Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over de dollar....
Vragen over de dollar....
Hallo,
Ook wij gaan deze zomer een reis maken naar Amerika. Nu zitten we nog met een aantal vragen over de dollars en het betalen met pin daar.
1. Is er een maximum aan het aantal mee te nemen dollars (vanuit Nederland).
2. Kan je in Amerika (het westen) gemakkelijk geld pinnen (postbank).
3. In winkels pinnen of met Visa betalen.
We hopen dat jullie ons hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Groetjes Marije
Ook wij gaan deze zomer een reis maken naar Amerika. Nu zitten we nog met een aantal vragen over de dollars en het betalen met pin daar.
1. Is er een maximum aan het aantal mee te nemen dollars (vanuit Nederland).
We hopen dat jullie ons hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Groetjes Marije
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Vragen over de dollar....
Zie http://www.allesamerika.com/reistips-amerika.html#7 voor een antwoord over het pinnen..Marije schreef:1. Is er een maximum aan het aantal mee te nemen dollars (vanuit Nederland).
Ik zou persoonlijk niet al te veel cash meenemen. Pinnen is daar eenvoudig en het meeste betaal je toch met je credit-card. Ik denk dat ze je ook een beetje gek aankijken als je met een koffer met geld aankomt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Neem niet te veel cash geld mee. Bijna in iedere plaats kan in de VS gepint worden en in de winkels betaal je met de creditkaart.
Wij reizen met z'n tweeën en nemen ieder 30 tot 50 dollar mee. Wij verdelen het geld wel altijd, ook na het pinnen, zodat als de één zijn portemonnaie kwijt raakt, de ander nog geld heeft. Ook zorgen wij er voor om een aantal ééndollarbiljetten bij ons te hebben. Die zijn makkelijk voor het bagagekarretje op de luchthaven en voor de eerste fooien, bijvoorbeeld voor de autoverhuurshuttlebuschauffeur, die altijd meehelpt bij het in- en uitladen van de bagage.
Groet, Marco.
Wij reizen met z'n tweeën en nemen ieder 30 tot 50 dollar mee. Wij verdelen het geld wel altijd, ook na het pinnen, zodat als de één zijn portemonnaie kwijt raakt, de ander nog geld heeft. Ook zorgen wij er voor om een aantal ééndollarbiljetten bij ons te hebben. Die zijn makkelijk voor het bagagekarretje op de luchthaven en voor de eerste fooien, bijvoorbeeld voor de autoverhuurshuttlebuschauffeur, die altijd meehelpt bij het in- en uitladen van de bagage.
Groet, Marco.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
vanwege de voordelige dollarkoers hebben we de vorige keer ook $500 aan travelers cheques meegenomen. dit kan je ook gemakkelijk inwisselen; vaak gewoon in winkels (zoals de supermarkt).
verder inderdaad het meeste met creditcards betaald; zorg dus voor voldoende opneemtegoed op je creditcard.
verder inderdaad het meeste met creditcards betaald; zorg dus voor voldoende opneemtegoed op je creditcard.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
Marceljesse
- Amerikakenner
wij zijn net terug en je kan overal pinnen. Bij elk bankfiliaal staan pin-automaten. Ook heeft elke mall minimaal 1 pin automaat.
De enige automaten die ik niet kon gebruiken waren de losse ATM kasten. Dit zijn kleine losstaande pinautomaatjes. Je herkent ze meteen omdat je al snel de neiging hebt ik om hem onder je arm mee te nemen. Deze automaten staan dan ook altijd in winkels of bioscopen etc etc.
Pin automaten die, zoals wij gewen zijn, vanaf de straat te gebruiken zijn deden het met mijn giropas altijd
De enige automaten die ik niet kon gebruiken waren de losse ATM kasten. Dit zijn kleine losstaande pinautomaatjes. Je herkent ze meteen omdat je al snel de neiging hebt ik om hem onder je arm mee te nemen. Deze automaten staan dan ook altijd in winkels of bioscopen etc etc.
Pin automaten die, zoals wij gewen zijn, vanaf de straat te gebruiken zijn deden het met mijn giropas altijd
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2268 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart
-
- 1 Reacties