Hoi Anice,
De hike naar de Wave begint o.a. bij de Wire pass trailhead. Deze bereik
je via de House Rock Valley road, een onverharde weg die ongeveeer begint bij mile marker 25 op US 89. Op ongeveer 20 mijl vanaf Page heb je het Paria ranger station. Het is dan nog ruim 4 mijl naar House Rock Valley road.
De US 89 maakt hier een scherpe bocht naar rechts. Aan de linkerkant zie je een dirt road. Hier vandaan is het dan nog ruim 8 mijl naar de
wire pass trailhead.
De Nederlanders die ik erover heb gehoord, zijn het er unaniem over eens dat dit een van de mooiste plekken van Amerika is.
Je kunt er trouwens ook niet maar zo naar toe. Er worden maar 10 mensen per dag tot toegelaten op voorinschrijving. Je moet al een half jaar van te voren bij het Bureau of Landmanagement de permits aanvragen (en ik heb ze

voor 27 juli a.s. YES YES YES).
Wel heb ik gehoord, maar dat heb ik niet gecheckt, omdat wij de passen toch al hebben, dat je de dag voordat je wilt hiken ook nog terecht kunt, er schijnen dan nog een 10-tal extra passen voor de dag daarna uitgegeven te worden. Daarvoor moet je in het bovengenoemde Ranger station zijn.
Ik zou zeggen google nog even door op afbeeldingen, want het is van een ongelovelijke schoonheid.
Groeten
Wendy