Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Joepie!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Joepie!
Weinig bijzonders voor jullie, maar toch zou ik graag mijn gelukkig gevoel willen delen (gedeeld geluk is immers dubbel geluk?):
Goed nieuws dus: mijn echtgenoot heeft een gesprek gehad met zijn baas, en deze stond heel positief tegenover onze plannen om naar Amerika te gaan voor een aantal jaren. :dance:
Hij was gelukkig nog net op tijd, want blijkbaar heeft de top in mei een bijeenkomst waarop ze dergelijke carrièrezetten bespreken.
We zullen dus in de loop van volgend jaar kunnen gaan, maar we gaan waarschijnlijk maar 3 maanden op voorhand weten wanneer we kunnen vertrekken.
Zelf ben ik nu natuurlijk heel erg benieuwd naar heel de praktische organisatie: wat voor soort woning krijgen we, mogen we een (privé)school kiezen, kunnen we meubilair meenemen of moeten we betalen voor opslag, enz...
Geweldig spannend allemaal!
Goed nieuws dus: mijn echtgenoot heeft een gesprek gehad met zijn baas, en deze stond heel positief tegenover onze plannen om naar Amerika te gaan voor een aantal jaren. :dance:
Hij was gelukkig nog net op tijd, want blijkbaar heeft de top in mei een bijeenkomst waarop ze dergelijke carrièrezetten bespreken.
We zullen dus in de loop van volgend jaar kunnen gaan, maar we gaan waarschijnlijk maar 3 maanden op voorhand weten wanneer we kunnen vertrekken.
Zelf ben ik nu natuurlijk heel erg benieuwd naar heel de praktische organisatie: wat voor soort woning krijgen we, mogen we een (privé)school kiezen, kunnen we meubilair meenemen of moeten we betalen voor opslag, enz...
Geweldig spannend allemaal!
-
MrsMiaWallace
- Amerikafan
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je, Guus, en MrsMiaWallace!
Waar in New Jersey? Waarschijnlijk de regio Warren, Bridgewater, Piscataway, Titusville,...
Het lijkt mij heel leuk te zijn in de Princeton area, maar ik heb geen idee of het haalbaar is om die afstanden te rijden (files?).
Dat zullen we allemaal wel ontdekken de komende maanden!
Dat zal hoogstwaarschijnlijk New Jersey zijn, omdat het bedrijf daar verschillende company's heeft.Guus Bosman schreef:Waar gaan jullie heen (welk gebied)?
Waar in New Jersey? Waarschijnlijk de regio Warren, Bridgewater, Piscataway, Titusville,...
Het lijkt mij heel leuk te zijn in de Princeton area, maar ik heb geen idee of het haalbaar is om die afstanden te rijden (files?).
Dat zullen we allemaal wel ontdekken de komende maanden!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Leuk, Elke! Wat een avontuur voor jullie!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Proficiat Kastelke! Lijkt me heel leuk om plannen te kunnen maken! New Jersey lijkt me ook wel een heel leuke regio. Je zit "dichtbij" (naar Amerikaanse maatstaven dan) een heleboel bezienswaardigheden en steden. Zo kun je van hieruit makkelijk naar Washington DC, New York City en ook het binnenland, Pennsylvania bijvoorbeeld, is goed bereisbaar. Veel succes!
Groetjes,
Jacqueline
Precies, daar was ik ook heel benieuwd naar! Kan ik gelijk kijken of ze nog vacatures hebben.....FreezeM schreef:Mag ik vragen voor welk bedrijf je man werkt?
Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank u iedereen voor de fijne reacties!
Op zich lijkt het misschien wel stom, want het is nog zo ver af, maar wij spelen al 10 jaar met de idee om te vertrekken, en hebben dat wegens familiale redenen (ouders) nooit gedaan.
Als je dan eindelijk de knoop doorhakt, en je ziet een beetje schot in de zaak komen, dan maakt je dat toch heel erg gelukkig en dat wou ik even delen.
In onze kennissenkring kunnen we dat voorlopig nog niet, omdat mijn echtgenoot het nog een beetje 'stil' wil houden tot alles niet meer zo ver af is. Kwestie van nog geen stoelendansen in gang te zetten
en vooral om jalouzie tegen te gaan.
Want ja, daar krijg je natuurlijk ook weer mee te maken. Spijtig genoeg.
Op zich lijkt het misschien wel stom, want het is nog zo ver af, maar wij spelen al 10 jaar met de idee om te vertrekken, en hebben dat wegens familiale redenen (ouders) nooit gedaan.
Als je dan eindelijk de knoop doorhakt, en je ziet een beetje schot in de zaak komen, dan maakt je dat toch heel erg gelukkig en dat wou ik even delen.
In onze kennissenkring kunnen we dat voorlopig nog niet, omdat mijn echtgenoot het nog een beetje 'stil' wil houden tot alles niet meer zo ver af is. Kwestie van nog geen stoelendansen in gang te zetten
Want ja, daar krijg je natuurlijk ook weer mee te maken. Spijtig genoeg.
Laatst gewijzigd door kastelke op 06 okt 2006, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Hey wat een leuk nieuws.
Super spannende tijden. Weet nog dat wij in afwachting waren van de voorwaarden. Echt heel spannend, want daar hangt je keuze toch wel een beetje van af. In ieder geval voor ons.
Enne... al lijkt het nu ver weg voor je het weet zit je aan deze kant van de oceaan. Wij zijn in Juli 2004 zo een beetje begonnen en eind maart 2005 was het zover. Hebben ook jaren lopen denken, wel, niet,wel, niet, en nu de kans er was zijn we er voor gegaan. En echt nog geen spijt gehad.
Wens je heel veel plezier met je voorbereidingen en fijn dat je hier even lekker kunt juichen
Groetjes Petra
Super spannende tijden. Weet nog dat wij in afwachting waren van de voorwaarden. Echt heel spannend, want daar hangt je keuze toch wel een beetje van af. In ieder geval voor ons.
Enne... al lijkt het nu ver weg voor je het weet zit je aan deze kant van de oceaan. Wij zijn in Juli 2004 zo een beetje begonnen en eind maart 2005 was het zover. Hebben ook jaren lopen denken, wel, niet,wel, niet, en nu de kans er was zijn we er voor gegaan. En echt nog geen spijt gehad.
Wens je heel veel plezier met je voorbereidingen en fijn dat je hier even lekker kunt juichen
Groetjes Petra
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Petra, toen ik op zoek was naar info ben ik al heel snel op jouw blog gekomen, en ik geniet er nu nog elke dag van!Staceybeesie schreef:Wij zijn in Juli 2004 zo een beetje begonnen en eind maart 2005 was het zover.
Ook het feit dat jullie met 2 hondjes zitten die nogal erg op onze Nizinny lijken, gaf zo'n speciaal gevoel van medeleven.
en toen men dan bij jullie begon met al het inpakken, kreeg ik hier echt de kriebels én zenuwen.
Elke