Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Moi
Amerika-newbie

Emigreren

Bericht door Moi »

Hallo, ik ben een jongen van 16 jaar en zit op dit moment in HAVO4. Ik zou graag na de HAVO naar Amerika willen emigreren (en daar ook m`n verdere studie doen). Is dat mogelijk? Wordt het moeilijk om dat voor elkaar te krijgen? Ik zou eventueel nog in Nederland kunnen studeren.

Ik wil graag emigeren, omdat ik echt een enorme "aantrekking" tot Amerika heb. Ik kan het niet uitleggen, maar ik vind het daar helemaal geweldig :D (ik ben er 2x geweest op vakantie). Nederland daarintegen vind ik ontzettend saai, en er is altijd regen :roll:.

Bedankt alvast voor de reacties.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik zou mijn studie in NL afmaken, dat is in ieder geval een tikkeltje goedkoper, en het geeft je meer kans op het verkijgen van een visum later. Je enige mogelijkheid op het verkijgen van een (werk)visum in de US is de green card lottery of een sponsered visum. Voor beiden geldt dat je je kansen aanzienlijk verbetert als je een hogere opleiding hebt.
Moi
Amerika-newbie

Bericht door Moi »

Ok. In nederland zou ik gewoon een HBO opleiding doen. Ik zit nu in HAVO4, en kan na de HAVO nog VWO doen (kost me 1 jaar extra, dan dat ik nu al in VWO zou zitten). Daarna zou ik de universiteit kunnen doen, of is HBO ook wel genoeg?

Groeten.
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Daarna zou ik de universiteit kunnen doen, of is HBO ook wel genoeg?
Dat hangt ervan af welke opleiding het is, om daar een baan te krijgen moet kunnen worden aangetoond dat er geen Amerikaan beschikbaar is die hetzelfde werk kan doen.
Als ik jou was zou ik eerst de andere posts op het emigratieforum doorlezen, dan worden er volgens mij een heleboel van je vragen beantwoord. Emigratie blijft gewoon ontzettend lastig, het is niet iets wat je zomaar kunt doen.
Moi
Amerika-newbie

Bericht door Moi »

Ok ik zal wat gaan rondlezen. Het zou gewoon allemaal een stuk gemakkelijker zijn, als ik gewoon in Amerika geboren was :).
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik denk dat dit voor meer mensen geldt...

Aan de andere kant: het zou wel rustig worden op dit forum...

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
jvinch
Amerikakenner

Re: Emigreren

Bericht door jvinch »

Moi schreef:Hallo, ik ben een jongen van 16 jaar en zit op dit moment in HAVO4. Ik zou graag na de HAVO naar Amerika willen emigreren (en daar ook m`n verdere studie doen). Is dat mogelijk? Wordt het moeilijk om dat voor elkaar te krijgen? Ik zou eventueel nog in Nederland kunnen studeren.

Ik wil graag emigeren, omdat ik echt een enorme "aantrekking" tot Amerika heb. Ik kan het niet uitleggen, maar ik vind het daar helemaal geweldig :D (ik ben er 2x geweest op vakantie). Nederland daarintegen vind ik ontzettend saai, en er is altijd regen :roll:.

Bedankt alvast voor de reacties.
Misschien kun je om te beginnen eens een jaartje naar school gaan in de VS, vakantie is anders dan ergens een jaar leven.
Moi
Amerika-newbie

Bericht door Moi »

Ik was eigenlijk van plan, om een 3 maanden naar Amerika te gaan (na m`n studie).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer