Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zion NP, Angels Landing hike

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
franklyan
Amerika-ontdekker

Zion NP, Angels Landing hike

Bericht door franklyan »

Wie zou mij kunnen vertellen hoe lang je over de Angels Landing Hike in Zion doet.
In het parkboek staat zo'n 4 uur voorgeschreven. Is dit een reele tijd of een ruim
aangehouden tijd? Vanaf hoe laat zo ik kunnen starten op deze trail? Ik ben er begin
mei.
martijn76
Amerika-expert

Re: Zion,Angels Landing hike

Bericht door martijn76 »

Wij hebben er zo'n 4,5 uur over gedaan, en hebben toch redelijk de pas erin gehouden. Uiteraard moet je af en toe ook nog wel van het uitzicht genieten. Prachtige hike trouwens, veel plezier.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Zion,Angels Landing hike

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben er 4 uur en 15 minuten over gedaan... nou ja, mijn man en mijn zoon dan. Ik ben helaas bij Scouts Overlook blijven zitten omdat ik niet verder durfde :cry: We zijn heel vroeg vertrokken, we waren rond 7 uur 's ochtends in het park en hadden dus een van de vroegste bussen. Dat was op 25 april vorig jaar, het was toen nog behoorlijk koud. Wel lekker trouwens, dat loopt fijner dan wanneer het zo warm is.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Zion NP, Angels Landing hike

Bericht door Coyote »

In 2006 heb ik de Angels Landing hike gedaan. 's Ochtends om 07.30 uur ben ik gestart en even na 10.30 uur was ik weer beneden. Iets meer dan 3 uur dus waarbij ik ook nog ruim een half uur boven aan de top ben geweest. Ik ben geen getrainde hiker maar houd altijd wel een bepaald tempo aan waardoor het mij in de regel makkelijk af gaat.

Lees anders mijn verslag eens van de hike in mijn Reisverslag 2006 bij 20 juni (Zion - St. George).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Vergis je niet in het naar beneden lopen/klimmen. Het naar beneden lopen vond ik zwaarder dan de tocht naar boven. En vergeet zeker geen water (veel water) mee te nemen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Leonie_m »

Wij hebben er ook zo'n 4 uur over gedaan. Helaas ben ik, net als Henriette, ook niet veel verder gekomen dan scouts overlook. Ik heb het een stuk geprobeerd (de bergkam op), maar ik ben met knikkende knieen teruggekomen. Nooit gedacht dat ik last van hoogte (diepte?) vrees zou hebben.

Mijn vriend heeft het wel gered, dus ik heb wel de foto's gezien van het mooie uitzicht. Totaal geen spijt dat ik de tocht toch heb gedaan, het is een leuke hike en tijdens de tocht heb je ook al mooie uitzichten!

Veel plezier!
mvandenb77
Amerika-ontdekker

Bericht door mvandenb77 »

Wij zijn deze zomer ook in Zion en ik wilde eigenlijk ook Angels landing gaan doen maar heb al veel gelezen over dat het niet geschikt is voor mensen met hoogtevrees. Vraag me even af wat ik me erbij moet voorstellen. Heb nl geen moeite met dieptes zolang ik vast grond onder mijn voeten heb, maar zodra ik over een glasplaat of rooster moet lopen en de diepte inkijk (maakt dan niet eens uit hoe diep het is...) dan heb ik toch wel even een beetje een vaag gevoel :lol:

Wil deze hike eigenlijk wel doen, lijkt me toch wel een uitdaging :) Kunnen jullie aangeven wat er zo eng aan is? Kan ik me enigzins voorbereiden...
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Kijk maar eens op Youtube voor een filmpje over Angels Landing. natuurlijk heb je overal vaste grond onder je voeten, maar er zijn plaatsen in het klimgedeelte dat die vaste grond maar erg smal is en de vaste grond er naast erg ver weg is.

[youtube]zhRAVSN0Cqs[/youtube]
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

mvandenb77 schreef:Wil deze hike eigenlijk wel doen, lijkt me toch wel een uitdaging :) Kunnen jullie aangeven wat er zo eng aan is? Kan ik me enigzins voorbereiden...
Misschien dat deze foto dat wat duidelijker maakt :mrgreen: :

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
mvandenb77
Amerika-ontdekker

Bericht door mvandenb77 »

goeie foto bianca! hahaha :mrgreen:

maarre de drang om de trail te doen wordt alleen maar groter als ik die filmpjes zie! Ziet er echt super uit. :P
Als we terug zijn horen jullie het wel hoe het gegaan is.. of ik t gered heb of met hangende pootjes terug ben gegaan :help:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik heb net filmpjes gezien van een hike die wij willen doen in juni, the Narrows, en mijn drang wordt alleen maar kleiner om deze hike te doen :?
Ik ga echt twijfelen, we moeten door het water.
Aan Angels Landing ga ik al helemaal niet beginnen. Doodeng, helemaal als ik die foto van Bianca zie.
Jullie veel plezier!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Marloes de Narrows zijn zo leuk om te lopen, wij hebben het vorig jaar gedaan.
Het water was niet erg diep, als ik mijn bermuda een beetje oprolde ging het goed, kleding is niet eens nat geweest.
Als het water tot borsthoogte had gekomen hadden we hem w.s. niet gelopen.
Huur goede schoenen en een stok, wij hebben het gedaan op van die gewone waterschoenen, ging wel goed maar ik had liever wat meer steun gehad.
Echt deze mag je niet overslaan , krijg je spijt van.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Ik heb juist een aantal filmpjes op youtube bekeken van Angel's Landing. Ziet er fantastisch uit en ik heb gelukkig geen hoogtevrees. Hopelijk mijn reiskompanen ook niet.
Wij zijn in mei iets meer dan 1,5 dag in Zion en ik heb al gelezen dat er dan in de Narrows nog redelijk veel water zal staan. Die hadden we ook graag gedaan maar dan zal het waarschijnlijk Angel's Landing worden.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Annie schreef:Marloes de Narrows zijn zo leuk om te lopen, wij hebben het vorig jaar gedaan.
Het water was niet erg diep, als ik mijn bermuda een beetje oprolde ging het goed, kleding is niet eens nat geweest.
Als het water tot borsthoogte had gekomen hadden we hem w.s. niet gelopen.
Huur goede schoenen en een stok, wij hebben het gedaan op van die gewone waterschoenen, ging wel goed maar ik had liever wat meer steun gehad.
Echt deze mag je niet overslaan , krijg je spijt van.
Roland wil eigenlijk het liefst Angels Landing doen, ik liever the Narrows. We laten het even afhangen van het weer én de waterstand. Als het hard waait is Angels Landing niet te doen (vooral het enge, dunne gedeelte), als de waterstand hoog is (bij the Narrows), lijkt me dat ook niks. Ik heb watervrees. Tot mijn knieén mag het wel komen. We wachten af en laten "het weer" beslissen.
oscar
Amerika-ontdekker

Bericht door oscar »

In juli 2006 hebben we de Angels Landing Trail gelopen. We zijn aan het einde van de middag (16.00 uur) vertrokken en hebben er ongeveer 3,5 uur over gedaan. We zijn niemand (!) tegengekomen, misschien omdat de meeste mensen de trail 's ochtends lopen? Het was echt GEWELDIG. Op de smalle/steile delen krijg je hulp van een ketting:

Afbeelding

En eenmaal on top of the world heb je echt een prachtig uitzicht:

Afbeelding

Het is echt een aanrader! Vergeet niet voldoende water mee te nemen!

Ook de narrows zou ik voor geen goud willen missen. De dagen voordat wij de trail liepen had het wel veel geregent. Het water was dus behoorlijk hoog en kwam op sommige plaaten bijna totaan je schouders. Met de rugtas boven je hoofd ging het wel goed en op de meeste plaatsen kwam het niet verder dan de heupen. Het is een machtig gevoel om tussen die hoge wanden door te wandelen!!

Afbeelding

Zorg wel dat je goede schoenen en een wandelstok huurt. Dit hadden echt nodig voor de tocht.

Deze beide trails waren voor ons, naast "de wave" en Yellowstone, de absolute hoogtepunten van onze vakantie. ZEKER DOEN!!!
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Mooie foto's!
Ik kom er net achter dat wij vrijdag de 13e (juni) één van deze hikes gaan doen :shock:
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Mooie dag voor Angels Landing ! :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Zou Angels Landing hike iets zijn voor met de kinderen te doen? Ze wandelen best graag en vooral als het avontuurlijk is, rotsen en klimmen ed......Stel dat we deze wandeling slechts voor de helft doen is dat leuk qua uitzichten ed? Of "moet" je 'm volledig doen?
The Narrows is natuurlijk ook leuk om te doen maar ik vraag me af of het wel prettig lopen is met gymschoenen sop,sop.
Onze kinderen zijn dan 11 ( jongen) en 14 ( meisje).

karin
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

jokaluma schreef:Zou Angels Landing hike iets zijn voor met de kinderen te doen? Ze wandelen best graag en vooral als het avontuurlijk is, rotsen en klimmen ed......Stel dat we deze wandeling slechts voor de helft doen is dat leuk qua uitzichten ed? Of "moet" je 'm volledig doen?
The Narrows is natuurlijk ook leuk om te doen maar ik vraag me af of het wel prettig lopen is met gymschoenen sop,sop.
Net voor de tunnel van Zion kun je de Canyon Overlook Trail doen. Onze kinderen (even oud als die van jullie) vonden deze wandeling heel erg leuk, dus misschien is dit ook nog een optie voor jullie. Op het einde heb je een prachtig uitzicht over Zion Valley.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

jokaluma schreef:Zou Angels Landing hike iets zijn voor met de kinderen te doen? Ze wandelen best graag en vooral als het avontuurlijk is, rotsen en klimmen ed......Stel dat we deze wandeling slechts voor de helft doen is dat leuk qua uitzichten ed? Of "moet" je 'm volledig doen?

karin

Wij hebben de Narrows gedaan op waterschoenen, alleen geven die weinig steun.
Bij de Wal*markt hebben ze ook ietsje steverige waterschoenen voor ongeveer $10.
Je kan ook speciale waterschoenen huren in Springdale zijn stevig en hoog gesloten, krijg je denk ik niet eens natte voeten in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer