Jouw woorden: "dat je een goede uitspraak kunt kopen met geld en connecties". Enough said.ned in MO schreef:Groot verschil tussen OJ en Libby.texasdutch schreef: Scooter Libby? Waarom niet O.J Simpson? Waarom moet overal anti-Bush commentaar op komen?
Oj was niet veroordeeld en Libby wel en toen heeft die struikrover Bush hem een pardon gegeven.
Daarbij is het heel moeilijk om pro-Bush commentaar te gevenof je nu republikein bent of niet.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Doodstraf
-
texasdutch
- Amerika-ontdekker
Ik zeg ook niet dat je het zegt maar dat je het suggereert. Das wat anders. In Nederland is levenslang echt levenslang en jij komt dat je het niet gelooft omdat er nog niemand in de gevangenis dood gegaan is.peet schreef:Ben ik niet met je eens. Ik zeg niet dat er maar 2 levenslange gevangenisstraffen zijn gegeven. Maar dat van de weinig levenslange straffen er al 2 eerder in vrijheid zijn gekomen. Van degene die daarna levens lang hebben gekregen zit de langste nu 26 jaar en de rest korter. Ik moet nog zien of die ook echt levens lang zitten. Ook al moet er een koninklijk besluit aan te pas komen om de straf om te zetten.Eerst zit je feitelijk fout en dan probeer je het zo te draaien alsof het niks voorstelt door te suggereren alsof er maar 2 maal levenslang gegeven is en dan dat ze ook nog voortijdig vrij kwamen. Hieronder een stukje hoe het werkelijk zit.
Ik kan mij niet zo vinden in de kreet dat levens lang ook echt levens lang is, omdat er tot op heden bijzonder weinig mensen ook echt levenslang hebben vast gezeten.
Waarom heb ik toch het vermoeden dat als een van die knakkers die levenslang heeft 80 is, ernstig ziek met nog maar één maand te leven heeft en op humanitaire gronden vrijgelaten wordt zodat hij bij zijn familie kan sterven jij als eerste roept: zie je wel dat levenslang in Nederland niet echt levenslang is………
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik lees zojuist dit bericht op nu.nl:
New Jersey schaft doodstraf af
Uitgegeven: 13 december 2007 16:16
NEWARK - De Amerikaanse staat New Jersey schaft donderdag de doodstraf af. Het is de eerste Amerikaanse staat die deze stap zet in ruim veertig jaar tijd.
De volksvertegenwoordiging stemt er donderdag mee in en dan is alleen nog een handtekening van de Democratische gouverneur Jon Corzine nodig. Hij tekent in januari. Iowa en West-Virginia schaften in 1965 de doodstraf af.
New Jersey was al langere tijd niet enthousiast over de 'capital punishment'. Sinds 1963 is er niemand meer ter dood gebracht. In 37 van de vijftig Amerikaanse staten is er nog steeds de doodstraf, maar volgens waarnemers is die sanctie op zijn retour in dit land.
(c) ANP
New Jersey schaft doodstraf af
Uitgegeven: 13 december 2007 16:16
NEWARK - De Amerikaanse staat New Jersey schaft donderdag de doodstraf af. Het is de eerste Amerikaanse staat die deze stap zet in ruim veertig jaar tijd.
De volksvertegenwoordiging stemt er donderdag mee in en dan is alleen nog een handtekening van de Democratische gouverneur Jon Corzine nodig. Hij tekent in januari. Iowa en West-Virginia schaften in 1965 de doodstraf af.
New Jersey was al langere tijd niet enthousiast over de 'capital punishment'. Sinds 1963 is er niemand meer ter dood gebracht. In 37 van de vijftig Amerikaanse staten is er nog steeds de doodstraf, maar volgens waarnemers is die sanctie op zijn retour in dit land.
(c) ANP
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet de boel verdraaien he?texasdutch schreef:Jouw woorden: "dat je een goede uitspraak kunt kopen met geld en connecties". Enough said.ned in MO schreef: Groot verschil tussen OJ en Libby.
Oj was niet veroordeeld en Libby wel en toen heeft die struikrover Bush hem een pardon gegeven.
Daarbij is het heel moeilijk om pro-Bush commentaar te gevenof je nu republikein bent of niet.
In de gevallen Libby en OJ heeft in beide gevallen justitie gefaald in mijn opinie. Het verschil blijft echter dat justitie OJ niet veroordeeld heeft en Libby wel!
Dan komt struikrover bush met een pardon voor hem. En dat kun je niet maken vind ik.
Volgens de jury was het wettig en overtuigend bewijs geleverd in the Libby case.
OJ is een ander verhaal maar die krijgt uiteindelijk zijn straf toch wel.
PS: denk je dat scooter Libby GEEN connecties had? Toch was ie schuldig.
Beetje kort door de bocht dus.
-
Tinkerbell
- Amerikakenner
Waarom moet zo iemand op humanitaire gronden bij zijn familie mogen sterven?JanJaap schreef:
Waarom heb ik toch het vermoeden dat als een van die knakkers die levenslang heeft 80 is, ernstig ziek met nog maar één maand te leven heeft en op humanitaire gronden vrijgelaten wordt zodat hij bij zijn familie kan sterven jij als eerste roept: zie je wel dat levenslang in Nederland niet echt levenslang is………
Heeft hij diezelfe kans ook aan zijn slachtoffer(s) gegeven?
-
Tinkerbell
- Amerikakenner
Ben ik dus niet met je eens. Iemand die een leven neemt kan dit nooit meer herstellen en de nabestaanden hebben levenslang. Zowel in verdriet,leed en woede.JanJaap schreef:Omdat dat nu juist een van de dingen is wat ons onderscheid van hen.
Iemand die 40 jaar gezeten heeft voor zijn misdaad is genoeg gestraft IMO.
Ze staan ook na 40 jaar nog aan een graf met deze gevoelens.
Zelfs na 40 jaar kun je niet verwachten dat een moordenaar vergeven kan worden.
Levenslang moet dus ook levenslang zijn en omdat een moordenaar oud,ziek zwak of misselijk is,kan dit nooit geen reden zijn om te zeggen :"ga maar naar huis".
Zodra dit een norm wordt zal elke misdadiger proberen om op deze gronden vrij te komen.
-
texasdutch
- Amerika-ontdekker
Ik ben hevig teleurgesteld in Bush. Het pardon van Libby was zeker niet gerechtvaardigd. Maar om de president van ons land een struikrover te noemen gaat een beetje te ver.ned in MO schreef:Niet de boel verdraaien he?texasdutch schreef: Jouw woorden: "dat je een goede uitspraak kunt kopen met geld en connecties". Enough said.
In de gevallen Libby en OJ heeft in beide gevallen justitie gefaald in mijn opinie. Het verschil blijft echter dat justitie OJ niet veroordeeld heeft en Libby wel!
Dan komt struikrover bush met een pardon voor hem. En dat kun je niet maken vind ik.
Volgens de jury was het wettig en overtuigend bewijs geleverd in the Libby case.
- DixieChick
- Amerika-expert
Amen to that brother!ned in MO schreef: Staat en kerk moeten gescheiden blijven.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja, al die gevaarlijke misdadigers van 95 jaar oud. De maatschappij gaat er verschrikkelijk gevaarlijk door worden.Tinkerbell schreef:Ben ik dus niet met je eens. Iemand die een leven neemt kan dit nooit meer herstellen en de nabestaanden hebben levenslang. Zowel in verdriet,leed en woede.JanJaap schreef:Omdat dat nu juist een van de dingen is wat ons onderscheid van hen.
Iemand die 40 jaar gezeten heeft voor zijn misdaad is genoeg gestraft IMO.
Ze staan ook na 40 jaar nog aan een graf met deze gevoelens.
Zelfs na 40 jaar kun je niet verwachten dat een moordenaar vergeven kan worden.
Levenslang moet dus ook levenslang zijn en omdat een moordenaar oud,ziek zwak of misselijk is,kan dit nooit geen reden zijn om te zeggen :"ga maar naar huis".
Zodra dit een norm wordt zal elke misdadiger proberen om op deze gronden vrij te komen.
Imho is er een groot verschil tussen wraak en justitie.
En moord is voor mij echt niet genoeg om iemand levenslang vast te zetten (afhankelijk van de manier ook natuurlijk).
-
stijnec
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
meen je dit nou serieus? Denk dat er vele mensen zijn die vinden dat de wereld er niet beter op is geworden na 8 jaar bush en die blij zullen zijn dat hij in 2009 aftreedt, en die op veel meer gebieden teleurgesteld zijn in hem, want wat heeft ie nou gepresteerd? imho zeer weinig. Velen steunden hem na 9/11 (waarvan in mijn ogen ook nog niet vaststaat dat hij er niks mee te maken had, er waren wel erg veel toevalligheden) maar hij heeft het in Irak en Afghanistan flink verknoeid. Ook de economische situatie van de VS is dramatisch, het land is zo goed als failliet. nee, na 7 jaar bush kun je niet zeggen dat hij veel goeds heeft gedaan voor zijn land of voor de wereld.texasdutch schreef:Ik ben hevig teleurgesteld in Bush. Het pardon van Libby was zeker niet gerechtvaardigd. Maar om de president van ons land een struikrover te noemen gaat een beetje te ver.ned in MO schreef: Niet de boel verdraaien he?
-
Tinkerbell
- Amerikakenner
Mag ik je dan even op de moordenaar en oorlogsmisdadiger Bikker wijzen?Chi Sin X schreef:
Ja, al die gevaarlijke misdadigers van 95 jaar oud. De maatschappij gaat er verschrikkelijk gevaarlijk door worden.
En moord is voor mij echt niet genoeg om iemand levenslang vast te zetten (afhankelijk van de manier ook natuurlijk).
Toen hij voor de rechter stond in Nederland was hij ziek en op sterven na dood. Alles met behulp van pillen.
Op humanitiare gronden werd hij naar huis gestuurd en nu tuft hij weer vrolijk rond in zijn auto en heeft weer tegen iedereen een grote bek.
Gerechtigheid en humanitaire gronden? Hoezo?
Ze hadden hem alsnog voor het vuurpeleton moeten zetten.
Het gaat erom dat moordenaars hun straf en genoegdoening aan de maatschappij betalen.
Er valt imo geen korting te krijgen of zegeltjes sparen voor strafvermindering.
-
peet
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nou voor mij wel. Je ontneemt iemand het leven. Een persoon die iemands kind/ouder/echtgenoot of wat dan ook is.En moord is voor mij echt niet genoeg om iemand levenslang vast te zetten (afhankelijk van de manier ook natuurlijk).
Als dat geen levenslange gevangenis straf waard is dan weet ik het niet meer. En maakt de manier waarop werkelijk zoveel verschil of zit dat bij de meeste tussen de oren. Iemand opzettelijk van het leven beroven dan mag je van levenslang de bak in. En niet vrij door goed gedrag of bekeerd zijn in welke geloof dan ook. Gevangenen kunnen inderdaad veranderen in positieve zin, maar dat brengt de persoon niet terug.
Een gevangen merkt tenminste elke dag wat ie gedaan heeft. Iemand die de doodstraf krijgt niet. Kijk nou naar Saddam Die heeft een paar jaar in de cel gezeten en is opgehangen. Hoeveel leed deze man heeft aangericht en hoeveel levens heeft hij voor het leven getekend. Merkt hij niks meer van. Hij had van mij mogen wegrotten in de cel en had daar 100 mogen worden van mij. Hij is er veel te makkelijk vanaf gekomen.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Man, man, man wat zit er een haat en woede in jou. Daar moet je wat aan doen.Tinkerbell schreef:Mag ik je dan even op de moordenaar en oorlogsmisdadiger Bikker wijzen?Chi Sin X schreef:
Ja, al die gevaarlijke misdadigers van 95 jaar oud. De maatschappij gaat er verschrikkelijk gevaarlijk door worden.
Toen hij voor de rechter stond in Nederland was hij ziek en op sterven na dood. Alles met behulp van pillen.
Op humanitiare gronden werd hij naar huis gestuurd en nu tuft hij weer vrolijk rond in zijn auto en heeft weer tegen iedereen een grote bek.
Gerechtigheid en humanitaire gronden? Hoezo?
Ze hadden hem alsnog voor het vuurpeleton moeten zetten.
Het gaat erom dat moordenaars hun straf en genoegdoening aan de maatschappij betalen.
Er valt imo geen korting te krijgen of zegeltjes sparen voor strafvermindering.
-
Tinkerbell
- Amerikakenner
Om te beginnen begrijp ik niet waarom jij mij persoonlijk aanvalt.JanJaap schreef:Man, man, man wat zit er een haat en woede in jou. Daar moet je wat aan doen.
Er zit helemaal geen haat in mij ,alleen kijk ik om me heen en zie door alle softe optredens van welzijnswerkers en instanties die zich bezighouden met smoesjes verzinnen om misdadigers een zo licht mogelijke straf te laten ondergaan,onze samenleving afglijden naar een bananrepubliek.
Kijk om je heen en zie de resultaten van oa. de befaamde kopjes thee drinken van Job Cohen met bepaalde groeperingen die in grote steden voor overlast,roof en moord verantwoordelijk zijn.
Het is toch een totaal onhoudbare situatie dat als we in Rotterdam bij de bajesboot moeten laden we alles op slot moeten houden omdat de gevangen zo in het water springen en dan bij het eerste beste schip aan boord klimmen.
Maar back on topic. Doostraf nee, levenslang ja en ten volle uitdienen.
-
Steffen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De mooie zaken om al dan niet voor of tegen de doodstraf te zijn, zijn inmiddels wel de revue gepasseerd en als er goed ieder de punten leest kan je voor beide zaken wat zeggen. Persoonlijk ben ik tegen de doodstraf, ik vind dat we in een 'moderne' samenleving wonen en niet meer in de middeleeuwen.
Los van mijn persoonlijke opinie hierop, heb ik toch mijn vraagtekens bij de doodstraf of levenslange gevangenis straf. De reden waarom mensen voorstander zijn voor deze vorm van strafmaat komt veelal voort uit hevige emotionele opinie. Zo lees ik bijvoorbeeld "Het gaat erom dat moordenaars hun straf en genoegdoening aan de maatschappij betalen."
Moordenaars betalen met de doodstraf of levenslange gevangenis straf helemaal niks! Ze kosten de samenleving alleen maar geld. een gevange in Nederland kost €600 - €700 per dag! Tuurlijk moeten moordenaars, verkrachters, mensensmokkelaars ect etc aangepakt worden. Niemand heeft het recht om een ander gruwelijkheden aan te doen. Maar 23uur per dag een beetje zitten, briefjes schrijven en uit verveling met medegevangen een potje knokken is er ook gemakkelijk vanaf komen. laat ze maar werken voor de maatschappij en voor de familie van het slachtoffer. Dat is tenminste genoegdoening.
En dan mogen ze de laatste maand voor hun dood best bij familie doorbrengen, want we gaan ons niet tot hun nieuwe verlagen, dat juist niet!
Los van mijn persoonlijke opinie hierop, heb ik toch mijn vraagtekens bij de doodstraf of levenslange gevangenis straf. De reden waarom mensen voorstander zijn voor deze vorm van strafmaat komt veelal voort uit hevige emotionele opinie. Zo lees ik bijvoorbeeld "Het gaat erom dat moordenaars hun straf en genoegdoening aan de maatschappij betalen."
Moordenaars betalen met de doodstraf of levenslange gevangenis straf helemaal niks! Ze kosten de samenleving alleen maar geld. een gevange in Nederland kost €600 - €700 per dag! Tuurlijk moeten moordenaars, verkrachters, mensensmokkelaars ect etc aangepakt worden. Niemand heeft het recht om een ander gruwelijkheden aan te doen. Maar 23uur per dag een beetje zitten, briefjes schrijven en uit verveling met medegevangen een potje knokken is er ook gemakkelijk vanaf komen. laat ze maar werken voor de maatschappij en voor de familie van het slachtoffer. Dat is tenminste genoegdoening.
En dan mogen ze de laatste maand voor hun dood best bij familie doorbrengen, want we gaan ons niet tot hun nieuwe verlagen, dat juist niet!
-
peet
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik denk dat toch niet zo makkelijk is als het lijkt.Maar 23uur per dag een beetje zitten, briefjes schrijven en uit verveling met medegevangen een potje knokken is er ook gemakkelijk vanaf komen.
Dat klink best goed, maar hoe had je je dat voor gesteld. Ik ben het wel met je eens dat ze absoluut moeten kunnen werken. Voor nop dan, doen ze in elk geval nog iets nuttigs.laat ze maar werken voor de maatschappij en voor de familie van het slachtoffer. Dat is tenminste genoegdoening.
Lees ik niet ovral in NL over bezuinigingen? Mooi hier beginnen dan. Schaf alle luxe om te beginnen af.een gevangen in Nederland kost €600 - €700 per dag!
Waar ik nou benieuwd naar ben is de voorstanders van de doodstraf en nog meer naar de argumenten.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;