dit was de spelling: Tiphini.dutch_in_seattle schreef:Nog zo een, toevalligerwijs ook bij TJ's. De kassière die mij hielp heette wat normaal als Tiffany wordt gespeld, alleen had haar naam een hele exotische spelling. Wie biedt?
Ron (in Seattle, WA)
Lijkt een beetje polynesisch. Dat was echt in Seatle of toch in Honolulu?
Groetjes, Thomas.
-
doreennicole
- Amerika-expert
Ga jij naar de Roosevelt TJs? Misschien kom ik je daar dan nog eens een keer tegen, maar ik ga uitkijken naar Cydnee en Tipphini en andere aparte namen daar, voor de grap!dutch_in_seattle schreef:Dit was de spelling: Tiphini.dutch_in_seattle schreef:Nog zo een, toevalligerwijs ook bij TJ's. De kassière die mij hielp heette wat normaal als Tiffany wordt gespeld, alleen had haar naam een hele exotische spelling. Wie biedt?
Ron (in Seattle, WA)
Ik ga trouwens vaker naar de Madison Ave one, omdat dat dichterbij mijn werk is.
SEEING IS BELIEVING
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga normaal naar de TJ's op Roosevelt en daar zag ik Cydne.doreennicole schreef:Ga jij naar de Roosevelt TJs? Misschien kom ik je daar dan nog eens een keer tegen, maar ik ga uitkijken naar Cydnee en Tipphini en andere aparte namen daar, voor de grap!
Ik ga trouwens vaker naar de Madison Ave one, omdat dat dichterbij mijn werk is.
Tiphini was een medewerker van de TJ's in Queen Anne.
Ron (in Seattle, WA)
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
Hmm, ik vond "Devid" altijd al exotisch.dutch_in_seattle schreef: Ik ga normaal naar de TJ's op Roosevelt en daar zag ik Cydne.
Tiphini was een medewerker van de TJ's in Queen Anne.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
D O G (die o jie )Nati schreef: Heeft er soms iemand van die voorbeelden? Wij zoeken nl. nog naar een originele naam voor ons toekomstig hondje
Kai grapt altijd met " dan noemen we de kat Ebsiedie" ABCDE dus.....
Tsja, zo las ik ook laatst over een meisje genaamd 'Shateed', maar je spelde het toch echt als 'Shithead' 
Idaho, jawel
Hoop toch echt dat dit een grapje is!!!Ginaatje schreef:Tsja, zo las ik ook laatst over een meisje genaamd 'Shateed', maar je spelde het toch echt als 'Shithead'
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
De dochter van een kennis van mij heet Shahnya. Drie keer raden waar zij naar "vernoemd" is?
Ook een meisje dat op zijn engels "Rae" zou moeten hebben geheten, maar dat officieel "Ray" heet. En helaas voor haar is haar tweede naam "Lee". Wij zaten al te grappen, had haar dan "Raleigh" genoemd.
Mijn eigen voornaam is in de VS ooit uitgesproken als Mah-nie-kjoe.
Ik ken ook mensen die Darin, Darren en Derin heten.
Ook een meisje dat op zijn engels "Rae" zou moeten hebben geheten, maar dat officieel "Ray" heet. En helaas voor haar is haar tweede naam "Lee". Wij zaten al te grappen, had haar dan "Raleigh" genoemd.
Mijn eigen voornaam is in de VS ooit uitgesproken als Mah-nie-kjoe.
Ik ken ook mensen die Darin, Darren en Derin heten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1000 Weergaves
-
Laatste bericht door Willem1