Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

geld inwisselen tips ??

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
nadiaU
Amerikafan

geld inwisselen tips ??

Bericht door nadiaU »

Hoi allemaal,

Ik ga aankomende zomer voor de derde keer naar New York..
Nu heb ik in het verleden altijd mijn geld hier ingewisseld bij de bank..

De laatste tijd lees ik dat dit dus eigenlijk niet verstandig is..

Wat doen jullie.. ?
wisselen jullie het hier in, of daar ?
Ik heb namelijk geen creditcard ofzo..

En aangezien de dollarkoers nu laag is.. en ik niet weet of dit in juli nog steeds zo voordelig is, was ik benieuwd naar jullie tips :)

Groetjes, Nadia
Corry
Amerika-expert

Re: geld inwisselen tips ??

Bericht door Corry »

Hi Nadia,
Ik weet niet waar je woont maar de beste koers krijg je bij Pott's exchange op het Damrak in Amsterdam.

Misschien toch een optie een creditcard aan te vragen?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Corry schreef:Hi Nadia,
Ik weet niet waar je woont maar de beste koers krijg je bij Pott's exchange op het Damrak in Amsterdam.

Misschien toch een optie een creditcard aan te vragen?

Goeie tip!
Dankjewel :)

Ik kom zelf uit Enschede.. maar een excuus naar Amsterdam te gaan is er natuurlijk nooit.. haha

Een creditcard vraag ik toch liever niet aan :)
En ik studeer nog, hihi.. dus ik weet nieteens of het uberhaupt wel een optie is

Groetjes, Nadia
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Heb je een pinpas die je ook in het buitenland kunt gebruiken? Dan zou ik die gebruiken om ter plekke geld uit de muur te halen. Zeker hier niet wisselen, daar verlies je dik op.
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Aïda schreef:Heb je een pinpas die je ook in het buitenland kunt gebruiken? Dan zou ik die gebruiken om ter plekke geld uit de muur te halen. Zeker hier niet wisselen, daar verlies je dik op.
Ja dat hen ik wel :)
Maar maak ik dan nog gebruik van de voordelige dollarkoers.. ?
En wat kost het dan..

Ik kan mij namelijk niet meer herinneren wat ik betaald heb voor het inwisselen van geld in NL..
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

nadiaU schreef:
Aïda schreef:Heb je een pinpas die je ook in het buitenland kunt gebruiken? Dan zou ik die gebruiken om ter plekke geld uit de muur te halen. Zeker hier niet wisselen, daar verlies je dik op.
Ja dat hen ik wel :)
Maar maak ik dan nog gebruik van de voordelige dollarkoers.. ?
En wat kost het dan..

Ik kan mij namelijk niet meer herinneren wat ik betaald heb voor het inwisselen van geld in NL..
Geld uit een ATM halen kost meestal een paar dollar.
Betaal in de winkel met je pinpas en vraag een cashback, dan heb je weer contant geld en dat kost verder niets.
Op je afschrift staat de wisselkoers van dat moment.

Als je nu dollars in slaat tegen de huidige wisselkoers ben je dat voordeel w.s. kwijt aan kosten.
Het blijft gewoon een gokken, hoe de dollar staat als jij in Amerika bent.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Het ligt aan beetje aan welk pakket je hebt en bij welke bank. Wij betalen niets voor opnemen in het buitenland. Ik denk dat je dit soort informatie wel kunt vinden op de site van je bank.
En wat Annie zegt klopt ook. Cash back is altijd een handige optie. Doen wij ook regelmatig.
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

hmm, ik zal eens kijken wat het mij kost om daar te pinnen :)

maar is het dan goedkoper om daar elke keer een paar dollar te betalen tijdens het pinnen, dan hier in één keer geld inwisselen en daar een comissie voor betalen ?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het lijkt me niet verstandig om je geld hier al in te wisselen omdat je dan met veel contant geld op zak loopt. Als je bestolen wordt ben je alles kwijt. Geld is niet automatisch meeverzekerd op een reisverzekering, je kunt het wel apart bij verzekeren maar dan maar tot een bepaald bedrag (ik geloof € 1500)
Ik zou gewoon je pinpas meenemen, wel zo veilig en gemakkelijk.

Marjon
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Pinnen in de VS is heel gemakkelijk én goedkoop. Bij sommige banken betaal je geen kosten. Weet zo snel niet meer welke, maar het is o.a. een bank met Zion in de naam.

Ook ik raad je aan om minimaal contact geld mee te nemen. Ik ken iemand die moe van de lange reis een handtas met álle vakantiegeld in de metro liet staan en ze neemt, zelfs na dit voorval, NOOIT bankpassen of credit card mee. Ik begrijp dat niet, krijg er de riebels van.
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

bedankt voor de tips allemaal ! :)

Ik neem zowieso wel iets contant geld mee, je weet maar nooit wat er op je pad komt.. en ik wil wel voorbereid zijn..

Ik heb in het verleden zelfs altijd al mijn geld contant meegenomen.. en gelukkig ben ik nooit bestolen of heb ik nooit iets verloren..

alleen kan ik mij echt niet meer herinneren dat ikzo veel geld kwijt was voor het inwisselen..
Nu is de laatste keer inmiddels alweer 4 jaar geleden en was ik toen 17..

maar stel dat ik pak 'm beet 1000 euro hier zou inwisselen, wat zou mij dit kosten..
heeft iemand hier enig idee van ?

Groetjes, Nadia
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Geld uit de muur halen (ATM) zou voor iedereen gratis moeten zijn die een buitenlandse pas gebruikt (ik heb een Postbank pinpas). Ik heb er iig nog nooit voor betaald. Amerikanen moeten wel betalen als ze een pas van een andere bank hebben, maar het gaat daarbij altijd om "U.S. cardholders may be charged a fee"; dus niet non-U.S..
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je kan met je pin pas dagelijks $500 opnemen en dat kost niet veel
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Dennis schreef:Geld uit de muur halen (ATM) zou voor iedereen gratis moeten zijn die een buitenlandse pas gebruikt (ik heb een Postbank pinpas). Ik heb er iig nog nooit voor betaald. Amerikanen moeten wel betalen als ze een pas van een andere bank hebben, maar het gaat daarbij altijd om "U.S. cardholders may be charged a fee"; dus niet non-U.S..
bij de meeste banken is het gratis, ook als het apparaat zegt dat je moet betalen, maar er zijn er een paar .. Bank of America is er volgens mij één van .. die schrijven $101,50 ofzo af. Dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Ik heb een postbankpas met betaalpakket, dus qua kosten komt er van de postbank niet direct bij, dat zit wel verwerkt in de wisselkoers :blink:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Dat klopt Ceetje, ze berekenen bij de Postbank wel een voor hen gunstige wisselkoers.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik haal mijn Postgiropas hier in St. Paul, MN regelmatig door een ATM. Maximaal $900, kosten 1,80 euro. Koers loopt een paar dagen achter, maar is niet echt veel lager. (vorige week $1,46-$1,47)

De Postgiropas gaat ook gewoon door de machine bij de kruidenier en bij Target en daar krijg je ook een gunstige koers.

Overigens, als ik wel eens $900 uit de machine haal, doe ik dat bij het filiaal van mijn bank en loop dan meteen naar het loket om dat op mijn Amerikaanse rekening te storten. Een stuk voordeliger dan elektronisch overboeken, dat kost tegenwoordig een 15 euro, plus mijn bank wil dan ook nog eens $20 hebben voor het voorrecht dat zij bereid zijn de electronen waarmee mijn geld arriveert, op te vangen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Bennogr schreef:Ik haal mijn Postgiropas hier in St. Paul, MN regelmatig door een ATM. Maximaal $900, kosten 1,80 euro. Koers loopt een paar dagen achter, maar is niet echt veel lager. (vorige week $1,46-$1,47) Die €1,80 hoef ik niet te betalen, omdat ik een betaalpakket heb.
De Postgiropas gaat ook gewoon door de machine bij de kruidenier en bij Target en daar krijg je ook een gunstige koers. Dat ga ik nou ook eens proberen, eigenlijk betalen we alles met cc in Amerika, maar dit is ook het proberen waard. Werkt dit precies hetzelfde als in Nederland pinnen?

Overigens, als ik wel eens $900 uit de machine haal, doe ik dat bij het filiaal van mijn bank en loop dan meteen naar het loket om dat op mijn Amerikaanse rekening te storten. Een stuk voordeliger dan elektronisch overboeken, dat kost tegenwoordig een 15 euro, plus mijn bank wil dan ook nog eens $20 hebben voor het voorrecht dat zij bereid zijn de electronen waarmee mijn geld arriveert, op te vangen. ZO! :shock:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ceetje schreef:
Bennogr schreef:Ik haal mijn Postgiropas hier in St. Paul, MN regelmatig door een ATM. Maximaal $900, kosten 1,80 euro. Koers loopt een paar dagen achter, maar is niet echt veel lager. (vorige week $1,46-$1,47) Die €1,80 hoef ik niet te betalen, omdat ik een betaalpakket heb.
De Postgiropas gaat ook gewoon door de machine bij de kruidenier en bij Target en daar krijg je ook een gunstige koers. Dat ga ik nou ook eens proberen, eigenlijk betalen we alles met cc in Amerika, maar dit is ook het proberen waard. Werkt dit precies hetzelfde als in Nederland pinnen?
Wij betalen die 1,80 ook niet vanwege het betaalpakket.

Pinnen bij Target etc. werkt precies hetzelfde als hier eigenlijk. Je kunt ook 'bijpinnen' dan vraagt het apparaat of je 'cash back' wilt. Wel goed opletten of je het ook krijgt, wij hebben al een paar keer meegemaakt dat de cassieres het niet door hadden en er niet aan dachten.
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Het ligt er overigens aan bij welke bank je zit.
ABN Amro:
Opnemen van Dollars van je eigen ABNrekening hier in Nederland, heb je 3,40 kosten zonder een percentage nog te hoeven betalen. Ik had vandeweek berekenend dat je met de koers die ze toen hadden vanaf 181 dollar beter bij de ABN kon gaan halen.
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

hmv schreef:
Het ligt er overigens aan bij welke bank je zit.
ABN Amro:
Opnemen van Dollars van je eigen ABNrekening hier in Nederland, heb je 3,40 kosten zonder een percentage nog te hoeven betalen. Ik had vandeweek berekenend dat je met de koers die ze toen hadden vanaf 181 dollar beter bij de ABN kon gaan halen.
Hoe bedoel je dit precies ?
Ik zit zelf ook bij de ABN namelijk..

ik wil ongeveer 1500 euro inwisselen voor dollars.
uiteraard tegen het meest goedkope tarief :P

kost dit bij de ABN dus maar 3,40 om dit te doen..
en heb ik dan wel de gunstige koers ?

Groetjes, Nadia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer