Het probleem is echter dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken.
Na het organiseren van een aantal uitstapjes van mijn werk weet ik dat uit ervaring.
Een organisatieteam moet ook niet te groot zijn.
Vele koks verpesten nu eenmaal de brij.
Dat is alleen vragen om problemen.
Voor ons was dit de 1e AA-meeting en wij vonden alles prima geregeld zo.
We hebben ook al een paar meetings meegemaakt met een andere discussiegroep over Amerika en die waren ook gezellig, maar de AA-meeting beviel ons beter.
Bij die andere meetings werd wel een quiz gedaan.
Op zich wel leuk, maar het kostte ook ontzettend veel tijd die ik liever had gebruikt om contact te hebben met de andere leden.
Dat is toch de opzet van zo'n meeting? Elkaar persoonlijk leren kennen en ervaringen uitwisselen?
Een quiz kan altijd nog via het forum gedaan worden.
Veel mensen schreven na de meeting dat ze nog niet met iedereen hebben kunnen praten omdat de tijd daarvoor ontbrak.
Dat las ik ook in de verhalen van de vorige meeting.
Het zou toch zonde zijn als de tijd die je hebt om iedereen te leren kennen nog verkort zou worden door allerlei (al dan niet gewenste) activiteiten?
Als er bij leden behoefte bestaat om samen een iets actiefs te gaan doen, kan dat via dit forum toch ook door het jaar heen eens georganiseerd worden door mensen die zich daartoe geroepen voelen?
Wie weet kom ik zelf misschien nog wel eens met een plan
Maar laat de meeting gewoon blijven bestaan in de intentie waarvoor hij bedoeld is.
Niet teveel poespas erom heen, maar gewoon lekker betten over Amerika.
Groetjes,
Sonja