Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kings and queens
kings and queens
hallo forum bezoekers,
eerst wil ik even kwijt dat ik dit forum werkelijk helemaal geweldig vind. Ik kan me hier echt uren vermaken, er is zoveel te lezen.
Toch duiken er steeds weer vragen op. Van de zomer gaan we met zijn vijven, gezin 3 kinderen, een tour maken door het zuid-westen. In en rond de parken willen we kamperen (met onze eigen tent) maar in de steden willen we in een hotel. Graag met zijn vijven op één kamer.
Nu kom ik steeds tegen: King - Queen - Twin - en double beds. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen die bedden?
Bedankt!
Carin
eerst wil ik even kwijt dat ik dit forum werkelijk helemaal geweldig vind. Ik kan me hier echt uren vermaken, er is zoveel te lezen.
Toch duiken er steeds weer vragen op. Van de zomer gaan we met zijn vijven, gezin 3 kinderen, een tour maken door het zuid-westen. In en rond de parken willen we kamperen (met onze eigen tent) maar in de steden willen we in een hotel. Graag met zijn vijven op één kamer.
Nu kom ik steeds tegen: King - Queen - Twin - en double beds. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen die bedden?
Bedankt!
Carin
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: kings and queens
carin schreef:Nu kom ik steeds tegen: King - Queen - Twin - en double beds. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen die bedden?

bron

Laatst gewijzigd door Njit op 28 feb 2005, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Met zijn vijven kun je het beste een kamer met 2 doubles of 2 queens nemen en dan een rollaway vragen. Let wel op, dat in de steden sommige hotels de regel hebben van niet meer dan 4 per kamer, vooral in de binnenstad. Meestal kun je met 5 terecht bij ketens als Courtyard by Marriott en Holiday Inn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
jta
- Amerika-expert
los angeles
in 2003 (en ook komende zomer ) logeerden we voor het bezoek aan los angeles in de rodeway inn regalodge in glendale (w. coloradostreet). keuze tussen kamers met 2 doubles (+ extra bed indien gewenst) voor 70 $ en kamer met 3 doubles (120$).
rustige ligging op 2 minuutjes van griffith park (los angeles zoo), en de highways brengen je vlot en vlug naar universal studios, warner bross en hollywood.
jacques
rustige ligging op 2 minuutjes van griffith park (los angeles zoo), en de highways brengen je vlot en vlug naar universal studios, warner bross en hollywood.
jacques
hallo,
dank voor jullie vlotte reacties, vooral njit !!! Heel duidelijk.
We hebben inderdaad ook al gemerkt dat het soms moeilijk is of gewoon helemaal niet kan om voor vijf personen een kamer te boeken. We hebben reserveringssites gezien waar je standaard maar maximaal 4 personen kunt invoeren voor 1 kamer.
We zoeken weer verder,
Carin
dank voor jullie vlotte reacties, vooral njit !!! Heel duidelijk.
We hebben inderdaad ook al gemerkt dat het soms moeilijk is of gewoon helemaal niet kan om voor vijf personen een kamer te boeken. We hebben reserveringssites gezien waar je standaard maar maximaal 4 personen kunt invoeren voor 1 kamer.
We zoeken weer verder,
Carin
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Laat je niet foppen door die reserveringssites. Sommige programma's laten standaard maar 4 personen toe, terwijl de hotels wel degelijk 5 personen toelaten. Bovendien zal een hotel nooit vervelend doen over 5 personen als je incheckt, ze kunnen enkel weigeren een derde bed erbij te zetten. Wij hebben regelmatig in zo'n hotel gelogeerd met zijn vijven, maar we hebben ook altijd een opblaasbare matras mee. In de VS hoef je echt geen twee kamers te huren met 5 personen! Tenzij je de extra privacy wilt is dat zonde van je geld.
Mag ik hieraan toevoegen dat ik 1 queenbed voor 2 flink uit de kluiten gewassen Hollanders te klein vind?
Mijn man en ik zijn resp. 1.90 en 1.75 en vrij fors en passen samen echt niet in één queensize. We kiezen daarom bij voorkeur voor een kamer met een kingsizebed of 2 queens/doubles.
In San Francisco (Canterbury hotel) kregen we vanwege mijn mans lengte van de aardige receptionist een extra breed extra lang kingsizebed.
Nog nooit zó lekker geslapen in een hotelbed!
Mijn man en ik zijn resp. 1.90 en 1.75 en vrij fors en passen samen echt niet in één queensize. We kiezen daarom bij voorkeur voor een kamer met een kingsizebed of 2 queens/doubles.
In San Francisco (Canterbury hotel) kregen we vanwege mijn mans lengte van de aardige receptionist een extra breed extra lang kingsizebed.
Nog nooit zó lekker geslapen in een hotelbed!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Weet je zeker, dat queen sizes waren? Er zijn nl. maar weinig hotels, die kamers met twee queensizes hebben (helaas), de meesten zijn doubles. Mijn man en ik slapen iedere nacht op een queen en zijn allebei ongeveer net zo lang. Ik ben niet fors (hij wel), maar ik heb een enorm kussen helemaal om me heen. Een double is wel veel te klein voor ons tweeen plus kussen, maar in hotels hebben we dan een van de kinderen naast ons.
Ja hoor, het waren queensize bedden. Eén double in een kamer ben ik nog nooit tegengekomen in een hotel.
Knap hoor, dat jullie samen en zelfs nog met een kind naast je in een queensize bed kunt slapen. Als wij samen in een queen liggen, kunnen we onze armen en benen niet kwijt, slaan elkaar bijna per ongeluk een blauw oog en worden om de haverklap wakker als de ander zich omdraait.
Waarschijnlijk zijn we gewoon verwend met thuis een Auping met 2 matrassen, in totaal 1.80 breed....
Knap hoor, dat jullie samen en zelfs nog met een kind naast je in een queensize bed kunt slapen. Als wij samen in een queen liggen, kunnen we onze armen en benen niet kwijt, slaan elkaar bijna per ongeluk een blauw oog en worden om de haverklap wakker als de ander zich omdraait.
Waarschijnlijk zijn we gewoon verwend met thuis een Auping met 2 matrassen, in totaal 1.80 breed....
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Petra/VS schreef:Weet je zeker, dat queen sizes waren? Er zijn nl. maar weinig hotels, die kamers met twee queensizes hebben (helaas), de meesten zijn doubles. Mijn man en ik slapen iedere nacht op een queen en zijn allebei ongeveer net zo lang. Ik ben niet fors (hij wel), maar ik heb een enorm kussen helemaal om me heen. Een double is wel veel te klein voor ons tweeen plus kussen, maar in hotels hebben we dan een van de kinderen naast ons.
Hoi Petra,
Bedoel je dat alleen in SF weinig hotels 2 queensizes op de kamers hebben? Of bedoel je dat algemeen?
Wij hebben tot nu toe al heel vaak in een motel of hotel geslapen met 2 queensize bedden, volgens mij hebben de meeste motels dat in heb aanbod. Vaak is het de keuze uit 2 queens of 1 king bed, of op plaatsen waar ze de kingsize bedden niet kennen krijg je dan een kamer met 1 queensize en een zitje.
De enige plek waar we een double bed hebben gehad, was in New York City. En dat was maar 1 bed voor ons tweetjes.........
Als we kunnen kiezen proberen we altijd een kamer met 1 king size bed te krijgen, of anders 2 queensize bedden. Met z'n tweetjes in 1 queen (laat staan een double) is niet zo'n succes. We slapen allebei heel breed, en mijn man is ook nog eens behoorlijk lang, dus we hebben gewoon veel ruimte nodig.
Helemaal super zijn trouwens de California King bedden, die hebben echt een zee van ruimte!
Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Queens
Wij zijn allebei behoorlijk fors (vooral breed) en hebben thuis inderdaad een zeer comfortabel 1.80-waterbed. Toch hebben we in 2002 rondgereisd met een camper met een Queen-bed (1.52mx1.90m) en dat ging eigenlijk prima. Daarna kwamen we inderdaad in San Francisco terecht in een kamer met twee doubles, maar eerlijk is eerlijk, ik ben blij als ik weer tegen mijn eigen kerel aan kan kruipen. Ik hou niet zo van gescheiden slapen 
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In mijn ervaring (en die is redelijk uitgebreid, ik heb in 100+ hotels en motels in de VS gelogeerd) zijn hotels met kamers waar twee werkelijke queens (soms worden ze zo genoemd, maar zijn ze het beslist niet, hebben we ook meegemaakt) staan (nog) niet zo breed gezaaid, hiermee bedoel ik dus kamers met 2 bedden, niet met een bed.
Wij hebben altijd twee bedden in de kamer, omdat we altijd met zijn 5-en zijn. De meeste hotels/motels hier in het oosten hebben twee doubles in die kamers, hoewel er nu (gelukkig) steeds meer zijn, die twee queens hebben.
Misschien zijn er meer hotels met twee queens in het westen, maar hier in het oosten is het nog maar een up and coming breed (er zijn de laatste jaren wel meer ketens, die grotere bedden hebben, inderdaad).
In San Francisco hadden we wel 2 queen sizes overigens.
Wij hebben altijd twee bedden in de kamer, omdat we altijd met zijn 5-en zijn. De meeste hotels/motels hier in het oosten hebben twee doubles in die kamers, hoewel er nu (gelukkig) steeds meer zijn, die twee queens hebben.
Misschien zijn er meer hotels met twee queens in het westen, maar hier in het oosten is het nog maar een up and coming breed (er zijn de laatste jaren wel meer ketens, die grotere bedden hebben, inderdaad).
In San Francisco hadden we wel 2 queen sizes overigens.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben in het westen regelmatig in kamers gelogeerd met 2 queens.
Af en toe hadden we 2 double beds, maar in welke motels dat was weet ik niet precies meer.
Ik sliep met mijn dochter (13) in een bed en mijn man met onze zoon (16).
Wij vonden het ruim genoeg. De doublebeds waren wat krapper maar ook dat vonden wij niet echt een probleem, Ger en ik hebben 25 jaar samen in een bed van 1.40 breed geslapen dus we zijn wel wat gewend.
Marjon
Af en toe hadden we 2 double beds, maar in welke motels dat was weet ik niet precies meer.
Ik sliep met mijn dochter (13) in een bed en mijn man met onze zoon (16).
Wij vonden het ruim genoeg. De doublebeds waren wat krapper maar ook dat vonden wij niet echt een probleem, Ger en ik hebben 25 jaar samen in een bed van 1.40 breed geslapen dus we zijn wel wat gewend.
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 3230 Weergaves
-
Laatste bericht door Bauke
-