Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

J-1 visum, aan mezelf gefrankeerde en geadresseerde envelop.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Steven
Amerikafan

J-1 visum, aan mezelf gefrankeerde en geadresseerde envelop.

Bericht door Steven »

I.v.m. de aanvraag van een J-1 visum moet ik een aantal zaken gaan regelen die ik mee moet nemen naar het Consulaat.

Eén van de dingen die ik mee moet nemen is een aan mezelf geadresseerde, aangetekende, met 5.75 euro gefrankeerde envelop.

Nu vraag ik me af... waar en hoe kan ik een envelop laten frankeren? En dat 'aangetekende', hoe moet ik dat zien?

:?:
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Dit komt mij vreemd voor, Steven (tenzij ik de situatie verkeerd begrijp).

Zelf frankeren is uiteraard geen probleem (zelf postzegels plakken voor de door hen aangegeven waarde), maar aantekenen is iets wat pas kan wanneer je de brief inlevert op het postkantoor. Dat kun jij dus niet vooraf doen, maar zal het consulaat moeten doen wanneer zij de envelop met inhoud ter verzending aanbieden bij Tante Pos.

Ik vermoed dat men bedoelt te zeggen dat aangetekende verzending is inbegrepen in de vooraf door jou zelf te betalen hoge frankeerkosten(5,75 Euro). Does that make sense?

Groet,
Marcel
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Tja, ik vond het ook wat vreemd overkomen, maar zo staat het toch echt letterlijk in de documentatie die ik heb ontvangen.

Ik zal het eens uitzoeken.
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Er is een speciale postzegel van 5.75 euro voor aangetekende post. Deze heeft bijvoorbeeld een streepjescode voor tracking etc. Weet niet of het met 5.75 euro gewone postzegels ook aangetekend is/kan worden.

Dora
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ben toen ook naar het postkantoor geweest, want dat vragen ze inderdaad. Opletten dat er niet een postzegel op geplakt wordt die dag al verzonden moet worden. Maar je krijgt een postzegel er op en een formulier dat je kan kijken waar je documenten zijn. Lever de envelop in en hou het formulier zelf zodat je na kan kijken of de stukken gepost zijn.
Werkt perfect. Succes
Groetjes Petra
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

De speciale zegel is handiger, omdat je er ook tracking mee kunt doen, maar ja: je kunt ook 5,75 in "gewone" postzegels meenemen naar de ambassade; dat werkt ook.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: J-1 visum, aan mezelf gefrankeerde en geadresseerde enve

Bericht door hekkie »

Steven schreef:I.v.m. de aanvraag van een J-1 visum moet ik een aantal zaken gaan regelen die ik mee moet nemen naar het Consulaat.

Eén van de dingen die ik mee moet nemen is een aan mezelf geadresseerde, aangetekende, met 5.75 euro gefrankeerde envelop.

Nu vraag ik me af... waar en hoe kan ik een envelop laten frankeren? En dat 'aangetekende', hoe moet ik dat zien?

Hoi Steven,

Ik werk zelf op een postkantoor en heb dus ook dagelijks te maken met mensen die een visum aanvragen bij de div. consulaten. Zij moeten dus inderdaad een retourenveloppe, aan zichzelf geadresseerd, insluiten en voor het "aangetekend terugzenden" een zgn servicezegel voor aantekenen bijsluiten.
Deze servicezegel heeft een waarde van 5,75 euro (zijnde het aangetekende tarief) en is voorzien van een barcode waardoor de zending altijd via internet te "volgen" is.
De servicezegel bestaat uit 2 gedeeltes en is een soort stickervel. Het bovenste gedeelte (kleinste) gaat op de envelop en het onderste gedeelte (waarop de gegevens van de geadresseerde vermeld dienen te worden en wat tevens verzendbewijs is) houdt de afzender.

Je kunt er dus voor kiezen om de servicezegel "los" bij te sluiten, of je kunt ook al vast het bovenste gedeelte op de retourenveloppe plakken en het onderste gedeelte alvast invullen. De envelop is daarmede ook gelijk gefrankeerd.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Guus Bosman schreef:De speciale zegel is handiger, omdat je er ook tracking mee kunt doen, maar ja: je kunt ook 5,75 in "gewone" postzegels meenemen naar de ambassade; dat werkt ook.
Tracking and Tracing heet dat. Zendingen kun je volgen via http://www.tpgpost.nl. Je kunt dan precies zien waar het bewuste stuk zich bevindt (op welk bestelkantoor of sorteercentrum bijv.) en ook wanneer het uitgereikt is.
Ditzelfde geldt ook voor "gewone" pakjes, div. buitenlandse zendingen enz. Overal waar een barcode op komt.
Met deze link ga je rechtstreeks naar Track and Trace
https://secure.postplaza.nl/tracktrace/

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Hoe zit dat eigenlijk, stel je bent niet thuis als die envelop bezorgd wordt. Dan moet je 'm op het postkantoor gaan ophalen. Maar ik neem aan dat je je daarvoor moet legitimeren...maar je legitimatie zit nou juist in die envelop! (Als je geen rijbewijs hebt dan)
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Ha Arjen,

Dat was ook mij ook het geval -- geen ander identiteitsbewijs dan mijn paspoort, en het paspoort zat in de enveloppe.

De oplossing was heel simpel eigenlijk; de beambte op het postkantoor maakte de enveloppe open, controleerde het paspoort, en gaf het aan me.
wiepster
Amerika-expert

Re: J-1 visum, aan mezelf gefrankeerde en geadresseerde enve

Bericht door wiepster »

hekkie schreef:
Steven schreef:I.v.m. de aanvraag van een J-1 visum moet ik een aantal zaken gaan regelen die ik mee moet nemen naar het Consulaat.

Ik werk zelf op een postkantoor en heb dus ook dagelijks te maken met mensen die een visum aanvragen bij de div. consulaten. Zij moeten dus inderdaad een retourenveloppe, aan zichzelf geadresseerd, insluiten en voor het "aangetekend terugzenden" een zgn servicezegel voor aantekenen bijsluiten.

Hee, een collega... 8)

Handig is ook om het barcode nummer op te schrijven..dan kan je thuis via internet volgen waar je stuk blijft.

Gr. Annewiep
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Guus Bosman schreef:Ha Arjen,

Dat was ook mij ook het geval -- geen ander identiteitsbewijs dan mijn paspoort, en het paspoort zat in de enveloppe.

De oplossing was heel simpel eigenlijk; de beambte op het postkantoor maakte de enveloppe open, controleerde het paspoort, en gaf het aan me.
Dat was ook het enige wat ik me kon bedenken. Maar ik denk alleen dat het "officieel" niet mag. Of wel?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Arjen schreef:
Guus Bosman schreef:Ha Arjen,

Dat was ook het enige wat ik me kon bedenken. Maar ik denk alleen dat het "officieel" niet mag. Of wel?
Klopt, mag eigenlijk niet idd., maar ja wat als je een vriendelijke klant hebt aan de balie, die zoiets meemaakt?? Ik laat gewoon alvast tekenen, envelop openmaken en paspoort tonen..klaar..iedereen happy.... :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer