Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mesa Verde of canyonlands ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Yeehaw schreef:Ook zo te zien heb je hier geen 4x4 maar wel high clearance nodig. Was 4x4 noodzakelijk Marjan? (als het droog is natuurlijk)
Ik zat bij Marjan en Jan in de gele Jeep dus ik kan deze vraag ook voor je beantwoorden. :wink:

High Clearance is zeker nodig, alsmede stevige banden onder de auto maar 4x4 is niet noodzakelijk volgens mij. Jan heeft destijds de hele rit gereden maar ik weet even niet meer of hij op de Shäfer Trail "in 4x4" reed of gewoon. Het is af en toe wel steil en er liggen overal losse stenen maar ik heb niet gemerkt dat de stand 4x4 nodig was.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Volgens mij controleren de Parkrangers ook of je auto wel terreinwaardig is voordat je een trail wil gaan rijden in Canyonlands.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

bluemoon schreef:Volgens mij controleren de Parkrangers ook of je auto wel terreinwaardig is voordat je een trail wil gaan rijden in Canyonlands.
Nee, toch niet! Wij hebben de Shafertrail vorig jaar gereden, en vooraf hebben we in het Visitor Center eerst nagevraagd hoe de toestand van de weg was. We kregen te horen dat die 'in excellent condition' was, vervolgens wenste de ranger ons een prettige rit, maar ze vroeg helemaal niet in wat voor auto we reden. Een paar dagen eerder wilde een ranger in Capitol Reef NP wel weten wat voor auto we hadden, toen we informeerden naar de conditie van de Cathedral Valley Loop.
Je kan trouwens ook zonder vooraf te informeren direct gaan rijden, dan weet al helemaal niemand wat voor auto je hebt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Thx. 4x4 it is!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je de Shafertrail van beneden naar boven rijdt, kom je pas halverwege de trail Canyonlands in. Er is daar geen Entrance, alleen een bordje. Het visitorcenter kom je pas aan het eind van de trail tegen. Geen enkele controle dus op het soort auto, maar met al die losse stenen en dit jaar zelfs een rots waar je behoorlijk op kon hangen en glijden, zou ik het zonder 4X4 niet doen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yeehaw schreef:Zo te zien lijkt die Shafertrail idd op de Red Pass rit naar Titus Canyon in Death Valley. Ook zo te zien heb je hier geen 4x4 maar wel high clearance nodig. Was 4x4 noodzakelijk Marjan? (als het droog is natuurlijk)
nieuwenoord schreef:Ik heb het er net hier met Albert over, maar die zegt dat ook met droog weer de Shafertrail zonder 4x4 lastig zal zijn. Soms moet je echt over grote brokken steen heenklauteren, je hebt je grip hard nodig.
Albert zal het beter weten dan ik, dus of 4x4 echt noodzakelijk is doe ik dan maar geen uitspraak over. Wel is zeker dat je hier high clearance nodig bent met zulke grote stenen op de trail en ook enorme gaten in de trail. Met een "gewone" auto schuur je hier gegarandeerd met de bodem over de grond.

Wij deden de Shäfertrail een keer met een jeep en een keer met een Ford Explorer.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

hekkie schreef:
nieuwenoord schreef: Als je op Dead Horse Point staat en je ziet de Shafertrail door het immens grote en prachtige gebied beneden je lopen, dan is het gewoon fantastisch om te weten dat je die weg opgekropen bent!

Canyonlands is vooral fantastisch om eens echt te off-roaden. Wellicht kan je overwegen om - zoals wij daar ook doen - een Jeepje te huren. Niet goedkoop, maar dat is een dag pretpark ook niet :lol:
Dit is wat Monique bedoelt, deze Shäfertrail op- of afrijden en verder White Rim Trail volgen langs de Colorado River. Helemaal super!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met een jeep of zoals hieronder met een "gewone" 4x4.

Afbeelding

Hoe nietig ben je in dit landschap....

Marjan

Ik krijg de kippenvel als ik deze foto's. Ik wou dat ik daar al was......
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer