Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huis verkopen aan een Europeaan

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Speakingtongues
Amerikakenner

Huis verkopen aan een Europeaan

Bericht door Speakingtongues »

Kreeg vandaag een email van een vriend van me in Nederland die me een artikel stuurde over het feit dat er steeds meer huizen in de USA en met name in Florida aan Nederlanders worden verkocht. Van een klant vandaag begreep ik dat het zelfs gisteren of zo op de Nederlandse tv was bij Netwerk of een van dat soort programma's.
Misschien niet zo'n gek idee om je huis hier te verkopen aan een Europeaan ? Ik weet hier genoeg andere huizen ook te koop die al maanden te koop staan en die men maar niet kwijt raakt.
Heeft iemand enig idee op welke site men die in NL evt aan kan prijzen ?
En of er uberhaubt echt vraag is naar huizen in Florida voor Nederlanders als vakantie huizen ? Dit was het artikel in het AD: Hypotheekcrisis: tweede huis in VS
Heb voor de gein daarna mijn huis ook maar te koop aangeboden op mijn weblog. Maar wie weet is het echt wel een idee ? Wat denk jij ervan ?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Ik vind het wel een hele slimme makelaar, dat ie nu al kan voorspellen dat dit maar 18 maanden gaat duren???
Of denkt hij dat de Tax legislation waar we 29 januari allemaal voor naar de stembussen gaan de hele boel gaat veranderen als dit effectief word begin 2009???

Als ik alleen al in onze zipcode kijk zie ik steeds meer huizen te koop staan en de bedragen worden alleen maar lager...
Ik zou zeggen wacht nog een jaartje volgens mij word het allemaal nog erger als blijkt dat in April 2008 weer 10 duizenden mensen hun woningbelasting niet betaald hebben...
Wij konden een paar maanden terug een huis kopen voor 3 ton (5 bedroom 2and1/2 bath en een screened in pool) die een paar jaar terug nog 450 waard was, allemaal heel leuk maar de taxes zouden zo'n $6000 per jaar zijn en home owners insurance zo'n $3000 voor die centen huren we voorlopig nog maar even een zelfde soort huis, zijn we vrij om te gaan waar en wanneer we willen...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het viel mij een aantal weken geleden in Michigan City ook al op hoeveel huizen er te koop staan! Ook in de leukere buurten. 7 jaar geleden stond er in de wijk waar wij verbleven 1 huis te koop, nu stonden er minstens 10 te koop. De overbuur trachtte iets meer dan een half jaar geleden zijn hoekhuis te verkopen. Hij is gestart bij 250.000 dollar, en nu zou het verkocht zijn voor 170.000 dollar.

Huizen kopen in het buitenland, zoals in Amerika... Allemaal goed en wel, maar tot nu toe is er nog steeds geen visum dat je toestaat om daar het grootste deel van het jaar te verblijven, dus elke keer dat je gaat zou wel eens je laatste kunnen zijn. En dan moet je het huis weer gaan verkopen, maar jij mag ondertussen het land niet meer in (dus moet je buren of vrienden vragen om de boel leeg te maken en op te ruimen en naar je toe te sturen, moet je heel de verkoop vanop afstand regelen, enz). Niks voor mij.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Speakingtongues
Amerikakenner

Visum is een feit

Bericht door Speakingtongues »

Inderdaad een Visum hebben is soms een noodzakelijk kwaad. Echter wij hebben bijv op ons Complex een huis dat is gekocht door een Duits echtpaar.
Zij verblijven hier zelf 2x per jaar zo'n 3 weken en verder verhuren ze het volgens mij aan familie en bekenden want ik zie elke maand wel weer een andere huurauto voor de deur staan of ik hoor weer iemand anders Duits praten in het zwembad.
Kan het huis van de buren natuurlijk ook kopen en verhuren bijv ?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Visum is een feit

Bericht door Michigan »

Speakingtongues schreef: Kan het huis van de buren natuurlijk ook kopen en verhuren bijv ?
Het voordeel is dan natuurlijk dat je het zelf ook een beetje in de gaten kan houden. Als je je huis het hele jaar verhuurt, terwijl je zelf geen polshoogte kan nemen in de tussentijd, bestaat er altijd de kans dat je het huis na een jaar in een andere staat terug vind. En probeer er dan maar achter te komen door wie je huis aan onderhoud toe is :roll: .
- Mike
moniqueespana
Amerika-ontdekker

Bericht door moniqueespana »

Wauw, bijna 9.000$ als extra lasten er jaarlijks overheen,dat is niet zuining zeg! Ik neem aan dat dat gebonden si aan de staat? Dat maakt huren stukken aantrekkelijker!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

moniqueespana schreef:Wauw, bijna 9.000$ als extra lasten er jaarlijks overheen,dat is niet zuining zeg! Ik neem aan dat dat gebonden si aan de staat? Dat maakt huren stukken aantrekkelijker!
Het is gebonden aan de staat. En $9,000/jaar is verre van het gemiddelde wat Jan Modaal moet betalen hoor!
Trouwens, dat maakt huren helemaal niet aantrekkelijker, want het zit gewoon in jouw huurprijs ingeteld. Dus jij als huurder betaalt die kosten voor de eigenaar.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb een huis van ongeveer 230000 dollar en mijn property taxes zijn $1100 en mijn verzekering $600.
Je hebt hier dan ook geen hurricanes :lol: , alleen een tornado maar dat is heel plaatselijk
TedjevanEs
Amerikakenner

kastelke schreef:
moniqueespana schreef:Wauw, bijna 9.000$ als extra lasten er jaarlijks overheen,dat is niet zuining zeg! Ik neem aan dat dat gebonden si aan de staat? Dat maakt huren stukken aantrekkelijker!
Het is gebonden aan de staat. En $9,000/jaar is verre van het gemiddelde wat Jan Modaal moet betalen hoor!
Trouwens, dat maakt huren helemaal niet aantrekkelijker, want het zit gewoon in jouw huurprijs ingeteld. Dus jij als huurder betaalt die kosten voor de eigenaar.
Is inderdaad een Florida voorbeeld...en waarom zou ik geen Jan Modaal zijn?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

TedjevanEs schreef:en waarom zou ik geen Jan Modaal zijn?
Omdat jij een TedjevanEs bent.
Elke
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wij hebben ook weleens erover gedacht, maar de afstand is het grootste bezwaar.

Toch maar een huis in Italie denken wij, kan je tenminste even een weekendje heen.
TedjevanEs
Amerikakenner

kastelke schreef:
TedjevanEs schreef:en waarom zou ik geen Jan Modaal zijn?
Omdat jij een TedjevanEs bent.
8)

Ik ben uitgel*ld...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer