Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route door Texas
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Route door Texas
Eigenlijk waren we al een heel eind met de route voor 2008. Hier had ik hem gepost. We zouden maar een klein uitstapje naar Texas maken (Guadalupe Mountains NP). Ik geloof dat het Hanny was die op afgelopen zaterdag op de meeting zei dat we Big Bend NP moesten bezoeken en toen ben ik eens goed gaan lezen in de Lannoo reisgids Texas. En eigenlijk hebben we nu heel veel zin om wat meer van Texas te gaan zien.
Van de oorspronkelijke route vallen dag 26 t/m 34 dan weg (Death Valley/Lone Pine/LA/San Diego). Daar zijn we wel al eens eerder geweest. Ook zouden Great Sand Dunes NP, Taos en Durango wegvallen. Dat is wel weer jammer.
Ik heb op het forum zitten lezen en in genoemde reisgids en kom tot de volgende route in Texas. Kunnen jullie eens kijken of het was is?
T/m dag 11 zitten we in Arizona/New Mexico (Phoenix - Apache Trail - Florence - Tucson - Bisbee - Chiricahua - Lordsburg - Gila - Deming - White Sands - Alamagordo - Carlsbad)
dag 12: Carlsbad - Guadalupe Mountains NP - Van Horn (123 mijl)
Hebben we hier genoeg tijd om GM NP te bezoeken? In dit park zijn geen overnachtingsmogelijkheden en ik weet niet goed waar anders te overnachten.
dag 13: Van Horn - Marfa - Terlingua (184 mijl)
overnachting op Terlingua Ranch (met dank aan TexasJack).
dag 14: Terlingua - Big Bend NP (33 mijl)
Overnachting Chistos Mountains Lodge. Vandaag Big Bend bezoeken.
Is één dag wel genoeg voor dit park?
dag 15: Big Bend NP - Marathon - Langtry - Del Rio (252 mijl)
dag 16: Del Rio - Bracketville - San Antonio (154 mijl)
dag 17: San Antonio
Nu komen er een paar dagen met relatief korte afstanden in de omgeving van San Antonio. Zouden jullie dit zo doen of uitstapjes maken vanuit San Antonio?
dag 18: San Antonio - Bandera - Kerville - Fredericksburg (102 mijl)
dag 19: Fredericksburg - Luckenbach - Sisterdale - Boerne - New Braunfells (82 mijl)
dag 20: New Braunfells - Austin
dag 21: Austin
dag 22: Austin - Dallas of Fort Worth
Overnachten in Fort Worth of in Dallas?
dag 23: Dallas of Fort Worth
Nu komt er een dag met een gigantische afstand. Volgens de reisgids is dit in één dag te rijden, maar is dit ook zo?
Ik hoef niet persé naar Amarillo, maar we 'moeten' op een of andere manier vanuit Dallas weer in Santa Fe, New Mexico zien te komen.
dag 24: Dallas/Fort Worth - Amarillo (339 mijl)
En nog een dag met een behoorlijke afstand:
dag 25: Amarillo - Santa Fe (279 mijl)
Vervolgens gaan we dan naar: Santa Fe, Albuquerque, Bisti Badlands, Farmington, Page, Little Finland/Mesquite, Las Vegas, Phoenix. Totale route is zo'n 3800 mijl en daar hebben we 38 dagen voor.
Zijn de afstanden te lang in Texas? Het is de route uit de reisgids, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.
Nog leuke tips voor overnachtingsplaatsen in Texas?
Is het er erg warm in de zomer? We zijn er in juli/augustus en wisselen meestal hotels/motels/b&b's af met campings (tentje) maar zweet je in Texas niet je tent uit?
Of zouden jullie Texas laten zitten en het gewoon bij de oorspronkelijke route houden?
Karin
Van de oorspronkelijke route vallen dag 26 t/m 34 dan weg (Death Valley/Lone Pine/LA/San Diego). Daar zijn we wel al eens eerder geweest. Ook zouden Great Sand Dunes NP, Taos en Durango wegvallen. Dat is wel weer jammer.
Ik heb op het forum zitten lezen en in genoemde reisgids en kom tot de volgende route in Texas. Kunnen jullie eens kijken of het was is?
T/m dag 11 zitten we in Arizona/New Mexico (Phoenix - Apache Trail - Florence - Tucson - Bisbee - Chiricahua - Lordsburg - Gila - Deming - White Sands - Alamagordo - Carlsbad)
Hebben we hier genoeg tijd om GM NP te bezoeken? In dit park zijn geen overnachtingsmogelijkheden en ik weet niet goed waar anders te overnachten.
Nu komen er een paar dagen met relatief korte afstanden in de omgeving van San Antonio. Zouden jullie dit zo doen of uitstapjes maken vanuit San Antonio?
dag 19: Fredericksburg - Luckenbach - Sisterdale - Boerne - New Braunfells (82 mijl)
Nu komt er een dag met een gigantische afstand. Volgens de reisgids is dit in één dag te rijden, maar is dit ook zo?
Ik hoef niet persé naar Amarillo, maar we 'moeten' op een of andere manier vanuit Dallas weer in Santa Fe, New Mexico zien te komen.
En nog een dag met een behoorlijke afstand:
Vervolgens gaan we dan naar: Santa Fe, Albuquerque, Bisti Badlands, Farmington, Page, Little Finland/Mesquite, Las Vegas, Phoenix. Totale route is zo'n 3800 mijl en daar hebben we 38 dagen voor.
Zijn de afstanden te lang in Texas? Het is de route uit de reisgids, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.
Is het er erg warm in de zomer? We zijn er in juli/augustus en wisselen meestal hotels/motels/b&b's af met campings (tentje) maar zweet je in Texas niet je tent uit?
Of zouden jullie Texas laten zitten en het gewoon bij de oorspronkelijke route houden?
Karin
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Route door Texas
Wij hebben dezelfde plaatsen bezocht als dagtochtje vanuit San Antonio. Dat is heel goed te doen.Karinita schreef: Nu komen er een paar dagen met relatief korte afstanden in de omgeving van San Antonio. Zouden jullie dit zo doen of uitstapjes maken vanuit San Antonio?
Ook deze trip hebben wij in één dag gedaan, zij het in omgekeerde volgorde. Wij waren toen van plan om in Fort Worth te overnachten op een campground, maar dat lukte niet met ons tentje. We zijn toen doorgereden naar Dallas en vonden toen Caddo Mills zo'n 39 mijl ten NO van downtown Dallas. Een super campground rondom een mooi meer. De volgende ochtend was het een half uurtje rijden naar downtown voor een bezoek aan Six Floor, het niet te missen museum op het punt waar JFK is vermoord.Nu komt er een dag met een gigantische afstand. Volgens de reisgids is dit in één dag te rijden, maar is dit ook zo?
Ook deze afstand is via de Interstate prima te overbruggen. Vergeet niet in Amarillo even langs de Cadillac Ranch te gaan en als je wat tijd over hebt is een bezoek aan de Palo Duro Canyoneen must.En nog een dag met een behoorlijke afstand:
Het Big Bend NP staat bij ons in de planning voor volgend jaar. Daar kan ik je nu nog niets over vertellen. Het ligt een beetje uit de route en is behoorlijk groot. Je moet er dus wel minimaal 2 dagen voor uittrekken.
Een prachtige route verder.
Succes met de planning. Ik houd het zeker in de gaten......

Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoop dat je hier al iets aan hebt, veel succes met plannen verder.Karinita schreef: dag 12: Carlsbad - Guadalupe Mountains NP - Van Horn (123 mijl)
Ja, op zich genoeg tijd lijkt mij. GM NP kan je alleen te voet bekijken, met de auto kan je het park niet in, dus het ligt er maar aan hoelang je wilt lopen. Je hoeft niet vroeg te zijn in Van Horn, daar is echt niets te beleven, maar er zijn wel veel hotels om te overnachten. Wij sliepen in daar in een Best Western, was niets mis mee
Goede keusVergeet het Paisano hotel niet te bezoeken in Marfa (James Dean)
Vanuit Terlingua zit je heel snel in Big Bend, wij zijn ook 1 dag geweest (1 overnachting in Chisos Mountain Lodge) en hebben erg veel gezien. Het park is heel groot, als je veel wilt wandelen is meer dagen natuurlijk altijd beter
Hele leuke stad, wij sliepen in de Best Western Sunset Suites, op loop afstand van de Riverwalk e.d., maar er stopt ook een trammetje voor de deur.
Prachtige omgeving (Hill Country) met leuke stadjes/gehuchten. Neem de tijd om hier te genieten. In Fredericksburg sliepen wij (weer) in een Best Western
Wij sliepen ook in New Braunfells, maar iets verder ligt Gruene, klein gehucht maar wel heel leuk. Ik zou zelf daar de volgende keer overnachten.
Wij hebben in beide 1 overnachting gedaan, omdat in beide steden veel te zien is. Het ligt ongeveer een half uur rijden van elkaar vandaan
Zie in bovenstaande tekst, en mocht je kiezen voor Fort Davis, dan is het Limpia hotel ook erg leuk of de Old Texas Inn.
Wij hebben niet in een tent geslapen, dus daar kan ik niets over zeggen, maar het is absoluut heet in Texas!
Ik zou zeker naar Texas gaan! Geweldig daar![]()
Karin
Misschien heb je ook nog iets aan onze reisverslagen van 2005 en 2006.
Laatst gewijzigd door Kokopelli op 05 nov 2007, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Karin,
Aangezien Anna uit San Antonio komt, kunnen we je voorzien van alle info die je van de stad en omgeving wilt weten.
Kijk ook eens in dit topic over San Antonio en omgeving waar ik al heel wat heb geschreven over de stad zelf, maar ook de omgeving.
Alles wat je op dag 18 en 19 gepland hebt staan, is heel goed te doen vanuit San Antonio. Eventueel ook vanuit New Braunfels kan dat, maar qua accomodatie heb je meer keuze in San Antonio.
Ook Austin zou je eventueel vanuit San Antonio kunnen doen (is maar anderhalf uur rijden vanuit SA), maar aangezien je doorrijdt richting Dallas zou je dan ook in Austin kunnen overnachten.
Zuid Texas in juli/augustus wordt behoorlijk warm, reken op tussen de 30 en 35 graden. Het is wel een droge hitte, dus enigszins draaglijk. In de Hill Country (Fredericksburg, Bandera, Boerne, etc.) is het over het algemeen iets koeler.
Afstanden in Texas zijn goed te doen: de wegen zijn breed en recht, het is over het algemeen niet zo bijzonder druk, en de snelheid ligt vaak lekker hoog (officieel misschien niet, maar ja, je moet toch meekomen met het verkeer, hè
), dus je kunt goed opschieten.
Zoals je al in het draadje kunt zien: ga, als je naar Sisterdale gaat, zeker wijn proeven bij Sister Creek Vineyards: de wijnen zijn redelijk lekker, maar alleen al de locatie van de vineyard maakt het een bezoek waard.
Leuke overnachtingsplaats in San Antonio: het Historic Menger Hotel. Direct naast de Alamo, midden in het centrum, veel historie, prachtige lobby (wij hebben er onze huwelijksreceptie gehouden).
Wat betreft Big Bend, het hangt een beetje af van wat je wilt zien, en hoe je het wilt zien: je zult er nu uiteindelijk zo'n driekwart dag voor hebben, gok ik, maar ik ga nu af op wat Anna me vertelt. Wellicht dat anderen die er al eens geweest zijn dit kunnen beantwoorden.
Wil je nog meer weten, vraag gerust: ik heb een Texaan naast me op de bank zitten!
Aangezien Anna uit San Antonio komt, kunnen we je voorzien van alle info die je van de stad en omgeving wilt weten.
Kijk ook eens in dit topic over San Antonio en omgeving waar ik al heel wat heb geschreven over de stad zelf, maar ook de omgeving.
Alles wat je op dag 18 en 19 gepland hebt staan, is heel goed te doen vanuit San Antonio. Eventueel ook vanuit New Braunfels kan dat, maar qua accomodatie heb je meer keuze in San Antonio.
Ook Austin zou je eventueel vanuit San Antonio kunnen doen (is maar anderhalf uur rijden vanuit SA), maar aangezien je doorrijdt richting Dallas zou je dan ook in Austin kunnen overnachten.
Zuid Texas in juli/augustus wordt behoorlijk warm, reken op tussen de 30 en 35 graden. Het is wel een droge hitte, dus enigszins draaglijk. In de Hill Country (Fredericksburg, Bandera, Boerne, etc.) is het over het algemeen iets koeler.
Afstanden in Texas zijn goed te doen: de wegen zijn breed en recht, het is over het algemeen niet zo bijzonder druk, en de snelheid ligt vaak lekker hoog (officieel misschien niet, maar ja, je moet toch meekomen met het verkeer, hè

Zoals je al in het draadje kunt zien: ga, als je naar Sisterdale gaat, zeker wijn proeven bij Sister Creek Vineyards: de wijnen zijn redelijk lekker, maar alleen al de locatie van de vineyard maakt het een bezoek waard.
Leuke overnachtingsplaats in San Antonio: het Historic Menger Hotel. Direct naast de Alamo, midden in het centrum, veel historie, prachtige lobby (wij hebben er onze huwelijksreceptie gehouden).
Wat betreft Big Bend, het hangt een beetje af van wat je wilt zien, en hoe je het wilt zien: je zult er nu uiteindelijk zo'n driekwart dag voor hebben, gok ik, maar ik ga nu af op wat Anna me vertelt. Wellicht dat anderen die er al eens geweest zijn dit kunnen beantwoorden.
Wil je nog meer weten, vraag gerust: ik heb een Texaan naast me op de bank zitten!

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gruene is inderdaad heel erg leuk, maar ook ontzettend toeristisch - niet dat me dit wat uitmaakt, het stond elke keer weer op het programma want ik vind het er geweldig. Ga zeker eten bij de Grist Mill, lekker eten terwijl je over de Guadalupe River uit kijkt.Kokopelli schreef:Karinita schreef: Wij sliepen ook in New Braunfells, maar iets verder ligt Gruene, klein gehucht maar wel heel leuk. Ik zou zelf daar de volgende keer overnachten.
Wil je er overnachten, zul je heel erg op tijd moeten beginnen met zoeken én boeken: er zijn niet zo heel veel overnachtingsmogelijkheden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor je tips!hekkie schreef:Wij hebben dezelfde plaatsen bezocht als dagtochtje vanuit San Antonio. Dat is heel goed te doen.Karinita schreef: Nu komen er een paar dagen met relatief korte afstanden in de omgeving van San Antonio. Zouden jullie dit zo doen of uitstapjes maken vanuit San Antonio?
Ok! Misschien dat we dat dan ook wel gaan doen. Ik vind het altijd wel prettig om wat langer in één plaats te zitten. Zijn jullie toen ook in Gruene geweest?
Ook deze trip hebben wij in één dag gedaan, zij het in omgekeerde volgorde. Wij waren toen van plan om in Fort Worth te overnachten op een campground, maar dat lukte niet met ons tentje. We zijn toen doorgereden naar Dallas en vonden toen Caddo Mills zo'n 39 mijl ten NO van downtown Dallas. Een super campground rondom een mooi meer. De volgende ochtend was het een half uurtje rijden naar downtown voor een bezoek aan Six Floor, het niet te missen museum op het punt waar JFK is vermoord.Nu komt er een dag met een gigantische afstand. Volgens de reisgids is dit in één dag te rijden, maar is dit ook zo?
Ziet er leuk uit die campground. Was wel even schrikken toen ik op de site kwam (het geluid van m'n computer stond nogal hard)Alleen denk ik niet dat jullie er in juli waren? Ik zal eens opzoeken wat de temperatuur in juli/aug is. Six Floor willen we inderdaad naar toe gaan en liefst ook nog naar de Stockyards. Maar goed om te weten dat jullie het ook in één dag hebben gereden. Ik vond het moeilijk in te schatten op Streets & Trips.
Ook deze afstand is via de Interstate prima te overbruggen. Vergeet niet in Amarillo even langs de Cadillac Ranch te gaan en als je wat tijd over hebt is een bezoek aan de Palo Duro Canyoneen must.En nog een dag met een behoorlijke afstand:
De Palo Duro Canyon ken ik niet, ga ik meteen opzoeken.
Het Big Bend NP staat bij ons in de planning voor volgend jaar. Daar kan ik je nu nog niets over vertellen. Het ligt een beetje uit de route en is behoorlijk groot. Je moet er dus wel minimaal 2 dagen voor uittrekken.
Dan plannen we daar een extra dag. Kan nog makkelijk, want we hebben nu nog 3 volle dagen in Las Vegas gepland. Ipv de lodge zouden we hier ook kunnen gaan kamperen, maar die temperatuur he. Daar kan ik me niet veel bij voorstellen. In 2006 zijn we in Moab eerder van de camping vertrokken omdat het zo ontzettend warm met een tent was.
Een prachtige route verder.
Succes met de planning. Ik houd het zeker in de gaten......![]()
Groetjes Marjan
Karin
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Heel erg bedankt voor al je tips. Ik ga het eens goed bekijken allemaal en je reisverslagen lezen. Ik krijg steeds meer zin in Texas

Karin
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Contacteer:
Inderdaad, de Grist Mill is een aanrader, en met een beetje mazzel speelt er nog een live band in de dancehall (Gruene Hall) ernaast waar je nog een afzakkertje kunt nemen.Dento schreef:Gruene is inderdaad heel erg leuk, maar ook ontzettend toeristisch - niet dat me dit wat uitmaakt, het stond elke keer weer op het programma want ik vind het er geweldig. Ga zeker eten bij de Grist Mill, lekker eten terwijl je over de Guadalupe River uit kijkt.
Wil je er overnachten, zul je heel erg op tijd moeten beginnen met zoeken én boeken: er zijn niet zo heel veel overnachtingsmogelijkheden.
In 2025 weer naar Florida.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Live bands vind je ook in Helotes, in de John T. Floore's Country Store, waar Willie Nelson ooit ontdekt is. Zijn naam staat nog steeds op de uithangborden, en er treden wel vaker grote namen op.
Ligt iets uit de slag, maar wel een bezoekje waard. De eigenaren zijn ook ontzettend aardig. Het is sinds tientallen jaren al niet meer echt veranderd, en de nieuwe eigenaren (vier jonge kerels) willen het weer de ouderwetse sfeer teruggeven.
Ze zijn superaardig, en willen je best wel binnen laten om rond te kijken (superleuk!), ook als het dicht is...
Ligt iets uit de slag, maar wel een bezoekje waard. De eigenaren zijn ook ontzettend aardig. Het is sinds tientallen jaren al niet meer echt veranderd, en de nieuwe eigenaren (vier jonge kerels) willen het weer de ouderwetse sfeer teruggeven.
Ze zijn superaardig, en willen je best wel binnen laten om rond te kijken (superleuk!), ook als het dicht is...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Daar kwam ik dus gisteren pas achter toen ik op het forum aan het zoeken was. Dat had ik zaterdag moeten wetenDento schreef:Wil je nog meer weten, vraag gerust: ik heb een Texaan naast me op de bank zitten!

Bedankt voor je tips en de groetjes aan Anna

Karin
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Anna zwaait terug!
Het is echt heel goed te doen vanuit San Antonio. Elke keer als ik in San Antonio was, wilde ik de Hill Country in. We vertrokken dan 's ochtends vroeg, brachten de hele dag door in de Hill Country, om 's avonds weer naar SA terug te gaan. Zo hebben we dit ook gedaan toen mijn ouders met ons mee kwamen. Zij logeerden in het Menger, wat een ideale uitvalsbasis is voor SA - centraler kan bijna niet, en de locatie naast de Alamo is super. Vraag naar een kamer in het oude gedeelte, mocht je besluiten er te boeken: meer sfeer, en als je geluk hebt, kijk je uit over de Alamo (kun je ook naar vragen).
Wat dorpjes als Boerne en Bandera betreft: echt ontzettend leuk om naar toe te gaan, echt de moeite waard, maar daar ben je best snel uitgekeken. Denk aan een uur, anderhalf uur, en dan heb je het wel grotendeels gezien. Meer dan 'Main Street' is er vaak niet - maar dan wel een hele leuke Main Street met leuke oude winkeltjes.
Voor Sisterdale hoef je alleen te rekenen op de vineyard, voor de rest is er echt niks te beleven. Maar omdat het zo superleuk ligt, is het de moeite van de rit meer dan waard.
Voor Fredericksburg kun je langer uittrekken. Ook daar is niet veel meer dan 'Main Street', maar er zijn veel leuke winkels. Ga zeker lunchen bij de Fredericksburg Brewery (neem de Reuben, of de Bockwurst met een ter plaatse gebrouwd bier erbij), ga naar de vele winkels, en stop ook bij de Fredericksburg Winery - een heel aparte belevenis ook!
Gruene ligt op ongeveer 40 minuten rijden van SA, dus inderdaad ook goed te doen. Het ligt vlakbij New Braunfels, dus wellicht kun je dat combineren - in New Braunfels is niet zo heel erg veel te zien en te doen.
Zoals gezegd, als je nog vragen hebt, laat het ons weten!

Het is echt heel goed te doen vanuit San Antonio. Elke keer als ik in San Antonio was, wilde ik de Hill Country in. We vertrokken dan 's ochtends vroeg, brachten de hele dag door in de Hill Country, om 's avonds weer naar SA terug te gaan. Zo hebben we dit ook gedaan toen mijn ouders met ons mee kwamen. Zij logeerden in het Menger, wat een ideale uitvalsbasis is voor SA - centraler kan bijna niet, en de locatie naast de Alamo is super. Vraag naar een kamer in het oude gedeelte, mocht je besluiten er te boeken: meer sfeer, en als je geluk hebt, kijk je uit over de Alamo (kun je ook naar vragen).
Wat dorpjes als Boerne en Bandera betreft: echt ontzettend leuk om naar toe te gaan, echt de moeite waard, maar daar ben je best snel uitgekeken. Denk aan een uur, anderhalf uur, en dan heb je het wel grotendeels gezien. Meer dan 'Main Street' is er vaak niet - maar dan wel een hele leuke Main Street met leuke oude winkeltjes.
Voor Sisterdale hoef je alleen te rekenen op de vineyard, voor de rest is er echt niks te beleven. Maar omdat het zo superleuk ligt, is het de moeite van de rit meer dan waard.
Voor Fredericksburg kun je langer uittrekken. Ook daar is niet veel meer dan 'Main Street', maar er zijn veel leuke winkels. Ga zeker lunchen bij de Fredericksburg Brewery (neem de Reuben, of de Bockwurst met een ter plaatse gebrouwd bier erbij), ga naar de vele winkels, en stop ook bij de Fredericksburg Winery - een heel aparte belevenis ook!
Gruene ligt op ongeveer 40 minuten rijden van SA, dus inderdaad ook goed te doen. Het ligt vlakbij New Braunfels, dus wellicht kun je dat combineren - in New Braunfels is niet zo heel erg veel te zien en te doen.
Zoals gezegd, als je nog vragen hebt, laat het ons weten!
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Leuke tips allemaal. Wij komen daar ook in de buurt volgend jaar en ik zit al driftig e.e.a. te noteren.....Kokopelli schreef:Inderdaad, de Grist Mill is een aanrader, en met een beetje mazzel speelt er nog een live band in de dancehall (Gruene Hall) ernaast waar je nog een afzakkertje kunt nemen.Dento schreef:Gruene is inderdaad heel erg leuk, maar ook ontzettend toeristisch - niet dat me dit wat uitmaakt, het stond elke keer weer op het programma want ik vind het er geweldig. Ga zeker eten bij de Grist Mill, lekker eten terwijl je over de Guadalupe River uit kijkt.

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Contacteer:
Karinita schreef:dag 12: Carlsbad - Guadalupe Mountains NP - Van Horn (123 mijl)
Als de tent weer meegaat kan je er wel overnachten, wij hebben er in 2005 (zie verslag) overnacht met de camper en er was een hele mooie tentcamping naast, met water en schone restroom geen shower dacht ik.
Persoonlijk vind ik 1 dag erg weinig maar dat heeft ten dele met mijn hobby te maken,het is een heel groot park met een aantal schitterende hikes maar daar zal het als jullie gaan waarschijnlijk te warm voor zijn.
Mocht je langer gaan dan kan je het beste op de campground in Chisos Basin gaan staan die licht een stuk hoger en is dus een stuk koeler dan de andere campgrounds die aan de Rio Grande liggen.
Karin
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Karinita schreef:
Allereerst 1 ding: als je vanaf mei tot oktober naar Texas komt, dan gaat het warm zijn!
Bereid je voor op 35-40 graden overdag, en 20 graden 's nachts. Kamperen in de zomermaanden in Texas is te warm voor mij, zeker als elke hotelkamer een koude A/C heeft
West Texas heeft een droge warmte, en het gebied rond San Antonio - Austin is vochtiger.
Guadalupe mountains is idd niet met de auto te bezoeken; er is maar 1 weg denk ik die in het park gaat, en dat is de 4x4 route naar de Williams ranch. Dat is mooi om te doen, maar nu ook weer niet onvergetelijk. Zeker de trail in de McKittrick canyon doen!
1 dag is goed, tenzij je met de rugzak de bergen in wilt trekken (naar het hoogste punt in Texas).
Fort Davis heeft een paar interessante dingen (sterrenkijker, scenic routes, ...)
Marfa heeft de "marfa lights"!
Tussen Marfa en Presidio is een mooie 4x4 route, maar ik weet niet of je huurauto daar geschikt voor is. In Presidio kan je de grens over voor een kort bezoek aan Mexico.
De lodge is centraal gelegen in de bergen, dat is een goed vertrekpunt. In de centrale bergen zijn er 2 mooie trails die elk op een paar uur te doen zijn: Windows trail (vertrekt aan de lodge) en het lost mine trail. Beide met mooie uitzichten, maar het lost mine trail is mijn favoriet.
1 Dag is niet voldoende door de grote omvang van het park. Aan de oostkant heb je een canyon, met hot springs (zeer plezant, vlak naast de Rio Grande; zwem zeker even over naar Mexico![]()
Aan de westkant heb je de Santa Elena canyon. En als je tijd genoeg hebt, kan je een kano-tocht maken over de Rio Grande!
Niet veel te zien. Onderweg passeer je in Sanderson ("cactus capital") en in Langtry. Bezoek in Langtry het Judge Roy Bean museum (zijn graf is in Del Rio trouwens). Onderweg op deze route zijn er een paar mooie uitkijkpunten.
Bracketville heeft een park met een replica van de Alamo. De originele alamo staat natuurlijk in San Antonio.
Riverwalk, Alamo, een paar van de missies (missions national park), ... genoeg te doen.
Mooie uitstap, al kan het wat te veel zijn voor 1 dag.
Luckenbach is ongelofelijk klein, maar is wel heel sfeervol. Aangeraden op een weekend wanneer het cafe volzit en er live muziek speelt.
New Braunfels en Boerne is niet veel bijzonders te bekijken. Gruene is inderdaad authentieker.
Passeer ook eens in Luling, waar nog volop olie ja-knikkers staan downtown. En als je Texas BBQ wilt eten, passeer in Lockhart.
Ik woon in Austin, er is genoeg te zien. Voor mooie natuur kan je de trail rond town lake doen, en eens een kijkje gaan nemen vanop Mount Bonnell. Of iets verder bij Hamilton Pool (zeer mooi). Op Congress avenue kan je 's avonds naar de 1.5 miljoen vleermuizen gaan kijken (tussen april en oktober).
Goeie vraag. Hangt ervanaf waar je bent.
In Dallas is vooral downtown met JFK de moeite. In Fort Worth naar Stockyards gaan, waar ze oa. op geregelde tijdstippen met een kudde longhorns over de straat wandelen. Als je er in het weekend bent, kan je ook naar de rodeo gaan.
Amarillo is de moeite voor een paar uur. Route 66 passeert er. Ga zeker beafsteak eten bij de Big Texan!!!
Palo Duro is zeer mooi. De Cadillac ranch is ook een must.
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zit je verslag van 2005 te lezen (veel info!) en zie al wel dat één dag in Big Bend inderdaad te kort is. Chisos Basin denk ik over. Als we de tent meenemen kunnen we daar wel gaan staan. Ik zag dat het in de zomer first come first serve is. Maar even tellen hoeveel overnachtingen op campgrounds het zouden worden. Voor 5, 6 overnachtingen heb ik niet zo'n zin om de tent en alle spullen mee te slepen naar Amerika.Rob schreef:Karinita schreef:dag 12: Carlsbad - Guadalupe Mountains NP - Van Horn (123 mijl)
Als de tent weer meegaat kan je er wel overnachten, wij hebben er in 2005 (zie verslag) overnacht met de camper en er was een hele mooie tentcamping naast, met water en schone restroom geen shower dacht ik.
Persoonlijk vind ik 1 dag erg weinig maar dat heeft ten dele met mijn hobby te maken,het is een heel groot park met een aantal schitterende hikes maar daar zal het als jullie gaan waarschijnlijk te warm voor zijn.
Mocht je langer gaan dan kan je het beste op de campground in Chisos Basin gaan staan die licht een stuk hoger en is dus een stuk koeler dan de andere campgrounds die aan de Rio Grande liggen.
Karin
Karin
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Doe ikDento schreef:Zoals gezegd, als je nog vragen hebt, laat het ons weten!

We gaan dus in San Antonio zitten (ws. 4 nachten) en vandaaruit uitstapjes maken. Het Menger Hotel gaat het denk ik (helaas) niet worden, want dat kost $ 185,- per nacht zag ik. Vind ik te duur, omdat we voor heeeel veel nachten naar Amerika gaan

Karin
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor alle tips, hier kan ik wat mee.raket schreef:Karinita schreef:
Allereerst 1 ding: als je vanaf mei tot oktober naar Texas komt, dan gaat het warm zijn!
Bereid je voor op 35-40 graden overdag, en 20 graden 's nachts. Kamperen in de zomermaanden in Texas is te warm voor mij, zeker als elke hotelkamer een koude A/C heeft
West Texas heeft een droge warmte, en het gebied rond San Antonio - Austin is vochtiger.
Oef, het wordt steeds warmer. Gelukkig kunnen we er goed tegen.
Guadalupe mountains is idd niet met de auto te bezoeken; er is maar 1 weg denk ik die in het park gaat, en dat is de 4x4 route naar de Williams ranch. Dat is mooi om te doen, maar nu ook weer niet onvergetelijk. Zeker de trail in de McKittrick canyon doen!
1 dag is goed, tenzij je met de rugzak de bergen in wilt trekken (naar het hoogste punt in Texas).
Dan houden we het bij één dag. Met een rugzak de bergen in willen we niet.
Fort Davis heeft een paar interessante dingen (sterrenkijker, scenic routes, ...)
Marfa heeft de "marfa lights"!
Tussen Marfa en Presidio is een mooie 4x4 route, maar ik weet niet of je huurauto daar geschikt voor is. In Presidio kan je de grens over voor een kort bezoek aan Mexico.
Weet je zo welke 4x4 route dat is? Ik kan het niet terugvinden. We gaan een 4WD huren dus dat zou mooi zijn.
De lodge is centraal gelegen in de bergen, dat is een goed vertrekpunt. In de centrale bergen zijn er 2 mooie trails die elk op een paar uur te doen zijn: Windows trail (vertrekt aan de lodge) en het lost mine trail. Beide met mooie uitzichten, maar het lost mine trail is mijn favoriet.
1 Dag is niet voldoende door de grote omvang van het park. Aan de oostkant heb je een canyon, met hot springs (zeer plezant, vlak naast de Rio Grande; zwem zeker even over naar Mexico![]()
Aan de westkant heb je de Santa Elena canyon. En als je tijd genoeg hebt, kan je een kano-tocht maken over de Rio Grande!
Ik zag bij Big Bend River Tours al leuke dagtrips. Heb jij wel eens een georganiseerde kano-tocht gemaakt die je aan kunt raden?
Niet veel te zien. Onderweg passeer je in Sanderson ("cactus capital") en in Langtry. Bezoek in Langtry het Judge Roy Bean museum (zijn graf is in Del Rio trouwens). Onderweg op deze route zijn er een paar mooie uitkijkpunten.
Bracketville heeft een park met een replica van de Alamo. De originele alamo staat natuurlijk in San Antonio.
Riverwalk, Alamo, een paar van de missies (missions national park), ... genoeg te doen.
Mooie uitstap, al kan het wat te veel zijn voor 1 dag.
Luckenbach is ongelofelijk klein, maar is wel heel sfeervol. Aangeraden op een weekend wanneer het cafe volzit en er live muziek speelt.
New Braunfels en Boerne is niet veel bijzonders te bekijken. Gruene is inderdaad authentieker.
Passeer ook eens in Luling, waar nog volop olie ja-knikkers staan downtown. En als je Texas BBQ wilt eten, passeer in Lockhart.
Ik woon in Austin, er is genoeg te zien. Voor mooie natuur kan je de trail rond town lake doen, en eens een kijkje gaan nemen vanop Mount Bonnell. Of iets verder bij Hamilton Pool (zeer mooi). Op Congress avenue kan je 's avonds naar de 1.5 miljoen vleermuizen gaan kijken (tussen april en oktober).
Goeie vraag. Hangt ervanaf waar je bent.
In Dallas is vooral downtown met JFK de moeite. In Fort Worth naar Stockyards gaan, waar ze oa. op geregelde tijdstippen met een kudde longhorns over de straat wandelen. Als je er in het weekend bent, kan je ook naar de rodeo gaan.
Ik zou graag naar de Stockyards, het Sixth Floor en de Southfork Range gaan. Zal ws wel teveel zijn voor één dag.
Amarillo is de moeite voor een paar uur. Route 66 passeert er. Ga zeker beafsteak eten bij de Big Texan!!!
Palo Duro is zeer mooi. De Cadillac ranch is ook een must.
Karin
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 642 Weergaves
-
Laatste bericht door Jacque73
-