Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zoekfunctie van het forum
Zoekfunctie van het forum
Het valt mij de laatste tijd op dat veel mensen problemen hebben met de zoekfunctie van dit forum.
Ikzelf niet in de laatste plaats.
Mensen geven ook aan dat ze iets specifieks zoeken maar het gewoon niet kunnen vinden.
Soms zoek ik op één woord, soms op zinsdelen maar heel vaak vind ik niet waarnaar ik op zoek ben.
Meestal verschijnen er zoveel gerelateerde topics dat je echt niet meer weet waar je moet beginnen.
Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik denk dat meer forumleden dit probleem herkennen.
Is er een geheime tip of handigheidje om beter te kunnen zoeken ?
Mensen geven ook aan dat ze iets specifieks zoeken maar het gewoon niet kunnen vinden.
Soms zoek ik op één woord, soms op zinsdelen maar heel vaak vind ik niet waarnaar ik op zoek ben.
Meestal verschijnen er zoveel gerelateerde topics dat je echt niet meer weet waar je moet beginnen.
Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik denk dat meer forumleden dit probleem herkennen.
Is er een geheime tip of handigheidje om beter te kunnen zoeken ?
16x USA / 30 staten
Ik ben nog geen handigheidje tegengekomen (misschien een van de andere leden wel?), maar het is wel algemeen bekend dat de zoekfunctie van PHPBB2 (de forumsoftware) flink te wensen overlaat. Als ik het goed begreep van Saknopper (de techmod) wil hij het forum upgraden naar versie 3, zodra de final version hier van uitkomt. In die nieuwe versie is veel gesleutelt aan de zoekfunctie, dus ik denk dat we gewoon even moeten afwachten 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
Marjolijne
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Zoekfunctie van het forum
Heel herkenbaar. Als ik bv zoek op hotel en San Francisco, dan krijg ik alle topics te zien waarin zowel de woorden San Francisco als hotel in voorkomen, maar niet noodzakelijkerwijs in dezelfde posting. Soms gaat het in dat topic dan alleen maar over hotels in andere plaatsen en wordt San Francisco toevallig ook ergens genoemd.Liz schreef:Het valt mij de laatste tijd op dat veel mensen problemen hebben met de zoekfunctie van dit forum.
Nog even afgezien van het probleem dat je alle hotels in San Fransisco mist.
Marianne
-
rene_ursula
- Amerikafan
Bij gebruik van meerdere delen (zoals San Francisco) kun je ook het onderste vakje/vinkje plaatsen, dan zoekt hij op ALLE woorden.
Hoe meer woorden je dan gebruikt als zoekterm, hoe precieser je zoekopdracht wordt.
Met het vinkje in het bovenste vakje worden dan juist het aantal resultaten alleen maar groter.
PhPbb, ook versie 3, staat er "om bekend" dat de zoekfunctie, net als de Zie postings sinds laatste bezoek-optie, niet altijd werkt zoals het zou moeten.
Hoe meer woorden je dan gebruikt als zoekterm, hoe precieser je zoekopdracht wordt.
Met het vinkje in het bovenste vakje worden dan juist het aantal resultaten alleen maar groter.
PhPbb, ook versie 3, staat er "om bekend" dat de zoekfunctie, net als de Zie postings sinds laatste bezoek-optie, niet altijd werkt zoals het zou moeten.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik ervaar juist dat dat niet zo werkt. Bij San Fransisco krijg ik dan bv ook alles van San Diego te zien, dus is er niet gezocht op alle woorden.Bij gebruik van meerdere delen (zoals San Francisco) kun je ook het onderste vakje/vinkje plaatsen, dan zoekt hij op ALLE woorden.
Ik vind het ook vrij lastig om goed te zoeken. Vooral als bij een bepaalde vraag wordt gezegd dat er al een draadje over is, zoek ik vaak tevergeefs naar dat draadje. ben altijd blij als het draadje dan ook vermeld wordt. Misschien kan er een betere bechrijving komen?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben, dit forum draait op phpBB en er is een nieuwe versie die er spoedig aan zit te komen, waar o.a. heel wat aandacht besteed zou zijn aan de zoekfunctie. Mogelijk gaat het dan wat beter?
Voor het overige kan ik enkel maar zeggen: als je iets zoekt, en je vindt het niet, stel dan gewoon de vraag op het forum. Er zullen altijd wel mensen zijn die je verder kunnen helpen.
Voor het overige kan ik enkel maar zeggen: als je iets zoekt, en je vindt het niet, stel dan gewoon de vraag op het forum. Er zullen altijd wel mensen zijn die je verder kunnen helpen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Precies, dat bedoelde ik ook. Ik kruis altijd aan ALLE woorden, maar dan krijg ik in het voorbeeld dat ik aangaf dus ook een bericht waarin San staat, en een bericht waarin hotel staat, etc. Hij zoekt niet naar alle woorden in een bericht, maar naar alle woorden in een topic.gondelier schreef:Ik ervaar juist dat dat niet zo werkt. Bij San Fransisco krijg ik dan bv ook alles van San Diego te zien, dus is er niet gezocht op alle woorden.Bij gebruik van meerdere delen (zoals San Francisco) kun je ook het onderste vakje/vinkje plaatsen, dan zoekt hij op ALLE woorden.
Ik vind het ook vrij lastig om goed te zoeken. Vooral als bij een bepaalde vraag wordt gezegd dat er al een draadje over is, zoek ik vaak tevergeefs naar dat draadje. ben altijd blij als het draadje dan ook vermeld wordt. Misschien kan er een betere bechrijving komen?
Marianne