Is Avis een goede verhuurder?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door GJ »

Ik zit wat op usareisen.de te klooien voor de autohuur en ik zie dat Avis daar een zeer aantrekkelijke prijs biedt, en bovendien in ons geval ook maar $ 100 voor de one way rental rekent. Het valt me op dat de meeste mensen hier voornamelijk huren bij Alamo, National en Hertz, maar over Avis hoor ik hier eigenlijk nooit iemand.

Wat zijn jullie ervaringen met Avis? Ik weet dat het een groot internationaal bedrijf is en ik ga ervan uit dat ze betrouwbaar zijn voor wat betreft service als er iets mis is of iets dergelijks, maar ik vraag me af of mensen hier ervaring hebben met Avis.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door Harry »

Wij hebben van onze tien Amerika reizen de eerste zes keer bij Alamo gehuurd, een keer bij Dollar en de laatste drie keer bij Avis. Voor ons nooit meer Alamo, de laatste keer zijn we gewoon bedonderd, maar dat staat al ergens in een andere post. Bij Avis zijn we Express prefered member, je huurt een auto, komt aan bij het verhuurcentrum, zoekt op een bord je naam met daarbij de plaats waar je auto staat, loop naar je auto en rij weg, contract ligt al in de auto, teken je en geef je af bij de slagboom (alle drie keer in San Francisco, misschien dat het op andere plaatsen anders gaat), je spreekt niemand, geen gezeur van extra verzekeringen of upgrades, kortom voor ons ideaal. Alle keren een full-size auto gehuurd en meegekregen: Ford Crown Victoria, Dodge Magnum en Mercury Grand Marquis. Voor de volledigheid, ook bij Dollar zijn we prima geholpen en hebben daar geen enkele klacht over, en onze twee slechte ervaringen met Alamo waren in Las Vegas.

Harry
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door Petra/VS »

Avis is een van de twee beste verhuurders hier in mijn opinie. Hertz is de andere (hoewel we daar de afgelopen paar keer wat problemen mee hadden) . Heel veel bedrijven gebruiken die twee ook en dat zegt wel wat over hun betrouwbaarheid.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
manja
Amerikakenner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 14 apr 2006, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Virginia
Contacteer:

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door manja »

Wij hebben verschillende keren een auto bij Avis gehuurd, dit naar volle tevredenheid.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door GJ »

Bedankt alvast voor de informatie; zo te horen is Avis inderdaad erg OK. Hij komt bij USAreisen.de ongeveer 20 euro duurder uit dan Alamo, maar ik zou graag eens willen kijken hoe Avis bevalt, want ik had inderdaad de indruk dat ze goed zijn.

Ze probeerden ons inderdaad vorig jaar bij Alamo (Phoenix Airport) allerlei extra verzekeringen aan te smeren, daar zijn we uiteraard niet ingetrapt. Doen ze dat bij Avis ook of zijn ze daar wat minder opdringerig?
Bij Avis zijn we Express prefered member,
wat houdt dit precies in? Wij zullen boeken via usareisen.de omdat die een stuk goedkoper uitvalt dan Avis' eigen site, maar misschien kunnen we bij aankomst wel lid worden zodat we bij een eventuele volgende trip voordeel hebben?

Naar Dollar heb ik trouwens ook gekeken, maar op usareisen.de staat Salt Lake City Airport niet als verhuurstation aangegeven en aangezien dat ons startpunt is, valt die helaas af.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door nieuwenoord »

Ook wij hebben afgelopen najaar bij Avis gehuurd, in 2006 al eens in West Yellowstone en komend voorjaar ook in Denver. Zeer tevreden! We zijn trouwens ook Preferred Member, scheelt een hoop rompslomp.
Gebruikersavatar
manja
Amerikakenner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 14 apr 2006, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Virginia
Contacteer:

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door manja »

GJ schreef: Ze probeerden ons inderdaad vorig jaar bij Alamo (Phoenix Airport) allerlei extra verzekeringen aan te smeren, daar zijn we uiteraard niet ingetrapt. Doen ze dat bij Avis ook of zijn ze daar wat minder opdringerig?
Ze proberen het wel maar opdringerig zijn ze bij ons nooit geweest.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
manja
Amerikakenner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 14 apr 2006, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Virginia
Contacteer:

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door manja »

GJ schreef:
Naar Dollar heb ik trouwens ook gekeken, maar op usareisen.de staat Salt Lake City Airport niet als verhuurstation aangegeven en aangezien dat ons startpunt is, valt die helaas af.
Wij wonen dicht bij Salt Lake City, daar zit een verhuurstation van Avis op het vliegveld.
Als er hier collega's van mijn man op dienstreis komen landen ze op Salt Lake City en huren ze allemaal bij Avis een auto.
Laatst gewijzigd door manja op 12 jan 2008, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door Harry »

Avis preferred (maar even op de website gekeken voor de goede spelling :lol: ), is een contract wat je sluit met Avis, daarin staan alle gegevens die nodig zijn om een auto te huren, je naam, rijbewijsnummer, creditcardnummer enz. Als je dan een auto huurt zijn alle gegevens al bij Avis bekend, en het contract voor de autohuur is al vantevoren gemaakt, en bv. in San Francisco loop je meteen naar je auto waar dus het contract al in de auto klaarligt, nergens wachten, je bent echt in een paar minuten van de luchthaven af. Ik denk alleen niet dat deze gegevens later te koppelen zijn aan een reservering die gemaakt is bij een tussenpersoon, dus als je bij usareisen.de huurt kun je waarschijnlijk niet van deze service gebruik maken, maar als je het zeker wilt weten moet je ze even mailen.
Maar ook zonder deze service staat Avis bekend om zijn service, en ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er bij Avis gezeurt werd over extra verzekeringen en upgrades.

Harry
Gebruikersavatar
manja
Amerikakenner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 14 apr 2006, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Virginia
Contacteer:

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door manja »

Oh, je had het niet over Avis maar over Dollar in Salt Lake City, sorry had ik niet gezien.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door GJ »

Ik neig toch wel steeds meer naar Avis. Heb eens even naar de huurvoorwaarden gekeken en wat er in het 'laagste' tarief zit en wat niet, en ik zag dat je voor een extra bestuurder maar $ 25 per persoon per verhuurperiode hoeft te betalen. Op die manier komen we goedkoper uit dan bij Alamo, waar we het pakket met 3 extra bestuurders en een tank benzine zouden nemen. Natuurlijk moeten we Avis de auto wel volgetankt inleveren, maar zelfs dan is Avis volgens mij niet veel duurder dan Alamo.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door Pete.Z »

Avis is prima, maar extra verzekeringen aansmeren kunnen ze overal proberen, het is maar net wie je achter de balie treft.
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt bij Alamo/National, maar dat zegt allemaal niks.

Heel veel verschil in kwaliteit is er simpelweg niet, het is meer wat je zelf meemaakt en de prijs die je oordeel vormt denk ik.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door GJ »

Ennnn de auto is geregeld! :dance: Fullsize vierdeurs bij Avis, via usareisen.de.
Shorty
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 jul 2007, 12:16
Locatie: Amsterdam

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door Shorty »

Wij hebben ook bij Avis 2x gehuurd. 1x via Nederland en de 2e keer waren we in Vegas en moesten gewoon een auto hebben. Ik ben zeer tevreden over hun service. Bussen die van en naar de plek rijden waar je de auto kunt ophalen. En het meest voordelige uiteindelijk!
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door RoyBergen »

Dan is het Avis geworden via onze reisagent hier in noorwegen, dat preferd membership zie ik wel zitten.......... op onderzoek dus?
Zijn er kosten aan verbonden?
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door RoyBergen »

aangezien er geen meerdere negatieve reacties komen mag ik wel blij zijn met mn keuze denk ik...
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door RoyBergen »

nu toch maar weer avis, het was goed bevallen in 2008.
Is ldw +ali voldoende verzekering? Is 1526 dollar een goede prijs voor 3,5 week een ful size.....
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door CAM1984 »

Ik blaas dit topic even nieuw leven in. Heeft iemand (recente) ervaring met autohuur via Avis op SFO? Ze hebben via de Nederlandse website nu een aanbieding waarbij je tot 15 procent korting krijgt op autohuur en korting krijgt bij diverse (outlet) shops, al stel ik mij van dat laatste niet veel voor. Zie: https://www.avis.nl/aanbiedingen-autove ... n-shopping

Ik kan met deze aanbieding een compact car huren voor nog geen 450 EUR (19 dagen) incl verzekeringen.

Via Google recensies krijg ik met name positieve reviews te lezen over de betreffende verhuurlocatie, echter via andere sites lees ik veel negatieve reviews over verhuur via Avis in het algemeen. Wat zijn jullie ervaringen met Avis en in het bijzonder de SFO locatie mits je daar ervaring mee hebt?
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door sanook »

Wat mij betreft is er niks mis met AVIS, heb afgelopen mei gehuurd in MCO, ook met zo'n 15% korting actie, via AVIS.fr was het voor mij nog iets goedkoper dan op AVIS.nl. Als je je van te voren aanmeld als preferred member dan hoef je niet langs de balie maar kun je meteen naar de garage, daar nog wel langs de kiosk om je CC en rijbewijs te laten zien (dus eenmalig en daarna niet meer nodig).
Laatst gewijzigd door sanook op 28 nov 2017, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
GO66
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 jan 2012, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 150

Re: Is Avis een goede verhuurder?

Bericht door GO66 »

Afgelopen oktober bij Avis op SFO. Wel wachtrij, maar doordat ik Prefered Memeber ben kon ik zo doorlopen en binnen 15 minuten de deur uit met prima auto.
Ik kreeg een Fusion Hybrid, prima auto met beperkte kofferbak wegens accu pakket, dus in Vegas geruild voor Explorer. Ook goed, maar dubbel brandstof verbruik!

Ik huur keer of 15 per jaar bij Avis, vooral in USA en eigenlijk nooit te klagen. Als ik wel te klagen heb wordt het opgelost met korting of andere auto, dus gewoon prima.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer