Wat te doen in twee dagen New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ingeringe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007, 09:08

Wat te doen in twee dagen New York

Bericht door Ingeringe »

Halverwege Juni 2008 zijn we 4 dagen in New York:

Dag 1 komen we een het eind van de middag aan.
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 Vlucht naar Las Vegas

We hebben dus twee volle dagen in New York. Misschien dat we op dag 4 ook nog wat van NYC kunnen bekijken, maar dit is afhankelijk van de binnenlandse vlucht (waarvan we het tijdstip nog kunnen bepalen).

Nu vragen we ons af wat we allemaal kunnen zien in die twee dagen... Heeft iemand tips?

Ook weten we nog niet hoe laat we onze vlucht naar Las Vegas willen plannen. Voor ons is het namelijk onduidelijk of je wat kan bezichtigen als je een uur of 3 de tijd hebt...

(Ik verwacht dat we een hotel hebben tussen Central Park en het Empire State Building)

Alvast bedankt!
Inge
Gebruikersavatar
Marcel87
Amerikakenner
Berichten: 1124
Lid geworden op: 07 dec 2007, 07:51
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Londen

Bericht door Marcel87 »

Heey Inge,

Ik zelf ben 3 dagen in New York geweest.

Dag 1 : Vroeg aangekomen
Dag 2 : Hele dag
Dag 3 : Smiddags vertrokken

Dag 1 rond 11 uur sochtends aangekomen in NYC , ingechecked in het hotel ( 31th street - 7th Avenue.. Was ongeveer 5min lopen van Empire State Building en paar minuten lopen van Times Square. Dezelfde dag een boot tour genomen om manhattan heen ( je hebt tours van 1,2 en 3 uur ) ik heb de 2 uur durende tour genomen!! Vaart bijna om heel manhattan heen... Je ziet onder andere de skyline van New York , de bruggen , Statue of Liberty erg leuk allemaal... Zeker de moeite waard..
Na de boottour even naar Empire state building gelopen , en naar Times Square ( waar ik de Naked Cowboy zag , erg leuk ook!! ) Daarna wezen eten en die dag vroeg naar bed gegaan want ik wou dag 2 extra vroeg mn bed uit!

Dag 2 : Zal het even kort samenvatten haha , heb een dagkaart voor de metro gehaald , betaal je 7 dollar voor en je kan onbeperkt gebruik maken van de bus en metro voor 1 dag.. Is het voordeligste want je betaald anders 2 dollar per enkele reis.. Dus reken maar uit.. Met de metro is bijna heel manhattan wel te doen... Ik ben 2 keer op Empire State Building geweest ( 1 keer overdag en 1 keer savonds ) , Times Square , Ground Zero , Central Park , Wall St , Rockfeller Center , Yankee Stadion , Financial District , ChinaTown , Greenwich Village en nog wel meer dingen...

Dag 3 : Voornamelijk wat rondgelopen , niet echt speciale dingen gedaan... Smiddags namelijk de bus terug genomen..


Als je echt museums enzo wil gaan bezoeken ben je wel meer dan 2/3 dagen nodig... New York is GIGANTISCH groot , maar in 2 dagen kan je toch de leukste hotspots in Manhattan bekijken...

Hier een link naar mijn foto album van New York : http://picasaweb.google.com/MarcelDost/NewYork voor diegene die er intresse in hebben ;-)

Hoop je hiermee een klein beetje geholpen te hebben :)

Groetjes Marcel
Gebruikersavatar
Ingeringe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007, 09:08

Bericht door Ingeringe »

Je hebt me zeker geholpen! Ik kreeg namelijk een beetje het idee dat we veel te kort in NYC waren om er iets van te kunnen zien...

Die boottocht gaan we denk ik ook maken, voor alle mooie 'views'. Verder noem jij ook de highlights van de stad, welke ook op ons lijstje stonden.
Natuurlijk is het hebben van een paar dagen meer veel fijner, maar dat is 'helaas' niet zo... Het westen van de USA wacht dan op ons.

Nu twijfelen we nog of we op dag 4 nog even de stad in gaan en dan in de avond in Las Vegas aan komen, of dat het niet meer de moeite is, en we dus net zo goed een vroege vlucht naar Las Vegas kunnen pakken...
Vind het ook moeilijk in te schatten hoe lang, voor het vertrekken van de vlucht op JFK, we uit de stad moeten vertrekken....
Gebruikersavatar
Marcel87
Amerikakenner
Berichten: 1124
Lid geworden op: 07 dec 2007, 07:51
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Londen

Bericht door Marcel87 »

De meeste highlights zijn te doen in 2 dagen , althans de dingen die ik opgenoemd heb.. Ik ben vaak van effe kijken , fotootje nemen , en ik ga weer verder... Ik sta niet een uur bij elk gebouw te kijken , want dan heb je wel wat meer tijd nodig haha...

Boot Tour zeker aan te raden , ik zal kijken of ik de naam van dat bedrijf kan vinden die die boottours doen en vanwaar ze precies vertrekken... De man die het verhaal deed was erg leuk , zeer fijn om naar te luisteren en de prijs was ook goed te doen!!
enger003
Amerikakenner
Berichten: 560
Lid geworden op: 09 mar 2005, 00:31
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door enger003 »

New York in twee hele dagen is zeker te doen, er zijn maar een paar dingen die veel tijd nemen.
Het meeste tijd ben je kwijt met het bezoek aan het Empire State building door de gigantische rijen.
Reken voor dat hele bezoek op minstens 3 uur. Via de ESB website kun je vooraf tickets kopen, scheelt iets.
Je kan ook ervoor kiezen niet naar het ESB te gaan, maar om 'The Rock" te bezoeken. Ik heb het nog nooit gedaan, maar het schijnt een stuk minder druk te zijn.
'Vetrek vanaf JFK kost veel tijd, in de avondspits kan een ritje die kant op wel 1,5 uur (of meer) kosten. Houd daar rekening mee.
Wat je die laatste dag bv. mooi kan plannen is een bezoek aan Central Park, dat kun je zo lang laten duren als je zelf wilt.
Eric
**************************
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
**************************
Gebruikersavatar
Cindy
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jul 2007, 12:47
Locatie: Gent

Bericht door Cindy »

Hi,
Boottocht zeker doen !
Probeer ook langs Ground Zero te passeren. Er is eigenlijk niets te zien, maar het geeft toch wel een speciaal gevoel om daar te staan. Een moment van bezinning...
Wat wij toen niet gedaan hebben, maar daar heb ik nu spijt van, is een bezoekje aan Ellis Island. Ik heb er ondertussen op tv een reportage over gezien en dat leek me echt de moeite.

Vertrek zeker op tijd terug naar JFK, wij hebben er buiten de spits ook al een dik uur over gedaan.
Gebruikersavatar
phillybilly
Amerika-expert
Berichten: 4659
Lid geworden op: 24 okt 2004, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Arnhem

Bericht door phillybilly »

Cindy schreef:
Probeer ook langs Ground Zero te passeren. Er is eigenlijk niets te zien, maar het geeft toch wel een speciaal gevoel om daar te staan. Een moment van bezinning...
Ik vond hier juist het minste aan. Oke, het is heel erg indrukwekkend en je ziet de tijdlijn uitgeschreven van hoe het die dag allemaal gegaan is, maar verder is er niks spectaculairs. Ik zou als je maar 2 dagen te besteden hebt Ground Zero overslaan.
Maar dat is persoonlijk denk ik :)
Heel veel plezier in NY !!!

groetjes, Jolanda
walravens
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 apr 2007, 11:16
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door walravens »

Cindy schreef: Wat wij toen niet gedaan hebben, maar daar heb ik nu spijt van, is een bezoekje aan Ellis Island. Ik heb er ondertussen op tv een reportage over gezien en dat leek me echt de moeite.

Vertrek zeker op tijd terug naar JFK, wij hebben er buiten de spits ook al een dik uur over gedaan.
Ik kan bevestigen dat Ellis Island zeker de moeite is! Ook heb je van de boot (naar Ellis Island) een mooi uitzicht van de skyline NY, daardoor zou je de langere boottocht kunnen schrapen en extra tijd voorzien voor andere dingen. Kaarten voor Ellis Island kunnen gekocht worden bij Castle Clinton - Battery Park. Reken hiervoor tocg gemakkelijk 2 à 3 uur voor incl vrijheidsbeeld.

Tickets voor Empire State zeker vooraf reserveren, je spaart veel tijd uit!

Zeker doen: Grand Central, stop daar eens voor middaglunch bijvoorbeeld.

Ground Zero is niets speciaal, gewoon een grote bouwwerf. Ik heb dit wel gedaan maar ik had ook 6 dagen voor NY... Selecteer wat je zeker wil zien en maak niet de fout om een bomvolle programma op te maken. Je moet er nog van genieten hé!

Succes
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ingeringe schreef
Nu twijfelen we nog of we op dag 4 nog even de stad in gaan en dan in de avond in Las Vegas aan komen, of dat het niet meer de moeite is, en we dus net zo goed een vroege vlucht naar Las Vegas kunnen pakken...
Ik zou niet een te vroege vlucht naar Las Vegas nemen, de vlucht duurt ongeveer vijf uur, maar door het tijdsverschil kom je dus twee uur later aan, als je te vroeg bent kan het wel eens zo zijn dat je nog niet in kunt checken, bij de meeste hotels kun je pas om 15.00 uur inchecken.

Harry
Gebruikersavatar
Sytske
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 aug 2007, 21:34

Bericht door Sytske »

Van spits heb je niet echt last als je met gubway (bijv. E-lijn vanuit Midtown) en dan airtrain naar JFK gaat. Duurt echter ook ca. anderhalf uur.
Tip: Als je naar Grand Central gaat (zeker moeite waard) en je wilt je tijd efficient indelen, combineer het met je terugreis als je met openbaar vervoer gaat; je bent dan toch op een knooppunt van treinen en subways, dan kun je dit op het laatst doen en dan meteen een subway pakken.
Sytske

Zit t/m september 2008 in NYC!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel87
Amerikakenner
Berichten: 1124
Lid geworden op: 07 dec 2007, 07:51
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Londen

Bericht door Marcel87 »

phillybilly schreef: Ik zou als je maar 2 dagen te besteden hebt Ground Zero overslaan.
Denk dat dat ieders voorkeur is...
Ground Zero is in het Financial District van Manhattan , vlakbij Wall street , en kost niet zoveel tijd om even langs te lopen ( en kijken )...

Ik heb hier misschien 20minuten doorgebracht , maar zeker geen spijt van gehad , het is goed voor je besef van wat er toen gebeurd is..

Maargoed , zoals ik al zei :) , het is ieders voorkeur.
NY John
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2008, 14:39
Locatie: Rotterdam

Re:

Bericht door NY John »

Marcel87 schreef:Heey Inge,

Ik zelf ben 3 dagen in New York geweest.

Dag 1 : Vroeg aangekomen
Dag 2 : Hele dag
Dag 3 : Smiddags vertrokken

Dag 1 rond 11 uur sochtends aangekomen in NYC , ingechecked in het hotel ( 31th street - 7th Avenue.. Was ongeveer 5min lopen van Empire State Building en paar minuten lopen van Times Square. Groetjes Marcel
van de 31e straat naar de pakweg 42e straat (locatie van Time Square) lopen in een paar minuten..???? You must be superman.. :D
NY John
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2008, 14:39
Locatie: Rotterdam

Re: Wat te doen in twee dagen New York

Bericht door NY John »

Ik zou je willen adviseren om de hop on/off bus te nemen. Zo krijg je in een betrekkelijk korte tijd en op een snelle wijze een indruk van de stad NY.

Als NY fan en kenner zeg ik je wel 2 dagen is verry short.

Have fun.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Wat te doen in twee dagen New York

Bericht door nieuwenoord »

Je kan in elk geval in 48 uur met je hop on/hop off kaart wel drie loops of zo doen. Wij deden dat ook, maar hadden nog een extra dag voor Central Park.
Gebruikersavatar
gahoogenboog
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 aug 2006, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Wat te doen in twee dagen New York

Bericht door gahoogenboog »

Je kunt echt wel wat zien in 2 dagen. wij hebben 2 keer ook New York als tussenstop gedaan.
Wat wij hebben gedaan als we in de middag aankwamen is de spullen nerzetten in het hotel,daarna gewoon lekker rondlopen bij Times Square. En wat ik ook een hele beleving vond was het rondkijken in Macy's.Wat ongelofelijk groot.
De volgende dag hebben we het Empire State gedaan(drukte viel toen erg mee), Batterypark, en met de ferry gevaren. Geen bezoek aan Ellis Island maar dat staat nog wel op het programma.
De laatste dag hebben we Ground Zero bezocht en ik vond dit zeker heel indrukwekkend.
Verder hebben we inderdaad ook de metro genomen en verder Central Park een stukje gelopen(fantastisch,zie je jaren op de tv en dan sta je daar.) Fifth Avenue, Trumpbuilding enz. Dus al met al krijg je dan een aardige indruk van NewYork.Genoeg om er nog vaak heen te willen!
Tip is misschien ook nog: ontbijt niet in je hotel maar loop naar buiten de straten door en je ziet volop zaakjes waar je je ontbijt voordelig kuntkopen en eventueel meenemen naar je hotel.
Veel plezier in New York
Greet
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat te doen in twee dagen New York

Bericht door Harry »

gahoogenboog schreef:Tip is misschien ook nog: ontbijt niet in je hotel maar loop naar buiten de straten door en je ziet volop zaakjes waar je je ontbijt voordelig kuntkopen en eventueel meenemen naar je hotel.

Ik zie me toch nog niet lopen met de scrambled eggs, bacon en worstjes door de lobby van het hotel weer naar de kamer. :dunno:
En een echt amerikaans ontbijt hoort er voor ons toch echt bij op een Amerika vakantie, de bruine boterham met kaas doen we hier in Nederland dan wel weer. :lol:

Harry
NY John
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2008, 14:39
Locatie: Rotterdam

Re: Wat te doen in twee dagen New York

Bericht door NY John »

Harry schreef:
gahoogenboog schreef:Tip is misschien ook nog: ontbijt niet in je hotel maar loop naar buiten de straten door en je ziet volop zaakjes waar je je ontbijt voordelig kuntkopen en eventueel meenemen naar je hotel.

Ik zie me toch nog niet lopen met de scrambled eggs, bacon en worstjes door de lobby van het hotel weer naar de kamer. :dunno:
En een echt amerikaans ontbijt hoort er voor ons toch echt bij op een Amerika vakantie, de bruine boterham met kaas doen we hier in Nederland dan wel weer. :lol:

Harry
Dat eerste berijp ik, toch is het ontbijten buiten het hotel zeer voordeliger als in het hotel.
Gebruikersavatar
gahoogenboog
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 aug 2006, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Wat te doen in twee dagen New York

Bericht door gahoogenboog »

Met scrambled eggs en worstje wordt het misschien lastig, wij haalden ook geen bruine boterham met kaas maar een broodje met gebakken ei , kaas en bacon en (en het formaat broodjes is wel bekend denk ik!)en een mok koffie/thee en dat was voor ons genoeg en veel voordeliger dan het hotel. Men is er daar tenslotte op berekend dat alles ""take away"is , dus erg handig!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer