Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van Phoenix naar New Orleans

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

van Phoenix naar New Orleans

Bericht door bluemoon »

Ik heb zojuist de tickets geboekt bij Delta op 13 Juni van Amsterdam naar Phoenix en op 5 Juli weer naar Schiphol vanaf New Orleans. :D
Prijs €557.59 rechtstreeks via de site van Delta.

Door de positieve berichten op dit forum ben ik van plan een auto te huren via USAreisen.de .
Als ik de dropoff kosten in de gaten houd kom ik waarschijnlijk uit bij National, aangezien zij maximaal $199 dropoff kosten in rekening brengen ongeacht de afstand.
Ik twijfel nog tussen een Midsize/Fullsize Car en een Midsize Suv aangezien ik ook wel over enige dirtroads zoals de Apachetrail wil rijden, (in 2006 reed ik 3 weken in een Dodge Charger door het ZuidWesten).
De overnachtingen doe ik denk een combinatie van kamperen en motels.

Aangezien ik nog nooit in het Zuiden ben geweest zijn alle tips, routes en reisverslagen welkom.

Oja ik reis alleen.
Crisis ? What Crisis ?
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: van Phoenix naar New orleans

Bericht door Airmiles »

Ik dacht altijd dat ik de enige was die helemaal alleen op reis ging naar Amerika, maar blijkbaar zijn er nog meer mensen die dat doen. :D

Vrijwel geen enkele verhuurder staat toe dat je over dirt roads rijdt. Ik ga ook de Apache Trail rijden met een huurauto, maar eigenlijk mag het niet.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: van Phoenix naar New orleans

Bericht door Coyote »

Ik heb ook jaren alleen gereisd door Amerika. Er zijn er dus genoeg die dat alleen doen. :wink:

@ bluemoon: Leuke reis heb je in het vooruitzicht. :D

Voor Arizona heb ik in ieder geval al een aantal tips:

- Apache Trail (ben je al van plan)
- Biosphere 2 center in Oracle, nabij Tucson
- Sagurao NP
- Sonara Desert Museum
- Pima Air & Space Musuem
- Titan Missile Museum
- Vliegtuigkerhoven bij Tucson
- Tombstone
- Kitt Peak National Observatory
- The Mount Graham International Observatory (niet zo bekend bij het grote publiek maar erg interessant)
- Chiricahua National Monument

Dit zijn vooral bezienswaardigheden in het zuiden van Arizona en absoluut de moeite waard.

Lees anders ook eens mijn reisverslag van 2005. Van dag 1 t/m dag 12/13 zou je een groot deel van mijn route die ik toen gereden heb kunnen volgen. Mocht je ook in Dallas komen, denk dan ook aan een Baseballgame van de Texas Rangers (Arlington, TX). Erg leuk om ook eens mee te maken.

Succes met je planning.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: van Phoenix naar New Orleans

Bericht door bluemoon »

Is de Apachetrail te berijden met een personenauto, of heb ik daar een SUV voor nodig ?

Misschien is de brandstofprijs tegen die tijd wel $4 per gallon, dan is een zuipende SUV een behoorlijke post op de begroting, of zal dit wel meevallen ?
Crisis ? What Crisis ?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja, die hoge brandstofprijs is met wat je aan dollars krijgt voor je euro's ook relatief, toch? Bij mooi droog weer is het met een personenauto wellicht wel te doen, maar er zitten behoorlijk wasbordstukken bij. Ik zou voor een SUV gaan.
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Ik heb de Apachetrail ook met een gewone auto gereden en dat is prima te doen! Waarschijnlijk rijdt een SUV dat stuk iets comfortabeler, maar om er alleen daarvoor 1 te nemen zou ik niet doen.

De tips van Coyote zijn erg goed, allemaal leuke dingen!! Verder zou ik San Antonio en Austin in Texas aan willen raden en het zuiden van Louisiana zou ik zeker ook niet overslaan!! Bijv. bij Lafayette de snelweg af (als je die al veel neemt, wat eigenlijk zonde is!) en dan richting New Iberia en daarna weer richting New Orleans. Ach, en New Orleans............ :dance: :beerchug:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het "zuipen" van een (midsize) suv valt best mee. 20 mpg overall en we zijn geen langzame rijders. Je hebt geen 4x4 nodig, zeker niet voor Apache Trail als het droog is (en dat is het vrijwel altijd). Zelfde verbruik voor een luxury car. Velen vinden het rijden in een SUV leuk vanwege de hogere zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer