Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur - upgrade naar hogere klasse

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
IngeR
Amerika-ontdekker

Autohuur - upgrade naar hogere klasse

Bericht door IngeR »

Weet iemand wat er waar is van het verhaal dat je altijd net zo goed (of juist: beter!) het kleinste model auto kan reserveren, want aangezien die in de VS "niet eens zouden bestaan" je toch altijd een grote meekrijgt? Met andere woorden, je bent een dief van je eigen portemonnee als je hier al een fullsize reserveert. Aangezien ik op de websites van de verhuurders onder de fullsize heel wat kleinere klassen zie (compact, midsize, intermediate), geloof ik niet zo in dit verhaal. Maar wie ben ik. Ik hoor graag jullie ervaringen!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Autohuur - upgrade naar hogere klasse

Bericht door Harry »

Volgens mij een "broodje aap" verhaal, reeds vele jaren huren wij in de VS een auto, en er zijn wel degelijk kleine auto's bij de verhuurders, de laatste jaren zelfs steeds meer, ook in de VS is de benzine inmiddels erg duur, en in verhouding veel meer gestegen dan hier, dus steeds meer kleine auto's.
Als je gewoon een full-size auto wilt huren zou ik er ook een boeken, de kans op een gratis upgrade is erg klein, en dan rij je dus een paar duizend kilometer in bv. een Suzuki Swift, of een Chevrolet Aveo.

Harry
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Misschien kan je tegenwoordig met de lage dollarkoers, wel veel goedkoper naar een hogere wagen upgraden.

Bijvoorbeeld: In europa leg je een kleine wagen vast, en eens aan de balie in amerika vraag je een upgrade. Ik ben er redelijk zeker van dat je dan in het totaal minder gaat betalen (op dit moment) dan dat je die grotere wagen in europa al had vastgelegd...

Vandaag is 100 euro, maar 66,47 dollar waard... dus reken maar eens snel uit...

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Veusy schreef:Vandaag is 100 euro, maar 66,47 dollar waard... dus reken maar eens snel uit...
Ik denk dat je het andersom bedoelt...

Als je de koersconverter gebruikt van Travelex/GWK dan is € 100,00 = $ 139,26

$ 100 is dan € 62,36 waard... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Dento schreef:
Veusy schreef:Vandaag is 100 euro, maar 66,47 dollar waard... dus reken maar eens snel uit...
Ik denk dat je het andersom bedoelt...

Als je de koersconverter gebruikt van Travelex/GWK dan is € 100,00 = $ 139,26

$ 100 is dan € 62,36 waard... :wink:
Doeme, natuurlijk :banghead: :banghead:

Goed gezien
IngeR
Amerika-ontdekker

Bericht door IngeR »

Ja, dat is wel iets wat ik me afvroeg. Hier een goedkope auto boeken en hem ter plekke tegen bijbetaling laten upgraden. Heeft iemand hier ervaring mee, of dit goedkoper kan zijn dan hier je full size boeken?

groeten Inge
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

IngeR schreef:Ja, dat is wel iets wat ik me afvroeg. Hier een goedkope auto boeken en hem ter plekke tegen bijbetaling laten upgraden. Heeft iemand hier ervaring mee, of dit goedkoper kan zijn dan hier je full size boeken?
Ja, dat heb ik al enkele malen gedaan. O.a. bij Dollar in Phoenix.

Vantevoren had ik een full-size gehuurd en daar een upgrade genomen naar een SUV. De SUV's zijn bij Dollar sowieso vrij prijzig en daarom had ik vooraf voor de full-size gekozen. Terplekke kon ik voor ong. $ 10 extra per dag een SUV krijgen. Ik vroeg om een normale SUV maar kreeg uiteindelijk ook nog een grote (Dodge Durango) mee. Zou ik deze SUV in Nederland al vastgelegd hebben dan was ik zeker EUR 15 tot EUR 20 per dag extra kwijt geweest. Het kan dus best lonen om terplekke een upgrade te nemen.

Kijk vooraf wat je in Nederland kwijt zou zijn voor een SUV (of andere type die je graag wilt hebben) en ga dan in Amerika onderhandelen. Ze zetten altijd hoog in maar je kunt gerust een lagere prijs bedingen. Zo vragen ze al gauw $ 25 per dag extra maar ik heb de auto uiteindelijk voor $ 10 extra per dag mee kunnen krijgen. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Wanneer ik na Florida ga huur ik altijd de twee-deurs economy, in al die veertien keer tot nu toe heb ik nog maar één keer zo'n auto meegekregen en nog nooit in twee-deurs.
Het was dus bijna altijd een compact of midsize, die bestaan dus wel
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

IngeR schreef:Ja, dat is wel iets wat ik me afvroeg. Hier een goedkope auto boeken en hem ter plekke tegen bijbetaling laten upgraden. Heeft iemand hier ervaring mee, of dit goedkoper kan zijn dan hier je full size boeken?

groeten Inge
Standaard!

Ik huur bij hertz catagorie B (niet A omdat ik niet in een kleintje wil rijden als alles mislukt).
Ik heb op papier staan: het aantal dagen dat ik wil huren * het tarief van alle andere catagorien en de wisselkoers.
Eigenlijk direct vragen wij naar upgrade mogelijkheden. Zij komen dan met een "leuke"aanbiedingen en mijn vrouw weet dan meteen hoeveel dat scheelt met nederland. Zeker met deze dollarkoers zou ik dit proberen!
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Marceljesse schreef:
Standaard!

Ik huur bij hertz catagorie B (niet A omdat ik niet in een kleintje wil rijden als alles mislukt).
Ik heb op papier staan: het aantal dagen dat ik wil huren * het tarief van alle andere catagorien en de wisselkoers.
Eigenlijk direct vragen wij naar upgrade mogelijkheden. Zij komen dan met een "leuke"aanbiedingen en mijn vrouw weet dan meteen hoeveel dat scheelt met nederland. Zeker met deze dollarkoers zou ik dit proberen!
Goeie Tip. En ik denk ook, dat wanneer ze je zo bezig zien te rekenen, misschien al wat meer geneigd zijn om je betere prijzen te geven.

Ik heb een Equinox via USA reisen.de genomen, maar als het mij niet te veel kost, wil ik wel naar een full size SUV overschakelen.

mvg,
Hans
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Veusy schreef:
Marceljesse schreef:
Standaard!

Goeie Tip. En ik denk ook, dat wanneer ze je zo bezig zien te rekenen, misschien al wat meer geneigd zijn om je betere prijzen te geven.

Ik heb een Equinox via USA reisen.de genomen, maar als het mij niet te veel kost, wil ik wel naar een full size SUV overschakelen.

mvg,
Hans
dit ben ik ook van plan :)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Een upgrade ter plekke regelen wil niet altijd lukken. Zo liepen wij in SLC er tegen aan dat ze alleen auto's die daadwerkelijk gereserveerd waren bij die verhuurlocatie hadden staan (SLC airport).
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

deeyore schreef:Een upgrade ter plekke regelen wil niet altijd lukken. Zo liepen wij in SLC er tegen aan dat ze alleen auto's die daadwerkelijk gereserveerd waren bij die verhuurlocatie hadden staan (SLC airport).
Dat lijkt mij toch uitzonderlijk. Bij welke maatschappij was dit ?

Iedere keer dat ik al naar de States geweest ben, vroegen ze steeds of ik geen upgrade wenste. Ben daar tot nu toe nog niet op ingegaan.

Hans
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Dit was voor ook de eerste keer dat we dit meemaakten. Andere jaren konden we wel een upgrade krijgen, maar dat was niet in SLC. We hadden de auto bij Alamo gehuurd.
Degene achter de balie zei dat dit een kleine vestiging was. Ze kon ook niet in haar computer zien welke auto's er binnen zouden komen en of daar dan misschien een SUV bij zou zitten. We moesten iedere dag maar even bellen om te vragen of er misschien een SUV binnen was gekomen. We baalden hier wel van, want je rekent er toch op dat je een upgrade kan krijgen.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Veusy schreef:
Marceljesse schreef:
Standaard!

mvg,
Hans
Natuurlijk zient men dat we rekenen maar we laten natuurlijk niet zien wat we op papier hebben staan. men ziet het papiertje ook niet omdat men wel het idee moet krijgen dat dit voor ons een bonus is en niet dat wij er standaard al vanuit gaan. Daarnaast is het gewoon pokerspelen. Nu de dollar zo laag staat (vanmorgen bijna 1.52 dollaar voor een euro) ben je eigenlijk stom als je het niet doet!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Veusy schreef:
deeyore schreef:Een upgrade ter plekke regelen wil niet altijd lukken. Zo liepen wij in SLC er tegen aan dat ze alleen auto's die daadwerkelijk gereserveerd waren bij die verhuurlocatie hadden staan (SLC airport).
Dat lijkt mij toch uitzonderlijk. Bij welke maatschappij was dit ?

Iedere keer dat ik al naar de States geweest ben, vroegen ze steeds of ik geen upgrade wenste. Ben daar tot nu toe nog niet op ingegaan.
Zo uitzonderlijk is dat niet.

Afgelopen oktober nog in San Francisco (vliegveld) meegemaakt bij Hertz dat op het moment dat wij stonden te wachten, alle auto's gereserveerd waren en men geen nieuwe klanten kon aannemen op dat moment.

Het zal vast niet heel erg vaak gebeuren maar komt dus wel voor. Ik kies daarom vooraf altijd een auto waar ik sowieso in wil rijden, bijv. een full-size. Als ik terplekke een (goedkope) upgrade kan krijgen naar een SUV is dat meegenomen. Voor deze zomer willen we sowieso een midsize SUV. Als we full size SUV mee kunnen krijgen zou dat alleen maar mooi zijn. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben beide keren ook een mooie upgrade gekregen. De eerste keer (bij Dollar in downtown SF) hadden we een fullsize geboekt. Vervolgens probeerden ze ons tegen een vergoeding een minivan te verkopen. Hier niet op ingegaan. Toen bleek dat er geen fullsize voorradig was en konden we kiezen tussen een minivan en een premium. Voor de laatste gekozen natuurlijk (en we hadden ook al een gratis upgrade van Hotelplan in de pocket). Dus extra luxe door Amerika gecruised voor de prijs van een intermediate! 8)

De tweede keer (met Hertz op Seattle airport) hadden we wederom een fullsize geboekt, maar wilde ik graag een SUV. Dit vond ik toen vanuit Nederland te duur (kostte toen iets van EUR 300 extra). Aan de balie gevraagd en toen kwamen ze met een gelijkwaardig bod. Toen zeiden wij nou dan maar de fullsize, die is groot zat. Uiteindelijk een grote SUV meegekregen voor een totaal extra bedrag van $116 voor de hele periode (29 dagen). Mooie deal toch! :P

Maar ik zou inderdaad in ieder geval boeken waar je minimaal in wilt rijden. Wie weet lukt het niet om voordelig up te graden.

Succes!
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Wij hebben wel een aantal keren een gratis upgrade gehad. Dit was alleen bij de lagere klasses die wij hadden geboekt (ena laagste geloof ik). Wij kwamen laat op de dag aan en alle 'kleintjes' waren al weg en mochten zodoende een auto uit de categorie erboven pakken. Errug relaxed! Maar dit is pas een keer of 4 gebeurd en bij de duurdere categorieen is dit me nog niet eerder gebeurd. Helaas...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer