Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Orlando - Las Vegas

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Orlando - Las Vegas

Bericht door nieuwenoord »

Na veel praten en advies krijgen/vragen zijn we weer op een ander routeplan uitgekomen ... vooral omdat we toch heel veel tijd kwijt zouden zijn tussen Chicago en New Orleans en we daar eigenlijk niet echt dingen persé wilden zien of doen.

Graag meningen over de volgende reis:

Het wordt dus:

Dag 1: Orlando
Dag 2: Orlando
Dag 3: Orlanda - Ocala
Dag 4: Ocala - Pensacola
Dag 5: Pensacola
Dag 6: Pensacola - New Orleans
Dag 7: New Orleans
Dag 8: New Orleans
Dag 9: New Orleans - San Antonio
Dag 10: San Antonio
Dag 11: San Antonio
Dag 12: San Antonio - Dallas/ Fort Worth
Dag 13: Dallas/ Fort Worth
Dag 14: Dallas/Fort Worth
Dag 15: Dallas - Amarillo
Dag 16: Amarillo - Santa Fé
Dag 17: Santa Fé
Dag 18: Santa Fé - Durango
Dag 19: Durango
Dag 20: Durango - Kayenta
Dag 21: Kayenta
Dag 22: Kayenta - Williams
Dag 23: Grand Canyon (South Rim)
Dag 24: Williams - Las Vegas
Dag 25: Las Vegas (camper inleveren)
Dag 26: Las Vegas
Dag 27: Las Vegas
Dag 28: Las Vegas - Amsterdam

Er valt nog wel wat te schuiven met hier een dag meer of daar een dag minder.

Monique
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Hi,
Ik heb jullie route een beetje bekeken en zie daar een zeer grote afstand staan. Nu weet ik dat sommige plaatsnamen in verschillende staten terugkomen, dus ik heb maar gegokt dat het San Antonio Texas was.
New Orleans( LS) - San Antonio ( Texas) is een afstand van ruim 870 km :?
Ideetje : :idea: kijk je afstanden even na op: http://www.freetrip.com
Succes met plannen
Jeannine
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Afstand

Hoi Jeanine,

Ja, we weten dat het zo'n grote afstand is. Op advies van verschillende mensen (o.a. Petra/VS hier van het forum) hebben we Houston als tussenplaats laten vervallen. Mijn man is gek op rijden en ik ben ook niet vies van wat kilometers. We vergelijken het maar met een dag rijden naar Oostenrijk ... Als voormalig internationaal chauffeur verheugt hij zich zelfs op dit soort ritten (dwaas). De kids zuchten een keer en pakken een boek :roll:

Ik ben voorbereid op eventueel een tussenstop, heb adressen en telefoonnummers van campgrounds "in between" altijd wel bij me.

Toch bedankt voor de tip. Ik haal op dit moment de route vaak door http://www.mapquest.com. De nieuwe http://www.maps.google.com is ook erg handig moet ik zeggen.

Groet,
Monique
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Hi Monique,
Ik ben zelf ooit van Miami naar San Francisco gereden. Daar hebben wij toen 3 weken over gedaan. Super reis geweest, alleen besef je later pas dat je als een idioot hebt gereden. Vele indrukken zijn eigenlijk te snel geweest. Voor ons is b.v. het rijden door een woestijn al een belevenis en je gaat stoppen, even eruit om het verschil te willen voelen. Wij hebben Houston toen wel even aangedaan, alleen om NASA te bezoeken. Ik ben blij dat ik dat gezien heb. Je bekijkt de film Apollo 13 toch heel anders :wink: In de omgeving van de Grand Canyon ( ook south rim gedaan) waren in de open vlaktes wat curiosa winkeltjes en daar hebben wij toen prachtig Indiaans aardewerk gekocht.
Nog 8 weken en ik ga ook weer de USA. Ditmaal een rustiger tempo, 3 1/2 week rondrijden door het Zuid Oosten. Route is helemaal klaar, nu alleen nog maar aftellen 8)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Jeannine
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Rust

Hoi Jeanine,

Tja, we kijken het gewoon allemaal eens aan, die tijd. We rijden sowieso niet tot San Francisco, maar tot Las Vegas, dat scheelt al een paar dagen. Daarnaast zitten we niet op 21 dagen vast, het worden er minimaal 23 (pure camperdagen) wellicht wel 25. De extra dagen Vegas komen daar nog bij.

Er staat nog veel open, eventueel ook Houston dus, we gaan pas volgend jaar, dus alle tips, op- en aanmerkingen worden meegenomen.

Groet,
Monique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer