Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel dagen Tucson?
Hoeveel dagen Tucson?
Ben bezig om de laatste hand te leggen aan onze route in de VS voor september dit jaar. Wij eindigen in Phoenix, en overnachten daar de laatste nacht. Daaraan voorafgaand heb ik 3 nachten Tucson ingepland, zodat we 2 volle dagen te besteden hebben. Een dag heb ik gereserveerd voor de Saguaro parken (oost en west) en het Sonora desert museum. De 2e dag willen wij de missiepost San Xavier del Bac bezoeken en verder richting Mexicaanse grens. Dit zou dus ook een dagtochtje zijn. De volgende dag willen wij onderweg van Tucson naar Phoenix de Apache Trail rijden. Nu vraag ik me af of ik niet te veel tijd gereserveerd heb in Tucson. Is Xavier del Bac misschien goed te combineren met de Apache Trail op weg naar Phoenix, dat wil zeggen alles op 1 dag? Dan zou ik met 1 dag minder in Tucson kunnen volstaan. Wie weet raad?
groetjes Inge
groetjes Inge
Re: Hoeveel dagen Tucson?
je vergeet het vliegtuigkerkhof , de old town studio en tombstone
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Inderdaad. Het vliegtuigkerkhof/museum vond ik interessant en ergens vanuit Tucson naar de Mexicaanse grens zat een "geheime" raketlanceerinstallatie uit de koude oorlog, die ontmanteld is en je kon bezoeken met de complete historie en gang van zaken "in geval dat" uitgelegd.
Knaapje
Knaapje
Hier is alles te vinden over het Pima Air Museum en het Titan Missile Museum: http://www.pimaair.org/
Groetjes,
Paul
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En ook nog Biosphere2, Kitt Peak Observatory (wij gaan het nightly observation program doen (als het weer het toe laat)), een bezoekje aan Mexico, Sabino Canyon even omhoog naar Mt. Lemmon........ snik, wij blijven straks ook maar 3 nachtjes. Veel te kort om ......

OK, ik hoor het al, 3 nachten Tucson is dus niet te lang. Nog even over die Apache Trail (die we dus willen doen onderweg van Tucson naar Phoenix), hoeveel tijd moeten we daar voor uit trekken? Halve dag of kan je er wel een hele dag mee vullen?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Vergeet de Sabino Canyon niet, heel mooi park waar je een fantastische hike kan doen.
Als je met de shuttlebus tot het eindpunt gaat, kan je helemaal over de berg terug lopen.
Als je met de shuttlebus tot het eindpunt gaat, kan je helemaal over de berg terug lopen.
Ik zou de Old Town Studio persoonlijk overslaan. Wij kwamen daar aan na het tijdstip waarop de entreeprijs gereduceerd was omdat je dan niet zoveel tijd meer hebt, dus we waren al bezorgd of we het wel zouden redden in de beschikbare tijd, maar we vonden het zo waardeloos dat we er ruim voor sluitingstijd weer weg waren
. Ieder zijn smaak, maar wij vonden het een tourist trap eerste klasse. Met kinderen is het denk ik een ander verhaal, maar voor ons als volwassen stel was het niets.
Als je lekker (en voor zover wij konden beoordelen authentiek) Mexicaans wilt eten in Tucson kan ik je van harte La Indita op 44th street (of avenue, dat ben ik even kwijt) aanraden. Heerlijk!
Je hebt in Tucson ook een drive in bioscoop. Wij zijn er uiteindelijk niet meer heen geweest, simpelweg omdat er niets draaide dat we leuk vonden, maar ze hebben drie of vier schermen. Misschien leuk om te doen als je toch een paar dagen de tijd hebt!
Biosphere 2 is zeer de moeite waard. Onze gids vertelde ons (twee jaar geleden) echter dat het te koop stond, ik weet eigenlijk niet hoe het daar mee staat en of het nog steeds te bezoeken is?
Als je lekker (en voor zover wij konden beoordelen authentiek) Mexicaans wilt eten in Tucson kan ik je van harte La Indita op 44th street (of avenue, dat ben ik even kwijt) aanraden. Heerlijk!
Je hebt in Tucson ook een drive in bioscoop. Wij zijn er uiteindelijk niet meer heen geweest, simpelweg omdat er niets draaide dat we leuk vonden, maar ze hebben drie of vier schermen. Misschien leuk om te doen als je toch een paar dagen de tijd hebt!
Biosphere 2 is zeer de moeite waard. Onze gids vertelde ons (twee jaar geleden) echter dat het te koop stond, ik weet eigenlijk niet hoe het daar mee staat en of het nog steeds te bezoeken is?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Hé, ik wist niet dat in Tucson een drive in bioscoop zat. Heb je daar ook een link van? Wij willen ook graag een drive in bioscoop bezoeken en aangezien we 2 nachten in Tucson zijn, zouden we dat eventueel kunnen combineren.GJ schreef:Je hebt in Tucson ook een drive in bioscoop. Wij zijn er uiteindelijk niet meer heen geweest, simpelweg omdat er niets draaide dat we leuk vonden, maar ze hebben drie of vier schermen. Misschien leuk om te doen als je toch een paar dagen de tijd hebt!
Volgens mij kun je Biosphere 2 nog steeds bezoeken. Ik heb het ook in de planning staan.
Roland
Apache Trail is niet onderweg naar Phoenix, maar ligt ten NO van Phx. Het best kan je az77 volgen (langs Biosphere) tot Globe, dan az88 naar Lake Roosevelt en Apache Trail naar Tortilla Flat en naar Apache Junction. Hoe lang je daarover doet is afhankelijk van het aantal bezoeken zoals bv Biosphere. In Tortilla Flat zou ik zeker even stoppen en misschien vind je Gold field ghosttown in Apache Junction ook leuk. Az 77 is een prima weg en goed te berijden. Zou je helemaal niet stoppen dan moet je al rekenen op ongeveer 6 uur. Hangt er ook vanaf waar je hotel in Tucson zich bevindt en waar je hotel in Phoenix is....
Yeehaw.
Yeehaw.
Hier kun je het adres en de programma-info vinden (klik links op 'By Theater' en vervolgens op De Anza Drive In). Volgens mij zijn het standaard 'double features' die daar draaien en zo te zien hebben ze inderdaad vier schermen!Coyote schreef:Hé, ik wist niet dat in Tucson een drive in bioscoop zat. Heb je daar ook een link van? Wij willen ook graag een drive in bioscoop bezoeken en aangezien we 2 nachten in Tucson zijn, zouden we dat eventueel kunnen combineren.GJ schreef:Je hebt in Tucson ook een drive in bioscoop. Wij zijn er uiteindelijk niet meer heen geweest, simpelweg omdat er niets draaide dat we leuk vonden, maar ze hebben drie of vier schermen. Misschien leuk om te doen als je toch een paar dagen de tijd hebt!
Biosphere 2 is zeer de moeite waard. Onze gids vertelde ons (twee jaar geleden) echter dat het te koop stond, ik weet eigenlijk niet hoe het daar mee staat en of het nog steeds te bezoeken is?In 2006 ben ik al eens naar een drive in bioscoop in Visalia, CA geweest. Dit gaat sluiten of is inmiddels gesloten.
Volgens mij kun je Biosphere 2 nog steeds bezoeken. Ik heb het ook in de planning staan.
Roland
- deeyore
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Is dit de Telephone Line Trail? Hoeveel tijd moet je hiervoor uit trekken (als je het op je gemak wilt doen)?Annie schreef:Vergeet de Sabino Canyon niet, heel mooi park waar je een fantastische hike kan doen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Klopt.deeyore schreef:Is dit de Telephone Line Trail? Hoeveel tijd moet je hiervoor uit trekken (als je het op je gemak wilt doen)?Annie schreef:Vergeet de Sabino Canyon niet, heel mooi park waar je een fantastische hike kan doen.
We hebben hem niet helemaal gedaan 3,2 van de 5 mile daar hebben we 3,5 uur overgedaan.
zie reisverslag 2005 dag 14.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4591 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-