Het gaat om een e-mail waarin staat dat je via de website van Xerox gratis een kaartje kunt laten afprinten met je persoonlijke groet aan een jouw onbekende Amerikaanse soldaat in Irak, en deze kaartjes worden vervolgens door Xerox schijnbaar verstuurd en uitgedeeld onder de soldaten. Het e-mailtje ging over deze actie.
Vervolgens had iemand anders haar privé teruggemaild dat hij vond dat werk-email misschien niet de juiste methode is om dit soort boodschappen te verspreiden omdat dit bij sommigen fout kan vallen. Deze persoon had zelf een broer in Irak maar vond het gebruik van "corporate e-mail" toch ongepast en hij suggereerde dat ze misschien een excuses moest aanbieden aan iedereen.
De vrouw die iedereen mailde, stuurde deze e-mail in zijn geheel vervolgens weer aan iedereen door met haar excuses, waarna nu al meerdere mensen gereageerd hebben - richting iedereen - dat excuses niet noodzakelijk zijn en dat we toch vooral onze soldaten in Irak moeten steunen.
AARGH! Ik moet bekennen dat ik het heel moeilijk vind om niet alsnog een mailtje richting iedereen te sturen met als boodschap "Kunnen we nu ophouden, kids? Sommigen vinden het wel gepast, anderen niet, maar kunnen we die discussie misschien elders aangaan?" Maar ik hou me in, want ik wil morgen ook nog een werkgever hebben.
En terwijl ik dit schrijf, komt eindelijk de officiële reactie binnen: kappen! He he... eindelijk kan ik weer rustig verder werken.
Titel aangepast