Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp bij reisroute
Hulp bij reisroute
In de zomer van 2006 willen we terug naar Amerika. Ik heb de volgende route al uitgestippeld.
Graag had ik hierop wat opmerkingen of suggesties.
Nu zit ik ook nog met een luxeprobleempje. Wij zouden graag voor 4 weken gaan en ik heb nog 4 à 5 dagen over waar ik niet zo goed een blijf mee weet.
Zijn hier ook suggesties voor ? Moeten we ergens langer blijven of kunnen we onderweg nog iets er bijnemen ?
Zelf had ik al gedacht om vanuit West Yellowstone naar het Glacier NP in Montana te rijden, daar ik gelezen heb dat dit prachtig moet zijn, maar de afstand houdt me toch wat tegen.
Ook is misschien Canyon de Chelly in Arizona een mogelijkheid, dit hebben we op de vorige reis moeten laten vallen, alhoewel dat dit toch ook nog een afstand is.
Wie weet hoe we die dagen het best kunnen opvullen ?
Bedankt op voorhand
Anita2
Dag 1 Brussel-New York
Dag 2 tot en met dag 4 New York
Dag 5 New York – Denver
Vlucht
Dag 6 Denver
Dag 7 Denver – Grand Lake
Wandelen in de buurt van Grand Lake
Dag 8 Grand Lake – Estes Park
Rocky Mountain NP
Dag 9 Estes Park – Custer
Wind Cave NP
Crazy Horse Memorial
Dag 10 Custer – Rapid City
Needles Highway
Wild Life Loop Road in Custer SP
Mount Rushmore
Dag 11 Rapid City
Badlands NP
Dag 12 Rapid City – Buffalo
Spearfish Canyon
Devils Tower NM
Dag 13 Buffalo – Cody
Bighorn Canyon National Recreation Area
Rodeo in Cody
Dag 14 Cody – West Yellowstone
Yellowstone NP
Dag 15
Yellowstone NP
Dag 16
Yellowstone NP
Dag 17 West Yellowstone – Jackson
Yellowstone NP
Grand Teton NP
Dag 18 Jackson
Grand Teton NP
Boottocht van 10 mijl
Dag 19 Jackson – Evanston
Via het Bear Lake SP
Dag 20 Evanston – Vernal
Sheep Creek Canyon
Red Canyon Overlook
Dinosaur NP – Quary gedeelte
Dag 21 Vernal – Grand Junction
Dinosaur NP
Colorado NM
Dag 22 Grand Junction – Alamosa
Black Canyon of the Gunnison
Great Sand Dunes
Dag 23 Alamosa – Denver
Garden of the Gods
Dag 24 tot en met dag 28
Nog te bepalen
Dag 29 Denver - Brussel
Graag had ik hierop wat opmerkingen of suggesties.
Nu zit ik ook nog met een luxeprobleempje. Wij zouden graag voor 4 weken gaan en ik heb nog 4 à 5 dagen over waar ik niet zo goed een blijf mee weet.
Zijn hier ook suggesties voor ? Moeten we ergens langer blijven of kunnen we onderweg nog iets er bijnemen ?
Zelf had ik al gedacht om vanuit West Yellowstone naar het Glacier NP in Montana te rijden, daar ik gelezen heb dat dit prachtig moet zijn, maar de afstand houdt me toch wat tegen.
Ook is misschien Canyon de Chelly in Arizona een mogelijkheid, dit hebben we op de vorige reis moeten laten vallen, alhoewel dat dit toch ook nog een afstand is.
Wie weet hoe we die dagen het best kunnen opvullen ?
Bedankt op voorhand
Anita2
Dag 1 Brussel-New York
Dag 2 tot en met dag 4 New York
Dag 5 New York – Denver
Vlucht
Dag 6 Denver
Dag 7 Denver – Grand Lake
Wandelen in de buurt van Grand Lake
Dag 8 Grand Lake – Estes Park
Rocky Mountain NP
Dag 9 Estes Park – Custer
Wind Cave NP
Crazy Horse Memorial
Dag 10 Custer – Rapid City
Needles Highway
Wild Life Loop Road in Custer SP
Mount Rushmore
Dag 11 Rapid City
Badlands NP
Dag 12 Rapid City – Buffalo
Spearfish Canyon
Devils Tower NM
Dag 13 Buffalo – Cody
Bighorn Canyon National Recreation Area
Rodeo in Cody
Dag 14 Cody – West Yellowstone
Yellowstone NP
Dag 15
Yellowstone NP
Dag 16
Yellowstone NP
Dag 17 West Yellowstone – Jackson
Yellowstone NP
Grand Teton NP
Dag 18 Jackson
Grand Teton NP
Boottocht van 10 mijl
Dag 19 Jackson – Evanston
Via het Bear Lake SP
Dag 20 Evanston – Vernal
Sheep Creek Canyon
Red Canyon Overlook
Dinosaur NP – Quary gedeelte
Dag 21 Vernal – Grand Junction
Dinosaur NP
Colorado NM
Dag 22 Grand Junction – Alamosa
Black Canyon of the Gunnison
Great Sand Dunes
Dag 23 Alamosa – Denver
Garden of the Gods
Dag 24 tot en met dag 28
Nog te bepalen
Dag 29 Denver - Brussel
Tot zover heb je een hele mooie route in elkaar gezet. Lijkt erg op die van mij van afgelopen jaar. Wat je zou kunnen doen is na Vernal naar Moab, Utah rijden. Daar liggen namelijk twee schitterende Nationale parken voor de deur, namelijk Arches en Canyonlands NP. Die mag je eigenlijk niet overslaan! Vanuit daar kun je doorrijden naar het zuidwesten van Colorado om Mesa Verde NP mee te pakken. Ook een fantastisch plek om te bezoeken. Mocht je nog tijd genoeg over hebben dan zou je ook New Mexico in kunnen rijden en een bezoekje brengen aan Taos en Santa Fe. Ik ben nog steeds erg onder de indruk van deze plaatsen! Vanuit daar kun je Colorado weer inrijden en je oorspronkelijke schema weer oppikken. Laat even weten wat je er van vind!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi Anita 2,
Mooie reis gaan jullie maken.
Het vullen van extra dagen is niet zo moeilijk hoor
.
Hier enkele suggesties:
- dag extra in Estes Park om langer van het Rocky Mountain NP te kunnen genieten, bijvoorbeeld wandelen bij het Bear Lake en/of Spraque Lake.
- dag extra in Cody, bezoek Buffalo Bill Historical Center (5 schitterende musea onder 1 dak), Buffalo Bill stuwdam, Old Trail Town.
- dag extra in Colorado Springs of omgeving (bij de Garden of the Gods) om in Manitou Springs naar de Manitou Cliff Dwellings te gaan of om met de tandradbaan (Pikes Peak Coq Railway) naar de top van de Pikes Peak te gaan. Ten noorden van Colorado Springs een bezoek brengen aan de United States Air Force Academy.
Mocht jij mijn reisverslag nog niet hebben ingezien, dan verwijs ik daarnaar. Kijk voor het bovengenoemde eens in mijn reisverslag van 2004, zie onderschrift.
Ten zuid-westen van Colorado Springs liggen: de goudzoekersstadjes Cripple Creek en Victor, Canyon City met een hangbrug (Royal Gorge Bridge) over de diepe canyon van de Arkansas rivier, in de canyon rijdt een trein voor toeristen (Royal Gorge Train), Buena Vista met in de buurt spookstadjes. En daar moet in de buurt ook nog een park zijn met versteende bomen (naam is mij ontschoten, dus bij interesse even Googlen).
Ook kan je naar de zuid-west punt van de staat Colorado gaan, naar Mesa Verde NP en Durango met de fantastische stoomtreinrit naar Silverton. De omgeving is daar ook erg mooi en er zijn diverse Scenic Byways.
Succes, Marco.
Mooie reis gaan jullie maken.
Het vullen van extra dagen is niet zo moeilijk hoor
Hier enkele suggesties:
- dag extra in Estes Park om langer van het Rocky Mountain NP te kunnen genieten, bijvoorbeeld wandelen bij het Bear Lake en/of Spraque Lake.
- dag extra in Cody, bezoek Buffalo Bill Historical Center (5 schitterende musea onder 1 dak), Buffalo Bill stuwdam, Old Trail Town.
- dag extra in Colorado Springs of omgeving (bij de Garden of the Gods) om in Manitou Springs naar de Manitou Cliff Dwellings te gaan of om met de tandradbaan (Pikes Peak Coq Railway) naar de top van de Pikes Peak te gaan. Ten noorden van Colorado Springs een bezoek brengen aan de United States Air Force Academy.
Mocht jij mijn reisverslag nog niet hebben ingezien, dan verwijs ik daarnaar. Kijk voor het bovengenoemde eens in mijn reisverslag van 2004, zie onderschrift.
Ten zuid-westen van Colorado Springs liggen: de goudzoekersstadjes Cripple Creek en Victor, Canyon City met een hangbrug (Royal Gorge Bridge) over de diepe canyon van de Arkansas rivier, in de canyon rijdt een trein voor toeristen (Royal Gorge Train), Buena Vista met in de buurt spookstadjes. En daar moet in de buurt ook nog een park zijn met versteende bomen (naam is mij ontschoten, dus bij interesse even Googlen).
Ook kan je naar de zuid-west punt van de staat Colorado gaan, naar Mesa Verde NP en Durango met de fantastische stoomtreinrit naar Silverton. De omgeving is daar ook erg mooi en er zijn diverse Scenic Byways.
Succes, Marco.
hallo,
Bedankt voor de suggesties.
Braveman,
Arches en Canyonlands zijn inderdaad hele mooie parken, maar we hebben die in 2004 al gezien. Mijn zoon spreekt nog altijd over Canyonlands, hij was echt van onder de indruk van de schoonheid van die canyon. Dus dat zou inderdaad een mooie mogelijkheid geweest zijn.
Santa Fe in New Mexico had ik ook al in gedachten, maar ik struikel altijd over de afstand, maar ik neem het zeker in overweging.
Marco,
Mijn zoon zijn hobby is vliegtuigen. Hij is er gewoon gek van, heeft zelfs de droom om ooit piloot te worden. Dus kan ik hem misschien wel een pleziertje doen om de air force academy te bezoeken.
Wat jouw andere tips betreffen, die ga ik allemaal eens bekijken in google, lijken me best wel interessant.
Ik laat het jullie weten wat het uiteindelijk zal worden.
Groetjes
Anita2
Bedankt voor de suggesties.
Braveman,
Arches en Canyonlands zijn inderdaad hele mooie parken, maar we hebben die in 2004 al gezien. Mijn zoon spreekt nog altijd over Canyonlands, hij was echt van onder de indruk van de schoonheid van die canyon. Dus dat zou inderdaad een mooie mogelijkheid geweest zijn.
Santa Fe in New Mexico had ik ook al in gedachten, maar ik struikel altijd over de afstand, maar ik neem het zeker in overweging.
Marco,
Mijn zoon zijn hobby is vliegtuigen. Hij is er gewoon gek van, heeft zelfs de droom om ooit piloot te worden. Dus kan ik hem misschien wel een pleziertje doen om de air force academy te bezoeken.
Wat jouw andere tips betreffen, die ga ik allemaal eens bekijken in google, lijken me best wel interessant.
Groetjes
Anita2
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je zoon van vliegtuigen houdt, is een bezoek aan het Wings over the Rockies luchtvaart museum in Denver misschien wel leuk. Het musem ligt in de wijk Lowry, die vroeger een luchtmacht basis was. Voor de deur buiten staat een B-52 bommemwerper geparkeerd.Anita2 schreef:Mijn zoon zijn hobby is vliegtuigen. Hij is er gewoon gek van, heeft zelfs de droom om ooit piloot te worden. Dus kan ik hem misschien wel een pleziertje doen om de air force academy te bezoeken.
Als jullie in de buurt van Tucson Arizona komen, daar is het Pima Air Museum, met ook zeer veel vliegtuigen
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
in de voorbereidingen van onze reis in sept. dit jaar heb ik veel goede dingen gelezen over Idaho. De Sawtooth Range ligt nog op redelijke rij-afstand van Yellowstone. Schijnt een prachtig bergachtig gebied te zijn, met veel meren en wandelmogelijkheden op een betrekkelijk kleine afstand van elkaar. Het is ook nog niet zo bekend bij het internationale toerisme, dus misschien ook niet zo druk?
Mocht je die kant opgaan, dan is een stop bij Craters of the Moon ook de moeite waard (niet als doel op zich, maar wel erg mooi voor een omweggetje als je toch in de buurt bent)
Mocht je die kant opgaan, dan is een stop bij Craters of the Moon ook de moeite waard (niet als doel op zich, maar wel erg mooi voor een omweggetje als je toch in de buurt bent)
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht