Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Saguaro NP Arizona...West of Oost ?
Saguaro NP Arizona...West of Oost ?
Zijn er misschien forumleden die in het Saguaro NP in Arizona zijn geweest ?
En hebben jullie dan het oostelijke Rincon gedeelte of het westelijke Tucson gedeelte bezocht ?
Wij willen één van de twee gedeeltes bezoeken, maar zijn er nog niet uit welke het wordt...tips zijn daarom erg welkom.
Bedankt.
En hebben jullie dan het oostelijke Rincon gedeelte of het westelijke Tucson gedeelte bezocht ?
Wij willen één van de twee gedeeltes bezoeken, maar zijn er nog niet uit welke het wordt...tips zijn daarom erg welkom.
Bedankt.
16x USA / 30 staten
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Saguaro NP Arizona...West of Oost ?
Hoi Liz,Liz schreef:Zijn er misschien forumleden die in het Saguaro NP in Arizona zijn geweest ?
Bedankt.
Wij hebben dus beide bezocht (kan ook niet anders als cactusgek)
Oost en west in 1999 en nogmaals west in 2001.
Het Rincon (oost) gedeelte bestaat uit oudere Saguaro's met een variatie aan ondergroei, er loopt een asfaltweg door met een aantal korte wandeling als zijpad voor langere wandelingen moet je de backcountry in hier heb je een permit voor nodig.
Voor het Rincon deel moet je intree betalen of je NPpas laten zien.
Het Tucson Mountian (west) gedeelte bestaat uit jongere Saguaro's (hier vind je ook nog heel jonge planten van 10 cm hoog er staan ook veel meer Saguaro's als in het Rincon deel.
Verder vind je er meer soorten (andere) cactussen als in oost en kan je op 1 van de wandelingen ook nog rotstekeningen van de indianen vinden.
De weg is gedeeltelijk een gravelroad maar goed onderhouden (wij hebben hem met een camper gereden)
Voor het Tucson Mountian deel moet je geen intree betalen.
Beide hebben een Visitor Center.
Net voor het Tucson Moutian deel vind je ook nog het Arizona-Sonora Desert Museum, hier vind je behalve de planten uit dit gebied ook de dieren dit hebben we in 1999 en 2005 bezocht zeker ook een bezoek waard.
Mijn voorkeur gaat uit naar het Tucson Mountian deel.
Rob
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Liz, wanneer heb je je reis gepland? Ik heb pas op de NPS-nieuws site gelezen dat in het oostelijke deel de Cactus Forest Drive en de trails binnen dat gebied wegens renovatiewerkzaamheden helemaal worden afgesloten. Van half mei tot eind september. Misschien handig om te weten!
Henriëtte
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
@ Rob:
We zullen eens bekijken of we ze misschien ook beide kunnen bezoeken. Zal een beetje afhangen van ons tijdschema.
In ieder geval bedankt voor je uitgebreide tip.
@ Henriëtte:
Wij vertrekken zeer binnenkort, namelijk donderdag over 1 week....20 april. Half mei zijn we het Park al voorbij, maar toch zeer bedankt.
Wel sneu voor alle andere mensen die daar een trip hebben gepland, en dat net in het hoogseizoen !
We zullen eens bekijken of we ze misschien ook beide kunnen bezoeken. Zal een beetje afhangen van ons tijdschema.
In ieder geval bedankt voor je uitgebreide tip.
@ Henriëtte:
Wij vertrekken zeer binnenkort, namelijk donderdag over 1 week....20 april. Half mei zijn we het Park al voorbij, maar toch zeer bedankt.
Wel sneu voor alle andere mensen die daar een trip hebben gepland, en dat net in het hoogseizoen !
16x USA / 30 staten
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Voor deze parken ligt het seizoen meer in het voorjaar, 's zomers is het er niet te harden van de hitte.Liz schreef: Wel sneu voor alle andere mensen die daar een trip hebben gepland, en dat net in het hoogseizoen !
Jij zit precies op de goede tijd daar, veel cactussen zullen in bloei staan en als je geluk hebt zal ook de Saguaro net in bloei staan (meestal half mei)
Rob
Saguaro West:
http://www.desertusa.com/who/PDF/SAGUmapW.pdf
Heeft iemand ervaring met de McCain Loop Road?
En is de Hohokam road (deels one-way) de 'moeite' waard, of is het bovenste deel langs Signal Hill voldoende?
Johan
En is de Hohokam road (deels one-way) de 'moeite' waard, of is het bovenste deel langs Signal Hill voldoende?
Johan
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dit is een normale geasfalteerde weg waar de campground (waar wij hebben gekampeerd) ook aan ligt. Deze loop ligt nog buiten het park.johan1973 schreef:Saguaro West:
Je ziet hier overigens wel de Saguaro"s, zoals in de hele wijde omgeving, maar ik zou toch het park zelf ingaan.
Deze loop is niet geasfalteerd maar goed te rijden, ook met een gewone auto. Je rijdt hier echt dicht tussen de hoge cactussen. Vooral tegen de avond bij zonsondergang is dit prachtig om te doen. Bij Signal Hill heb je een mooi uitzicht over de valley en kun je genieten van sunset. De Valley Overlook trail is korte hike die aan het eind wordt beloond met een mooi gezicht over de Saguaro's.En is de Hohokam road (deels one-way) de 'moeite' waard, of is het bovenste deel langs Signal Hill voldoende?
Het Desertmuseum, bij de ingang van het park, moet je zeker niet overslaan als je tijd genoeg hebt.......
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
Maksim
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hmm, na het lezen van deze thread heb ik toch mijn twijfels bij onze huidige route.
We hebben later dit jaar in Juni 1 dag gepland + overnachting in het oostelijke Saguaro NP deel. Een vereiste is wel dat we absoluut willen camperen per tent, en dit zal dus in backcountry moeten gebeuren.
Misschien kan iemand ons een (tenten)camping aanraden in het westelijke deel?
We hebben later dit jaar in Juni 1 dag gepland + overnachting in het oostelijke Saguaro NP deel. Een vereiste is wel dat we absoluut willen camperen per tent, en dit zal dus in backcountry moeten gebeuren.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je deze reeds genoemde link opent, zie je op de map onderin de Mc Cain Loop road met een zijweggetje naar de Gilbert Ray Campground. Voor zover ik weet is dit de enige camping in de omgeving waar je met een tentje mag en kan staan. En hou er rekening mee dat het echt kamperen in de desert is. Een open omgeving en bloedje heet. Maar ja, dat heeft ook wel weer wat......Maksim schreef:
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Bedankt Marjan!
Tja, het Desertmuseum. Die tip heb ik vaker voorbij zien komen, maar ik ben geen museumliefhebber. Ben meer iemand voor de buitenlucht en fotografie. Ik ga eigenlijk alleen naar musea wanneer ik er per se iets in wil zien (waar ik bij voorbeeld over heb gelezen).
Johan
Tja, het Desertmuseum. Die tip heb ik vaker voorbij zien komen, maar ik ben geen museumliefhebber. Ben meer iemand voor de buitenlucht en fotografie. Ik ga eigenlijk alleen naar musea wanneer ik er per se iets in wil zien (waar ik bij voorbeeld over heb gelezen).
Johan
-
jta
- Amerika-expert
Allo,
het Desertmuseum is vooral een dieren- en plantentuin, in openlucht, waar je schitterende foto's kan maken van bv kolibri's. Toch eens overwegen, het is echt de moeite waard....
jacques
het Desertmuseum is vooral een dieren- en plantentuin, in openlucht, waar je schitterende foto's kan maken van bv kolibri's. Toch eens overwegen, het is echt de moeite waard....
jacques
Inderdaad, het desert museum is in de buitenlucht.
En je kunt er heel leuk kolibri's van dichtbij fotograferen zoals wij ook gedaan hebben lol
Was zeer de moeite waard...
En je kunt er heel leuk kolibri's van dichtbij fotograferen zoals wij ook gedaan hebben lol
Was zeer de moeite waard...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4884 Weergaves
-
Laatste bericht door LunaMiq
-