Coyote Buttes & Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ingeringe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007, 09:08

Coyote Buttes & Antelope Canyon

Bericht door Ingeringe »

Half juni 2008 vertrekken we voor 3 weken naar de USA.
Na flink op internet gesurft te hebben weten we ongeveer wat we willen en hebben we bijna een route samengesteld.

Er is echter 1 gebied waarvan ik niet goed weet hoeveel tijd we hier voor uit moeten trekken en welke route we hier het beste af kunnen leggen...

Het gaat om het gebied met de bezienswaardigheden Zion, Bryce, Antelope Canyon en the Wave/ Coyote Buttes (met evt. de Grand Canyon als dat qua tijd en ruimte past)

Wij komen vanuit Las Vegas aangereden en na alle fantastische aanblikken van Zion, Bryce, Antelope Canyon en Coyote Buttes vertrekken we weer verder in de richting van Yellowstone N.P.

Vanaf vertrek uit Las Vegas, tot de aankomst in Capital Reef hebben we 5 dagen de tijd... (dus 1 dag om naar het gebied te rijden, 3 om alles te bezichtigen en 1 om door te rijden richting Yellowstone)
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik deze dagen het beste ik kan vullen????

Heel erg bedankt!
Inge
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Bericht door jta »

allo,
een prachtig gebied, en vaak is er niet voldoende tijd om....
een poging :
-dag 1 las vegas - zion : mits vroeg vertrek kun je 's middags in zion zijn. rest van de dag zion
- dag 2 : nog voormiddag zion, dan richting bryce
dag 3 : voormiddag bryce, dan in de late namiddag richting kanab. voordeel is dat je in beide parken een zonsopgang en -ondergang kunt meemaken.
dag 4 : INDIEN JE PERMIT HEBT : heel vroeg richting Wave, in de namiddag naar Page

zit je al aan de 4 beschikbare dagen maar heb je nog niet Antelope Canyon gedaan. Nog vlugger door Zion en Bryce crossen heeft echter weinig zin. Bryce is enigszins een omweg, misschien kiezen tussen Bryce en Antelope Canyon. Wat ook weer een heel moeilijke keuze is. Met dit schema rijdt je trouwens heelwat moois voorbij ( buiten de parken) zonder de tijd te hebben om er mee kennis te maken. Naar Yellowstone is wel een flink aantal kilometers. Hoe ziet jullie traject er uit ?

jacques
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Bericht door jta »

allo,

jullie route ,,ontdekt" :
06 Las Vegas - Zion 267 km
07 Zion
08 Antelope Canyon en Coyote Buttes ? (wanneer dit te doen?)
09 Bryce
10 Bryce – Capital Reef
het is onmogelijk om in 1 dag van zion naar Coyote Buttes te rijden, naar de Wave te wandelen ( o.m. hitte !!) en daarna ook nog Antelope Canyon te bezoeken ( beste tijdstip om Antelope te bezoeken schijnt de middag te zijn wegens lichtinval) . Ook van Las Vegas naar Zion rijden en dan de volgende morgen onmiddellijk vertrekken is ,,te vlug" om Zion echt bezocht te hebben. Er valt dus nog wat te puzzelen.

jacques
Gebruikersavatar
Ingeringe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007, 09:08

Bericht door Ingeringe »

Bedankt!

Ons 'schema' ziet er alsvolgt uit:

Dag Van /naar
01 A’dam – New York (of L.A. ook dit weten we nog niet zeker...)
02 New York
03 New York
04 New York – Las Vegas
05 Las Vegas
06 Las Vegas - Zion 267 km
07 Zion
08 Bryce
09 Antelope Canyon en Coyote Buttes ? (wanneer dit te doen?)
10 Vanuit Page? – Capital Reef
11 Capital Reef – Salt Lake City
12 Salt Lake City – Bear lake
13 Bear lake – Grand Teton Overnachten in Jackson
14 Grand Teton - Yellowstone 212km
15 Yellowstone N.P.
16 Yellowstone N.P.
17 Yellowstone N.P.
18 Yellowstone – Bozeman – route 90
19 Route 90
20 Route 90 - Portland ?
21 Portland Portland
22 Portland Verblijf bij familie
23 Portland Verblijf bij familie
24 Portland – A’dam

Ik vroeg me af of het stuk tussen Page en Yellowstone niet sneller kon? Dit schijnt namelijk geen fantastisch mooi gebied te zijn...

Ook het stukje tussen Yellowstone en Portland moet ik nog even precies uitzoeken. Ik heb wel van familie begrepen dat dit goed te doen is.
Gebruikersavatar
Ingeringe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007, 09:08

Bericht door Ingeringe »

Heb je, nu je onze route 'ontdekt' hebt, een idee om deze puzzel op te lossen??? Zou super zijn!
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hoi Inge, het is niet mogelijk om op 1 dag naar Antelope Canyon en naar The Wave te gaan, zoals Jacques ook al zei. Eigenlijk kan je je route pas echt plannen als je weet of je wel of geen permit voor The Wave hebt. Als je wel een permit weet te bemachtigen, dan zou ik toch echt een volle dag daarvoor uittrekken. Zodat je het echt op je gemak kan doen, en eventueel ook nog kan doorlopen naar Second Wave. Ik weet niet in welke periode jullie gaan, maar in de zomer is het een behoorlijk pittige wandeling, ivm de hitte.

Als je niet naar the Wave kunt gaan, dan kan je een bezoek aan Antelope Canyon makkelijk combineren met bijvoorbeeld Horseshoe Bend. Of met een wandeling naar Toadstool Hoodoo.

Als de Cottonwood Canyon Road in goede conditie is (hebben jullie een SUV of een gewone huurauto?), dan kan je via die weg van Page naar Capitol Reef rijden. Een erg mooie route!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Ingeringe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007, 09:08

Bericht door Ingeringe »

Als ik dat zo hoor over The Wave denk ik niet dat we die in onze route op gaan nemen. We gaan namelijk eind Juni en met vier personen waarvan twee met knie-blessures. Niet dat zij niet kunnen wandelen, maar echt topvorm kan je het niet noemen.

W.b.t. de auto keuze, daar zijn we nog niet over uit. We hebben hier ook nog niet echt 'onderzoek' naar gedaan. Persoonlijk verwacht ik dat we een erg goede en grote auto zullen huren... Ik hoop dan ook dat we die cottonwood canyon road kunnen nemen.

Even een nieuwe samenvatting van een gedeelte van onze reis:

Las Vegas
Las Vegas - Zion Ochtend rijden - Middag Zion
Zion - Bryce Ochtend Zion – Middag (zonsondergang) Bryce
Bryce - Page Ochtend Bryce – Middag rijden naar Page, evt via Grand Canyon?
Page Antelope Canyon en Horseshoe Bend
Page – Capital Reef evt. Grand Canyon???
Capital Reef – Salt Lake City
Salt Lake City – Bear lake
Bear lake – Grand Teton
Grand Teton - Yellowstone
monster
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 07 apr 2006, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Heb je een speciale reden om in Bear Lake te overnachten? Wij hebben afgelopen juni dit stuk in 1 keer gereden. Van Grand Teton via Bear Lake naar Salt Lake City, was prima te doen. Bear Lake is een leuke plek om aan het meer te lunchen, verder niet.....
Dat kan je dus weer een nacht extra opleveren in bv Yellowstone.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Op de dag dat je van Bryce naar Page rijdt, is het mogelijk om via de North Rim van de Grand Canyon te gaan. Maar dat wordt dan wel een lange dag in de auto, ongeveer 300 mijl.

Als je van Page naar Capitol Reef rijdt is niet zeker niet te doen om via de Grand Canyon te gaan, veel te ver! Zonder de Grand Canyon is het al ruim 170 mijl, via de Cottonwood Canyon Road. Omdat dat een onverharde weg is, zal je snelheid natuurlijk wat lager liggen.

De tip van Monster vind ik wel een goede. Wij zijn ook in 1 dag van Salt Lake City naar Grand Teton gereden, een flinke rit maar best goed te doen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Bericht door jta »

allo,
henriëtte schreef :
Op de dag dat je van Bryce naar Page rijdt, is het mogelijk om via de North Rim van de Grand Canyon te gaan. Maar dat wordt dan wel een lange dag in de auto, ongeveer 300 mijl.
tussen bryce en page kun je er in plaats van een ,,autodag" ook een heel afwisselende dag van maken :

- kort na bryce rijdt je door Red Rock, met zijn 2 tunnels. om even adem te happen : wandelingetje omhoog weg van de straat, levert mooie foto ( rode rotsen, tunnel, blauwe lucht) op.
- net voor kanab heb je animals best friends , één groot opvangcentrum voor dieren. gelegen in een mooie canyon, filmpje, gratis rondleiding, aan het opvangcentrum kolibri's
- in de eerste van de 2 bochten die kanab rijk is : het Western Museum. kort maar interessant intermezzo.
- tussen kanab en page :

eventueel het grote werk (wandeling) : vanaf trailhead naar de Wave kun je naar een slotcanyon wandelen. een paar heel interessante uurtjes. zie voor wat foto's zie http://www.elliotdevizsla.be/SLOTCANYONS/

eventueel het kleine werk : even voorbij het rangerstation de korte wandeling naar de Toadstool ( zie foto's hierboven), wandeling ook door Henriëtte genoemd. Korte wandeling naar een mooi gebied.

Kiezen tussen de afgelegen maar uiteraard mooie Grand Canyon of deze afwisselende dag: zal weer niet makkelijk zijn.

jacques
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Bericht door Yeehaw »

In plaats van heen en weer te crossen zou je ook het volgende kunnen doen:
1. Las Vegas-Zion. Bezoek Zion
2. Zion via Grand Canyon NR naar Page via 89A (prachtrit)
3. Page. Bezoek Horseshoe bend overlook tussen 9-10.30. Dan naar Antelope slotcanyon (11-13) en dan naar Bryce.
4. Bezoek aan Bryce in de morgen en dan via ut12 naar Torrey.
5. Bezoek aan Capitol Reef in de morgen en op weg naar SLC.
Je rijdt je suf maar voor een flitsbezoek is het best mogelijk.
Yeehaw.
jobo
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 apr 2007, 21:49
Locatie: Heverlee
Contacteer:

Bericht door jobo »

Je zou ook het volgende kunnen doen :

07 Zion - doorrijden tot bv Hatch
08 Bryce - doorrijden tot Page
09 Coyote Buttes
10 LOWER Antelope Canyon (vroeg bezichtigen) – Capital Reef

Ik vond Lower Antelope Canyon eigenlijk mooier dan Upper. Hier een album om te vergelijken.
2008.Northwest, 2007.Toronto, Southwest, 2006.Cuba,Toronto, 2005.New York City, Florida, 2004.Pacific Northwest, 2003.Toronto, 2002.New York City, California
Foto's hier
Gebruikersavatar
Ingeringe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007, 09:08

Bericht door Ingeringe »

Na besloten te hebben niet naar de Wave te gaan en andere delen van de route nog eens goed bekeken te hebben komen we op het volgende uit.

01 A’dam – New York (Vlucht naar de USA)
02 New York
03 New York
04 New York – Las Vegas (vlucht eind van middag).
05 Las Vegas
06 Las Vegas - Zion (Ochtend rijden / middag deel Zion)
07 Zion - Bryce (Ochtend Zion / Middag (zonsondergang) Bryce)
08 Bryce – Page (Ochtend Bryce / Middag rijden naar Page)
09 Page (Bezoek aan Antelope Canyon en Horseshoe Bend)
10 Page – Capital Reef (Over de Cottonwood Canyon Road)
11 Capital Reef – Salt Lake City
12 Salt Lake City – Jackson (Lunchen in Bear Lake)
13 Jackson - Yellowstone (Via Grand Teton naar Yellowstone rijden)
14 Yellowstone N.P.
15 Yellowstone N.P.
16 Yellowstone N.P.
17 Reserve dag. Dit is een dag die op verschillende wijze ingevuld kan worden:
- Een dag langer in het gebied van Bryce blijven. (om bijv. Grand canyon te bezichtigen)
- Of dag extra Yellowstone N.P.
- Of een tussenstop maken in bijvoorbeeld Seatlle opweg naar Portland.
18 Yellowstone – Spokane (indien te ver, overn. in Misoulla en niet naar Seattle)
19 Spokane - Seattle (Ochtend Lake Coeur d’Alene bezichtigen)
20 Seattle – Portland (evt. Via Mount Rainier)
21 Portland
22 Portland
23 Portland
24 Portland – A’dam

De route van Yellowstone N.P. tot aan Portland is nog redelijk vrij in te delen. We hebben dag 18 t/m 20 om deze afstand af te leggen.

Bedankt!
Inge
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Bericht door jta »

17 Reserve dag. Dit is een dag die op verschillende wijze ingevuld kan worden:
- Een dag langer in het gebied van Bryce blijven. (om bijv. Grand canyon te bezichtigen)
- Of dag extra Yellowstone N.P.
- Of een tussenstop maken in bijvoorbeeld Seatlle opweg naar Portland.
of een nachtje extra in het gezellige ( anderen zullen zeggen toeristische) Jackson Hole blijven en een dag wandelen in Grand Teton ?

jacques
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Bericht door Chi Sin X »

Persoonlijk zou ik heel Page laten vallen als je the wave niet gaat doen, en in de plaats naar Moab gaan om Canyonlands NP en Arches NP te bezoeken, wat naar mijn mening toch ook in het rijtje van de mooiere parken van de VS behoren. Uiteraard is Antelope Canyon ook heel knap, maar uiteindelijk loop je daar maar een half uurtje in rond, en dan heb je het wel gezien.
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Bericht door jerbia »

Page is toch niet alleen Antelope Canyon? Je hebt er Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam & Lake Powel. Verder kun je de wandeling naar de toodstoal hoodoos maken, en naar het gebied rond de Paria set. Genoeg te doen lijkt me :D
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Emenem
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 06 jul 2006, 19:05

Bericht door Emenem »

Chi Sin X schreef:Uiteraard is Antelope Canyon ook heel knap, maar uiteindelijk loop je daar maar een half uurtje in rond, en dan heb je het wel gezien.
Ik heb me anders een halve dag vermaakt in de upper en lower canyon...
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Bericht door Yeehaw »

Het is aanzienlijk sneller (en comfortabeler) als je:
7: Zion-Page
8: Page
9: Page-Bryce
10. Bryce-Torrey (Capitol Reef(met een "o") volgt.
Lees eerst eea over die Cottonwood road voordat je besluit die te rijden. Zeker niet sneller.
YH
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Bericht door Chi Sin X »

Emenem schreef:
Chi Sin X schreef:Uiteraard is Antelope Canyon ook heel knap, maar uiteindelijk loop je daar maar een half uurtje in rond, en dan heb je het wel gezien.
Ik heb me anders een halve dag vermaakt in de upper en lower canyon...
Ik heb alleen maar de upper canyon gedaan, en ik heb er ongeveer een half uur over gedaan om die tot het einde te wandelen, wat eigenlijk nog best lang is voor een kloof van 100m lang. Uiteraard ben ik er nog wat blijven rondhangen, en kijken of er nog plekken waren voor betere foto's enzo. Maar na een uur en een kwartier waren we toch weg (beste lichtinval was ondertussen ook weg), en volgens mij waren we ook de laatste van de groep. Maar bij ons was er ook niet superveel volk in de kloof, dat kan ook wel een verschil maken.

Ik ontken trouwens zeker niet dat het niet indrukwekkend is, dat is het zeker! En ik ben ook van plan om er volgend jaar een paar dagen naar toe te gaan om de andere dingen te bekijken die ik nog gemist heb. Maar ik blijf wel bij mijn mening dat er in de omgeving van Moab veel meer te zien is dan rond Page, en alles ligt beter bij elkaar in "hapklare" blokjes (aangezien het in NP's en een SP ligt). Maar misschien dat Page wel beter in de route ligt van TS, via Moab is Capitol Reef iets lastiger als je richting Yellowstone wil...
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Bericht door jta »

in de omgeving van Moab veel meer te zien is dan rond Page

het zijn 2 schitterende gebieden, in Page-Kanab wil ik best 7 dagen rondhangen en ik zal me geen seconde vervelen. sommige schitterende ,,attracties" zijn misschien wel meer afgelegen en moeilijker te bereiken dan in Moab.

jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer